Elder Scrolls w RM

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

Rave, wytłumaczyłem w jednym poście dlaczego lepiej zaczynać na nieco wyższym poziomie zamiast na odpowiednio dostosowanym pierwszym. =)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: McLaren »

Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: X-Tech »

McLaren pisze:Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.
Krowa która dużo ryczy mało mleka daje. Jak widzisz dyskutują, ale gier nie robią XD
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: McLaren »

Ok a co do grafiki, jaka będzie? Jak w diablo, sacred itp. czy w zwykłej podstawowej grafice rm?
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Powczan »

Przecież to luźna dyskusja na temat samych pomysłów, a nie zbieranie ekipy do nie wiadomo czego. Czy grafika w tym momencie naprawdę jest taka ważna? :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: McLaren »

Tak bo podstawowe grafiki rm mi się nie podobają zarówno gry zrobione w tej grafice więc ma wielkie znaczenie jaka grafika będzie.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Powczan »

No dobrze, ale co to ma do rzeczy? xP

Ponownie mówię, że żadna gra tutaj nie powstaje, to tylko luźna dyskusja i rzucanie pomysłami, więc ciężko tu rozmawiać o jakiejkolwiek grafice. Nawet jeśli ekipa się zbierze i gra zacznie powstawać, to grafika będzie zależna od tego, co członkowie zespołu ustalą i co będzie pasować do gry, którą sobie wymyślą. Chyba logiczne.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Dragon Kamillo »

Pomysł Jazza 100 razy lepszy i ciekawszy.
Takie zwykłe łażenie i robienie zadanek typu idź pozbieraj, pozabijaj, pogadaj, zesraj się i wróć do mnie jest bardzo nudne. I chodź by nawet udało się zrobić kilka questów dłuższych i ciekawszych to i tak większość będzie nudna i oparta na tym samym schemacie - nuda. Pamiętacie Another One World XD. To wyjdzie podobne tylko z walką.

Co do lvl fajne jest rozwiązanie że postać nie musi mieć 1, a może mieć o wiele większy na start - to w końcu nie MMO co? Tym bardziej jak wysoki lvl jest uwzględniony fabularnie - bo jak by wyglądało gdyby nasz hero był zasłużony itp, a tu nagle dostajemy słabeusza z pierwszym poziomem. Przy takim traktowaniu poziomów można też wprowadzić że inne postacie też mają swój poziom - wtedy będzie łatwo wyważyć z kim bohater powinien sobie poradzić, a do kogo musi podekspić.

Co do grafiki (wypowiem się tylko o tilesetach) to najwięcej elementów (przyrody, zabudowań itp) jest na rtp rm XP, w podstawie jest to 50 tilesetów w takim samym stylu, a z samych addonów dochodzi jeszcze kupę przeróbek i innych robionych na wzór tego.
Drugim takim zestawem jest bodajże zestaw z gry Kaliban - tylko że jest on trudniejszy, ale w sumie można go łatwo i bez większych przeszkód połączyć z rtp rm xp i vx (ace) - przerabiając lekko same zestawy rtp. Ale ile by nie było elementów to przy takiej ilości map i tak wszystko zacznie się powtarzać i ze sobą zlewać - i lokację stracą swoją niepowtarzalność.

Ale to tak dużo roboty i taki (marny XD) efekt, że nie warto się za to brać XD.

Lepiej myśl nad KZ 2 i 3, niż nad czymś takim. Lepiej zrealizować Komnatę Według Jazza.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: ravenone »

Racja, XP chyba ma najwięcej zasobów różnorodnych stricte fantasy, a sam praktycznie wszystkie mam zebrane:) Dużą bolączką byłby tu wybór systemu walki, ale myślałem nad jakimś podstawowym, względnie takim, który nie ingeruje w inne skrypty. Bo w takim gigancie dodatki z craftingiem, mini-grami to podstawa, żeby urozmaicić długą rozgrywkę.

I jak chłopaki wspomnieli - to luźna dyskusja, wybadanie gruntu, czy to w ogóle ma sens.
Co do kontynuacji KZ - nie wyszła jeszcze jedynka, więc nie ma o czym mówić:P
Jeśli kiedyś w ogóle zrobię, to w dalekiej przyszłości, w między czasie mam w głowie jakieś 3-4 inne projekty, które mają pierwszeństwo:)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Dragon Kamillo »

Możesz zostać na podstawowym, łatwo jest go tez przerobić na boczny, a dodatków do tego systemu jest kupę, co kiedyś było opisywane na gońcu - wiec i zrobisz sobie atb jak chcesz i tak dalej.

Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... poradyxp-5
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

Jeśli miałby tam być podstawowy system walki to koniecznie bez losowych walk.
Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
Nom. Losowe walki zostały wymyślone, bo wczesne konsole nie potrafiły wyświetlić wielu sprite'ów tak aby widać było przeciwników na mapie. Jak się to jeszcze do tej pory w RM-ach ostało, to ja nie wiem, zważywszy na to, że nowe komputery potrafią wyświetlić duże ilości sprite'ów.

A co do ABS-a, to jeśli jakiś ABS miałby być, to tylko zeldo-podobny, bez żadnych dodatkowych udziwnień. I max 3 sloty na czary pod 1/2/3, żebym nie musiał latać przez całą klawiaturę, tak jak musiałem w niektórych RM-ówkach z ABS-ami (chyba taka sytuacja była w Kruku, ale nie jestem na 100% pewien, jestem na 100% pewien jednakże, że to była polska rmówka z VX/VX Ace, trza było latać przez całą klawiaturę aby niektórych umiejętności użyć).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: ravenone »

ABS czy turówka to już odrębne zagadnienie do przemyślenia. Bo druga opcja daje możliwość najmowania towarzyszy do drużyny, a wtedy to inna bajka, gdy idziemy w dany teren samemu czy np. z kimś.
I zgodzę się - radość z eksploracji świata najbardziej zabijają walki losowe. Tego nigdy nie użyję w żadnej grze:)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Ekhart »

Dragon Kamillo pisze: Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... poradyxp-5
*Ekharta. I dziwię się, że ktoś pamięta w ogóle jeszcze o tym ABSie ;o

Sam pomysł ciekawy, ale chyba dość sporo wałkowany. Aczkolwiek dużo mądrych rzeczy było już powiedziane w temacie, ja dodam tylko jedno: pamiętaj, że RM ma limit na 999 map :p przy dużym świecie trzeba by robić mapy średnio z 50², bo takie mapy jak wnętrza domków, jaskinie małe itp. się liczą jako osobne. No i też map powinno byś na tyle, żeby było widoczne przejście między różnymi rodzajami terenu, a nie jak to się już kiedyś spotkałem, idziemy przez las, a nagle następna mapa to środek pustyni :p
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Dragon Kamillo »

W 2k/3 jest o 9000 więcej map XD, a i nie trzeba robić ich 50 na 50 można więcej.
Ale raczej wątpię aby ravenone przeszedł na niego, tym bardziej, że po tworzeniu w rm xp ciężko się na nie przestawić.

Co do walk losowych to mają one sens na mapie świata i przy symbolicznym mappingu lokacji - pierwsze jrpgi. Ale im bardziej gra dopieszczona graficznie tym mniej one pasują w podstawowej formie, bo można dać takie niespodzianki jak potwór który czai się w krzaku itp.

Gra z ABSem to dodatkowa robota, z rozwalaniem wszystkiego naokoło itp - a bez tego będzie sztywno gdy będzie ABS. A i wtedy musi być pikselmovement - bez tego ani rusz, a to już jest wielki skrypt.
ODPOWIEDZ