Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: X-Tech »

Pamiętacie tę rozwałkową grę zrobioną w rpgmaker ? Była inspiracją dla wielu makerowców do własnych strzelanek i luźnego, a zarazem ambitnego dość traktowania rpgmakera. Gra podobała mi się, ale system strzelania czasem naprawdę kulał mimo to gra robiła wrażenie rozmachem, tonami minigier i scenami akcji z mnóstwem animacji. Podobała mi się tak bardzo, że ukończyłem niemal 2 razy.

http://www.tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev& ... vilinside2



Colt zdecydował się na kontynuację, ale w końcu coś mu się odwróciło. Trójka miała być w rpgmakerze XP. Fani czekali na ten tytuł od kilku lat.


Miała być też ulepszona wersja zrobiona przez BMAGE (dwójki pod nazwą pokemon the evil inside 2.5), ale tamten koleś w ogóle nic nie zrobił. (Trułem im o tę część pisali, że już niedługo wyjdzie, ale znudziło mi się 2 lata temu xd To mogłoby być coś super - 2x więcej broni i możliwość mijania scenek, nowa muzyka itd., ulepszony system strzelania)


Przez ostatnie parę lat COLT tworzył tę grę o nazwie Pokemon the Evil Inside 3 w C# z tego co widać gra prezentuje się dużo gorzej od tego co tworzył na rpgmakerze XD To oczywiste, że skoro chce za grę kasę wydał wszystko pod zmienionymi nazwami. Jedyne zalety jak dla mnie to system strzelania, oraz możliwość tworzenia postaci.

Rpgmakerówka pomimo, że miała nieco spaprany i niedopracowany system strzelania jest jedną z lepszych gier jakie zrobiono w rpgmakerze. Nie mogę uwierzyć, że prezentuje się lepiej od tego co Colt zrobił dla kasy.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =220878874


Widzę, że zniknęły tematy z poprzednimi grami tak jakby w ogóle nie istniały. To jakieś żarty. Czyżby niewygodne były pytania o 2.5 ? XD
http://coltgames.com/forums/index.php
Awatar użytkownika
Lyserg1260
Posty: 159
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: Lyserg1260 »

Nie grałem w to, ale wygląda ładnie, tylko nie wiem czy można było dać brzydszy napis na Title Screenie. Nie wiem czy autor stwierdził, że to mało ważny element ale dla mnie to już minus. Mówię oczywiście o tej wersji na RM do której link dałeś.

A co do tego na steamie to wygląda paskudnie. A bohaterowie przypominają mi połączenia znanych bohaterów z innych gier:
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: X-Tech »

Napis jest znośny. Ludzie grają w grę nie w Title Screena. XD Gra swoją drogą jest takim małym arcydziełem, które nie zostanie w pełni docenione przez większość graczy.

W każdym razie w scenkach w PTEI2 są ręcznie robione animacje. Są tam różnorodne akrobacje, walki , strzelaniny, pościgi wszystko z rozmachem i zrobione ręcznie z dokładnością do piksela nawet animacja rozwalania owieczek po rozpoczęciu gry jest niemal powalająca. Cała gra ma mnóstwo filmowych scenek i sytuacji takich cudów i akcji doznałem tylko jeśli chodzi o polskie gry w niektórych grach od Skacia - natomiast w tej wersji na steama totalna bieda i w dodatku kolorystyka wysiadła.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: GameBoy »

Jak dla mnie robienie gry, która wygląda gorzej niż freeware z lat 90 i branie za nią pieniędzy jest co najmniej zabawne, zwłaszcza, że mamy tu do czynienia z przeciętną strzelanką, która bezwstydnie kradnie pomysły z komercyjnych gier. =)
Racoon Island, postacie wyglądające jak te z Resident Evil + Snake z MGSa. =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: X-Tech »

Zakładam, że gra może mieć wiele niezłych pomysłów pomijając słaby trailer. Jeśli zmienić by totalnie grafikę i uspójnić z tego mogłoby być coś naprawdę niezłego za co dałbym hajs.
Nie pasują te połączone powycinane postaci z gier na psx z tą paintową grafiką jak z pierwszych gier robionych w allegro/sdl. Ja nie mogę uwierzyć, że te niemal metalslugowe animacje, które zrobil do projektu w rmie są lepsze. Nie mogę uwierzyć, że poprawie systemu walki i mechaniki poprzedniej gry był w stanie w makerze zrobić coś lepszego technicznie.

Grafę należałoby poprawić, bo wiem, że Colt ma dużo pomysłów w swoich grach pomijając zapożyczenia. w POPRZEDNIEJ części było wiele bonusów do zdobycia, sklep , sekrety minigry i inne bajery, RANGI. Suma sumarum każda gra bierze coś od pozostałych, ale tutaj jeszcze brakuje imion postaci z wymienianych gier Leona i Snake xd Może właśnie chodzi o to o takie połączenie jak największej ilości motywów z różnych gier w jednym dla fanów. W PTEI2 były rozgrywkowe motywy z RE2 na jednym etapie. Było całkiem spoko.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: GameBoy »

No tylko PTEI nie próbowało udawać, że jest czymś innym niż fanowską produkcją.
Swoją drogą "cytowanie" innych gier to plaga wśród tych pomniejszych twórców - wszyscy myślą, że jak zrobią odniesienia do Mario czy tam innych produkcji to automatycznie uczyni to ich grę fajną. =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: X-Tech »

Co do ostatniego zdania. Nie. Po pierwsze jedna grupa umieszcza patenty, które ich jarały w grach, w które sami grali i podświadomie z tego korzystają. Druga grupa używa tego specjalnie jako tani chwyt reklamowy i tą grupą są pseudoniezależne firemki, które reklamują swoje gry budzącymi litość zdeformowanymi postaciami, by wyciągać od ludzi hajs. Są to ludziki po szkółkach robienia gier itp. desperaci, którzy szukają grosza na naiwniakach. Wolę tę pierwszą grupę i do niej zaliczał się, a być może jeszcze zalicz Colt, bo robią coś z pasji, a nie wykorzystując naiwność ogółu w desperacji i własnym lenistwie



Colt zrobił PTEI2 z pasji. To widać, a że włożył w to mnóstwo elementów, które widział w innych grach świadczy o zamiłowaniu do gier akcji itp. Coś podobało mu się w RE np: posterunek Racoon to umieścił podobną zagadkę w jednym z etapów. Podobał mu się MGS wprowadził u siebie radio i kontakt z dowódcą, ale wprowadził zrobił to z niezłym rozmachem i wg. swojej wizji i fabuły. Problemem jest tu zapożyczanie i wklejanie ? Problemem jest tu zrobić takie elementy w swoich grach zakładam, że 99% makerowców z POLSKI nie dałoby rady zrobić choć cienia elementów, które on przeniósł do swojej gry z innych gier i może stąd ten ból d... I TAKA cicha zazdrość, że on jednak potrafi. Dalej nie rozumiesz, że on tę grę zrobił za darmo i nie dostał za to nic, a więc nie robił tych patentów dla kasy, żeby przyciągać ludzi LOL tylko dlatego, że mu dawały frajdę kiedy grał w dane tytuły i jest ich fanem.



Dla fanów gier, na których się wzorował to nie lada bajer. Mnie totalnie zaskoczyło, że wprowadził tak wiele grywalnych patentów i nieźle zrealizował, bo robić gówno i nie plagiatować to jedno, a mieć zdolności do stworzenia ponadprzeciętnej gry wykorzystując choćby m.innymi zapożyczenia z ulubionych gier, bo po prostu jest się ich wielkim fanem to drugie i to jest coś wielkiego jednak. Czy tytułu też się uczepisz, bo używa znanej marki ? Przecież to gierka, która robi sobie jaja z tej marki wykorzystując własne patenty i patenty z filmów i gier akcji to coś wielkiego. NIE WIDAĆ ?

Przecież COLT nigdy nie ukrywał w PTEI2, że korzysta z motywów, które najbardziej lubił w grach, w które grał. Połączył je i sprawił, że wielu osobom opadła szczena. Jeśli robi to nieźle ja w tym nic złego nie widzę, ale jeśli robi słabo i chce brać za to kasę to już nie jest dobre.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: GameBoy »

Nie chodziło mi o kopiowanie mechanik tylko ciągłe nawiązywanie do innych gier - tu np. wrzucimy plakat z kolesiem z Dooma, tam grzybka z Mario, jeszcze gdzie indziej napis zrobiony czcionką podobną do tej z Final Fantasy, patrzcie jacy fajni jesteśmy etc. =)

http://www.youtube.com/watch?v=E1a-iFHiKjY

Tu mamy nawiązania (24 w jednej lokacji, hahaha) nawet do jakiś śmiesznych vlogerów z youtube'a. Groza i koszmar.

A dalej piszesz o tym co miałem na myśli - PTEI może kopiować sobie do woli, bo to jest fanowska, szalona gra oparta na uniwersum Pokemonów, więc siłą już na starcie masz jasno przedstawioną konwencję.

Natomiast takie same zabiegi w grze, która na pierwszy rzut oka ma inną konwencję uważam za strasznie słabe i robione na siłę.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: Rave »

W sumie to gra się zapowiada fajna, tylko gościu musi nad grafiką popracować, żeby z tego coś było. Niestety użytkownicy Steama (i generalnie dzisiejsi gracze), co by z tym nie zrobić, grają w screenshoty/trailery, chyba że gra jest totalnie oryginalna, jak np. Minecraft czy cubeworld. Sam "grania w trailery" i oceniania gry "bo ta grafika jezd bżydka" nie cierpię jako miłośnik starych gier, no ale jest jak jest i raczej się z tym nic nie zrobi.

Co do różnic graficznych między PTEI2 a tym to mam swoją teorię: W PTEI2 Colt albo ripował większość grafik z jakiś mniej znanych gier na SNES/Genesis/Turbografx 16, albo miał jakiegoś grafika który się jednak nie zgodził na robienie grafiki do gry komercyjnej albo zażądał jakiejś wielkiej sumy (pokroju $50/character) i Colt musiał sam jechać, albo zatrudnił grafika jakiejś kiepskiej jakości. Innego wytłumaczenia, po za tymi dwoma, nie widzę.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: GameBoy »

Rave, akurat Minecraft nawet w wersji alpha miał w miarę spójną wizję, mechanikę i grafikę.
Nie należy mylić prostej grafiki (Minecraft, Cube World) z paintowymi bohomazami bez ładu i składu (Striker).

Niby w grach powinien liczyć się tylko gameplay, a nie grafika, ale to taka sama bzdura jak mówienie, że u dziewczyny najważniejsze jest wnętrze, a wygląd się nie liczy. =)

Np. twórca Thomas Was Alone mówił w wywiadach, że nie jest grafikiem, więc zrobił grę o kwadratach i prostokątach. Gdyby zamiast tego zaczął tworzyć jakieś paintowe ludziki to gra sporo by na tym straciła.
http://www.junkiemonkeys.com/wp-content ... limbin.jpg
Prosto i estetycznie. Można? Można.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Pokemon the EVIL INSIDE 2 kontynuacja

Post autor: X-Tech »

@GameBoy: OK

Rave pisze:
Co do różnic graficznych między PTEI2 a tym to mam swoją teorię: W PTEI2 Colt albo ripował większość grafik z jakiś mniej znanych gier na SNES/Genesis/Turbografx 16, albo miał jakiegoś grafika który się jednak nie zgodził na robienie grafiki do gry komercyjnej albo zażądał jakiejś wielkiej sumy (pokroju $50/character) i Colt musiał sam jechać, albo zatrudnił grafika jakiejś kiepskiej jakości. Innego wytłumaczenia, po za tymi dwoma, nie widzę.
W PTEI2 COLT Robił sam animacje, pojazdy i grafikę minigier natomiast używał jako podstaw chipsetów z gier na GBA i niektórych charsetów głównie z serii Pokemon, ale całą resztę robił sam i momentami animacje były niemal tak dobre jak w Metal Slug pomijając rozdzielczość postaci (!) W komercyjnej wszystko wygląda na zrobione na odpierdziel najgorsza jest kolorystyka.




Ogólnie w grach chodzi o to, żeby wszystko się ze sobą dobrze kleiło.
Negative reviews are to be expected. Not everyone will like it, and they are entitled to they're opinion. Some people just don't like sprite based graphics or 2D games in general.
Fortunately, there are also people who do like 2D graphics and retro style games, who have given positive comments and votes.
XD
ODPOWIEDZ