System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Którą opcję wolicie:

1) każda akcja odpiera 1 punkt.
4
22%
2) każda akcja odbiera różną ilość punktów
14
78%
 
Liczba głosów: 18
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: X-Tech » 13 cze 2014, 21:35

W większośći jrpgów walki są zrobione jako wypełniacz, bo nie chodzi w nich o walkę, ale to połączenie przygód z różnymi sytuacjami starć i ostatowaniem żywych bohaterów. Najlepsze byłyby walki takie, które zmieniałby się jak w kalejdoskopie i trzeba by dostosowywać się do sytuacji, ALE wtedy gra powinna opierać się na walce jak treść. Tego szukałbym.


Jeśli chodzi o walki typu walenie w enter i dużo najlepsze są takie gdzie do likwidacji wroga wystarczy jeden strzał przy odpowiednim wyborze ataku.


Statusy są pomijane tak jak rozbudowane walki - po prostu one nie są ważne w jrpgach, w których głównym źródłem wrażeń/celem nie jest walka SZCZEGÓLNIE w starych.

Ten system z 2k/2k3/VX ACE ma potencjał na zrobienie super ciekawych walk, ale trzeba myć mózgiem, aby stworzyć grę z fabułą opartą na walkach i na taktycznie ciekawych starciach, aby to miało idealnie spójny sens.

Jest gra z makera 2k, która wykorzystuje dobrze założenie walk. Posiada własny system podobny, ale lepszy od tego z makerów nazywa się "FROZEN WORLD" oparta na walce, ale tam system płata figle i trzeba się dostosowywać, a to jest właśnie ciekawe. Oczywiście to tylko przykład można zrobić o wiele lepiej z zwykłym systemem z makerów jeśli ktoś posiada wyobraźnię, umysł ścisły i dużo pomysłów.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Jazzwhisky » 13 cze 2014, 21:47

Nie wiem czy gramy w te same produkcje, ale Dragon Quest (czyli archetyp gatunku, główna inspiracja dla starszych wersji RM i najbardziej rozpoznawalna seria RPGów w Japonii, przed Finalami) kręci się wokół statusów, zarówno w przypadku walk z losowymi przeciwnikami (najgorsze to oberwać czymś takim) jak i w przypadku starć z bossami (bez użycia abilitek tego typu czekają Was grube godziny expienia).

Tak jak X-Tech (i podejrzewam nie tylko on) źle zrozumiałem początkowe zapytanie, w tej wersji wybrałbym zdecydowanie opcję wszystko za 1, bo w połączeniu z różnymi kosztami za zdolności to przekombinowane, cyferek do wyliczania robi się moim zdaniem za dużo. Zainwestowałbym czas w coś bardziej twórczego. =)

edit-dół
Ah, no to w takim układzie nadal brzmi to fajnie, nawet można by rzec - dosyć nowatorsko. Musisz tylko dostosować te punkty, w tej chwili mając 5pkt mógłbym wybrać dwa ataki a potem obronę?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Dragon Kamillo » 13 cze 2014, 21:54

To X-Tech źle zrozumiał zapytanie, Ty je zrozumiałeś dobrze.

Robienie osobno wszystkiego na każdą umiejętność byłoby męczarnią.

Nadal podtrzymuję to:
Dobra, teraz zastanawiam się ile mają odbierać punktów określone akcje:
obrona - 1 (na pewno)
atak - 2 (na pewno)
umiejętności i przedmioty - 3?
ucieczka - 5?


Bez rozdrabniania się na poszczególne umiejętności/przedmioty - tu liczy się koszt całej grupy.

No jedyne co chyba zrobię to te różne rodzaje obrony.

Co do kondycji itp - wyjdzie w praniu, nie po to zostaję przy podstawowym systemie walki, żeby zmarnować jego potencjał.

EDIT:
Jazz: o to właśnie chodzi żeby móc zrobić więcej gdy ma się więcej punktów. Inaczej ajki byłby w tym sens. Jeszcze trzeba by ogarnąć maksymalną liczbę możliwych punktów (nie może przekraczać ona 99 - ale to za dużo) - myślę że 15 by stykło na max, a co byście sadzili o 9 - było by łatwo zrobić. Tylko wtedy jak by rosły od 5 do 9 - za mało by było do rośnięcia. No chyba żeby ucieczkę dać na 4?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1940
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: System półtaktyczny, jaką opcję polecacie.

Postautor: Rave » 13 cze 2014, 23:48

Dragon Kamillo pisze:Rave to by się nigdy nie załadowały.

Chyba że zrobisz jedną z 2 rzeczy:
- Umiejętność pozwalająca zasłonić jednego bohatera innym i brać za niego hity
- System "zagrożenia" - każdy udany atak wykonany przez danego bohatera zwiększa jego poziom zagrożenia dla potworów, a potwory preferują atakować osobę o najwyższym poziomie zagrożenia.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości