Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

soul.locust
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2014, 17:47

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: soul.locust » 21 sie 2014, 17:02

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że grałem w kilka rmowych gier i kilka komercyjnych - więc jestem średnio obeznany w tym temacie ( wynika to z tego, że wolę proces twórczy niż konsumpcyjny ), ale zauważyłem, że ludzie tworzący w rmie, zamykają się w pewnej określonej konwencji - przeważnie jest to rpg z klimatem fantasy, gdzie bohater musi uratować księżniczkę której broni smok, itd. itd., motywy bardzo oklepane. Mnie osobiście nużą utarte szlaki, chociaż nie skreślam od razu tytułów gdzie fabuła jest przewidywalna i nużąca, jeżeli zapewniają one przyjemny gameplay.
Dziwię się, że twórcy nie sięgają po bardziej nietypowe inspiracje, nie eksperymentują z nowymi rozwiązaniami - możliwe, że się mylę, nie śledzę sceny na bieżąco.
RPG to nie tylko fantasy, miecze i elfy, RPG to odgrywanie roli, a gracz już chyba dawna przejadł się opowiadaniami osadzonymi w fantastycznym średniowieczu... Myślę, że wyjście z pudła i stworzenie nietypowego rpga gdzie np. wcielamy się w postać detektywa, który wspomaga się narkotykami, by rozwiązać zagadkowe śmierci; pracujemy jako osoba odpowiedzialna za przepływ/ przelot pary w jakieś steampunkowej fabryce, aparatura którą obsługujemy psuje się i nasz bohater doznaje znacznych obrażeń, budzi się jako parowy cyborg i szuka sprawcy całego zajścia.
Inspiracje można czerpać zewsząd, a im ciekawsze pomysły na świat w którym żyje nasz bohater, istniejące tam kodeksy moralne czy rozbudowane charaktery postaci, dodają klimatu.
Ciekawy pomysł podparty przez odpowiednią grafikę i muzykę nada niepowtarzalny klimat całej produkcji.
Nie znam dokładnie możliwości wszystkich makerów, bo dawno się w nich nie bawiłem, a to co wiedziałem - uleciało, więc część z pomysłów które zaproponowałem można rozbić o kant pudełka.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: GameBoy » 21 sie 2014, 17:18

Dopasuj choć kawałki kobiety do różnych elementów z różnych gier, aby zrobić kompletne puzzle by móc jakoś sobie to wyobrazić jako całość.

xd

Przykłady gier: Desert Nightmare, Hope od akiego, Divinity Fatum. Dobry klimat, parę nietypowych pomysłów i staranność wykonania. Widać, że są to gry robione z głową i nie na jedno kopyto.
Nie są to oczywiście idealne, wymarzone gry, ale podążają one w dobrym kierunku.


I jeszcze jak wyżej - im dalej od oklepanych schematów (zwłaszcza fantasy, które mimo nieskończonych możliwości jakie oferuje jest bardzo sztywnym gatunkiem =) ) tym lepiej, aczkolwiek oczywiście można zrobić dobrą grę w takich klimatach. Niestety często taka produkcja może przepaść w natłoku innych średniaków.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Rave » 21 sie 2014, 22:19

McLaren pisze:Myślę ,że powinnyśmy zacząć robić gry a nie debatować jakie mają być itp.

I to jest dobry pomysł. Tego się trzymać.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: X-Tech » 21 sie 2014, 23:10

@"soul.locust"

Widzisz ja podobnie pojmuje fantasy to powinno być coś innego, nierealnego. Fantazja czyli coś z wyobraźni. Również dała by mi radochę gierka oparta na prawdziwej fantazji - nie powielaniu czegoś co istnieje. Skoro masz do tego dryg to nie trać czasu i działaj. Takie podejście to jedna z dróg do powstania wymarzonej gry w rmie. Często najbanalniejsze pomysły nie raz zaczynane przez trolli w formie zapowiedzi czy projektów które ktoś robił w pół godziny - przy starannym wykonaniu mogłyby zaowocować dobrą gierką i innowacyjną - bo takie podejście do fabuły jest dobre - coś szalonego i spontanicznego.



@Rave: Ten temat jest do pisania jak wygląda nasza wymarzona gra...w rmie.

Żeby zrobić cudo warto poczytać jak wygląda wizja różnych osób i znaleźć złoty środek...
Jeśli się wypowiadacie to piszcie jak wygląda wasza wizja wymarzonej gry w rm...
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: McLaren » 22 sie 2014, 09:03

Dzięki Rave ;)
Jeżeli chodzi o to jak powinna wyglądać moja wymarzona gra to powiem krótko i na temat:
-KREW ZDRAJCY Ravenona.
xpero
Posty: 35
Rejestracja: 29 sie 2014, 08:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: xpero » 29 sie 2014, 09:12

Skrypty, rtp zrobione od podstaw, szybkość/płynność rozgrywki i dla komfortu gry możliwość zapisu w każdym momencie :>
Ostatnio zmieniony pn lip 10, 2017 0:08 przez xpero, łącznie zmieniany 88888888888888 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: X-Tech » 29 sie 2014, 19:38

Zapomniałem dodać: W mojej wymarzonej gierce - gracz nie może martwić się czymś takim jak zapis. W grze nie powinno być w ogóle mowy o opcji zapisu w dowolnej chwili. Gra sama powinna zapisywać w określonych miejscach, a najlepsze byłyby dla mnie savepointy.

Zapis w dowolnej chwili rujnuje jakiekolwiek wyzwanie, które autentycznie można nazwać grą. To prawie jak grać na god mode.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Gedharm » 29 sie 2014, 21:56

W mojej wymarzonej gierce - gracz nie może martwić się czymś takim jak zapis

najlepsze byłyby dla mnie savepointy


Właśnie przy savepointach zapis gry jest najbardziej martwiący (zwłaszcza, kiedy są rzadko rozsiane).

A według mnie gra powinna mieć wymuszony autosave, tak jak w Dark Souls chociażby (mowa oczywiście głównie o rpg, ale w innych gierach powinno być to samo). A w wielu grach typu skyrim gracze robią quick save przed jakąś rozmową i potem wczytują grę, żeby wycisnąć od npc jak najlepszą nagrodę za questa, albo powtarzają ją, gdy wybiorą złą opcję dialogową.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Dragon Kamillo » 29 sie 2014, 22:15

A kto powiedział że savepointy muszą być rzadko rozsiane.
Dobrą opcją jest umożliwić zapis w dowolnej chwili np (mowa o rpg) na mapie świata, albo w miastach, a w normalnych lokacjach z potworkami ustawić w odpowiednich miejscach savepointy.

A wymuszony autosave = całkowity brak zapisu, to tak jakbyś grał cały czas bez przerwy w jakąś grę bez zrobienia ani jednego zapisu, walczysz z ostatnim bossem i przegrywasz - możesz grac od początku. I tak szczerze to na pewno byś już to olał/ zobaczył zakończenie na jułtubie.

Chociaż dobry pomysł to ustawić savepointy na zapisy stałe, a przy wyłączaniu gry dać autosave, który będzie się zawsze nadpisywał - tak, że nigdy nie będziesz mógł wczytać np przedostatniego.

A tak serio to po coś jest opcja kopiowania i możliwość przechowywania plików w innych folderach XD. Więc to taka z góry przegrana walka.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: X-Tech » 29 sie 2014, 22:17

Zapis przy savepointach jest martwiący ? Savepointy są zasłużonym miejscem zapisu, DO KTÓREGO dociera się po przekroczeniu pewnych wyzwań w grze, które opisałem j.w. Zapis w każdej chwili to jak granie na god mode na cheatach. ZAMIAST grać 2/3 graczy skupia się na zapisywaniu gry co minute czyli wyklepywaniu kody na nieśmiertelność. Autozapis to to samo co savepoint . Można zrobić, że menu zapisu wywołuje się samo przy save point. Ta sama zasada.

Nie gram w Dark Soulsy ani w Skyrimy. W każdym razie zapis w dowolnej chwili to nie w mojej wymarzonej grze.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Dragon Kamillo » 29 sie 2014, 22:23

Mi chodziło o taki autosave, że np gdy wyłączasz grę bo już musisz a jesteś w połowie poziomu to gra przy wyłączaniu ci się zapisuje, ale gdy ją włączysz i wczytasz ten zapis i znowu wyłączysz to gra znowu ci się zapisuje, ale poprzedni zapis jest usuwany, więc nie możesz do niego powrócić, więc nie możesz zrobić se nieśmiertelności - wtedy nawet gdy masz 10 minut możesz trochę sobie pograć i nie musisz szykować co najmniej pól godziny żeby to twoje pogranie się zachowało.

Oczywiście równolegle porozstawiać save pointy na zapisy normalne - które się zachowują że zawsze możesz do nich wrócić i grac od tego momentu.

Rozumita.
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Gedharm » 29 sie 2014, 22:25

Save pointy są dla mnie męczące z tego względu, iż często grając w grę chciałbym zrobić przerwę, albo skończyć grać, żeby wrócić do niej np. jutro, ale nie mogę jej wyłączyć bo muszę jeszcze poświęcić te ileśtam minut, żeby znaleźć save point, a po prostu się nie chce, zwłaszcza, że w 90% przypadków, jeśli chcę zrobić przerwę, to jest to spowodowane tym, że jestem zmęczony graniem, albo nagle muszę przestać grać i zająć się czymś innym.

A wymuszony autosave = całkowity brak zapisu, to tak jakbyś grał cały czas bez przerwy w jakąś grę bez zrobienia ani jednego zapisu, walczysz z ostatnim bossem i przegrywasz - możesz grac od początku. I tak szczerze to na pewno byś już to olał/ zobaczył zakończenie na jułtubie.


Z tego co wiem to w starych grach tak było, kończą Ci się życia i wracamy do title screena. Poza tym przy takim rozwiązaniu po śmierci nie powinno być game overa, tylko jakaś kara za śmierć, przykładowo jak w sporej części jrpg - cofka do ostatniego odwiedzonego miasta + koszt uleczenia drużyny itp.

EDIT

+ chodziło mi o decyzje podejmowane w grze i ich wpływ na przebieg fabuły itp. (jeśli gra coś takiego oferuje), to zmuszałoby graczy do myślenia i wczuwania się w bohatera i byłoby mniej akcji, w których graczowi odbija szajba i zaczyna zabijać wszystkich npc :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: X-Tech » 29 sie 2014, 22:32

To wyłączasz i grasz od save pointa, bo save point ma na celu zapobiec cheatowaniu kiedy dzieje się coś trudnego. Po to są właśnie savepointy/autosave, abyś nie grał od title kiedy przegrasz.

+

Wszystko zależy od gry, ale zapis w dowolnym momencie jest zwyczajnym cheatem. Savepoint/Autosave do wyboru. Moja wymarzona gra wymaga ciekawej rozgrywki, a nie naśladowania Wiedźmina i zabijania NPC...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 22:37 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: Gedharm » 29 sie 2014, 22:37

Właściwie to niepotrzebnie się o to spieramy, bo Ty mówisz najwyraźniej o grach arcade'owych itp. gdzie po prostu przechodzisz kolejne poziomy, a ja mówię o grach rpg i przygodówkach fabularnych w stylu Wiedźmina albo The Walking Dead, gdzie fabuła może się zmieniać w zależności od decyzji i akcji gracza. Wtedy wiadomo, że te dwa typy gier powinny się różnić modelem zapisu gry :)
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Postautor: X-Tech » 29 sie 2014, 22:38

Przykłady;

RESIDENT EVIL
zapis tylko przy maszynach +ograniczony do ilości zdobytych zapisów
SILENT HILL
zapis tylko w save pointach
Front Mission
Zapis tylko po wykonanych misjach.

Final Fantasy/ Chrono Trigger /Cyber Knight
Zapis na mapie świata - gdzie chcesz. Zapis w poziomach - w save pointach.


Dobry model rozgrywki z wyzwaniami.
Zapisywanie w dowolnym momencie ? Cheat i smród/zabawki, a nie gry. Nie chcę tego w mojej wymarzonej grze.
Jedyny typ gry, w którym widzę zapis kiedy chcesz to przygodówki, w których nie da się zginąć ani zakorkować/zablokować - inaczej to śmierdzący cheat.


P.S. przedstaw cechy swojej wymarzonej gierki z rpgmakera
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości