Nie ma co ukrywać ale odkąd znalazłem ten genialny algorytm http://pl.wikipedia.org/wiki/Metody_obl ... adratowego - dziesiątkowo, to zacząłem przenosić go powolutku do RM, zrobiłem więc wersję w której można wyciągnąć pierwiastek kwadratowy z dowolnej liczby naturalnej do 999999, jednak wynik puki co jest liczbą całkowitą. Jednak to dla mnie za mało XD, więc postanowiłem zrobić również wartość po przecinku tak jak jest to w PM i tu zaczęły się schody XD, nie wcale nie chodzi mi że nie dam rady tylko chodzi o pewien błąd w takim zapisie liczby jak w PM, dla przykładu wyciągamy pierwiastek z liczby 26 w zwykłym kalkulatorze i w RM 2k3 z PM, otrzymamy coś takiego , jak widać różnica jest ogromna, i według mnie jest to wielki błąd PM. Ale jak go rozwiązać, w sumie to czekam na propozycje, na razie mam pomysł aby zapisywać wartość po przecinku od końca, wtedy zyskamy zero na początku, które tu z wiadomych przyczyn zostało ucięte, jednak stanie się to uciążliwe np w wyświetleniu takiego wyniku na ekranie, nie będzie to już tylko \V[1],\V[2], tylko będzie trzeba taką liczbę przekształcić, najlepiej rozbijając ją na 6 osobnych zmiennych - każda na jedną cyfrę.
Przy okazji pytanie, czy ktoś kiedykolwiek użył do czegoś w swojej grze jakąś z tych funkcji, jeśli tak to w jakiej grze, tak z ciekawości.
Skrypt na wyciąganie pierwiastka czysty rm 2k (wynik całkowity): https://www.dropbox.com/sh/124jgk018hn60vu/ksvRDs514W (wymaga rtp)
RM 2k - moje zabawy ze zmiennymi itp.
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
RM 2k - moje zabawy ze zmiennymi itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.