RPG Maker MV: Nowy RM.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

McLaren, MV żadnego wysypu gier nie spowoduje. =)
Fakt, może przyciągnąć trochę nowych użytkowników (póki co zważywszy na problemy na starcie można założyć, że raczej mało), ale większość z nich raczej będzie się przesiadać z XP i VX/Ace.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Jazzwhisky »

Dragon Kamillo pisze:W takim razie po co to wcześniejsze wydanie MV na zachodzie? Skoro z tego wynika że to jakaś tam niedopracowana wersja.
No dla forsy, to oczywiste. :)
Z muzyki nie ma obsługi niczego poza ogg/m4a, w zapowiedzi japońskiej wersji też widnieją tylko te dwa formaty.

@Rahael - nie no, oczywiście są już pierwsze publikacje spod MV na Google Play. No i jeśli chcesz publikować na forum gry - wrzucaj je w temat w odpowiednim dziale, spełniając jego wszystkie wymogi, please. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 112
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahael »

O, to nie wiedziałem że już są ;) Jasne, coś tam skrobnę jak znajdę chwilę, jak sobie ogarnę publikację gry na Google Play :)
Obrazek
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: simple »

Dwa bledy w skryptach:

1. Event sie nie zatrzymuje (jak chodzi) gdy do niego gadamy, gdy ustawimy FREQUENCY HIGHEST (na innych freq dziala ok).

2. To juz blad ze wczesniejszych wersji (w ACE tez tak bylo)
ze jak zrobimy jeden event z priorytetem "below characters" a drugi z "same as character" to ten drugi gdy ma chodzic to nie wejdzie na ten pierwszy event a powinno, po prostu sie zablokuje.
W ACE uzywalem do tego, tego skryptu (by dzialalo jak powinno):

Kod: Zaznacz cały

class Game_CharacterBase
  def collide_with_events?(x, y)
    $game_map.events_xy_nt(x, y).any? do |event|
      event.normal_priority? || (self.is_a?(Game_Event) && self.normal_priority? == event.normal_priority?)
    end
  end
end
EDIT: Z tym 2 bledem sie uporalem: (w pliku rpg_objects.js dodalem pare linijek w Game_Event.prototype.isCollidedWithEvents)

Kod: Zaznacz cały

Game_Event.prototype.isCollidedWithEvents = function(x, y) {
    var events = $gameMap.eventsXyNt(x, y);
	for (var i = 0; i < events.length; i++)
	    if (events[i]._priorityType == this._priorityType)
	        return true;
	return false;
};
EDIT2: Blad nr 1 zostal naprawiony z updatem MV1.01
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... v-updates/
https://s3-ap-northeast-1.amazonaws.com ... MV1.01.zip
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Mam pytanie: Czy pojawiły się już "deale" na MV u resellerów, typu g2a, kinguin, itd?
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahim »

Lel, jestem w posiadaniu pełnej wersji. Przypuszczam żz za jakiś czas program może pojawić się na Twierdzy, z PL bazą danych, czekam tylko na odpowiedź Reptila :x Jednak na spolszczenie nie ma co się nastawiać odrazu, trzeba jeszcze stare makery poprawić :x
Dżoana
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2015, 08:54

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dżoana »

Ozzaku pisze:Lel, jestem w posiadaniu pełnej wersji. Przypuszczam żz za jakiś czas program może pojawić się na Twierdzy, z PL bazą danych, czekam tylko na odpowiedź Reptila :x Jednak na spolszczenie nie ma co się nastawiać odrazu, trzeba jeszcze stare makery poprawić :x
O to to. Czekam na 2k3 :3 czekam bardzo.
Mv jak dla mnie miałby sens gdyby nie cena z kosmosu - tym bardziej, że jak piszecie są w nim niedorobki.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Ekhart »

Ja z kupnem chyba poczekam na MV Ace :v
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
SmoKe
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:33

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: SmoKe »

A ja mam takie pytanie: czy jest tutaj możliwość zrobienia wirtualnych strzałek/dotykowego huda? Czy tylko point & click?

Coś w tym stylu:
Spoiler:
Jeśli pytanie w temacie było to nie znalazłem.

PS. Chodzi mi o same możliwości zdarzeń lub opcji makera, nie skryptów.
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: simple »

Dodatki do Character Generatora.
https://mega.nz/#F!45ZHmJ6Z!H7TJCd_gdyY6fHzKQl908A
Autor obiecuje ze z czasem bedzie dodawal nowe.
(Kliknac "Pobierz w formacie ZIP" i troche trzeba poczekac)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Pobawiłem się trialem i jestem mile zaskoczony. 3-warstwowy system działa całkiem fajnie. Wie ktoś skąd pobrać jakieś fajne pluginy, bo w trialu tego jak na lekarstwo?
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahim »

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Tak na prawdę ten side-view z MV nie dorasta do pięt temu z 2k3.

Ściągnąłem tego triala chociaż nie miałem zamiaru, ale jak już go mam, to trochę po testowałem. W sumie nie różni się sporo od ACE, więc mi się nie podoba.

A i mam nie raz takie błędy graficzne:
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Crashykk »

Też mam brak dll i wiele innych osób na win 7 również. Z tego co czytałem nie z każdą wersją tego windowsa crack jest kompatybilny. Nie jest to jednak dla mnie problemem, gdyż nie mam zamiaru dotykać tego maker, ani w wersji pirackiej, ani tym bardziej kupic w obecnej formie. Zwyczajnie mi się nie podoba, spodziewalem sie czegos innego. Moze w przyszlosci sie zakupi, gdy pojawi sie jakas przecena na steam.
ObrazekObrazek
Obrazek
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: simple »

ODPOWIEDZ