Czas grania!!!

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Czas grania!!!

Postautor: PInroz » 15 lis 2014, 17:36

Witam wszystkich.

Zastanawia mnie ogólny czas grania jaką dany gracz poświęca na daną grę. Bo już wymyśliłem fabułę i zastanawiam się czy czas grania który wynosi 3 dni i 15 godzin nie zniechęciło by gracza już po 2 godzinach grania. Od czego to by zależało, by gracz nie znudził się po krótkim czasie grania?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1940
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Czas grania!!!

Postautor: Rave » 15 lis 2014, 18:24

To dużo zależy od samej gry (fabuły, gameplayu, itd.). Tu nie ma złotego środka - jak gra będzie nudna to gracz wyrzuci ją po 10 minutach, jak będzie ciekawa to nawet po miesiącu nie będzie miał dosyć (przykład tego drugiego: Skyrim).

TL;DR: Rób grę i nie przejmuj się takimi duperelami.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, 20:17 przez Rave, łącznie zmieniany 1 raz.
BH Daimaouji
Posty: 465
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Czas grania!!!

Postautor: BH Daimaouji » 15 lis 2014, 19:58

To należy jak długa ma być gra, dla mnie 1 godzina powinna być

Rave pisze:TL;DR: Rób grę i nie przejmuj się takimi duperelami.


Zgodze sie z nim
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Czas grania!!!

Postautor: Kryzz333 » 15 lis 2014, 21:15

87 godzin na grę. Jak powiedzieli poprzednicy, zależy jaką. Jak będzie wciągała przez cały czas to czemu nie? Tylko unikaj dłuższych okresów nudy, bo to długą grę zabije.
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Czas grania!!!

Postautor: X-Tech » 15 lis 2014, 21:27

Wolę ciekawą fabularnie dzięki częstym krótkim dialogom gierkę która trwa pół godziny niż grę która wlecze się i ma gigantyczne przestoje w rozgrywce i fabule, a trwa 10 godzin.


Od czego to zależy żeby gracz się nie nudził:

Głównie to od logiczności fabuły względem grafiki i grafiki względem fabuły - czyli taka gierka to musi być unikalna wizja która jest zrobiona w rmie na podstawie sobie wyobrażania swojego światka w programiku, a nie na podstawie udawania innej gry/czegoś innego. To pozwala zachować spójność. To nawet nie musi być oryginalne po prostu trzeba rozumieć że gra jest robiona w rmie i trzeba rozumieć jak prezentuje się w tym grafika zaakceptować to i kombinować.

Ogólnie to żeby gra nie nudziła to musi stawiać wyzwania na drodze i przede wszystkim dialogi muszą mieć sens TAK jak postępowanie postaci.


Czyli podsumowując:

Sensowne dialogi i sytuacje (częste które napędzają fabułę)

Ciekawe najlepiej różnorodne wyzwania co krok MIĘDZY tymi sytuacjami z dialogami.
Dosłownie wszystko co przyjdzie ci do głowy. Nawet jeśli dialogi nie są częste to po prostu chodzi o to, żeby podróżowanie dawało różne wyzwania. Mnie bardzo jara do dziś Czasoprzestrzeń 3 od Titka, niezłe jest to jego Parallel Worlds - te gry dają jakieś wyzwania co krok, ale CP3 jest wg. mnie o wiele lepszą grą własnie dzięki postaciom i ciągłym zaskakiwaniu.

Wpasowanie swoich klimatów z wyobraźni do grafy w rmie a nie udawanie że to co robimy to np: nie wiem coś innego ładują np: muzyki z jakiejś gry 3-d owej gry przecież nie uzyskamy.

Wyobraźnia, wyobraźnia.

Poza tym ja lubię eksplorację jakiś pobocznych lokacji których nie muszę zwiedzać wg. głównej fabuły, które mi coś dają w nagrodę. Możliwość zabadania jakiś pełnych niebezpieczeństw tajemniczych miejsc, bo tak po prostu chcemy lub wykonania pobocznych zadań na drodze gry. Takie ukryte i rozbudowane lokacje jako nagroda za chęć plądrowania tu i tam które nas wzmocnią przed kolejnymi miejscami do których musimy się iść to super sprawa. Podobają mi się takie lokacje w Ahriman Prophecy. AP to prawdopodobnie jedna z trzech najlepszych gier na rpgmakera na jakie trafiłem (jeśli nie najlepsza) Totalnie polecam. To jest przykład jak można zrobić naprawdę ciekawą grę jrpg, która wzoruje się po części na crpg a nawet na odwrót można to potraktować jako crpg, które wpasowuje się w jrpg czyli w grafy rm.



Wystarczającym jednak warunkiem żeby gra nie nudziła są sensowne dialogi między postaciami i ich logika zachowań musi być spełniona. Po prostu kolejne sytuacje muszą mieć swoje uzasadnienie a wypowiedzi postaci i powody tych wypowiedzi muszą być jasne. Postaci i ich postępowanie i dialogi są wystarczające do zrobienia wyjątkowo ciekawej gry.
Przykład to są "Ostatnie Wakacje Aleksa' Gierka przygodowa w niej prawie nie ma nic poza dialogami (mogłoby być więcej dużo) ale i tak samymi dialogami gra zbudowała niepewność i klimat.


To chyba tyle.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Czas grania!!!

Postautor: tiberium » 18 lis 2014, 11:30

Może lepiej zrób staranną grę na 5 godzin. Powinno styknąć.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości