Strona 2 z 2

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 11:37
autor: GameBoy
Nie mówiąc już o fali dzieciaków, które przyciągnął whytte ze swoją grą na podstawie Władców Móch. Widziałem to chyba nawet kiedyś na sporej polskiej stronie z torrentami - zainteresowanie było duże.

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 12:10
autor: X-Tech
Szhival pisze:Nie myslalem, ze dozyje: polska mejkerowka w polskim portalu poswieconym gamingowi - i to z bardzo pozytywna recenzja:
http://www.gikz.pl/artykuly/gry/recenzj ... lskie-crpg
(lol) Cała seria Czasoprzestrzeń i masa innych gier (szczególnie CP3) przyciągały po premierach dziesiątki/setki ludzi (aktywnych makerowców) do polskiego rma nie trzeba wspominać o tym, że na masie stron z grami free niektóre takie gry mają łącznie po parędziesiąt jeśli już nie po pareset tysięcy ściągnięć, a o tym, że niektóre mają wiele recenzji i maksymalna nota chyba nie trzeba wspominać. Dla mnie największą oczywistością było zawsze to, że to kolejne gry od Titka sprawiały, że na jakieś rok/dwa strony o rmie oblężały dziesiątki makerowców zainspirowanych grami chcących robić równie wielkie hity jak Titek. XD

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 15:58
autor: Kleo
Szhival pisze:Nie myslalem, ze dozyje: polska mejkerowka w polskim portalu poswieconym gamingowi - i to z bardzo pozytywna recenzja:
http://www.gikz.pl/artykuly/gry/recenzj ... lskie-crpg
Zanim ekscytacja osiągnie szczyt - odnośnik do strony twórców gry kieruje tutaj: http://img18.imageshack.us/img18/8822/priapri.jpg
Nikt nie doczytał do końca?

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 16:13
autor: Szhival
Podejrzewam edit post factum. Mea culpa, dalem sie zlapac.

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 16:23
autor: Dragon Kamillo
Nawet zrzutki są kradzione - http://rpgmaker.net/games/2584/images/14212/.

Ale to nic bo ogólnie X-Tech i Jazz ma rację. Przeglądając internet można natrafić na polski RMówki na stronach nie RM - http://archiwumgier.pl/archives/280, http://www.joemonster.org/p/756850/Gromada_Intro

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 16:33
autor: X-Tech
trochę tego macie. Parę przykładów np: odnośnie cp. Szczególnie z recenzjami z jrk się zgadzam, a co najmniej zgadzałem się mocno szczególnie około 5-8 lat temu xd


http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze3.htm
http://www.victorygames.pl/Czasoprzestrzen-3-Nowy-Swiat
http://titek.victorygames.pl/old_site/index.php?t=cp3


http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze1.htm
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze2.htm

Ogólnie imo to największa i najciekawsza polska seria gier w stylu jrpg (pamiętam wrażenie kiedy grało się w to pierwszy raz - szczególnie cz.3 - filmowy klimat). Ta seria jeśli chodzi o polskie pewnie zwojowała by scenę zagraniczną gdyby została przetłumaczona na j.angielski (NIE WIEM jak obecnie, ale na pewno w tamtym czasie) - kultowe rmówki cechują najciekawsze postaci/fabuła i klimat - a cp3 szczególnie to posiada (a nawet więcej) Szczególnie 3 cz. CP osiągnęła bardzo wysoki poziom. Nie musicie się ze mną zgadzać tak przy okazji, ale myślę, że wiem co mówię jeśli idzie o tę serię (szczególnie cz.3) ta gra jest nawet lepsza od "LEGENDARNEJ" serii zagranicznej legion saga 1,2,3 (lub przynajmniej jej dorównuje) zawiera w sobie najlepsze elementy wielu "kutlowych" gier na rma jak np: system walk na miecze/papier/kamień/nożyce całą masę postaci różne minigry itd. itd. i fabuła, która nie zatrzymuje akcji, masę humoru i przede wszystkim dopracowaną rozbudowaną zagmatwaną fabułę i tonę postaci. Niektórzy nawet twierdzili, że gierka jest lepsza od niejednej komercyjnej gry rpg.

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 17:17
autor: Dragon Kamillo
Bo jest lepsza. Ogólnie w CP3 pograłem trochę - były tam fajne rozwiązania i podstawowy BS z RM 2k który uwielbiam (bo turowy jest). Fajny system gems (tylko że wtedy postacie traciły swoją wyjątkowość w bitwie), ogólnie bardzo dopracowana i czuło się jakby grało się w jakąś dobrą snesówkę. Tylko według mnie grafika odstawała lekko. Najbardziej denerwowały mnie quesćiki poboczne, bo ich po prostu nie lubię. A fabuła naprawdę szła tak szybko że ledwo się nadążało, a za 5* minut już się było 3 miasta dalej.

* tak naprawdę było to z pół godziny, ale grając wydawało się że 5 minut XD.

Ale ogólnie CP (seria), ToE, Gromada, Qumai World (seria), Komnata, dopisz se coś mają szansę wyjść po za scene i zaistnieć jako dobre RPG. (a wszystkie przykłady zrobione w makerach 2k/3...)

JRK świetna strona czytuje od czasu do czasu. Ale w kategorii RPG Maker jednak pewne braki są...

Jeszcze co do CP - http://www.instalki.pl/gry/download/rpg ... trzen.html

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 18:56
autor: X-Tech
@DK:

Dragon Kamillo każda postać posiadała inne rodzaje szałów bojowych także nie traciły wyjątkowości. Queściki poboczne - wszystkie do pominięcia - tylko forma dodatkowych przygód.
Jak dla mnie grafika spójnie składała się z historią i dawała klimat (jakkolwiek się komuś podobała czy nie - klimat był wręcz potężny w trakcie gry, a więc najwyraźniej grafa się na niego składała/grafa schodziła na drugi plan - w każdej części bez wyjątków) Też bardzo lubiłem wykorzystanie systemu walki i gemsy - wszystko tam było praktycznie na poziomie pro zbalansowane - jeśli idzie o walki ciągle były kombinacje z gemsami itd. nie było mowy o nudzie.

Strasznie szybko czas leci przy tej gierce - ciągle dzieje się coś niespodziewanego. Grafa jest nieważna. Klimat. Ciągle są nowe lokacje, przygody, nowe postaci, nowe wątki, minigry itd. Komu się to nie podoba jego sprawa - nie zmienia to faktu, że gierka wyciskała siódme poty z wyobraźni autora - prawdopodobnie gra osiągnęła, by wg. mnie największy sukces na scenie zagranicznej jeśli idzie o polskie gry na rma - za dużo zalet, których inne gry przeważnie nie posiadają jeśli chodzi o ten typ gier.

Miałem też podać ten link, ale mi się nie chciało, bo jest tego więcej.

Re: RPG Maker // Indie

: 02 kwie 2013, 19:24
autor: Dragon Kamillo
No szały każdy miał inne - w sumie to te szały czy tam jak w SD kresy to jedno z najgenialniejszych pomysłów do dbs rm 2k/3 - co by nie było to fajne rozwiązanie.

No tych linków dużo jest, jeszcze mamy stronę victorygames i tak dalej.

Z tego co czytałem na forum titka rave miał się brać za tłumaczenie CP1 i ucichło.

Grafika, ah ta grafika - przy dobrej fabule można na to nie patrzeć, ale ja tak po prostu mam, ze zwracam uwagę na grafikę (głównie na mapy). W sumie mapy w CP3 były brzydko posklejane (grafa z suika2 ma bardziej skomplikowane zapętlania- bez użycia panoram praktycznie nie do odtworzenia w RM) + mieszane chipsety - o ile ripy jakoś do siebie pasowały to jak wszedł na ekran refmap to już nie było fajnie.

Ale w sumie trudno byłoby mi wskazać grę gdzie wszystko w chipach było cacy.