Myślę, że Amelowi chodziło o to: (zrobiłem prostą mapkę w projekcie i zmieniłem kolory zdarzeń w gimpie)Mateusz SSJ8 pisze:O co ci z tym "kolorowaniem" chodzi, Amelanduil?Kolorowanie eventów, co umożliwia rozróżnianie w którym evencie co mamy.
Nowy RM - oczekiwania
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Athanor
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
- Lokalizacja: Krypta
- Kontakt:
Re: Nowy RM - oczekiwania
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Nowy RM - oczekiwania
Ja bym chciał aby była opcja rysowania cieni na charsetach, żeby to mniej-więcej wyglądało tak jakby w cieniu stały. Z tego co wiem w Ace nie ma skryptu na takie coś, a szkoda.
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Nowy RM - oczekiwania
Tak Athanor, dobrze myślisz :P Cholernie przydatna opcja.Athanor pisze:Myślę, że Amelowi chodziło o to:
Sprostowanie, Ace akurat ma oba, automatyczne i ręczne.Mateusz SSJ8 pisze: No, przydało by się, bo RPG Maker XP tego nie ma, RPG Maker VX ma tylko automatycznie, a RPG Maker VX Ace ma tylko ręcznie.
O proszę, ciekawostka. Gdzie to dokładnie da radę zmienić w Ace, bo by mi się to całkiem przydało?Mateusz SSJ8 pisze:Czy ty chcesz, żeby Enterbrain zrobił to za ciebie, bo tobie się nie chce szlifować Ruby? Przecież to masz już w RPG Makerze XP. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiednio zmodyfikować oskryptowanie. Możesz też zrobić, że jak wystartuje kolejna animacja, kiedy już jedna się wyświetla, to do końca starej wyświetlają się obie.
No i tak, mi się nie chce szlifować Ruby, ja nie od tego jestem xD
A w optymalizacji nie chodziłoby właśnie o to, że to nie miałoby znaczenia? :vMateusz SSJ8 pisze: No, to dobry pomysł z tą optymalizacją. Tyle, że skąd niby Enterbrain ma wiedzieć, czy masz na pokładzie Intela z GeForce, czy AMD z Radeonem?
Glico☆Magic?
- Mateusz SSJ8
- Posty: 303
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
- Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
- Kontakt:
Re: Nowy RM - oczekiwania
@Amelanduil
Co do tego, czy da się to zrobić w RPG Makerze VX Ace, to:
http://members.jcom.home.ne.jp/cogwheel/
Widziałeś skrypt na fazowy system walki napisany przez tego kolesia? Wykorzystałem go w pięciu grach z serii "Miasteczko Nowoczesne" i było w tym skrypcie coś takiego, że wyświetlało ci się dwie i więcej animacji w tym samym czasie. I to nawet na jedną grafikę uczestnika walki. Więc wiem, że to się da zrobić. Sam z resztą już to zrobiłem. W projektach eksperymentacyjnych.
@Rave
Stałe cienie dla charsetów w RPG Makerze VX Ace? Czemu więc nie przewertujesz "Sprite_Character"? Tam powinny być linijki odpowiedzialne za cienie. Nic, tylko poszukać.
Jeśli chodzi o szlifowanie Ruby, to WIEDZIAŁEM.Amelanduil pisze:O proszę, ciekawostka. Gdzie to dokładnie da radę zmienić w Ace, bo by mi się to całkiem przydało?Mateusz SSJ8 pisze:Czy ty chcesz, żeby Enterbrain zrobił to za ciebie, bo tobie się nie chce szlifować Ruby? Przecież to masz już w RPG Makerze XP. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiednio zmodyfikować oskryptowanie. Możesz też zrobić, że jak wystartuje kolejna animacja, kiedy już jedna się wyświetla, to do końca starej wyświetlają się obie.Amelanduil pisze:Więcej niż jedna animacja i jak wybierzemynową,to stara zostanie przerwana
No i tak, mi się nie chce szlifować Ruby, ja nie od tego jestem xD
Co do tego, czy da się to zrobić w RPG Makerze VX Ace, to:
http://members.jcom.home.ne.jp/cogwheel/
Widziałeś skrypt na fazowy system walki napisany przez tego kolesia? Wykorzystałem go w pięciu grach z serii "Miasteczko Nowoczesne" i było w tym skrypcie coś takiego, że wyświetlało ci się dwie i więcej animacji w tym samym czasie. I to nawet na jedną grafikę uczestnika walki. Więc wiem, że to się da zrobić. Sam z resztą już to zrobiłem. W projektach eksperymentacyjnych.
@Rave
Stałe cienie dla charsetów w RPG Makerze VX Ace? Czemu więc nie przewertujesz "Sprite_Character"? Tam powinny być linijki odpowiedzialne za cienie. Nic, tylko poszukać.
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Nowy RM - oczekiwania
Ok, coś nowego wyszło już!
Nie jest to stricte rpg maker, ale z pewnością warto będzie to sprawdzić.
http://store.steampowered.com/app/347400/
Jeśli ktoś z was będzie miał okazję popracować na tym programie, proszę o opinię.
Nie jest to stricte rpg maker, ale z pewnością warto będzie to sprawdzić.
http://store.steampowered.com/app/347400/
Jeśli ktoś z was będzie miał okazję popracować na tym programie, proszę o opinię.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Nowy RM - oczekiwania
To jest komercyjna wersja tego silnika/edytora:
http://www.engine001.com/
Nie ma to nic wspólnego z makerem poza tym, że wydała to ta sama firma, która wydała RMa.
http://www.engine001.com/
Nie ma to nic wspólnego z makerem poza tym, że wydała to ta sama firma, która wydała RMa.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Nowy RM - oczekiwania
Kiedyś się tym bawiłem. To ma wbudowanych kilka ciekawych funkcji, jak ABS, pixelmovement, "składane" charsety (osobno nogi, tors i głowa) co dawało fajniejsze opcje charakteryzacji postaci i pewnie kilka innych, o których nie wiedziałem, ale edytor zdarzeń był strasznie dziwny, graficzne schematy blokowe... strasznie łatwo było narobić sobie bałaganu, przerabianie czegoś co zrobiło się wcześniej też było upierdliwe :P Tak czy siak, warto się tym pobawić.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)