System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Którą opcję wolicie:

1) każda akcja odpiera 1 punkt.
4
22%
2) każda akcja odbiera różną ilość punktów
14
78%
 
Liczba głosów: 18
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: X-Tech » 13 cze 2014, 21:35

W większośći jrpgów walki są zrobione jako wypełniacz, bo nie chodzi w nich o walkę, ale to połączenie przygód z różnymi sytuacjami starć i ostatowaniem żywych bohaterów. Najlepsze byłyby walki takie, które zmieniałby się jak w kalejdoskopie i trzeba by dostosowywać się do sytuacji, ALE wtedy gra powinna opierać się na walce jak treść. Tego szukałbym.


Jeśli chodzi o walki typu walenie w enter i dużo najlepsze są takie gdzie do likwidacji wroga wystarczy jeden strzał przy odpowiednim wyborze ataku.


Statusy są pomijane tak jak rozbudowane walki - po prostu one nie są ważne w jrpgach, w których głównym źródłem wrażeń/celem nie jest walka SZCZEGÓLNIE w starych.

Ten system z 2k/2k3/VX ACE ma potencjał na zrobienie super ciekawych walk, ale trzeba myć mózgiem, aby stworzyć grę z fabułą opartą na walkach i na taktycznie ciekawych starciach, aby to miało idealnie spójny sens.

Jest gra z makera 2k, która wykorzystuje dobrze założenie walk. Posiada własny system podobny, ale lepszy od tego z makerów nazywa się "FROZEN WORLD" oparta na walce, ale tam system płata figle i trzeba się dostosowywać, a to jest właśnie ciekawe. Oczywiście to tylko przykład można zrobić o wiele lepiej z zwykłym systemem z makerów jeśli ktoś posiada wyobraźnię, umysł ścisły i dużo pomysłów.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4133
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Jazzwhisky » 13 cze 2014, 21:47

Nie wiem czy gramy w te same produkcje, ale Dragon Quest (czyli archetyp gatunku, główna inspiracja dla starszych wersji RM i najbardziej rozpoznawalna seria RPGów w Japonii, przed Finalami) kręci się wokół statusów, zarówno w przypadku walk z losowymi przeciwnikami (najgorsze to oberwać czymś takim) jak i w przypadku starć z bossami (bez użycia abilitek tego typu czekają Was grube godziny expienia).

Tak jak X-Tech (i podejrzewam nie tylko on) źle zrozumiałem początkowe zapytanie, w tej wersji wybrałbym zdecydowanie opcję wszystko za 1, bo w połączeniu z różnymi kosztami za zdolności to przekombinowane, cyferek do wyliczania robi się moim zdaniem za dużo. Zainwestowałbym czas w coś bardziej twórczego. =)

edit-dół
Ah, no to w takim układzie nadal brzmi to fajnie, nawet można by rzec - dosyć nowatorsko. Musisz tylko dostosować te punkty, w tej chwili mając 5pkt mógłbym wybrać dwa ataki a potem obronę?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1799
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Dragon Kamillo » 13 cze 2014, 21:54

To X-Tech źle zrozumiał zapytanie, Ty je zrozumiałeś dobrze.

Robienie osobno wszystkiego na każdą umiejętność byłoby męczarnią.

Nadal podtrzymuję to:
Dobra, teraz zastanawiam się ile mają odbierać punktów określone akcje:
obrona - 1 (na pewno)
atak - 2 (na pewno)
umiejętności i przedmioty - 3?
ucieczka - 5?


Bez rozdrabniania się na poszczególne umiejętności/przedmioty - tu liczy się koszt całej grupy.

No jedyne co chyba zrobię to te różne rodzaje obrony.

Co do kondycji itp - wyjdzie w praniu, nie po to zostaję przy podstawowym systemie walki, żeby zmarnować jego potencjał.

EDIT:
Jazz: o to właśnie chodzi żeby móc zrobić więcej gdy ma się więcej punktów. Inaczej ajki byłby w tym sens. Jeszcze trzeba by ogarnąć maksymalną liczbę możliwych punktów (nie może przekraczać ona 99 - ale to za dużo) - myślę że 15 by stykło na max, a co byście sadzili o 9 - było by łatwo zrobić. Tylko wtedy jak by rosły od 5 do 9 - za mało by było do rośnięcia. No chyba żeby ucieczkę dać na 4?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Rave » 13 cze 2014, 23:48

Dragon Kamillo pisze:Rave to by się nigdy nie załadowały.

Chyba że zrobisz jedną z 2 rzeczy:
- Umiejętność pozwalająca zasłonić jednego bohatera innym i brać za niego hity
- System "zagrożenia" - każdy udany atak wykonany przez danego bohatera zwiększa jego poziom zagrożenia dla potworów, a potwory preferują atakować osobę o najwyższym poziomie zagrożenia.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości