Elder Scrolls w RM

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: X-Tech » 21 lut 2014, 18:55

Jasne jak najdzie mnie ochota wezmę się za to, ale jestem 100% świadomy ile roboty spadnie na mnie, aby robienie gry zamienić w raczej fun dla każdego w przypadku takiego działania. Jak będzie zajawka jak najbardziej będzie mi taka opcja odpowiadać. Tymczasem robię coś co daje mi więcej radochy niż jakikolwiek projekt wcześniej, więc wybieram póki co mniej masochistyczną zabawę w rmie tymczasem należy czekać na odpowiedź raveone or on czeka na więcej sugestii co może zawierać taki projekt (no właśnie - what!? XD) Ja nie mam zamiaru robić Elder Scrolls w Rmie przecież ja w to w życiu nie gralem XD Po drugie po co wprowadzać masochistyczne rozwiązania do takiego projektu bezmyślnie. Jak tylko złapię wenę to się za to wezmę (może) ale wiem ile to będzie mnie kosztować zdrowia i nie ukrywam, że najwięcej zabawy daje mi robienie własnej gry w 100% także wybieram raczej własny projekt. Nie wiem kiedy to się zmieni, bo póki co mi się nie chce wybierać drugiej opcji ja mam masę frajdy z tego co robię teraz i mi to pasuje.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: ravenone » 21 lut 2014, 19:37

Temat był nieco przyspamiony, ostatnie posty to 'da się czy nie da się'. Ale i parę konkretów wyszło. Ja w sumie swoje się dowiedziałem, więc jeśli bardzo ci Jazz przeszkadza, że inni jeszcze dywagują to zamknij temat.

Moje podsumowanie było już zawarte tutaj:
ravenone pisze:Ale wracając do tematu - parę fajnych pomysłów daliście, ale ogólnie widzę, że ciężko by było z zebraniem sumiennej ekipy na naszej scenie. Bo dla większości twórców gry 1-2 godzinne to szczyt pracy. Jeśli takie coś miało by powstać musiałbym szukać supportu w światowej scenie, bo tam powstają gry-giganty.


Jeśli będę w przyszłości chciał ruszyć z tym już konkretnie to dam wam znać:)
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: Elder Scrolls w RM

Postautor: GreyInvidia » 23 lut 2014, 23:57

Jako, że chciałem uniknąć podpowiadania w temacie o zgadywaniu gier ze screenshotów, nie wypowiadałem się w tym temacie. Jednakże nie jest to już problemem, więc mogę bez przeszkód napisać to, co chciałem.

Otóż, jeśli chodzi o tworzenie gry w rodzaju Elder Scrolls w RM to generalnie cała koncepcja jest dość fajnie (przynajmniej jak dla mnie) opracowana w Elonie. Co prawda gra nie jest zrobiona w makerze, ale możliwym byłoby w nim zrobić coś podobnego. W Elonie mamy taki jakby overworld, po którym wędrujemy z punktu A do punktu B, jak w starych jrpg, przy czym mamy też losowo generujące się "lochy" o różnych poziomach trudności. Do tego oczywiście parę miast, gdzie każde ma swoje własne questy. Jest oczywiście też wątek główny, który - głównie ze względu na gatunek gry - sprowadza się w sumie do eksploracji jednego konkretnego lochu.

Tak czy inaczej, szczerze nie wiem jak wy byście to w całokształcie widzieli (wliczając w to również formę współpracy), ale IMO najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednego wielkiego świata w rodzaju overworld, gdzie każdy chętny po prostu wrzucałby jakieś tam lokacje - a to miasta, a to lochy. Z czasem - gdy byłoby tych lokacji trochę - można by się zacząć zastanawiać nad przeplataniem questów między tworami różnych użytkowników, jak np. ktoś tworzy npc w stworzonym już przez kogoś mieście i tworzy loch, gdzie będzie odbywać się pozostała część zadania.

Szczerze to właśnie przy takich projektach koncepcja otwartego świata, gdzie każdy może dorzucać swój własny kontent, bez ścisłej konsultacji z pozostałymi twórcami wydaje się najlepiej spisywać. Osobiście właśnie znam parę projektów tworzonych w ten sposób i ciągle są one rozbudowywane o nowe elementy (a prace nad nimi trwają już parę lat).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości