Strona 1 z 2

Nowy RM - oczekiwania

: 04 cze 2015, 19:00
autor: ravenone
Dzisiaj nieco filozoficznie:)
Jak wiecie, w kalendarzu Enterbrain jest zapisany nowy maker jeszcze na ten rok.
Jakie macie oczekiwania wobec niego?
Ja liczę na:
- swobodną możliwość wyboru rozdzielczości (pixele na full screen na 20 calowych kompach wzwyż nie wyglądają już dobrze),
- zmiana edytoru map - koniec z rysowaniem po kwadracikach, swobodne skalowanie obiektów, rozciąganie ich, tworzenie lustra itp., czyli wszystko to, co posiada niemal każdy program graficzny
- dowolna szerokość tilesetów - 256px wymusza sztuczne cięcie dużych obiektów, jak i całych krajobrazów
- (tu zabrzmię jak Mateusz) dwóch systemów walki - poza standardowym turowym, również sprawny ABS - prosty w obsłudze i edytowany z pozycji bazy danych, czyli przyjazny dla początkujących.

3D nie chcę, bo wolę ładne i szczegółowe 2D od nędznych światów w trójwymiarze. A czego wy oczekujecie?

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 04 cze 2015, 19:15
autor: Kryzz333
Te zmiany edytora map nie byłyby chyba aż tak potrzebne. Ja bym ewentualnie optował za podziałem świata na mniejsze kwadraciki i możliwość zapisywania schematów zaznaczenia lub nawet łatwe projektowanie automatycznych funkcji (czyli dodaję pędzel "Las", i tam daję, że np. 10% szans na narysowanie kwiatka, 5% na całe drzewo itd.) - to dla mnie by było świetne, b. by przyśpieszyło tworzenie otoczenia.

Do tego ja bym chciał, aby program sam mógł nadpisywać swoje skrypty za pomocą edytora. Można byłoby dodawać takie funkcje:

- dodawanie nowych funkcji mechaniki wprost do edytora. Tzn., np.: dodaję sobie statystykę Szczęście, wpisuję co robi i automatycznie wyświetla się wraz ze statystykami, w możliwościach w kreowaniu Broni itd.
Można to nazwać importerem skryptów.

- łatwe dostosowywanie rozmiarów grafik - np.: system może przyjąć Ikony w dowolnym rozmiarze itd.

- możliwość projektowania interface/okienek/menu za pomocą edytora. Czyli tworzenie wyglądu menu i tych spraw za pomocą myszki


Do tego bardzo fajne by były:

- wyszukiwarka w Projekcie - np.: możliwość sprawdzenia gdzie był użyty dany Przełącznik

- inteligentne usuwanie zbędnych rzeczy - program mógłby np.: wywalić nieużywane grafiki itd.

- więcej warstw - np.: jako dodawanie kolejnych warstw w zależności od potrzeby na danej mapie

- łatwe przesuwanie całej mapy wraz ze zdarzeniami (a nawet z dostosowaniem Teleportów)

- dodanie w Tilesetach takiej opcji: "powietrze". Kratka z zaznaczoną taką opcją byłaby traktowana jako powietrze z lewego górnego rogu. Chodzi tu głównie o cienie itd., które w XP powodowały, że kamienie itd. przestawały być przeszkodą

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 04 cze 2015, 20:22
autor: Dragon Kamillo
Wyszukiwarka jest w 2k3
Opcja "powietrze" także już jest - dajesz gwiazdkę na danym tilu - w XP najlepiej 5.
Przesuwanie mapy jest także w 2k/3, bez teleportów.

Co do mnie. Nie chcę 3D (o 2.5D, które chętnie bym widział pewno można zapomnieć, "prawdziwe" 3D mnie jakoś tak nie kręci), system walki fajnie by było gdyby był atb, turowy, no i na biedę abs, z prostą klikaną zmianą jak wygląd walki w 2k3. W sumie to widziałbym walkę taką jaka jest w 2k3 + możliwość kliknięcia w opcję "walka turowa". Rozdzielczość (ekranu i tilesów) też fajnie była by dopasowywana + full screen na zasadzie jak to teraz działa w oficjalnym angielskim 2k3 (czyli powiększa do największej całkowitej wielokrotności rozdzielczości jaką obsługuje twój sprzęt). Dopasowywane menu i inne bzdety też byłyby fajne.

No i najważniejsze - możliwość dostosowania edytora i wszystkiego w 100% pod siebie - ale to marzenie, bo kodu źródłowego na pewno nie dadzą. No ale choćby jak najbardziej takie zmiany ułatwili i ich nie zabraniali, co jest teraz. Może w 2k3 sytuacja się zmieni, ale to tylko może.

Co do map i grafiki, wszystko pięknie ładnie, ale to czasem nie będzie za ciężkie? Więcej warstw - OK, mogłoby się je dodawać jak to ma być w Open RPG Maker. Większa szerokość tileseta - chyba najbardziej prawdopodobna. Skalowanie i inne operacje na grafikach - to by mogło znacznie podnieść wymagania itp, więc raczej tego bym nie chciał. Ale serio powrót do systemu z XP i będę zadowolony.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 04 cze 2015, 20:32
autor: GameBoy
Możliwość zmiany rozdzielczości + skalowanie jej jak np. w Shovel Knight.

Nowy edytor map działający jak w XP, a nie VX, czyli grafiki można umieścić w dowolnej warstwie. Do tego możliwość złożenia tilesetu z kilku plików (w tym autotile'ów).

Większe eventy - np. robimy prostokąt 1x5 kratek i dodajemy mu teleport, który będzie działał jak 5 eventów położonych koło siebie w starszych makerach. Dobre też

Możliwość tworzenia klas i metod przy użyciu eventowych komend.
możliwość projektowania interface/okienek/menu za pomocą edytora. Czyli tworzenie wyglądu menu i tych spraw za pomocą myszki
Świetny pomysł, tworzenie okienek w RGSS jest uciążliwe.

Łatwiejsze operowanie komendami eventów używając RGSS + wyświetlanie obrazków.

Graficzny edytor ścieżek po których poruszają się eventy - klikamy na zdarzenie i rysujemy mu w jaki sposób ma się poruszyć po mapie. Ułatwiłoby to sporo robienie cutscenek.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 04 cze 2015, 20:44
autor: Kryzz333
Wyszukiwarka jest w 2k3
Opcja "powietrze" także już jest - dajesz gwiazdkę na danym tilu - w XP najlepiej 5.
Przesuwanie mapy jest także w 2k/3, bez teleportów.
No dobrze, ale mówię w kategoriach ogólnych, co chcę w najnowszycm :-) . A powietrze bez priorytetu byłoby dla mnie przydatne.
Graficzny edytor ścieżek po których poruszają się eventy - klikamy na zdarzenie i rysujemy mu w jaki sposób ma się poruszyć po mapie. Ułatwiłoby to sporo robienie cutscenek.
Mhm. To byłoby dobre. Albo chociaż wbudowany pathfinder z łatwą obsługą. Albo to i to.


+ ja bym jeszcze dodał:
odpalanie zdarzeń "na zasięg"

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 05 cze 2015, 01:17
autor: Rave
Ja bym dodał jeszcze pathfinding. Wtedy zamiast określonej kolejności ruchów do wykonania, po prostu mówisz eventowi "koleś idź w to i to miejsce". Wtedy można zmienić mapkę bez obaw że cutscenki na niej pójdą w drzazgi bo postacie zaczną utykać. Jeszcze też żeby to brało eventy pod uwagę i inteligentnie to omijało.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 07 cze 2015, 01:26
autor: ADI
Myślę, że ciekawym pomysłem byłaby możliwość przenoszenia eventów z jednej mapy na drugą.
Nie musiałbym stawiać na 5 mapach tego samego zdarzenia (np. gdybym chciał ażeby "to" poszło za mną te 5 map dalej.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 08 cze 2015, 20:51
autor: ravenone
Większość pomysłów jest trafiona i mogła by usprawnić silnik RM. To pokazuje, jak niedoskonałym narzędziem operujemy.
Oby twórcy poszli nieco naprzód i część z naszych sugestii weszła w życie. :-)

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 08 cze 2015, 21:38
autor: Kryzz333
Ktoś mógłby je zapostować na stronie Enterbrain xD

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 09 cze 2015, 00:05
autor: Yoshu
Ja znowu może troche nudze, ale według mnie najważniejszą kwestią w nowym rm byłaby kompatybilność z systemami mobilnymi(android, wp, ios - jeżeli chodzi o samo uruchamianie gier rzecz jasna), to mogłoby pchnąć z niesamowitym impeten całą rm scene. Pozostając przy samym windowsie nie oszukujmy sie, coraz mniej graczy "nowej generacji" bedzie zainteresowane graniem w gry wygladajace i posiadajace mechaniki rodem z jrpgow z lat 90', zaś dostęp do PARUSET MILIONÓW nowych nośników dodaje bardzo dużą szansę na konkurencje na równych zasadach nawet w obrębie tego co oferują darmowe gry na jakimś google store czy tam app store. Ale coś czuje na 99,(9)% że nie ma na to jakichkolwiek szans. XD

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 09 cze 2015, 00:40
autor: Jazzwhisky
Yoshu pisze:Ale coś czuje na 99,(9)% że nie ma na to jakichkolwiek szans. XD
Moim zdaniem (w ten lub inny sposób) jest to bardzo prawdopodobne, informacje na ten temat już się pojawiały, jeżeli nie w odniesieniu do istniejących, to do kolejnej wersji Makera. W ogóle to chyba mój no.1 pewniaków, jeśli chodzi o to, co następnego wypluje Enterbrain w temacie RM i chyba jedyna rzecz poza silnikiem 3D, która mogłaby wpłynąć ponownie na szeroką popularyzację programu.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 09 cze 2015, 17:25
autor: Soul
W większości zgadzam się z wami. Enterbrain powinien zasięgnąć trochę pomysłów od innych platform do tworzenia RPG. M.in. tworzenie obszarów o których mówił GameBoy, swobodne mappowanie bez kratek, rysowanie drogi NPC na mapie zamiast klikania góra, doł itd. No i edytor menusów jak w OpenRPG.
Na prawdę chętnie bym zobaczył pixelmovement i te obszary. Dobrze to się sprawdza w grach z ABSEM.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 09 cze 2015, 20:44
autor: Amelanduil
Wielki czerwony przycisk z napisem "zrób grę". A teraz skoro wymieniłem w skrócie oczekiwania niektórych osób (#shots_fired), przejdę do własnych...

-Kolorowanie eventów, co umożliwia rozróżnianie w którym evencie co mamy.
-Możliwość włączenia/wyłączenia automatycznego robienia się cieni.
-Więcej niż jedna animacja wyświetlana na celu. Druga animacja w momencie odpalenia przerywa pierwszą, jeżeli ta się jeszcze nie skończyła.
-Optymalizacja, żeby nie było potrzeba wgrywać tych wszystkich skryptów specjalnie na nią.

Głównie to przychodzi mi do głowy jak się zastanawiam nad tym co EB mogłoby poprawić z takich ważniejszych rzeczy.

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 10 cze 2015, 23:04
autor: Adrap
Amelanduil pisze:Wielki czerwony przycisk z napisem "zrób grę".
Za trudne w obsłudze dla mnie :<

Ja bym chciał żeby miał najlepsze cechy z innych makerów i do tego łatwy pathfinding do cutscenek. No i jakieś przyciski szybkiej obsługi może?

Re: Nowy RM - oczekiwania

: 11 cze 2015, 07:30
autor: Mateusz SSJ8
Wielki czerwony przycisk z napisem "zrób grę".
Ci, którzy tego chcą w RPG Makerze, niech albo zapomną, albo na zawsze porzucą tworzenie gier.
Kolorowanie eventów, co umożliwia rozróżnianie w którym evencie co mamy.
O co ci z tym "kolorowaniem" chodzi, Amelanduil?
Możliwość włączenia/wyłączenia automatycznego robienia się cieni.
No, przydało by się, bo RPG Maker XP tego nie ma, RPG Maker VX ma tylko automatycznie, a RPG Maker VX Ace ma tylko ręcznie.
Więcej niż jedna animacja wyświetlana na celu. Druga animacja w momencie odpalenia przerywa pierwszą, jeżeli ta się jeszcze nie skończyła.
Czy ty chcesz, żeby Enterbrain zrobił to za ciebie, bo tobie się nie chce szlifować Ruby? Przecież to masz już w RPG Makerze XP. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiednio zmodyfikować oskryptowanie. Możesz też zrobić, że jak wystartuje kolejna animacja, kiedy już jedna się wyświetla, to do końca starej wyświetlają się obie.
Optymalizacja, żeby nie było potrzeba wgrywać tych wszystkich skryptów specjalnie na nią
No, to dobry pomysł z tą optymalizacją. Tyle, że skąd niby Enterbrain ma wiedzieć, czy masz na pokładzie Intela z GeForce, czy AMD z Radeonem?