Elder Scrolls w RM

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: GameBoy » 17 lut 2014, 07:23

Rave, wytłumaczyłem w jednym poście dlaczego lepiej zaczynać na nieco wyższym poziomie zamiast na odpowiednio dostosowanym pierwszym. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 661
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: McLaren » 17 lut 2014, 16:26

Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: X-Tech » 17 lut 2014, 19:05

McLaren pisze:Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.

Krowa która dużo ryczy mało mleka daje. Jak widzisz dyskutują, ale gier nie robią XD
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 661
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: McLaren » 17 lut 2014, 20:14

Ok a co do grafiki, jaka będzie? Jak w diablo, sacred itp. czy w zwykłej podstawowej grafice rm?
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Gedharm » 17 lut 2014, 20:29

Przecież to luźna dyskusja na temat samych pomysłów, a nie zbieranie ekipy do nie wiadomo czego. Czy grafika w tym momencie naprawdę jest taka ważna? :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 661
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: McLaren » 17 lut 2014, 20:32

Tak bo podstawowe grafiki rm mi się nie podobają zarówno gry zrobione w tej grafice więc ma wielkie znaczenie jaka grafika będzie.
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Gedharm » 17 lut 2014, 20:35

No dobrze, ale co to ma do rzeczy? xP

Ponownie mówię, że żadna gra tutaj nie powstaje, to tylko luźna dyskusja i rzucanie pomysłami, więc ciężko tu rozmawiać o jakiejkolwiek grafice. Nawet jeśli ekipa się zbierze i gra zacznie powstawać, to grafika będzie zależna od tego, co członkowie zespołu ustalą i co będzie pasować do gry, którą sobie wymyślą. Chyba logiczne.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Dragon Kamillo » 17 lut 2014, 20:55

Pomysł Jazza 100 razy lepszy i ciekawszy.
Takie zwykłe łażenie i robienie zadanek typu idź pozbieraj, pozabijaj, pogadaj, zesraj się i wróć do mnie jest bardzo nudne. I chodź by nawet udało się zrobić kilka questów dłuższych i ciekawszych to i tak większość będzie nudna i oparta na tym samym schemacie - nuda. Pamiętacie Another One World XD. To wyjdzie podobne tylko z walką.

Co do lvl fajne jest rozwiązanie że postać nie musi mieć 1, a może mieć o wiele większy na start - to w końcu nie MMO co? Tym bardziej jak wysoki lvl jest uwzględniony fabularnie - bo jak by wyglądało gdyby nasz hero był zasłużony itp, a tu nagle dostajemy słabeusza z pierwszym poziomem. Przy takim traktowaniu poziomów można też wprowadzić że inne postacie też mają swój poziom - wtedy będzie łatwo wyważyć z kim bohater powinien sobie poradzić, a do kogo musi podekspić.

Co do grafiki (wypowiem się tylko o tilesetach) to najwięcej elementów (przyrody, zabudowań itp) jest na rtp rm XP, w podstawie jest to 50 tilesetów w takim samym stylu, a z samych addonów dochodzi jeszcze kupę przeróbek i innych robionych na wzór tego.
Drugim takim zestawem jest bodajże zestaw z gry Kaliban - tylko że jest on trudniejszy, ale w sumie można go łatwo i bez większych przeszkód połączyć z rtp rm xp i vx (ace) - przerabiając lekko same zestawy rtp. Ale ile by nie było elementów to przy takiej ilości map i tak wszystko zacznie się powtarzać i ze sobą zlewać - i lokację stracą swoją niepowtarzalność.

Ale to tak dużo roboty i taki (marny XD) efekt, że nie warto się za to brać XD.

Lepiej myśl nad KZ 2 i 3, niż nad czymś takim. Lepiej zrealizować Komnatę Według Jazza.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 17 lut 2014, 21:06

Racja, XP chyba ma najwięcej zasobów różnorodnych stricte fantasy, a sam praktycznie wszystkie mam zebrane:) Dużą bolączką byłby tu wybór systemu walki, ale myślałem nad jakimś podstawowym, względnie takim, który nie ingeruje w inne skrypty. Bo w takim gigancie dodatki z craftingiem, mini-grami to podstawa, żeby urozmaicić długą rozgrywkę.

I jak chłopaki wspomnieli - to luźna dyskusja, wybadanie gruntu, czy to w ogóle ma sens.
Co do kontynuacji KZ - nie wyszła jeszcze jedynka, więc nie ma o czym mówić:P
Jeśli kiedyś w ogóle zrobię, to w dalekiej przyszłości, w między czasie mam w głowie jakieś 3-4 inne projekty, które mają pierwszeństwo:)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Dragon Kamillo » 17 lut 2014, 21:23

Możesz zostać na podstawowym, łatwo jest go tez przerobić na boczny, a dodatków do tego systemu jest kupę, co kiedyś było opisywane na gońcu - wiec i zrobisz sobie atb jak chcesz i tak dalej.

Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://rpgmaker.pl/?co=rpgmaker&typ=rpgxp-zdarzeniowki&id=poradyxp-5
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: GameBoy » 17 lut 2014, 21:58

Jeśli miałby tam być podstawowy system walki to koniecznie bez losowych walk.
Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Rave » 17 lut 2014, 22:33

GameBoy pisze:Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.


Nom. Losowe walki zostały wymyślone, bo wczesne konsole nie potrafiły wyświetlić wielu sprite'ów tak aby widać było przeciwników na mapie. Jak się to jeszcze do tej pory w RM-ach ostało, to ja nie wiem, zważywszy na to, że nowe komputery potrafią wyświetlić duże ilości sprite'ów.

A co do ABS-a, to jeśli jakiś ABS miałby być, to tylko zeldo-podobny, bez żadnych dodatkowych udziwnień. I max 3 sloty na czary pod 1/2/3, żebym nie musiał latać przez całą klawiaturę, tak jak musiałem w niektórych RM-ówkach z ABS-ami (chyba taka sytuacja była w Kruku, ale nie jestem na 100% pewien, jestem na 100% pewien jednakże, że to była polska rmówka z VX/VX Ace, trza było latać przez całą klawiaturę aby niektórych umiejętności użyć).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 17 lut 2014, 22:44

ABS czy turówka to już odrębne zagadnienie do przemyślenia. Bo druga opcja daje możliwość najmowania towarzyszy do drużyny, a wtedy to inna bajka, gdy idziemy w dany teren samemu czy np. z kimś.
I zgodzę się - radość z eksploracji świata najbardziej zabijają walki losowe. Tego nigdy nie użyję w żadnej grze:)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 405
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Ekhart » 17 lut 2014, 22:46

Dragon Kamillo pisze:Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://rpgmaker.pl/?co=rpgmaker&typ=rpgxp-zdarzeniowki&id=poradyxp-5

*Ekharta. I dziwię się, że ktoś pamięta w ogóle jeszcze o tym ABSie ;o

Sam pomysł ciekawy, ale chyba dość sporo wałkowany. Aczkolwiek dużo mądrych rzeczy było już powiedziane w temacie, ja dodam tylko jedno: pamiętaj, że RM ma limit na 999 map :p przy dużym świecie trzeba by robić mapy średnio z 50², bo takie mapy jak wnętrza domków, jaskinie małe itp. się liczą jako osobne. No i też map powinno byś na tyle, żeby było widoczne przejście między różnymi rodzajami terenu, a nie jak to się już kiedyś spotkałem, idziemy przez las, a nagle następna mapa to środek pustyni :p
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: Dragon Kamillo » 17 lut 2014, 22:59

W 2k/3 jest o 9000 więcej map XD, a i nie trzeba robić ich 50 na 50 można więcej.
Ale raczej wątpię aby ravenone przeszedł na niego, tym bardziej, że po tworzeniu w rm xp ciężko się na nie przestawić.

Co do walk losowych to mają one sens na mapie świata i przy symbolicznym mappingu lokacji - pierwsze jrpgi. Ale im bardziej gra dopieszczona graficznie tym mniej one pasują w podstawowej formie, bo można dać takie niespodzianki jak potwór który czai się w krzaku itp.

Gra z ABSem to dodatkowa robota, z rozwalaniem wszystkiego naokoło itp - a bez tego będzie sztywno gdy będzie ABS. A i wtedy musi być pikselmovement - bez tego ani rusz, a to już jest wielki skrypt.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości