Czas grania!!!

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 722
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Czas grania!!!

Postautor: PInroz » 15 lis 2014, 17:36

Witam wszystkich.

Zastanawia mnie ogólny czas grania jaką dany gracz poświęca na daną grę. Bo już wymyśliłem fabułę i zastanawiam się czy czas grania który wynosi 3 dni i 15 godzin nie zniechęciło by gracza już po 2 godzinach grania. Od czego to by zależało, by gracz nie znudził się po krótkim czasie grania?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Czas grania!!!

Postautor: Rave » 15 lis 2014, 18:24

To dużo zależy od samej gry (fabuły, gameplayu, itd.). Tu nie ma złotego środka - jak gra będzie nudna to gracz wyrzuci ją po 10 minutach, jak będzie ciekawa to nawet po miesiącu nie będzie miał dosyć (przykład tego drugiego: Skyrim).

TL;DR: Rób grę i nie przejmuj się takimi duperelami.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, 20:17 przez Rave, łącznie zmieniany 1 raz.
BH Daimaouji
Posty: 467
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Czas grania!!!

Postautor: BH Daimaouji » 15 lis 2014, 19:58

To należy jak długa ma być gra, dla mnie 1 godzina powinna być

Rave pisze:TL;DR: Rób grę i nie przejmuj się takimi duperelami.


Zgodze sie z nim
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 656
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Czas grania!!!

Postautor: Kryzz333 » 15 lis 2014, 21:15

87 godzin na grę. Jak powiedzieli poprzednicy, zależy jaką. Jak będzie wciągała przez cały czas to czemu nie? Tylko unikaj dłuższych okresów nudy, bo to długą grę zabije.
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Czas grania!!!

Postautor: X-Tech » 15 lis 2014, 21:27

Wolę ciekawą fabularnie dzięki częstym krótkim dialogom gierkę która trwa pół godziny niż grę która wlecze się i ma gigantyczne przestoje w rozgrywce i fabule, a trwa 10 godzin.


Od czego to zależy żeby gracz się nie nudził:

Głównie to od logiczności fabuły względem grafiki i grafiki względem fabuły - czyli taka gierka to musi być unikalna wizja która jest zrobiona w rmie na podstawie sobie wyobrażania swojego światka w programiku, a nie na podstawie udawania innej gry/czegoś innego. To pozwala zachować spójność. To nawet nie musi być oryginalne po prostu trzeba rozumieć że gra jest robiona w rmie i trzeba rozumieć jak prezentuje się w tym grafika zaakceptować to i kombinować.

Ogólnie to żeby gra nie nudziła to musi stawiać wyzwania na drodze i przede wszystkim dialogi muszą mieć sens TAK jak postępowanie postaci.


Czyli podsumowując:

Sensowne dialogi i sytuacje (częste które napędzają fabułę)

Ciekawe najlepiej różnorodne wyzwania co krok MIĘDZY tymi sytuacjami z dialogami.
Dosłownie wszystko co przyjdzie ci do głowy. Nawet jeśli dialogi nie są częste to po prostu chodzi o to, żeby podróżowanie dawało różne wyzwania. Mnie bardzo jara do dziś Czasoprzestrzeń 3 od Titka, niezłe jest to jego Parallel Worlds - te gry dają jakieś wyzwania co krok, ale CP3 jest wg. mnie o wiele lepszą grą własnie dzięki postaciom i ciągłym zaskakiwaniu.

Wpasowanie swoich klimatów z wyobraźni do grafy w rmie a nie udawanie że to co robimy to np: nie wiem coś innego ładują np: muzyki z jakiejś gry 3-d owej gry przecież nie uzyskamy.

Wyobraźnia, wyobraźnia.

Poza tym ja lubię eksplorację jakiś pobocznych lokacji których nie muszę zwiedzać wg. głównej fabuły, które mi coś dają w nagrodę. Możliwość zabadania jakiś pełnych niebezpieczeństw tajemniczych miejsc, bo tak po prostu chcemy lub wykonania pobocznych zadań na drodze gry. Takie ukryte i rozbudowane lokacje jako nagroda za chęć plądrowania tu i tam które nas wzmocnią przed kolejnymi miejscami do których musimy się iść to super sprawa. Podobają mi się takie lokacje w Ahriman Prophecy. AP to prawdopodobnie jedna z trzech najlepszych gier na rpgmakera na jakie trafiłem (jeśli nie najlepsza) Totalnie polecam. To jest przykład jak można zrobić naprawdę ciekawą grę jrpg, która wzoruje się po części na crpg a nawet na odwrót można to potraktować jako crpg, które wpasowuje się w jrpg czyli w grafy rm.



Wystarczającym jednak warunkiem żeby gra nie nudziła są sensowne dialogi między postaciami i ich logika zachowań musi być spełniona. Po prostu kolejne sytuacje muszą mieć swoje uzasadnienie a wypowiedzi postaci i powody tych wypowiedzi muszą być jasne. Postaci i ich postępowanie i dialogi są wystarczające do zrobienia wyjątkowo ciekawej gry.
Przykład to są "Ostatnie Wakacje Aleksa' Gierka przygodowa w niej prawie nie ma nic poza dialogami (mogłoby być więcej dużo) ale i tak samymi dialogami gra zbudowała niepewność i klimat.


To chyba tyle.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Czas grania!!!

Postautor: tiberium » 18 lis 2014, 11:30

Może lepiej zrób staranną grę na 5 godzin. Powinno styknąć.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości