Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

Witam wszystkich.
Wiem, że prawdopodobnie nikt na tej stronie za mną nie przepada (co poniektórzy pewnie nawet nienawidzą), jednak chciałbym zrobić coś, co może wam się spodobać.
W sumie... to tylko takie przypuszczenie - to, że kilku osobom się ten pomysł spodobał nie znaczy, że wszyscy będą bić brawo.
W każdym razie do rzeczy.

Myślę sobie od jakiegoś czasu o zrobieniu scenówki, ale nie takiej typowej "śmiesznej" i niskiej jakościowo jak to niektóre mają w zwyczaju.
Dokładniej chodzi mi o grę w stylu "arenówki" - czyli czegoś w rodzaju bijatyki, ale w systemie walki rpg'owym (dokładniej active time, w końcu dynamika musi być).
Byłaby to gra w całości skupiona na walkach i fabule (o tym zaraz), mechanika walki byłaby naprawdę staranne zrobiona tak, aby (mam nadzieję) nie nudziła.

Jak napisałem chciałbym także wprowadzić do gry Story Mode pokazujący fabułę.
I dziś pomyślałem chwilę nad tym i wpadłem na pomysł.
Napisać fabułę w całości opartą na historii sceny i pokazać:
- sprzeczki między forami jako wojny
- sprzeczki między użytkownikami jako walki
- relacje między użytkownikami
- odejścia ze sceny jako śmierci
... no i wiele więcej.

Wszystko chciałbym ubrać w dość poważny ton (oczywiście nie chcę robić tego jako coś przytłaczającego powodującego chęci samobójcze u ludzi, więc trochę humoru też by się znalazło).

Po opisaniu co mi po łbie łazi, chciałbym was o coś zapytać.
Czy są tu jakieś osoby które mogłyby opisać w chronologicznej kolejności, oraz pomóc to ogarnąć? Ja na szczęście/niestety nie jestem od początku na scenie, więc nie mam pojęcia o ogromnej ilości wydarzeń.
Jestem tu dopiero od jakoś 2007/2008? Coś ok. tego. Aktywny zaś zacząłem być dopiero w 2011 roku jakoś.

Zaznaczam od razu, że dobrze by było rozpisać te wydarzenia pomijając te pomniejsze i mniej znaczące. Wiecie, robienie gry z całego życia sceny byłoby dość sporą ilością pracy, wieć dobrych kilka lat by na to zleciało. Z częściami tej gry byśmy pewnie FF-y wyprzedzili.
A także jeśli chodzi o postacie grywalne w tej grze - skupilibyśmy się na tych najważniejszych postaciach raczej. Te mniej ważne można zrobić jako niegrywalne postacie cutscenkowe oraz jako przeciwników lub po prostu wgl ich nie wrzucać do tego.

Prócz tego potrzebny jest jeszcze grafik, który byłby w stanie zrobić animowane battlersy w stylu tego? Nooo... to chyba najlepszy przykład. Właściwie jest to najważniejsza rzecz... czy jest tutaj ktoś kto by mógł sobie z tym poradzić?

Jeśli zaś chodzi o to, czy rzeczywiście ta gra by powstała.
Powiem tylko, że jeśli ktoś by to dał radę dobrze rozpisać i znalazł by się ten grafik, to wtedy byłaby już szansa wielkości 99%.
Gdzie ten jeden procent się podział? Cóż... nigdy nie wiadomo co może się stać.

Także... co myślicie o tym? Czy jest tu ktoś kto mógłby mi pomóc?
Czekam na odpowiedzi.

Viuu pozdrawia.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2014, 18:49 przez Viuu, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Soul »

Viuu pisze:- odejścia ze sceny jakoś śmierci
To chyba nie jest aż taki mądry pomysł xD Rahim i X-Tech by byli nieśmiertelni, no i paru innych takich też by się znalazło.

Pomysł fajny, sam myślałem kiedyś nad takim projektem, no ale miała wyjść Arena, to czekałem na nią. Akurat w VX ace stworzenie strategicznych walk było by chyba najprostsze, ze względów na TP i inne przydatne rzeczy do walk. Trzymam kciuki za projekt, bo z chęcią bym w coś takiego zagrał.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

Soul pisze:
Viuu pisze:- odejścia ze sceny jakoś śmierci
To chyba nie jest aż taki mądry pomysł xD Rahim i X-Tech by byli nieśmiertelni, no i paru innych takich też by się znalazło.
To zależy, można zawsze ich po wskrzeszać xD
X-tech mógłby mieć zdolność klonowania się biorąc pod uwagę jego ogrom multi.
Wszystko da się rozwiązać, nie bądźmy tak mało kreatywni :P

Poza tym to tylko taki zamysł, czekam także na wasze sugestie - w końcu nie każde odejście musi być śmiercią, a tylko niektóre.
Możliwości jest nieskończoność ^ ^
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: X-Tech »

Rób. Każde działanie jest dobre. Może z tego wyjść coś szalonego i zwariowanego i intrygującego.
Jasne, że to ma sens.


Jak chcesz te dane to przesłuchuj po kolei ludzi, ale od każdego usłyszysz coś innego i sobie notuj co i kiedy, a potem to sobie rozpisz jak ci się podoba jadąc kogo chcesz i jak chcesz. To zawsze będzie intrygujące. Nikt się nie obrazi (!) Najgorsze co możesz zrobić to jednak pomijać najciekawsze akcje mające wagę na całej scenie, a nie twojego punktu widzenia względem ultimy.





Jeśli chcesz grafika to się zastanów czy nie lepiej brać setki gotowych battlerów z charas project i dopasowywać do postaci. To ci zajmie max łącznie z 2-3 godziny dla wszystkich postaci...a zabawa z grafikiem to będzie nieustanny lag. Skończoną grę możesz na końcu przerobić zmieniając te battlery jak sie znajdzie grafik...to jest najmniejszy problem...



Pomysł masz do wykonania na 100% a nie 99%. Jak masz łeb to zrobisz szybko.

Jak będziesz chciał to zrobisz. TU nie ma więcej filozofii.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2014, 18:53 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

X-Tech pisze:Jeśli chcesz grafika to się zastanów czy nie lepiej brać setki gotowych battlerów z charas project i dopasowywać do postaci. To ci zajmie max łącznie z 2-3 godziny dla wszystkich postaci...
Nie mam zamiaru korzystać z gotowych zasobów, sami będziemy designować postacie.
Takie coś mijałoby się z celem, mówiłem że chcę aby projekt był czymś porządnie wykonanym.


No i spokojnie, nie ma to być mój punkt widzenia, nie jestem własnością ultimy czy coś, wszystkich traktuję na równi. Nie chcę też nikogo zwyczajnie w tym obrażać...
Tak jak mówiłem, potrzebuję waszej pomocy by ogarnąć historię sceny. Nie chcę pominąć niczego ważnego, ale też nie chce wrzucać wszystkiego co się da.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2014, 18:57 przez Viuu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Rahim »

X-Tech dostał by niezłego skilla, multi kopiowanie się.
Zdolność Skacia to walka kataną.
Pruki z kałasznikowem w walce.
Zdolność Zombika - zasypianie w trakcie walki XD
Kleo rzucała by butem, dajmy szpilką jak bumerangiem (ot uzasadnienie do jej manii z butami) oczywiście miała by klasę "paladyn" XD
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: X-Tech »

Viuu pisze:
X-Tech pisze:Jeśli chcesz grafika to się zastanów czy nie lepiej brać setki gotowych battlerów z charas project i dopasowywać do postaci. To ci zajmie max łącznie z 2-3 godziny dla wszystkich postaci...
Nie mam zamiaru korzystać z gotowych zasobów, sami będziemy designować postacie.
Takie coś mijałoby się z celem, mówiłem że chcę aby projekt był czymś porządnie wykonanym.
No to rób, ale ci mówię, że grafiki podmieniasz na końcu ważne, aby powstała gra. Podmiana grafik to tylko zmiana grafik w plikach, a nie edytowanie całej gry. Chwila roboty. Czekanie na grafika to nie robienie gry, ale lagi i stanie w miejscu. Bez tworzenia akcji i scen gry nie ruszysz, bez grafika zrobisz całą grę, a syf podmienisz na końcu...
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

Czekanie na grafika to nie robienie gry, ale lagi i stanie w miejscu.
Problem w tym, że mam zamiar zrobić system walki w którym ataki będą w pełni animowane skryptowo. Coś jak jest w Lunie tylko w dużo lepszy sposób (bo na dużych grafikach). A więc korzystanie z innych grafik nawet chwilowo jest całkowicie bez sensu. Prędzej zadziałało by zrobienie przez kogoś taki placeholderów które byłyby animowane ale nie ografikowane (ja wiem, jakieś białe zwyczajne postacie bez ciuchów itp... no taki szkielet).
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: X-Tech »

Jak chcesz.
Może się ktoś znajdzie.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Noruj »

Rahim pisze:X-Tech dostał by niezłego skilla, multi kopiowanie się.
Twoje multi na Ultimie też dają radę xP

Zgadzam się z X-techem, każda aktywność jest pro, ale trochę obawiam się tego poważnego tonu. Zwyczajnie gra może być odbierana różnie i np. wprowadzać kogoś nowego w błąd, podając mu "opis" sceny w takiej postaci.

Samo wykonanie też jest trudne - np selekcja i dobór postaci, które naprawdę coś znaczyły, a nie są twoimi kolegami i ich odpowiednie przelanie na makera. No i sprawa wygląda też, że nie wiem jak bardzo ogarniasz scenę, żeby to fajnie oddać. RMXP.pl też miało swoją cegiełkę i to niemałą, w końcu to do tej pory najbardziej obfita baza postów i użytkowników RM. Takie gry są trudne, bo każdy ma własne spojrzenie na scenę. Będę obserwował projekt
Obrazek
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

Ja zaczynałem od RMXP i Zamthira - tam kiedyś siedziałem...
Ogólnie dopiero na Ultimie zacząłem być aktywny, ale z ukrycia śledziłem kiedyś scenę.
Mimo wszystko, moja wiedza o scenie jest uboga, dlatego proszę o pomoc, naprawdę chcę by ogarnęło to jak największą część historii i jak najlepiej odwzorowało relacje.
Jak mówiłem, nikt nie będzie tu obrażany czy cokolwiek, więc nie bierzcie tego projektu tak bardzo "do siebie", podejdźcie troszkę bardziej z dystansem.
Wiem że są pewnie wydarzenia o których nie jeden z was chce zapomnieć (ba, na pewno są), ale czasem można jednak mieć trochę dystansu.
No i co do powagi... chodzi bardziej o to, że gra nie ma być jakąś parodią, ma pokazywać te walki dość poważnie (choć nie wszystkie ofc).
Zawsze to będzie jakiś fajny sposób do powspominania dla was, a dla innych mała lekcja historii.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Jazzwhisky »

Tak całkiem poważnie (choć to dla mnie niełatwe =)), przede wszystkim odpuść stare dzieje, mało kto to zrozumie, odnajdzie się, czy będzie tym jarać. Możesz przemycić smaczki, korzystając np. z search.php?keywords=kalendarz&terms=all ... mit=Szukaj, ale mając w pamięci, że zrobisz to dla kilku osób.

Poza tym każda rozbudowa projektu na poziomie planowania obniża szanse jego ukończenia, zdecydowanie skup się na jakości, a nie ilości, tnij co tylko się da. Tego typu produkcję bardzo łatwo rozwijać z czasem, dlatego korzystając z uwag X-Techa skupiłbym się na wydaniu czegoś małego, ale dopracowanego. Jeśli chwyci, będzie okazja do przypominania (coraz to nowym?) ludziom o grze przy okazji każdej z aktualizacji. =]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: Viuu »

Jazz, w sumie pomysł niezgorszy, odtworzyć fabularnie od jakiegoś momentu do teraz a później aktualizować dodając takie backstory. To by chyba nawet lepiej wypadło.
Czekam na dalsze sugestie i komentarze ^ ^

Co do zrozumienia... patrz na to, że ja chcę fabułę oprzeć na rzeczywistych faktach, więc wszystko fabularnie można wyjaśnić. Gra ma być zrobiona tak by każdy zrozumiał fabułę, przecież to oczywiste, że nie wrzucimy graczy do nieznanego im świata.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2014, 19:46 przez Viuu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: X-Tech »

Rusz się i pytaj po pw każdego o to co chcesz wiedzieć. Przygotuj sobie listę pytań i na podstawie nowych odpowiedzi twórz nowe pytania. Twórz drzewo przyczyn/skutków. Tak to skompletujesz.
To musi wszystko ze sobą być połączone, abyś to poskładał w czasie. Zadaj też te pytania tutaj dotyczące konkretnych wydarzeń. Nikt nie powie ci wszystkiego musisz to kompletować. No pytaj o coś nawet tutaj. Pytaj po PW. Tutaj nawet wskutek konfliktów itd. dowiesz się czegoś o tych osobach, o których chcesz wiedzieć i masz walki itd.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Gra scenowa oczami Viuu (no niemożliwe :O)

Post autor: GameBoy »

IMO lepiej byłoby to zrobić w stylu bijatyk typu Marvel vs. Capcom.
Kilka najbardziej charakterystycznych postaci z paroma charakterystycznymi atakami (np. taki DC mógłby zmieniać layout areny =)))))) ). Im bardziej wykręcone tym lepiej, oczywiście trzeba znaleźć złoty środek między ciekawym atakiem a prostotą jego tworzenia.
ODPOWIEDZ