RPG Maker MV: Nowy RM.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 406
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Ekhart » 04 sie 2015, 13:59

http://gematsu.com/2015/08/rpg-maker-mv ... ced-pc-mac

Oto co wiemy:
  • Support dla wielu urządzeń
  • Walki w systemie Side View
  • Support dla myszy i ekranów dotykowych
  • Zwiększony limit baz danych
  • Mapy automatycznie mają 3 warstwy
  • Gry działają w wyższej rozdzielczości
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: GameBoy » 04 sie 2015, 14:25

Mam nadzieję, że usprawnią znacząco edytor map, bo to największa bolączka VX Ace.

W ogóle podoba mi się, że maker powoli zaczyna konkurować z "poważnymi" silnikami 2D, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej prostoty.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Amelanduil » 04 sie 2015, 14:42

Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 406
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Ekhart » 04 sie 2015, 14:45

GameBoy pisze:Mam nadzieję, że usprawnią znacząco edytor map, bo to największa bolączka VX Ace.

W ogóle podoba mi się, że maker powoli zaczyna konkurować z "poważnymi" silnikami 2D, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej prostoty.

Skoro dają 3 warstwy, to jedna z najgorszych wad map VXA zostanie poprawiona

Amelanduil pisze:Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I


Mogliby dać jakieś nowe grafiki. Ale też z drugiej strony, zasoby VX i VXA będą pasowały do MV. To już jakiś plus ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Viuu » 04 sie 2015, 14:57

Jak dla mnie to wszystko wygląda marnie. Jedyna nowość to wsparcie innych urządzeń, pozostałe "nowości" od dawna są osiągalne skryptami.
To równie dobrze mógł być duży update do Ace'a.
Tak więc po co niby kupować drugi raz to samo? Już nie mówiąc o tym, że pewnie na początku kosztować będzie jakieś 300 zeta.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Adrapnikram » 04 sie 2015, 19:24

Takie upgrade do vx ace. W sumie mogło być lepiej. Ciekawe czy reszta programu np. loyout będą jakoś znacząco zmienione. Najbardziej interesują mnie 3 warstwy i większa rozdzielczość.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 522
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Yoroiookami » 04 sie 2015, 19:59

Niby proste rzeczy, a jak ułatwią tworzenie. To dobrze, że będzie możliwość korzystania z trzech warstw. Cieszę się też tą kontrolą myszką i nowym systemem walki. Chociaż faktycznie mogliby użyć jakiegoś nowego RTP. Najwyraźniej ten styl jest dla nich najwygodniejszy.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: GameBoy » 04 sie 2015, 20:16

Mi się RTP z VX/Ace podoba bardzo (poza kwadratowymi autotilesetami, ale to już problem makera, a nie grafik samych w sobie), jest dużo lepsze od tego z XP. Nawet te śmieszne chary 32x32 pikseli mają swój urok.
Ale liczę, że dołożą więcej grafik, bo inaczej to trochę słabo będzie.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 52
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Keibi » 04 sie 2015, 21:54

Ten nowy maker zapowiada się całkiem ciekawie. Wszystkie zmiany na plus :) A fajnie by było z tą obsługą wyższych rozdzielczości jak można by było ustawić dowolną i tilesety dowolnej rozdzielczości, choć to pewnie nierealne :) Ale z tymi wieloma urządzeniami to będzie super - będzie można testować projekt na telefonie lub tablecie :) Ciekawe, czy wydadzą go jeszcze w tym roku, czy później...
Kontakt : keibigames@gmail.com
Aktualnie pracuję nad grą : WKRÓTCE SIĘ DOWIESZ...
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Rave » 06 sie 2015, 13:51

Pewnie najpierw wypróbuję "twierdzówkę", żeby wiedzieć czy warto kupować, a potem poczekam na Humble.

Amelanduil pisze:Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I

Szczerze? Ja je lubię. RTP do XP czy 2k3 bardzo szybko mi się "opatrzyło", a w gry robione z podstawowych grafik VX dalej mogę grać bez rzygania.

//edit: Jedyną rzeczą jaką bym zmienił to przywrócenie formatu autotili z XP/2k3 - był lepszy i można było zrobić niekwadratową drogę.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Dragon Kamillo » 06 sie 2015, 17:35

Ciekawe co skopią tym razem...
1. Nie wiadomo dla jakich urządzeń. Na fotce jest tam niby jakieś gówno, ale tak na prawdę to dużo nam to nie mówi bo takich gówien jest sporo.
2. Tu podobno będzie wybór między front a side, zresztą na fotce widać dwa rodzaje.
3. Logiczne, ale ciekawe jak. Mysz hmm, ciekawe czy będzie to ulepszone coś co było w 95 (plus np w zmiennych możliwość pobierania pozycji myszy itp), te do macania ciekawe jak mają działać, w sumie gdyby zrobili podobnie jak mysz w 95 (plus pathfinding do łażenia) to, to do macania mogło by po prostu działać jak mysz, ale co z dodatkowymi przyciskami (menu eventualnie można by wywoływać jakimś czymś zasłaniającym ekran gry XD). Ogólnie ciekawe jak to ma być.
4. Teraz na to wpadli? Było w 2k/3 potem to wywalili. No to dobrze niech wrócą, choć i tak wcześniej były na to skrypty XD.
5. Jedno słowo "automatycznie" i już mogę się bać. No bo jaki maker ma automatycznie wszystko - tak VX. Czyli mapping prawdopodobnie będzie gówniany. Ale z drugiej stron może to być jakieś złe tłumaczenie, a oni po prostu wrócą system z XP, choć po zrzutach na to się nie zapowiada. Zresztą OK niech se nawet system tilesetów zostanie z VX, ale nie dadzą autotile 3x3, możliwość ich użycia na każdej warstwie, warstwy jak w XP, a sam tileset jak w VX czyli jedna zakładka same autotile i 4 (nawet z ograniczonym rozmiarem) z normalnymi tilesami. Ale jak piszę możliwość użycia tego gdzie się chce i będzie OK.
6. Haha, spojrzał ktoś w ogóle na obrazki na zdjęciu przy tym punkcie (tam to jest 5). Ja spojrzałem i policzyłem tilesy. Na zrzucie z "większej" rozdziałki były to 17x13, brzmi znajomo? Tak to ta chora rozdziałka z VX. Z oficjalnego forum gdzieś wyczytałem że ta nowa rozdziałka to 816x624. Czyli wiecie co rozmiar tila to 48x48... Czyli z tego wygląda że kolejny raz zmienią nam rozmiar pojedynczej kratki. No chyba że dadzą do wyboru...

No więc ciekawe co skopią, ciekawe...

Zresztą z samej nazwy można wnioskować że to będzie na pewno coś skopanego. XP, potem był VX, XP był lekko skopany, VX był skopany bardzo mocno. A więc jeśli VX był skopany mocno to i V i X muszą oznaczać skopanie, P więc zaś musi oznaczać coś dobrego. A skoro nowy maker to MV, więc zatrzymuje skopanie po przez V (pewnie tego czym VX był gorszy od XP). Nie znamy jeszcze znaczenia literki M, więc możliwe że ona będzie dobra, ale też może być i zła, więc w sumie jedno wiemy - coś będzie skopane na pewno.

Szkoda że nie dali nazwy pisanej cyframi, te makery są bardzo dobre, więc wygląda na to że cyfry dobrze działają na RM.

XD
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 406
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Ekhart » 07 sie 2015, 01:07

https://translate.google.com/translate? ... 85249.html


Z tego co tu zrozumiałem, to:
  • RM wyjdzie również na systemy OS X
  • Podwójny Battle System: zarówno z przodu jak i z boku (można wybierać?)
  • Ukaże się tej zimy

//edit:
Z tego co jeszcze doczytałem, jest wsparcie dla smartfonów i chyba wsparcie GPU!


//edit2
https://www.youtube.com/watch?v=M1tZfcKArcY

Oficjalny trailer, pokazuje kilka rzeczy w rmie. Wygląda na to, że rozdzielczość jest wciąż dość ograniczona :f
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: GameBoy » 07 sie 2015, 10:47

W komentarzach ktoś napisał, że niby ma być javascript i HTML5. Mam nadzieję, że nie. :/
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4126
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Jazzwhisky » 07 sie 2015, 11:33

Ogólnie całość wygląda jak taki RMVX Ace Plus, support dla urządzeń mobilnych (o ile wchodzi w to Android) to mega sprawa, ale nowa rodzielczość z przejściem na tile 48px brzmi może nawet bardziej niepokojąco niż atrakcyjnie. Reszta podanych zmian wygląda rzeczywiście mizernie, wskazując trochę na zabawę z kolejnymi wersjami programu po niskich kosztach, rozmawiałem z paroma osobami i jakoś tak trudno zachować entuzjazm myśląc o RM globalnie.

M w nazwie prawie na pewno oznacza "Mobile" (wcześniej X oznaczało XP, V - Vistę).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 481
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Postautor: Soul » 07 sie 2015, 15:07

Obrazek
XDDD

Lipa ten maker, myślałem, że wreszcie dodadzą coś sensownego. Jedyna dobra rzecz to eksport na inne platformy. Reszta zmian mnie niezbyt obchodzi, bo większość z tych zmian była możliwa w innych makerach. Przynajmniej są dwa RTP (tak wygląda z trailera, jedno 32x32, drugie 48x48).
I wydaje mi się, że potwory z front view będą dostosowane do rozdziałki 32x32, a z side view do rozdziałki 48x48

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości