Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Jako że gotowe systemy walki w grach na rma nie mają żadnego klimatu i są słabo wykorzystywane i przeważnie niezbyt pasują do gier, a fakt że autor nie jest autorem systemu walki pokrywa się z jego cienkim wykorzystaniem - Wychodzę z inicjatywą na temat z pomysłami na walkę na mapie, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i podzielić się pomysłami i mógł zrealizować ją sam w grze i tym samym zrobić lepszą grę z oryginalnym systemem walki. Pomysły różne proste i złożone.
Dla mnie niezły pomysł to walka na mapie, która jest podobna do tej, która jest w podstawowym systemie, walki. Walka rozpoczyna się kiedy postać zbliży się do przeciwnika lub grupy przeciwników. Kolejne postaci wykonują na przemian ataki. Drużynami. Występują skille/atrybuty. Tp
Inny pomysł to dodatkowe pojedynki na mapie wg. schematu papier/kamień/nożyce na miecze lub inne bronie. Choć już wystąpił w kilku znanych grach bywa niezłym urozmaiceniem i zawsze można go jakoś ulepszyć np: dodać skille.
Inny pomysł na walkę na mapie to walka, która odbywa się wg. ataków o określonym zasięgu/polu w którym to w trakcie walki postaci ruszają się wg. ograniczonej ilości punktów - mogą się przemieszczać po mapie, ale zużywa to tyle punktów ile zrobimy kroków.
Jakie macie jeszcze pomysły ?
Dla mnie niezły pomysł to walka na mapie, która jest podobna do tej, która jest w podstawowym systemie, walki. Walka rozpoczyna się kiedy postać zbliży się do przeciwnika lub grupy przeciwników. Kolejne postaci wykonują na przemian ataki. Drużynami. Występują skille/atrybuty. Tp
Inny pomysł to dodatkowe pojedynki na mapie wg. schematu papier/kamień/nożyce na miecze lub inne bronie. Choć już wystąpił w kilku znanych grach bywa niezłym urozmaiceniem i zawsze można go jakoś ulepszyć np: dodać skille.
Inny pomysł na walkę na mapie to walka, która odbywa się wg. ataków o określonym zasięgu/polu w którym to w trakcie walki postaci ruszają się wg. ograniczonej ilości punktów - mogą się przemieszczać po mapie, ale zużywa to tyle punktów ile zrobimy kroków.
Jakie macie jeszcze pomysły ?
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
A wiec tak, podsumowując twoje pomysły (XD):
1. Chrono Trigger (czy jak to się tam pisało), walka świetna, jedna z moich ulubionych, niestety w RM to męczarnia - próbowałem kiedyś coś takiego zrobić. Tak jak to pisał kiedyś Jazz, niestety trzeba by było wykonać każdą walkę osobno skrypcąc. Jeśli kos się zaprze i ma kupe czasu - życzę powodzenia, na pewno zagram!
2. Znany system, ale na mapie? Czekaj. Coś podobnego było chyba w Komnacie.
3. Typowy taktyczny system walki - np Tale of Exile. I znowu zrobienie tego na mapie = jeszcze więcej roboty niż pierwszy przykład. Ale pomysł jest w sumie dobry i jest na to dużo (zabugowanych) skryptów pod RMXP i nowsze. Jednak te skrypty są lepsze niż te które by robiły walkę z pomysłu 1 - tam z tego co pamiętam była bida z nyndzą.
1. Chrono Trigger (czy jak to się tam pisało), walka świetna, jedna z moich ulubionych, niestety w RM to męczarnia - próbowałem kiedyś coś takiego zrobić. Tak jak to pisał kiedyś Jazz, niestety trzeba by było wykonać każdą walkę osobno skrypcąc. Jeśli kos się zaprze i ma kupe czasu - życzę powodzenia, na pewno zagram!
2. Znany system, ale na mapie? Czekaj. Coś podobnego było chyba w Komnacie.
3. Typowy taktyczny system walki - np Tale of Exile. I znowu zrobienie tego na mapie = jeszcze więcej roboty niż pierwszy przykład. Ale pomysł jest w sumie dobry i jest na to dużo (zabugowanych) skryptów pod RMXP i nowsze. Jednak te skrypty są lepsze niż te które by robiły walkę z pomysłu 1 - tam z tego co pamiętam była bida z nyndzą.
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
W jednej gierce z gameboy'a color ciekawym pomysłem było kompletowanie drużyny z różnych stworów i kolekcjonowanie ze skrzyń/walk przeróżnych kart ofensywy/defensywy/wsparcia używalnych przez wszystkich/określonego stworka, które w walce były następnie losowo przydzielane z własnoręcznie ułożonej talii.
Z dużą ilością różnorodnych postaci i dodatkową możliwością ich mutowania/ekwipowania w sprzęt bojowy mogło by powstać coś ciekawego.
Walka z powyższym motywem na mapie ala Chrono Tigger/Septerra Core byłaby zabójstwem w RM, więc standardowa osobna mapka obrazująca "przybliżenie" starcia byłaby klawym posunięciem.
...ale po namyśle to byłoby to pewnie za dużo roboty.
Z dużą ilością różnorodnych postaci i dodatkową możliwością ich mutowania/ekwipowania w sprzęt bojowy mogło by powstać coś ciekawego.
Walka z powyższym motywem na mapie ala Chrono Tigger/Septerra Core byłaby zabójstwem w RM, więc standardowa osobna mapka obrazująca "przybliżenie" starcia byłaby klawym posunięciem.
...ale po namyśle to byłoby to pewnie za dużo roboty.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2014, 15:37 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Pierwsze było wykorzystane w The Longing Ribbon, ale w tej grze to właśnie system walki był moim zdaniem największą wadą.
Fajnie jest jak walka polega na wykorzystaniu budowy poziomu i interakcji z niektórymi jej elementami. Takie starcia to jednak raczej do gier gdzie walk jest bardzo mało.
Fajnie jest jak walka polega na wykorzystaniu budowy poziomu i interakcji z niektórymi jej elementami. Takie starcia to jednak raczej do gier gdzie walk jest bardzo mało.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
@Dragon: Elementy z CT w formie różnych stref ataku są naprawdę spoko.
Czy trzeba by robić każdą walkę z osobna ? Chyba niekoniecznie.
Przecież jest możliwość wywołania zdarzenia, które się znajduje na innej mapie.
Strzelam, że da się pobrać z niego położenie eventów na innej mapie na której się znajdują.
W ten sposób wystarczyłoby przygotować max pustych eventów w walce na system powiedzmy 4-6 i tylko kopiować jedną pustą mapę, A WYWOŁYWAĆ eventy z innych map, które pokazują położenie wrogów I ICH TYP. Inny sposób to budować tak mapę, aby rozstawka wrogów nie miała prawa wejść na krawędzie mapy - a mogłaby sie opierac na paru ustawieniach wybranych pojedynczo przez zmienna, a wiec po prostu mapa w miejscach walk mialaby odlegle od siebie sciany. Proste.
System taktyczny nie jest zrobić trudno.Jedyny problem może być z szukaniem drogi z a-b ale da sie to rozwiazac. Cala reszta na wlasny system taktyczny bez PLANU kserowania innych systemow jest do zrobienia dosc prosto i moze dac kupe zabawy.
@Lorak: W Longing Ribbon autor nie wyważył parametrów. Wstawienie wszystkiego w np: zręczność nie sprawiło, że moglismy czesciej atakowac, ale olewając punkty w atak nasz atak wynosił 0. Autor nie wyważył walk - wyważył je źle. Najlepiej było je wyłączyć (była na to opcja w readme) lub pakować punkty w staty równomiernie. Sam system jednak dla mnie był OK, ale autor wtedy jeszcze dopiero zaczynał . Nie przeszkodziło to jednak gierce stać się jedna z najbardziej klimatycznych w rmie ever.
@Żbix: Ciekawe.
Czy trzeba by robić każdą walkę z osobna ? Chyba niekoniecznie.
Przecież jest możliwość wywołania zdarzenia, które się znajduje na innej mapie.
Strzelam, że da się pobrać z niego położenie eventów na innej mapie na której się znajdują.
W ten sposób wystarczyłoby przygotować max pustych eventów w walce na system powiedzmy 4-6 i tylko kopiować jedną pustą mapę, A WYWOŁYWAĆ eventy z innych map, które pokazują położenie wrogów I ICH TYP. Inny sposób to budować tak mapę, aby rozstawka wrogów nie miała prawa wejść na krawędzie mapy - a mogłaby sie opierac na paru ustawieniach wybranych pojedynczo przez zmienna, a wiec po prostu mapa w miejscach walk mialaby odlegle od siebie sciany. Proste.
System taktyczny nie jest zrobić trudno.Jedyny problem może być z szukaniem drogi z a-b ale da sie to rozwiazac. Cala reszta na wlasny system taktyczny bez PLANU kserowania innych systemow jest do zrobienia dosc prosto i moze dac kupe zabawy.
@Lorak: W Longing Ribbon autor nie wyważył parametrów. Wstawienie wszystkiego w np: zręczność nie sprawiło, że moglismy czesciej atakowac, ale olewając punkty w atak nasz atak wynosił 0. Autor nie wyważył walk - wyważył je źle. Najlepiej było je wyłączyć (była na to opcja w readme) lub pakować punkty w staty równomiernie. Sam system jednak dla mnie był OK, ale autor wtedy jeszcze dopiero zaczynał . Nie przeszkodziło to jednak gierce stać się jedna z najbardziej klimatycznych w rmie ever.
@Żbix: Ciekawe.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Ja bym chciał zobaczyć w RM system walki jak w Parasite Eve 1.
Możemy dowolnie biegać postacią po mapie i unikać ataków przeciwnika, ale sami ataki wykonujemy (tyczy się to też przeciwników) dopiero gdy załaduje się nam pasek ATB, czyli jak w domyślnym systemie z 2k3.
Można by tu pokombinować, że np. silna broń spowalnia ładowania paska, a słabsza pozwala na częstsze wykonywanie ataków etc. Ciężar zbroi też mógłby oddziaływać na szybkość otrzymania kolejnej tury.
Albo dodać więcej pasków oddzielnie dla zwykłego ataku, specjalnej umiejętności, czy użycia przedmiotu.
Albo jeden pasek, ale każda z tych akcji wymaga go zapełnionego do jakiegoś minimalnego procenta.
Lepiej się uleczyć czy dwa razy zaatakować? itd.
Wadą takiego systemu jest to, że nadaje się raczej tylko do gier gdzie kierujemy wyłącznie jedną postacią.
Możemy dowolnie biegać postacią po mapie i unikać ataków przeciwnika, ale sami ataki wykonujemy (tyczy się to też przeciwników) dopiero gdy załaduje się nam pasek ATB, czyli jak w domyślnym systemie z 2k3.
Można by tu pokombinować, że np. silna broń spowalnia ładowania paska, a słabsza pozwala na częstsze wykonywanie ataków etc. Ciężar zbroi też mógłby oddziaływać na szybkość otrzymania kolejnej tury.
Albo dodać więcej pasków oddzielnie dla zwykłego ataku, specjalnej umiejętności, czy użycia przedmiotu.
Albo jeden pasek, ale każda z tych akcji wymaga go zapełnionego do jakiegoś minimalnego procenta.
Lepiej się uleczyć czy dwa razy zaatakować? itd.
Wadą takiego systemu jest to, że nadaje się raczej tylko do gier gdzie kierujemy wyłącznie jedną postacią.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Ciekawe jednak to ma być walka niezręcznościowa, w której wynik nie zależy od zręcznych palców kierujących postacią po mapie, ale bardziej od cech postaci/skilli/taktyki. To co napisałeś da się zrobić dla paru postaci.Przełączając się na wybrane w momencie kiedy atakuje wróg, ale w rmie zręcznościowe rzeczy, w których efekt zależy od położenia bohatera na mapie w danej sekundzie wypadają cienko dlatego ja napisałem celowo ,że walka ma być niezręcznościowa, abyśmy kombinowali nad wszystkim co niezręcznościowe. Sam pomysł połączenia elementu taktycznego z zadatkiem zręcznościowym jest ok np: dodanie siły tak jak celowanie kijem w piłkę golfową, albo coś jak z elementami z super mario rpg gdzie np: element zr. ma również wpływ na np: moc ataku czyli moment wciśnięcia komendy atak jednak nie możemy zmieniać gry w zręcznościówkę. To ma być system walki niezręcznościowej na mapie. Taki element zr. jak moment wciśnięcia guzika może być jakimś tam drobnym bonusem do ataku itp. ale nie możemy robić kolejnej bieganiny to ma być niezręcznościowy system.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
To można dać to samo (paski) ale wywalić poruszanie się.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Rozumiem dlaczego system ma byś niezręcznościowy - bo po prostu zrobienie porządnej zręcznościówki bez pikselmovementa jest prawie że niemożliwe - bo zawsze wyjdzie sztywno.
A pikselmovement w RM 2k/3 trzeba by było robić na obrazkach które są mimo wszystko niewygodne, zresztą poprawia się to w nowszych wersjach, ale nadal zostaje mała wygoda.
Mam przykład takiego ABSu w RM2k value zrobionego na picture - długość tego dzieła mówi sama za siebie jaka to trudna robota: https://www.youtube.com/watch?v=yJTUo5xXvTc
W RMXP i nowszych mamy w sumie ruby, więc jak ktoś je umie to taki system nie powinien być niczym trudnym.
Ale i tak lepiej, szczególnie dla nas zwykłych ludzi, wymyślić coś łatwiejszego i niezręcznościowego - ale na mapie ciężko coś takiego ogólnie wykonać.
Co do systemu niezręcznościowego na mapie to prawdę mówiąc każdy system walki da się zrobić na mapie wzorując się na CT - po prostu nie przenosić nic do nowego okna tylko zrobić walkę charsetami tak jak stoją na mapie. Można w ten sposób zrobić walkę turową, z atb, taktyczną, polegającą na kartach itp.
Co powiecie na normalny system z RM z mapą w tle - proste do wykonania w RM95, XP, VX i ACE?
A pikselmovement w RM 2k/3 trzeba by było robić na obrazkach które są mimo wszystko niewygodne, zresztą poprawia się to w nowszych wersjach, ale nadal zostaje mała wygoda.
Spoiler:
W RMXP i nowszych mamy w sumie ruby, więc jak ktoś je umie to taki system nie powinien być niczym trudnym.
Ale i tak lepiej, szczególnie dla nas zwykłych ludzi, wymyślić coś łatwiejszego i niezręcznościowego - ale na mapie ciężko coś takiego ogólnie wykonać.
Co do systemu niezręcznościowego na mapie to prawdę mówiąc każdy system walki da się zrobić na mapie wzorując się na CT - po prostu nie przenosić nic do nowego okna tylko zrobić walkę charsetami tak jak stoją na mapie. Można w ten sposób zrobić walkę turową, z atb, taktyczną, polegającą na kartach itp.
Co powiecie na normalny system z RM z mapą w tle - proste do wykonania w RM95, XP, VX i ACE?
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
System ma być niezręcznościowy, bo niezręcznościowy opierać się będzie na wyborach, a bardziej rozbudowany na taktycznym myśleniu, a to daje o wiele większe i ciekawsze możliwości niż kolejny system, w którym wystarczy uderzać w enter i przeciwnicy się sami pokonują. Taki system niezręcznościowy dla kilku osób w drużynie pozwala też tworzyć mega zróżnicowane walki oparte na różnych rzeczach. Na temat o zręcznościowym podejściu do rma przyjdzie pora. Wykluczyłem zręcznościowy, bo niezręcznościowy wymaga innego podejścia do walk bardziej opartego na myśleniu, a nie na zręczności. To jest o wiele ciekawsze. Daje o wiele większe możliwości na ciekawe walki z udziałem kilku postaci o różnych własnościach i nie tylko.Dragon Kamillo pisze:Rozumiem dlaczego system ma byś niezręcznościowy - bo po prostu zrobienie porządnej zręcznościówki bez pikselmovementa jest prawie że niemożliwe - bo zawsze wyjdzie sztywno.
Co do twojej propozycji z walką na mapie w formie screena z mapy to da się to w każdym rmie i jest to OK i nawet ja tak robiłem, ale customizacja takiego gotowego systemu jest niska i taki system może mieć za dużo nadmiernych rzeczy, które zawsze będą musiały działać, ale jeśli ma być bazowym który wygląda jak na mapie to jest to bardzo OK. Np: w grze Burning Grail to jest OK. Jeśli chce się zachować oryginalność o wiele łatwiej i szybciej będzie zrobić własny system na mapie DLATEGO tutaj lecimy z pomysłami na niezręcznościowe walki na mapie czy to dla jednej czy paru osób w teamie.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Zdecydowanie najfajniejsza opcja dla mnie, to styl, który opisał ŻbiX, baza technik i opcji o zróżnicowanym koszcie, których wybór jest losowany z puli i ew. konfrontowany z tym, co (z widocznej puli) wybrał przeciwnik. To fajnie rozszerzałoby BS takich gierc spod RM jak Komnata czy UnderGround. W wersji z Exfontem i opcjami wyboru, zwłaszcza w nowszych wersjach Makera, spokojnie do zrobienia bez pictures. =)
A to już będzie (prawie) dokładnie BS z Chrono Triggera, nie?GameBoy pisze:To można dać to samo (paski) ale wywalić poruszanie się.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Przy oddzielnych paskach dla zwykłego ataku, skilla i przedmiotów nie bardzo. =)
Chociaż jak teraz sobie myślę to ciężko by było to zbalansować, bo można by wiecznie chomikować pasek przedmiotu żeby leczyć się zaraz po jakimś ciężkim ataku przeciwnika etc.
Chociaż jak teraz sobie myślę to ciężko by było to zbalansować, bo można by wiecznie chomikować pasek przedmiotu żeby leczyć się zaraz po jakimś ciężkim ataku przeciwnika etc.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Pomysł z tym losowańskiem z puli jest rajcowny, bo dzięki temu za każdym razem walka będzie inna nie tylko przez różne settingi przeciwników, ale uważam że trzeba też zachować w niektórych wypadkach skille, które będą zawsze obecne jeśli walki mają jakieś stałe określone zasady. Skoro to na takiej zasadzie działa może spoko by było dodać możliwość wylosowania puli skilli złego typu, które nie tylko pomagają ale wylosowane szkodzą i zawsze trzeba wykorzystać w walce żeby nie zakończyła się przegraną. Np: wylosowany zły skill musi zostać użyty w walce raz/lub użyje się sam raz nie wiadomo kiedy, a do tego jakaś szansa na to, że ten skill można przekazać grupie wrogów jako prezent zamieniając ich aktualny skill i jest to proste, bo jeśli przyjąć, że skillami będzie lista to za każdy skill dla danego typa będzie odpowiadać jedna zmienna skill lub kilka np: 5. Ta szansa na podmianę to mógłby być skill "ryzyko" dodawany ze złym skillem - polegałby na tym, że 50/50 losuje się jego odpalenie na bohaterach z 2 wiekszym efektem ubocznym, albo przekazanie go drużynie wrogów XDDDJazzwhisky pisze:Zdecydowanie najfajniejsza opcja dla mnie, to styl, który opisał ŻbiX, baza technik i opcji o zróżnicowanym koszcie, których wybór jest losowany z puli i ew. konfrontowany z tym, co (z widocznej puli) wybrał przeciwnik. To fajnie rozszerzałoby BS takich gierc spod RM jak Komnata czy UnderGround. W wersji z Exfontem i opcjami wyboru, zwłaszcza w nowszych wersjach Makera, spokojnie do zrobienia bez pictures. =)
A to już będzie (prawie) dokładnie BS z Chrono Triggera, nie?GameBoy pisze:To można dać to samo (paski) ale wywalić poruszanie się.
Bekowe to jest i do zrobienia. Nawet proste. To można zrobić na zwykłym oknie wiadomości.
@GB: Odnośnie czego to.
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Hmmm, taki trochę lekki offtop z mojej strony, ale może kogoś jeszcze zainteresuje.
Przypomniałem sobie nazwę tej gry, o której pomyśle na CBS wspomniałem.
Jest to Monster Rancher Battle Card GB.
Przypomniałem sobie nazwę tej gry, o której pomyśle na CBS wspomniałem.
Jest to Monster Rancher Battle Card GB.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pomysły na ciekawą walkę na mapie (Niezręcznościową)
Odnośnie A to już będzie (prawie) dokładnie BS z Chrono Triggera, nie?.@GB: Odnośnie czego to.