RPG Maker MV: Nowy RM.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Ekhart »

http://gematsu.com/2015/08/rpg-maker-mv ... ced-pc-mac

Oto co wiemy:
  • Support dla wielu urządzeń
  • Walki w systemie Side View
  • Support dla myszy i ekranów dotykowych
  • Zwiększony limit baz danych
  • Mapy automatycznie mają 3 warstwy
  • Gry działają w wyższej rozdzielczości
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

Mam nadzieję, że usprawnią znacząco edytor map, bo to największa bolączka VX Ace.

W ogóle podoba mi się, że maker powoli zaczyna konkurować z "poważnymi" silnikami 2D, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej prostoty.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Amelanduil »

Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Ekhart »

GameBoy pisze:Mam nadzieję, że usprawnią znacząco edytor map, bo to największa bolączka VX Ace.

W ogóle podoba mi się, że maker powoli zaczyna konkurować z "poważnymi" silnikami 2D, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej prostoty.
Skoro dają 3 warstwy, to jedna z najgorszych wad map VXA zostanie poprawiona
Amelanduil pisze:Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I
Mogliby dać jakieś nowe grafiki. Ale też z drugiej strony, zasoby VX i VXA będą pasowały do MV. To już jakiś plus ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Viuu »

Jak dla mnie to wszystko wygląda marnie. Jedyna nowość to wsparcie innych urządzeń, pozostałe "nowości" od dawna są osiągalne skryptami.
To równie dobrze mógł być duży update do Ace'a.
Tak więc po co niby kupować drugi raz to samo? Już nie mówiąc o tym, że pewnie na początku kosztować będzie jakieś 300 zeta.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Adrap »

Takie upgrade do vx ace. W sumie mogło być lepiej. Ciekawe czy reszta programu np. loyout będą jakoś znacząco zmienione. Najbardziej interesują mnie 3 warstwy i większa rozdzielczość.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Yoroiookami »

Niby proste rzeczy, a jak ułatwią tworzenie. To dobrze, że będzie możliwość korzystania z trzech warstw. Cieszę się też tą kontrolą myszką i nowym systemem walki. Chociaż faktycznie mogliby użyć jakiegoś nowego RTP. Najwyraźniej ten styl jest dla nich najwygodniejszy.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

Mi się RTP z VX/Ace podoba bardzo (poza kwadratowymi autotilesetami, ale to już problem makera, a nie grafik samych w sobie), jest dużo lepsze od tego z XP. Nawet te śmieszne chary 32x32 pikseli mają swój urok.
Ale liczę, że dołożą więcej grafik, bo inaczej to trochę słabo będzie.
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 76
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Keibi »

Ten nowy maker zapowiada się całkiem ciekawie. Wszystkie zmiany na plus :) A fajnie by było z tą obsługą wyższych rozdzielczości jak można by było ustawić dowolną i tilesety dowolnej rozdzielczości, choć to pewnie nierealne :) Ale z tymi wieloma urządzeniami to będzie super - będzie można testować projekt na telefonie lub tablecie :) Ciekawe, czy wydadzą go jeszcze w tym roku, czy później...
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Pewnie najpierw wypróbuję "twierdzówkę", żeby wiedzieć czy warto kupować, a potem poczekam na Humble.
Amelanduil pisze:Kurczę, ale jakieś nowe RTP to mogliby dać, już tak ciągną na tym VX'owym cały czas :I
Szczerze? Ja je lubię. RTP do XP czy 2k3 bardzo szybko mi się "opatrzyło", a w gry robione z podstawowych grafik VX dalej mogę grać bez rzygania.

//edit: Jedyną rzeczą jaką bym zmienił to przywrócenie formatu autotili z XP/2k3 - był lepszy i można było zrobić niekwadratową drogę.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Ciekawe co skopią tym razem...
1. Nie wiadomo dla jakich urządzeń. Na fotce jest tam niby jakieś gówno, ale tak na prawdę to dużo nam to nie mówi bo takich gówien jest sporo.
2. Tu podobno będzie wybór między front a side, zresztą na fotce widać dwa rodzaje.
3. Logiczne, ale ciekawe jak. Mysz hmm, ciekawe czy będzie to ulepszone coś co było w 95 (plus np w zmiennych możliwość pobierania pozycji myszy itp), te do macania ciekawe jak mają działać, w sumie gdyby zrobili podobnie jak mysz w 95 (plus pathfinding do łażenia) to, to do macania mogło by po prostu działać jak mysz, ale co z dodatkowymi przyciskami (menu eventualnie można by wywoływać jakimś czymś zasłaniającym ekran gry XD). Ogólnie ciekawe jak to ma być.
4. Teraz na to wpadli? Było w 2k/3 potem to wywalili. No to dobrze niech wrócą, choć i tak wcześniej były na to skrypty XD.
5. Jedno słowo "automatycznie" i już mogę się bać. No bo jaki maker ma automatycznie wszystko - tak VX. Czyli mapping prawdopodobnie będzie gówniany. Ale z drugiej stron może to być jakieś złe tłumaczenie, a oni po prostu wrócą system z XP, choć po zrzutach na to się nie zapowiada. Zresztą OK niech se nawet system tilesetów zostanie z VX, ale nie dadzą autotile 3x3, możliwość ich użycia na każdej warstwie, warstwy jak w XP, a sam tileset jak w VX czyli jedna zakładka same autotile i 4 (nawet z ograniczonym rozmiarem) z normalnymi tilesami. Ale jak piszę możliwość użycia tego gdzie się chce i będzie OK.
6. Haha, spojrzał ktoś w ogóle na obrazki na zdjęciu przy tym punkcie (tam to jest 5). Ja spojrzałem i policzyłem tilesy. Na zrzucie z "większej" rozdziałki były to 17x13, brzmi znajomo? Tak to ta chora rozdziałka z VX. Z oficjalnego forum gdzieś wyczytałem że ta nowa rozdziałka to 816x624. Czyli wiecie co rozmiar tila to 48x48... Czyli z tego wygląda że kolejny raz zmienią nam rozmiar pojedynczej kratki. No chyba że dadzą do wyboru...

No więc ciekawe co skopią, ciekawe...

Zresztą z samej nazwy można wnioskować że to będzie na pewno coś skopanego. XP, potem był VX, XP był lekko skopany, VX był skopany bardzo mocno. A więc jeśli VX był skopany mocno to i V i X muszą oznaczać skopanie, P więc zaś musi oznaczać coś dobrego. A skoro nowy maker to MV, więc zatrzymuje skopanie po przez V (pewnie tego czym VX był gorszy od XP). Nie znamy jeszcze znaczenia literki M, więc możliwe że ona będzie dobra, ale też może być i zła, więc w sumie jedno wiemy - coś będzie skopane na pewno.

Szkoda że nie dali nazwy pisanej cyframi, te makery są bardzo dobre, więc wygląda na to że cyfry dobrze działają na RM.

XD
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Ekhart »

https://translate.google.com/translate? ... 85249.html


Z tego co tu zrozumiałem, to:
  • RM wyjdzie również na systemy OS X
  • Podwójny Battle System: zarówno z przodu jak i z boku (można wybierać?)
  • Ukaże się tej zimy
//edit:
Z tego co jeszcze doczytałem, jest wsparcie dla smartfonów i chyba wsparcie GPU!


//edit2
https://www.youtube.com/watch?v=M1tZfcKArcY

Oficjalny trailer, pokazuje kilka rzeczy w rmie. Wygląda na to, że rozdzielczość jest wciąż dość ograniczona :f
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

W komentarzach ktoś napisał, że niby ma być javascript i HTML5. Mam nadzieję, że nie. :/
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Jazzwhisky »

Ogólnie całość wygląda jak taki RMVX Ace Plus, support dla urządzeń mobilnych (o ile wchodzi w to Android) to mega sprawa, ale nowa rodzielczość z przejściem na tile 48px brzmi może nawet bardziej niepokojąco niż atrakcyjnie. Reszta podanych zmian wygląda rzeczywiście mizernie, wskazując trochę na zabawę z kolejnymi wersjami programu po niskich kosztach, rozmawiałem z paroma osobami i jakoś tak trudno zachować entuzjazm myśląc o RM globalnie.

M w nazwie prawie na pewno oznacza "Mobile" (wcześniej X oznaczało XP, V - Vistę).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Soul »

Obrazek
XDDD

Lipa ten maker, myślałem, że wreszcie dodadzą coś sensownego. Jedyna dobra rzecz to eksport na inne platformy. Reszta zmian mnie niezbyt obchodzi, bo większość z tych zmian była możliwa w innych makerach. Przynajmniej są dwa RTP (tak wygląda z trailera, jedno 32x32, drugie 48x48).
I wydaje mi się, że potwory z front view będą dostosowane do rozdziałki 32x32, a z side view do rozdziałki 48x48
ODPOWIEDZ