RPGmaker na androidach.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

RPGmaker na androidach.

Post autor: Leaf »

Jeśli nie chcesz czytać mojego "fizoloficznego" %^@%$*! przejdź do części pod długą linią ;)

Wut? A kogóż my tu mamy? Leaf, ty zdrajco, gdzie Camelot, dostałeś podium w konkursie, dawaj grę! Z tym projektem dzieją się dziwne rzeczy, ale jeszcze jest szansa na jego wznowienie.
Można powiedzieć, że porzuciłem (ale wciąż go mam na dysku :twisted: ) projekt, ponieważ wydawało mi się, że nikt w moje wypociny nie zagra. Tak sobie żyłem nic nie robiąc, wkraczając w młodzieńczy wiek i %^@%$*! w te wszystkie Wiedźminy, LoLe, Assasin's Creedy itd. Po pewnym czasie zaczęło mi czegoś brakować. Brakowało mi, uwaga, tworzenia. Za dzieciaka zawsze robiłem jakieś grafiki, animacje, czy nawet taką grę w RPG makerze. Poczułem cholerną potrzebę tworzenia czegoś i przez pół roku nie wiedziałem jak ją zaspokoić. Aż do dziś kiedy przypomniałem sobie o starym dobrym RPG makerze :) Pomyślałem, że dokończyłbym Camelot gdyby zagrało w niego więcej osób i wtedy uświadomiłem sobie jaki potencjał na ponowne rozkręcenie RPGmakerstwa drzemie w ANDROIDACH !!!
________________________________________________________________________________

Co myślicie żeby cały ten biznes przenieść na andka, na emulatory? Rozreklamować gdzieś kilka gier, zrobić nawet kilka Let's Playi. Przeciętny gimbus, który idzie do kibla (przepraszam za słownictwo) bierze swój telefon i napiernicza w gry. Jeśli uczynić takie gry szybkimi i przystępnymi do pobrania i grania od razu, po wgraniu do emu to popularność znacznie by wzrosła. Przecież RPGmakerówki to bardzo przyjemne i grywalne gry, wymarły tylko ze względu na grafikę, a na andkach raczej nikt nie będzie na to zwracał uwagę.
Zebrać kilkunastu ludzi by się tym zajęli, by internet ponownie usłyszał o RPG makerze, mamy teraz idealną okazję (gimbusy oglądające let's playe na potęgę i ogólno dostępne przenośne urządzenia, nowe hordy ludzi pragnących coś tworzyć, ale nie słyszących o RPG makerze), ruszyć grube, stare dupska i spróbować to pociągnąć xD Wiem, że szanse są wybitnie nikłe, ale zawsze można spróbować dla samej satysfakcji :> Przepraszam za duże błędy w pisaniu, ale ja się wyłączam po pewnym czasie i piszę to co po prostu myśle :d
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: GameBoy »

W jaki sposób chcesz odpalać makerówki na Androidzie? Nie piszę tego złośliwie, jestem po prostu ciekaw.
Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Leaf »

Cholera wie xD Na necie widziałem dziś tylko rzutem oka emulatory i filmiki z grami z XP i VX, było tego trochę i nawet jakieś linki dlatego nie przypuszczałem, że to może być fake. Jeżeli tak no to za******* się popisałem wiedzą :/
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Jazzwhisky »

Na dziś są chyba dwie opcje - https://play.google.com/store/apps/deta ... ernys.rgss
i nieoficjalny port https://easy-rpg.org/player-downloads.html, oba coś tam odpalą, ale nie liczyłbym na możliwość gry, a tym bardziej na wygodne korzystanie przez kogoś nieobeznanego w tematyce.

Leaf - bardzo słodki comeback, ale w ten czy inny sposób temat pojawiał się na forum czy na TA (w formie sondy) kilka razy, sprawa jest raczej przegrana. Niemniej Enterbrain prawdopodobnie będzie się starał o oficjalne uderzenie w ten rynek, nie zdziwię się, jeśli już przy okazji kolejnego wydania RM za rok lub dwa lata (japoński refleks). Do tego czasu nie liczyłbym na nic, różne amatorskie projekty padają tak samo szybko, jak się pojawiają. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: GameBoy »

Niezbyt ciekawie wygląda ten emulator, np. przez to, że paskudnie rozciąga i skaluje obraz by dopasować go do wyświetlacza telefonu.
Zresztą robienie gier na telefony to upierdliwa robota, na Androidzie trzeba robić z 5 wersji grafik, każda dla danej rozdzielczości/DPI ekranu.
IMO zupełnie kłóci się to z ideą prostego i szybkiego tworzenia w makerze. =)
Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Leaf »

Po to właśnie przydałby się jakiś prosty emu.
Wrzucasz, odpalasz grę. Tyle z zabawy twórcy z Andkiem xD.
Wyobraźcie sobie jakie by to dawało ogromne możliwości ponownego rozwoju.
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Jazzwhisky »

Szczerze mówiąc - przy ogromnym natłoku gier na androida raczej mało kto skierowałby się ku amatorskim tytułom sprzed 5-10 lat, nieprzystosowanym do odtwarzania na przenośnym urządzeniu. Żaden emulator nie załatwi też pewnych spraw i tylko jakiś szalony fascynat mógłby poświęcać czas na napisanie czegoś sensownego, trudno ocenić z jakimi rezultatami.

To czego nam potrzeba, to nowego softu, który będzie up-to-date i ze startu będzie rozwiązywał problemy takie, jak ten przedstawiony przez GameBoya. Opcji jest sporo (przez tyle lat nie doczekaliśmy się np. środowiska 3D w RM dla PC), ale nie wiem czy japański producent RM ma chęci i jest w stanie zainwestować na tyle dużą sumę $, by stworzyć jeszcze coś na czasie, coś globalnie atrakcyjnego jak RM2000 czy RMXP. Rynek stał się bardzo ciężki.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: tiberium »

Leaf pisze:Przecież RPGmakerówki to bardzo przyjemne i grywalne gry, wymarły tylko ze względu na grafikę, a na andkach raczej nikt nie będzie na to zwracał uwagę.
No :mrgreen: kłuciłbym się kolego. Zacznijmy od tego, że gry na makera nie wymarły, gdyz sa nadal produkowane (i to prawie w każdej dostępnej wersji), co więcej, nawet takie głupie indie games, posidają grafiki z makera XP czy VX. Grafika 2D nie wymiara, a to czy jest fajna, czy przyciąga to zalezy od:
1) samego mappingu
2) grafiki

Ale, sama grafika gry nie zdobi, nie zapominaj o najważniejszych cechach które powinny się pojawiać przy grach (fabuła!!!). Zdaje sobie sprawę, że większość gimbusów napiernicza w Lolki, Assasinki i GTA, ale tego nie przeniesiesz do klimatu rpg makera (zwróć też uwagę że większość tych gier 3D to tak naprawdę jest otwarta jedynie na eksplorację , rób ta co chce ta, a fabuła jest jakoby dodatkiem do tego). Druga ważna sprawa, patrz ile kolesi to tworzyło, tutaj zazwyczaj jesteś sam jak patyk, i musisz się znać na wszystkim (muzyce, grafice, skryptach, logice, stylistyce, dialogach), gdzie tam do jednego głupiego NPCka czy utworu mają po 20 ludzi.

Jak zrobisz coś naprawdę dobrego, to ludzie i tak w to zagrają. Jeżeli coś wymiera, to tylko dlatego iż ludzie nie tworzą gier, tylko jakieś szybkie klocki (swego czasu Xtech ładne teksty o tym pisał). Na zagranicznej scenie to płynie, bo ludzie eksperymentują i coś robią, a Polacy czekają aż ktoś wypuści jakiś kolejny supernowy pak grafik i skryptów :mrgreen:

Jakby co dużo gier komercyjnych jest tworzonych także w 2D i ładnie wyglądają.
Nie mowa o indie, ani o jakiś arcade, ale w normalnych pudełkowych wersjach :wink:
I o dziwko to nie są słabiutkie giereczki.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Viuu »

tiberium pisze:Ale, sama grafika gry nie zdobi, nie zapominaj o najważniejszych cechach które powinny się pojawiać przy grach (fabuła!!!).
Mylisz się kolego ^ ^
Gra to przede wszystkim GRA. To co jest w niej NAJWAŻNIEJSZE to grywalność, gameplay.
Czym jest gra bez grywalności? Gniotem. Nie ważne jaka fabuła jest w tej grze.
Jeśli chcesz skupić się na samej fabule, to pisz książki, a nie rób gry. W grach nie można sobie pominąć gameplayu, fabuła schodzi na drugi plan w najważniejszych rzeczach.
Uwierz, lepsza będzie gra z niesamowitą grywalnością ale bez fabuły, niż z super duper fabułą bez grywalności.
Oczywiście nie mówię, że fabuła jest nieważna. Sam w grach skupiam się na niej najbardziej, a i w swoich grach dopracowuje fabułę jak tylko się da.
Po prostu pamiętajmy o kolejności - pierw grywalność, potem fabuła.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: tiberium »

Viuu pisze:
tiberium pisze:Ale, sama grafika gry nie zdobi, nie zapominaj o najważniejszych cechach które powinny się pojawiać przy grach (fabuła!!!).
Mylisz się kolego ^ ^
Gra to przede wszystkim GRA.
No tak, a masło to jest MASŁO! Ale maślanką zajechało :wink:
Spoiler:
GRAFIKA to nie jest GRYWALNOŚĆ!!! Grafika jest ważna w grach, ale kwestia sporu tutaj czy jest najważniejszym elementem. Moim zdaniem nie i oto mi chodziło. Mogę się mylić, ale weźmy za przykład: grę ALF co jest na Twierdzy RPG Makera, przecież ma lepszą grafikę jak Final Fantasy 5, a czy jest ona lepsza, czy jest bardziej grywalna? Nie wydaje mi się. Zatem grafika, to gry walność, nie , nie nie, to jakieś bajki dla gimbusów z gimnazjum. Szanujmy się wzajemnie :wink:

Edit drobny:
Chyba tutaj małe nieporozumienie z mojej storny wyszło omg :lol:
Zatem jeszcze jedno wytłumaczenie; sama grafika gry nie tworzy, potrzebne są jeszcze inne elementy jak: fabuła(!!!), muzyka(!!!), grafika, grywalność, i pare innych pierdół =P

Wytłumaczenie małe z mojej strony i trzymajmy się tematu :!: :!: :!: !!!111 :mrgreen:



Nie sądzę że problem leży w tym "czym" tworzyć. Czy jakby maker pozwolił na export gier do flasha czy androida by móc grać bez problemu w gierki, więcej by było graczy? Chyba tak, dobry bajer, opcja cool. Ale czy więcej osób zagrałoby w twoją gierkę, tego to nie wiem.

Ja tam sobie skrobię gierkę w tym smolonym RM95 (dzizassss! Trochę czasu już skrobię lol) ale jak ją skończę ( omg :roll:) to chciałbym aby w nią zagrali ludzie co tą gierkę przejdą (a nie zagrają podczas przerwy na sraczu). Chciałbym usłyszeć jakieś pochwały typu dobrego komenta, wyrażenia opinii, a może nawet recenzji na stronach.

Sądzę że mamy bardzo dobre środowisko (PCtowe) tylko trzeba ruszyć dupska i coś tutaj tworzyć, w sensie jakieś konkretne gierki a nie jakieś klocki dla przedszkolaków. Dla mnie nie muszą to być gierki mające 40h grania, wystarczy dobra gierka na 5 godzin, a nawet mniej (Resident Evil na PSXa, zaciśniesz pośladki, to przejdziesz w godzinę jak nie w dwie). Ale niech gierka będzie solidnie zrobiona.

Przeniesienie gierek z RM na inne platformy, jakieś Indie, androidy może być ciekawe, ale przeniesienie całego programu, aby tworzyć na androidzie, to już jestem na nie. Ja preferuje grać w gierki na TV niżeli na jakiś telefoniku. Weź sięga Camelota i nie kombinuj! XED


To żem pojechał po poście XED
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:Niezbyt ciekawie wygląda ten emulator, np. przez to, że paskudnie rozciąga i skaluje obraz by dopasować go do wyświetlacza telefonu.
Zresztą robienie gier na telefony to upierdliwa robota, na Androidzie trzeba robić z 5 wersji grafik, każda dla danej rozdzielczości/DPI ekranu.
Robisz największą wersję a komputer ci potem zmniejsza przed eksportem. Tak działa m.in. Game Maker na andka, tak działa inny soft.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Viuu »

GRAFIKA to nie jest GRYWALNOŚĆ!!! Grafika jest ważna w grach, ale kwestia sporu tutaj czy jest najważniejszym elementem. Moim zdaniem nie i oto mi chodziło. Mogę się mylić, ale weźmy za przykład: grę ALF co jest na Twierdzy RPG Makera, przecież ma lepszą grafikę jak Final Fantasy 5, a czy jest ona lepsza, czy jest bardziej grywalna? Nie wydaje mi się. Zatem grafika, to gry walność, nie , nie nie, to jakieś bajki dla gimbusów z gimnazjum. Szanujmy się wzajemnie :wink:
Mam pytanie, rozmawiam z człowiekiem rozumnym?
Gdzie... GDZIE ja do cholery powiedziałem, że grafika to grywalność?
Czy uczył ciebie ktokolwiek czytania ze zrozumieniem?
Ty powiedziałeś, że fabuła jest najważniejsza, dlatego sprowadzam ciebie z błędnego myślenia. NIGDZIE nie wystąpiło w moim poście stwierdzenie, że grywalność to grafika.
Jeśli wywnioskowałeś to z tego, że sam pisałeś o grafice to gratuluję, ale ja odnosiłem się jedynie do faktu "najważniejszej cechy w grach".
Mogę się mylić, ale weźmy za przykład: grę ALF co jest na Twierdzy RPG Makera, przecież ma lepszą grafikę jak Final Fantasy 5, a czy jest ona lepsza, czy jest bardziej grywalna? Nie wydaje mi się.
Nieźle! Porównujesz dwie gry z całkowicie innych czasów. Jak grafika dla mnie w grach się nie liczy, tak to jest taka głupota...
Rozumiem, że np. stara gra jest gorsza od nowej, tylko dlatego że wyszła dawniej? Takie były kiedyś standardy graficzne, geniuszu...
Brawo udanego przykładu ^ ^
Walniesz super grafikę fotorealistyczną ale teksty z gimnazjum, to szczerze wątpię aby gierka zdobyła wysokie noty jak i uznanie ^^
Mylisz brak fabuły z jakością wykonania gry (w tym momencie tekstów).
PO RAZ KOLEJNY GRATULUJĘ...
No tak, a masło to jest MASŁO! Ale maślanką zajechało
Nie zrozumiałeś po raz kolejny.
To co ty tu wyciągnąłeś to fakt, że w grach najważniejsza jest fabuła. To by czyniło je książkami.
Stąd moje stwierdzenie "Gra to gra" -.-

Widzę, że myślenie to bardzo skomplikowana rzecz dla niektórych ^ ^


Jazz, problem w tym, że to wytłumaczenie jakieś nijakie. Nie widzę żeby tak czy siak zrozumiał co miałem na myśli...
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 18:29 przez Viuu, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Jazzwhisky »

Viuu, niżej tych wszystkich tekstów jest edit.
tiberium pisze: Edit drobny:
Chyba tutaj małe nieporozumienie z mojej storny wyszło omg :lol:
Zatem jeszcze jedno wytłumaczenie; sama grafika gry nie tworzy, potrzebne są jeszcze inne elementy jak: fabuła(!!!), muzyka(!!!), grafika, grywalność, i pare innych pierdół =P
tiberium pisze:To żem pojechał po poście XED
Proponuję skończyć w tym punkcie, temat to RM+Android, jeśli potrzebujecie ustalić między sobą co stanowi istotę gier (cRPG?) to już prywatnie, please. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: Rahim »

Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: RPGmaker na androidach.

Post autor: GreyInvidia »

Szkoda, że nie ma emulatora RMVXA na androida, ale cóż... emulator na iOS i tak daje nadzieję. Ciekaw jestem tylko jak kompatybilny jest ze skryptami, które np. rozszerzają funkcjonalność klawiatury, pozwalając na korzystanie z większej ilości przycisków niż normalnie, bądź też ze skryptem obsługi myszki. Zastanawia mnie też czy emulator odtwarza muzykę i dźwięk, bo na filmiku nie było jednak dane tego uświadczyć (albo mi na uszy padło).

Emulator rm2k/2k3 wydaje się być za to w porządku. Lista gier, które były na nim testowane nie jest zbyt bogata, ale jeśli Yume Nikki było grywalne, to każda inna gra też będzie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ