Elder Scrolls w RM

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

BTW, dobrze też w takiej grze nie robić z bohatera totalnej ciamajdy na 1 lvlu, tylko niech startuje on np. z 1/4 albo 1/5 maksymalnego poziomu. Dzięki temu można uniknąć nudnego gameplayu w początkowych fazach rozgrywki (w sandboksach może to trwać nawet kilka godzin) i jednocześnie dać graczowi możliwość dalszego rozwoju postaci.
Awatar użytkownika
Lyserg1260
Posty: 159
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Lyserg1260 »

Niby okej, ale jeśli jest 5 poziomów do zdobycia, bo jakoś nie widzi mi się zaczynanie gry tak znikąd na 20lvlu, jak to miało miejsce w DBZ Buu's Fury, gdzie postacie zaczynały na takich levelach jak 60 lub 75, a do zdobycia był max 200 bodajże. Są inne sposoby niż wprowadzanie do gry takich pierdół.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Rahim »

Temat zaraz zginie w zapomnieniu i zostanie zamknięty, więc jak już rozmawiamy o tym co taki rpg mógł by w makerze zawierać to może zmieńmy nazwę właśnie na pomysły odnośnie gier w rm i pociągnijmy dalej ten wątek, może komuś przydadzą się nasze opinie do stworzenia gry? =)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

Dlaczego uważasz to za zły pomysł? Jak dla mnie to jest najzupełniej logiczne, że jak gramy postacią, która ma np. około 20 lat to nie jest ona totalnym leserem i miała wcześniej do czynienia chociaż nie wiem, z rąbaniem drewna czy coś.
Natomiast w 99% RPGów startowe postacie to słabeusze, którzy przez całe swoje życie chyba tylko leżeli w łóżku i nic nie robili.

A co do tego Dragon Balla - nie oglądałem anime, ale wiem, że większość występujących tam postaci była potężna, więc nadanie im 80 poziomu na starcie to bardzo dobry pomysł, który podkreśla ich siłę i umiejętności. Podoba mi się to.

Rahim, jestem za, o ile Ravenone nie ma nic przeciwko.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: ravenone »

No jeśli już chcecie zmieniać to np. na sandbox w RM, bo tego się tyczy temat.

Co do startu nie od zera - to by miało sens w tym przypadku, jak podałem przy tworzeniu postaci - zaczynamy np. jako krasnolud, wiec jakieś bonusy do kopania w kopalni, walka z jaskiniowymi stworami itp. Tak, żeby w "swojej okolicy" postać była kimś, a nie popychadłem. Dopiero np. jak pójdzie w las do elfów to zobaczy, że w innych dziedzinach są mocniejsi od niego.
O to mniej więcej chodziło Gameboy?:)
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Viuu »

Eeem... jak ja nienawidzę takich pomysłów w stylu "zaczynamy z 100 lvl żeby postać nie wyglądała jak frajer"... To na jaką cholerę były wszystkie poprzednie poziomy skoro NIC do gry nie wnoszą?
LVL to nie część pie***onej historii tylko część mechaniki. LVL 1 oznacza start, postać może mieć nawet 9 LVL maksymalny... czy to znaczy, że jest słaba?
Nie wiem co za geniusze wpadają na takie pomysły, ale miesza im się mechanika z historią, a to zły znak.

Podsumowując:
1 lvl nie musi oznaczać słabej postaci, bo to jest ustalane przez twórcę gry... a osoba próbująca mieszać lvl z częścią fabularną gry, gówno wie o CRPG...

Zuy Viuu~
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: X-Tech »

Były okresy, że grałem parę godzin w Ahriman Prophecy. Fajnie się odkrywało ukryte lokacje w lasach i jakieś tajemnicze wioski, jaskinie postępując z nowymi skillami. Jeśli rozgrywka byłaby podobna jak i klimat grałbym.

Nie wiem jednak na czym ten rpg miałby polegać. To wszystko naprawdę może być ciekawe, ale już założenie 5 miast... Gdzie możliwość odkrycia nieznanych lokacji...Wydaje się to takie statyczne założenie, ale nie musi być zrobione źle może wyjść świetnie. Wszystko zależy od zależności między miastami.


Co do profesji jeśli byłyby to inne profesje niż walka trzeba by w miastach interakcje na profesje przewidzieć. Do ogarnięcia, ale przy współudziale niezaawansowanych makerowców mogłoby pęknąć jak mokra petarda noworoczna (znak zapytania) To da się ogarnąć, ale tu może być hardkor.

Zróżnicowanie leveli postaci jest świetną sprawą w jrpgach. Widać wtedy jak bardzo postać jest dopakowana i jaką włada siłą. W tego typu otwartej grze ukazanie postaci na większym levelu jako świetne i przekonujące może być ciekawym wyzwaniem.

Jak dla mnie najciekawszą grą tego typu w 2k3 byłoby system w stylu zelda rozwinięty o statsy, klimat rodem z anime nawalankowych pokroju hokuto no ken/dragonballz. Jakieś walki na arenach (turnieje) i pokazówki supermocy koksów zamieniających różne lokacje w popiół i rozprawianie się z nimi /dołączanie do nich. Masa zadań i pojedynków gangów. Osobiście taką grę bym robił w 2k3 gdybym miał się podjąć robienia stadnie. System, który pozwalałby zmieniać w popiół wielkie obszary na max levelach do ogarnięcia.

Klimat fantasy oszczędnie zrobiony z fantazją może być jeszcze lepszy w tym wypadku.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 22:11 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Rahim »

Viuu zjedz batona bo zaczynasz gwiazdorzyć.

Chłopaki tylko stwierdzili że prawie w każdej grze praktycznie bohater z początku to mięczak, a później niewiadomo kiedy robi się koks i nie wiadomo co umie, prosty przykład, Arcania G4, głupi cienias bohater nie potrafi nawet ocalić swojej ukochanej bo to za przeproszeniem dupa jest, i raptem ona ginie, ten stoi sobie za drzewkiem i postanawia się zemścić, zyskuje nie wadomo jaką moc i ot kozak, a gdzie był na początku jak ginęła jego ukochana? Co zrobił by ją ocalić?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 22:16 przez Rahim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

Nie wiem co za geniusze wpadają na takie pomysły, ale miesza im się mechanika z historią, a to zły znak.
Jak dla mnie mechanika będąca wsparciem historii (np. w Brothers: A Tale of Two Sons, w szczegóły nie wnikam, bo to spoiler), albo historia wspierająca mechanikę (Dark Souls i jego tryb multiplayer "usprawiedliwiony" fabułą) to jedna z najlepszych rzeczy jaką można dodać do gry.

Ravenone - chodzi mi w zasadzie o rozszerzony system tworzenia postaci. Taki, by nasz bohater na starcie nie był najsłabszą postacią w całym świecie gry, którą biją wszyscy i wszystko, tylko żeby był takim średniakiem.

Dobrym przykładem na to będzie Wiedźmin - wyobrażasz sobie by w trzeciej części Geralt (kilkudziesięcioletni facet z masą doświadczenia w walce) miał problemy z zabiciem jednego wilka?

A dlaczego start na np. 20 poziomie, a nie na 1? Bo niższe poziomy będą miały osoby bądź zwierzęta nieco słabsze od nas.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Kleo »

Jak to miło poczytać, że wykłócacie się o szczegóły mechaniki. Rozumiem, że Viuu i GameBoy już czują się częścią ekipy? ;)
A pomysł, hmm... Ambitny. I pewnie niewykonalny. Ale może się mylę?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: X-Tech »

Kleo pisze: A pomysł, hmm... Ambitny. I pewnie niewykonalny. Ale może się mylę?
Pomysł wykonalny, ale wywołujący opad rąk XD
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: GameBoy »

Kleo, nie czuję się częścią ekipy, ja po prostu lubię dzielić się swoimi pomysłami. :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Jazzwhisky »

Chyba wszystko co napisał GameBoy ma sens, w dużej mierze jest spójne, a nawet wypływa z tradycyjnego RPG, tylko wymaga na tyle nieszablonowego podejścia do gatunku, że może budzić opór.

Co do pomysłów na open-world cRPG - miałem chyba raz w życiu (minimalistyczny) koncept na quasisandboksowy tytuł w RM, losowe podziemia na podstawie ustawień (np. bohater/drużyna, poziom trudności, ilość pięter etc.) wrzucanych przez gracza na początku rozgrywki. Nawet fajne do robienia w teamie, bo jest do zrobienia minimum kilkaset małych mapek, które będą służyły za kafeki podziemi. Jeśli dodać do tego zamysł Enkidiany (rozbudowa Gildii/przyjmowanie losowych zleceń) to robi się całkiem spory kawałek gry w stylu Komnaty x100.
Był to zresztą efekt podobnych przemyśleń, budowanie wielkiego świata o stałej budowie wymaga ogromu pracy i zazwyczaj kończy się dla gracza nudnym wyszukiwaniem poukrywanych questów; natomiast stworzenie silnika, który zbuduje świat (choćby w skali mikro) w dużej mierze sam lub bazując na wkładzie gracza powoduje, że praca staje się łatwiejsza, jest jej mniej, a efekt bardziej zbity, pełen mięcha na każdej - tylko częściowo predefiniowanej - mapce.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: X-Tech »

tak. zdecydowanie genrowanie losowe, losując szablonami możliwie jak się da na wszystko może dać mega ciekawe efekty w takiej grze polegajacej an eksploracji to jest do zrobienia w rmie. Absolutnie spoko. Można losować rozrzutki wrogów na mapach, typ wrogów na mapach, typ itemów do znalezienia i kawałki klocków labiryntów jako fragmenty większych fragmenów i typy chipsetów (była taka opcja w rmie jak zmiana chipsetu mapy na mapie bodajże) typy chipsetów mogą reprezentować rodzaj strefy większego obszaru. Nooo to mega mózgowe. Można się uzależnić robiąc takie coś w rmie. Czuję moc. Inspiracje. Siłę XD W takiej grze celem w tworzeniu było by zrobić losowanie jak największej możliwie ilości elementów składowych tworzących całość. Super pasjonujące.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Elder Scrolls w RM

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:BTW, dobrze też w takiej grze nie robić z bohatera totalnej ciamajdy na 1 lvlu, tylko niech startuje on np. z 1/4 albo 1/5 maksymalnego poziomu. Dzięki temu można uniknąć nudnego gameplayu w początkowych fazach rozgrywki (w sandboksach może to trwać nawet kilka godzin) i jednocześnie dać graczowi możliwość dalszego rozwoju postaci.
Albo można postać zostawić na 1 levelu, ale odpowiednio podkręcić początkowe staty. Sposobów na uniknięcie grindu na początku jest wiele.
ODPOWIEDZ