Elder Scrolls w RM

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 16 lut 2014, 13:03

Nie traktujcie tego jako tematu 'zbieram ekipę do robienia gry' tylko bardziej jako luźną dyskusję. Chcę poznać waszą opinię.
Chodzi mi po głowie pomysł stworzenia w RM gry wzorowanej na TES, czyli olbrzymi świat, radość z eksploracji na pierwszym planie zamiast fabuły. Tylko samemu za takie coś nie będę się zabierał.
Do tego potrzeba z 4-5 osób, które systematycznie wkładały by w projekt część swoich pomysłów.
Jak wam się to widzi?
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 150
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: pakitos » 16 lut 2014, 13:42

Przyznam, że sam bym chciał zagrać w taką olbrzymią polską makerówkę. No ale żeby zrobić taki wielki świat gry potrzeba dużo chęci, determinacji no i w miarę zgranego teamu. Jak coś to mogę pomóc przy tworzeniu.
co
Awatar użytkownika
Lyserg1260
Posty: 159
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Lyserg1260 » 16 lut 2014, 13:48

Może na początek powiedz w jakiej wersji RM, bo niewątpliwie najładniej by wyglądało w XP lub Ace, a najpłynniej by chodziło w 2k3. Robiąc takie coś na XP, musiałoby być więcej, ale mniejszych map. Niby zawsze można antilaga wprowadzić, ale jednak trochę psuje to rozgrywkę, chyba że działałby tylko na zdarzenia które się nie poruszają. Zresztą to też nie do końca usuwa lagi. Ace chodzi lepiej, ale to jednak wciąż mało w porównaniu do płynności 2k3 (kosztem wyglądu oczywiście).
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Jazzwhisky » 16 lut 2014, 13:51

Strasznie mało informacji, bo wiele zależy też od celów, np. jeśli chcesz to robić dla siebie i tych 5 osób to wszystko gra, ale jeśli chciałbyś tym podbić świat gier indie - to pomysł jest totalnie szalony.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: X-Tech » 16 lut 2014, 14:18

Jeśli chodzi o wielki świat to w makerze 2k3 mapy typu 200,200 z setką eventów działają super. Można ich natrzaskać mnóstwo. Ja robiłem dużo większe i śmigały nawet na celeronie 1.7 kiedy eventów miałem około 100 na mapie. Na rpgmakerze xp jeśli chodzi o wydajność jest porażka.



Ogólnie gra z wielkim światem do łażenia jak najbardziej do zrobienia. Przykładem jest Ahriman Prophecy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić bardziej otwarty świat z większą swobodą nawet parokrotnie większy. Gra w łażenie gdzie się chce z swobodą i setkami pomysłów jest do wykonania w 2k3.

Problemem jest tutaj znalezienie wariatów ze skillem i odpowiedzialnych, sumiennych aniżeli sama realizacja.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 16 lut 2014, 15:12

Nie chcę podbijać świata, tworzę, bo lubię:). Jeśli świat się podbije przy okazji - tym lepiej:P
Co do makera - każdy preferuje coś innego, ale o wyborze silnika decyduje większość.
Co do map z XP - 50x50 jeszcze dadzą radę, większe faktycznie mogą powodować lagi.
X-tech - duży świat nie znaczy, że mapy mają mieć 200x200, tylko że ma być ich dużo:P

I też uważam, że temat jest do ogarnięcia, za 2-3 miesiące kończę projekt i myślę już, czym następnym się zająć, więc rzuciłem luźny temat:).
Awatar użytkownika
Lyserg1260
Posty: 159
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Lyserg1260 » 16 lut 2014, 15:36

A jak w Ace? Tam na pewno są mniejsze lagi niż w XP, ale większe niż w 2k3.
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1370
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Ozzaku » 16 lut 2014, 15:40

Wstyd się przyznać mam orginalny Elder Scrolls wraz z dodatkami, jednak nigdy nie przeszedłem, świat jest dla mnie za duży i szybko się gubię, zawsze pograłem w to z 20 minut i wyłączałem mimo chęci. Po prostu wychowywałem się na zamkniętym świecie puszki Pandory zwanej Gothic, gdzie wszystko było małe, ciasne i świat był łatwy do zapamiętania. Co do samego projektu bardzo fajny pomysł, jednak jak zwykle to bywa niepewny grunt pod nim. Cieszył bym się jak by coś takiego wyszło, aczkolwiek był był także za interaktywnym światem jak w Wiedźminie, możemy coś macnąć, z macnięcia czegoś bd odzew, przeciwnik bądź jakiś item, a nawet ciekawy event.
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 329
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Zombik » 16 lut 2014, 15:48

A ja przeszedłem TES III wraz z dodatkami i to dwa razy różnymi postaciami *3*. Pierwszą był argonian Algbeer z włócznią, drugą była leśna elfka - łuczniczka Eleonore. Tworzyłem też wiele innych postaci, dochodząc do różnych części fabuły, ale traciłem potem wenę. Lubię to XD.

Co do takiej gry w RM - tworzyłem coś takiego. Ookami, w którym na razie mam przerwę miało mieć taki wielki, otwarty świat. Nawet w demie, w którym jest dość sporo terenu - znalazła się jedynie 1/20 tego co ma być w pełnej wersji. Z tego właśnie względu nie mam zbytnio weny... dłuuuuga, żmudna praca z tworzeniem map, misji pobocznych, różnych ścieżek rozwoju itp. No, ale tak to już jest jak się wpadnie na "ambitny" projekt xD
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: X-Tech » 16 lut 2014, 15:59

Poczucie dużego świata z małych kawałków map ? Pamiętasz Zeldę na Pegasusa ? xd
Nie grałem w Elder Scrolls, bo nie chciało mi się tak btw.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Jazzwhisky » 16 lut 2014, 17:05

ravenone pisze:więc rzuciłem luźny temat:).
Tak pomyślałem, że to kwestia nudy, tylko w zasadzie temat jest kompletnie bez sensu, bo takie luźne pitu pitu przerabialiśmy ze sto (serio licząc) razy i za każdym razem wygląda to tak samo.

Subiektywnie, ofkoz dla mnie wielka gra w RM z zupełnie otwartym światem to koszmar, zarówno z perspektywy twórcy jak i gracza. RPG-sandbox brzmi zresztą jak wymówka, jak większość - wolałbym mniejszą, dopracowaną grę z fajnymi pomysłami, ale to wymaga od autorów już więcej niż ogromnego wkładu czasu. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: GameBoy » 16 lut 2014, 17:29

Pomysł iście szalony. :D

Jak dla mnie większość tych gier "możesz być kim chcesz, robić co chcesz i chodzić gdzie chcesz" jest bardzo nudna. Robiłem ostatnio kolejne podejście do Morrowinda, tym razem nastawione trochę na odgrywanie postaci. Zrobiłem sobie rewolwerowca (jak w "Mrocznej Wieży" Kinga), ale konstrukcja questów (przynieś, podaj, zabij, pozamiataj) skutecznie zniechęca do kontynuowania tego typu zabawy.

Moim zdaniem największym problemem tego typu gier jest to, że gdy już rozwiniesz statystyki, zdobędziesz najlepszy sprzęt etc. to nie zostaje już nic do roboty, może poza ukończeniem głównego wątku, który często jest miałki. =)

W makerze nie ma sensu robić takich gier.

Jednak mogę zaproponować pomysł "RPGa drogi", gdzie mamy bohatera z determinacją dążącego do odległego celu. Świat w grze byłby liniowo-otwarty - gracz poruszałby się ciągle naprzód, ale do celu prowadziłoby kilka/naście różnych dróg.
Do tego dać duże odległości między kolejnymi osadami/miastami i w miarę prostym sposobem można stworzyć wrażenie rozległego świata i jednocześnie nie zapracowując się aż tak jak przy produkcji sandboksu. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: X-Tech » 16 lut 2014, 18:50

Ja nie gram w takie gry - bądź kim chcesz rób co chcesz, bo coś co jest do wszystkiego jest do niczego. XD

@GB: Już na wstępie taka idea jest niekompatybilna do robienia w grupie dlatego, że każda kolejna osoba jest obciążana rozwojem fabuły i każda kolejna dostaje co raz większy matrix fabularny jako bagaż do tworzenia swojej lokacji i przygód, ALE NIE tylko fabularny. To wszystko zaczyna się w takim układzie sypać i zmieniać w katorgę, a nie zwariowany projekt. To dobry pomysł na grę, ale w wykonaniu jednej osoby gdzie ma kontrolę nad całym klimatem, postacią, dialogami, przygodami i całą resztą elementów i to jest tworzone z zajawki w grupie to się rozpadnie jak domino lub jeśli będzie do bólu proste czemu nie.



Jest już taka gra. Nazywa się "The Way" i była wydawana w częściach każda na kilkadziesiąt minut gry, ale to osobisty klimatyczny do bólu projekt. Zrobienie w takim wypadku dużych map to najmniejszy problem, bo co z tego, że zrobi się wielkie mapy skoro trzeba jakoś zapełnić czas rozgrywki/dialogi/postaci/klimat. W takiej grze najważniejszy będzie klimat i walki i zagadki i dialogi, spójność a wiele osób nie utrzyma klimatu osobistego projektu.


Jeśli chodzi o walki i łażenie po wielkim świecie rozwalanie czego popadnie to jest spokojnie do zrobienia. W 2k3 setki common eventów stuffu do rozwalania po mapach ssystem walk, zagadek itd. Jestem w stanie coś takiego zorganizować, zrobić system, umożliwić jego rozwój during tworzenie i całą resztę, ale obawiam się że najwytrwalsi chyba razem ze mną, by trafili do wariatkowa XD To by było mega hardkorowe robić coś takiego.


Dawajcie więcej pomysłów może Ravenone się podejmie.

TU MACIE WAY JAK KTOŚ CHCE:

http://rpgmaker.net/games/507/

OBCZAJCIE:

AWARDS
2003 Misao Awards: The Way (Episodes 1-3)
-Best game of the year
-Best Dungeons
-Best Individual Character - Rhue


2004 Misao Awards: The Way (Episodes 4-5)
Best game of the year
Best cast
Best CMS
Best character
Best graphics
Best dialogue
Best game series
Best minigame, 2004
Best music, 2004
Best plot, 2004
Best coded game
Best villain
Best supporting character
Most mysterious character
Most technically advanced game


2005 Misao Awards: The Way (Episode 6)
-Most promising story
-Darkest story
-Most dramatic way
-Best opening sequence
-Best non-clichéd game
-Best pacing game
-Best dialogue
-Game that Best Plays with Your Emotions
-Best story, 2005
-Most mysterious character


TA GRA MA MEGA KLIMAT
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 19:34 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: GameBoy » 16 lut 2014, 19:33

Pracując nad moim pomysłem (jak i nad każdą grą z jakąkolwiek historią) w parę osób to raczej wiadomo, że trzeba na początek zrobić chociaż ogólny zarys fabuły i potem jeszcze konsultować wszystko podczas samego tworzenia.

Ja nie gram w takie gry - bądź kim chcesz rób co chcesz, bo coś co jest do wszystkiego jest do niczego.

O, to też jest dobry argument przeciw. W takim Morrowindzie można teoretycznie wymaksować WSZYSTKIE statystyki, wystarczy mieć odpowiednią ilość złota i dostatecznie długo grindować. xd
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 16 lut 2014, 19:59

Wiem, że dla niektórych tego typu gry są nudne, ale są i fascynaci, ostatnio na forum skyrima wyczytałem, że gość gra bez szybkiej podróży, chodzi po świecie i ma już na liczniku 800 godzin grania:).

GameBoy pomysł zacny. Ale faktycznie ciężko by tu było o spójność fabularną przy pracy w grupie.
Jeśli idzie o projekt grupowy można by zrobić tak: po ogólnym zarysie fabularnym, jest 5 osób tworzących, każda robi jedno duże miasto. W ten sposób każda lokacja będzie różniła się od pozostałej.
Można zrobić jakiś system tworzenia postaci zależnej od rasy/profesji, a co za tym idzie - każda postać zaczyna grę w innym zakątku świata.
Pomysłów można sypać naprawdę dużo, żeby jakoś rozbić fabułę nie na jedną linię, ale właśnie na sandboxa.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości