RPG Maker VX Ace Lite

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Jazzwhisky » 13 paź 2013, 01:22

Create your games with all of the following features:
10 heroes and classes
126 skills
16 items
60 weapons and armors
30 enemies and troops
25 states
110 animations
10 common events and events per map
4 Tilesets
20 maps
http://www.rpgmakerweb.com/download/fre ... x-ace-lite

Ja wiem, że to żaden news, ale sprawa jakoś nie obiła mi się o uszy - testował ktoś "poważniej" to cudo? Tilesety czy ograniczenia ilości map/eventów/database nie pozwalają na zbyt wiele, ale jest to pierwsza oficjalnie darmowa (aktywowana przez podanie e-mail, bez potwierdzania) wersja RM, pewnie dałaby radę prostej, konkursowej przygodówce lub klasycznemu mini-jRPG. =)

Przy okazji, w sklepie Enterbrain (http://www.rpgmakerweb.com/products?utm ... ed+Weekend) trwa weekendowa obniżka cen (na kod "Wicked" - 50%) na prawie wszystkie produkty.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: GameBoy » 13 paź 2013, 11:32

Zastanawia mnie czy jest tam edytor skryptów dostępny, bo jeśli tak to można by ominąć trochę limitów jak np. 10 common eventów etc.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Rave » 13 paź 2013, 12:11

Nie jest. Jeśli o funckcjonalność chodzi to to jest bardziej ograniczony trial.

//edit: Lepiej by było jak by zrobili w pełni funckjonalną, ale np. z reklamami darmową wersję. W sumie, nawet gdy podczas edycji gry wyskakiwałaby mi co jakiś czas reklama czy byłby jakiś baner w pasku narzędzi nie przeszkadzałoby mi to jak by to było legalne i można by było sprzedawać zrobione gry (choć ja raczej bym tego nie robił, bo po kij?).
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: GameBoy » 13 paź 2013, 13:23

Oj tam, z tym promocyjnym kodem można kupić XP za ~45zł i VX za ~90zł.
Olbrzymie pieniądze to nie są, w przypadku takiego XP jest to koszt równy np. dwóm wypadom do kina. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Jazzwhisky » 13 paź 2013, 15:44

Rave pisze:Lepiej by było jak by zrobili w pełni funckjonalną, ale np. z reklamami darmową wersję.
Dla Ciebie lepiej, dla innych gorzej, ale przede wszystkim - jest to szalony pomysł od strony biznesowej, pomyliłeś Enterbrain z jakąś firmą-krzakiem od PTS. ;)

W edytorze można tylko doklejać własny kod, żadnych edycji istniejących wpisów, a cena za XP po obniżce rzeczywiście staje się rozsądna, nawet na rynek polski.
Anyway - jak pisałem - imo świetna opcja dla konkursowych zabaw, po tę wersję może sięgnąć każdy, zawsze i bez wyjątku. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1370
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Ozzaku » 13 paź 2013, 15:49

Ja go posiadam, zainstalowałem ponieważ musiałem jakoś testować te twory Diablo.
Przede wszystkim ta wersja posiada znacznie mniejsze rtp.
Okrojone jak cię mogę.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Dragon Kamillo » 13 paź 2013, 21:20

Słyszałem, nie testowałem.

Ciekawi mnie jeszcze ograniczenie zmiennych i przełączników, bo jakoś nie doczytałem.
A i czy dobrze widzę, że może być tylko 10 eventów na mapę - to strasznie mało, bo o ile ograniczenie do 20 map dało by się ominąć (jeśli można robić mapy 500x500) to o tyle przy tych 10 zdarzeniach jest już to nie możliwe.

Co do bazy danych przypomina trochę RM 95 z tym że tam można było zrobić więcej przedmiotów i walk (i tilesetów...), reszty było mniej. A i ograniczenie eventów na mapę w 95 wynosi 500.

Z jakiej dupy wzięli oni liczbę 126 XD?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Rave » 13 paź 2013, 21:49

Z jakiej dupy wzięli 126? Gdybym nie wiedział jak wewnętrznie działa maker, to powiedziałbym że 2 używają wewnętrznie a ID skilla jest w zmiennej 7-bitowej (0..127, razem 128). Ale ponieważ wiem, to za cholerę nie mam pojęcia skąd oni te 126 wytrzasnęli.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Jazzwhisky » 13 paź 2013, 21:56

A nie przyszło Wam do głowy, że po prostu w standardzie RMVX Ace ma w database 126 pozycji zakładki skills?

edit-dół
Jest.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 265
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Necromo » 13 paź 2013, 22:14

A jest możliwość importowania zasobów?
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPl
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPl
No niestety jest to wykorzystywane na plus.

Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Dragon Kamillo » 13 paź 2013, 22:46

Jak nie ma to i tak jest XD, zawsze możesz podmienić już istniejące.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 265
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Necromo » 14 paź 2013, 11:43

Tak, ale... hmmm... 30 przeciwników to nawet jak na krótką grę konkursową dość mało... :-(
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPl
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPl
No niestety jest to wykorzystywane na plus.

Obrazek
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Soul » 14 paź 2013, 11:47

Trzydzieści, niby mała liczba, a jednak często wystarcza. Spokojnie można dać kilka typów potworów i bossów.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: tiberium » 14 paź 2013, 13:09

Kilka limitów i wyobraźnia pada panowie? =)
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 405
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: RPG Maker VX Ace Lite

Postautor: Ekhart » 14 paź 2013, 18:38

W sumie jeśli jest dostęp do skryptów, to ograniczenia da się ominąć, nawet w ilości wrogów, a przynajmniej tak sądzę - w czasie gry "podmieniać" bazę danych, np. mieć osobny moduł z nowymi, niemieszczącymi się wrogami (zapisany tak samo, jak standardowo wrogowie są zapisani) i kiedy potrzeba, wywołać

Kod: Zaznacz cały

$game_data.enemies[0] = Enemies::Enemy31
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości