RPG Maker MV: Nowy RM.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Ogólnie ciężko coś więcej stwierdzić, bo jakość tego filmiku to jakiś żart. Więc nie wiem czy to 48 zastępuje 32, czy po prostu będzie wybór. Możliwe też jest jakoś przetłumaczyć opis gdy przeskakują te dwa okienka, trzeba coś pokombinować.

A teraz dalej, mapping to nadal gówno, autotilesy to ten sam wzór co w Srace, mam to w dupie, wystarczająco jak dla mnie żeby trzymać się od tego czegoś z daleka. I gdzie niby te 3 warstwy. Chyba jednak mieli na myśli 3 "warstwy" z VX. Można mieć chociaż nadzieję że zmiena pierwszej "warstwy" nie będzie usuwać elementów z kolejnych jak ma to miejsce teraz. Ogólnie gówno. Tak samo nadal brakuje narzędzia do wycinania i wklejania. Szkoda gadać.

Moja teoria że V oznacza lipny mapping nadal się jakoś utrzymuje XD.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Jazzwhisky »

http://translate.google.com/translate?s ... jp%2Fmv%2F (edit - http://www.rpgmakerweb.com/products/pro ... g-maker-mv)

Jest trochę oficjalnego info, jest Android, iOS i ten zaskakujący eksport do HTML5+JS (czyli opcja wstawienia gry dostępnej przez przeglądarkę), ale z tego co rozumiem i jak wskazywał filmik, 48x48px to jedyna opcja dla tile (czyli problem z eksportem grafik 32x32px?). Najciekawiej wygląda chyba system plug-inów, search po projekcie pewnie też przyda się niejednemu twórcy. =)

Anyway, nie ma skoku technologicznego, ale pojawiła się potężna opcja ułatwiająca rozpowszechnianie gierc wśród szerszego grona odbiorców, może skusi to więcej nowych osób, zwłaszcza, że RM oferuje coraz więcej jeśli chodzi o zabawę w programowanie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Noruj »

Tak sobie od początku myślałem, że to po prostu mobilna edycja wersja Ace'a. Całkiem klawo. Widzicie już ten zalew syfu na google store? Maker sam w sobie pozwala na wiele, skoro będzie to można udostępnić na większą skalę, to tym lepiej.

PS: DK, weź trochę zluzuj matki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

A pamiętacie co się stało z RMXP? Dodał on ruby, więc wywalił kupe potrzebnych komend ze zdarzeń. Ciekawe czy tu też tak się stanie, w końcu zgranie tych wszystkich platform na pewno łatwe nie jest... Do tego zastanawiające jest to przerobienie 50h zaawansowanego RPG do czegoś co wrzuci się na neta zagra w te 200MB bez ściągania, no chyba że coś źle zrozumiałem. Ale mi tak szczerze to coś śmierdzi.

A z mappingu nie zluzuje, jest zły i jak widać nie chcą tego zmienić. Jak dla mnie seria RM skończyła się na XP i widzę że ten maker nic nie zmieni.
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Omnom »

Po nowym Makerze spodziewałem się czegoś więcej. Większość zapowiedzianych ficzerów dostępna jest w ACE przy użyciu skryptów, więc szczerze mówiąc nie widzę dla siebie nic ciekawego. Plus niekompatybilność z ogromnym zbiorem materiałów graficznych z VX/ACE i chwalenie się głupotami takimi jak zwiększona liczba pozycji w bazie danych. Wygląda na to, że nie mieli pomysłu na nowego Makera.

Meh/10

Edit.
OK, z tego co przeczytałem na oficjalnym forum wynika, że jednak będzie sposób na korzystanie z grafik dla VX/ACE.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

Obrazek

3 warstwy w akcji.

Do tego zastanawiające jest to przerobienie 50h zaawansowanego RPG do czegoś co wrzuci się na neta zagra w te 200MB bez ściągania, no chyba że coś źle zrozumiałem. Ale mi tak szczerze to coś śmierdzi.
Unity ma wtyczkę dla przeglądarek już od dawna, tak samo dosyć sporo silników oferuje eksport do HTML5. Oczywiście to nie jest tak, że wszystko wczytuje się od razu, trzeba czekać.

Interesujący jest manager pluginów, można robić skrypty, które konfiguruje się w osobnym oknie, a nie w kodzie. Dobra rzecz dla osób zielonych w skryptach, bo nic nie popsują sobie przypadkiem. A i osoby obeznane będą miały szybszy dostęp do konfiguracji, bez konieczności szukania odpowiednich linii w kodzie.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Crashykk »

Ciekawe ile wydanych już gier doczeka się remake'ów na telefony? :roll:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Te pluginy i obsługa wielu urządzeń to póki co jedyne nowości (no może jeszcze rozdziałka) w tym makerze.

Co do warstw, OK, nie wiem tylko jak to będzie działać w praktyce (domyślam się trochę, ale szczerze to jak będzie tak jak ja myślę to będzie źle)
No i jeszcze jedno, mimo takiej możliwości robienia drzew, w rtp nowego makera nadal znajduje się kawałek gdzie te drzewa na siebie nachodzą, ciekawe czemu:
Spoiler:
Podoba mi się po zrzutach to nowe RTP, większa rozdzielczość działa mu na plus (to z VX i z ACE wygląda przy nim cieniutko), szczególnie charsety na filmikach, są fajne i wyraźne.

Mam nadzieję że mimo wszystko RM nie będzie potrzebował żadnych wtyczek jak unity itp, źle mi się takie rzeczy kojarzą. Zresztą już sama java źle mi się kojarzy, zjava XD.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

w rtp nowego makera nadal znajduje się kawałek gdzie te drzewa na siebie nachodzą, ciekawe czemu
Bo szybciej i wygodniej jest robić takie rzeczy na jednej warstwie z odpowiednią grafiką. Spróbuj wziąć w XP jakiś obiekt 2x2 kratki i ułóż go w taki wzór jak te drzewa. Masa niepotrzebnej roboty.
Mam nadzieję że mimo wszystko RM nie będzie potrzebował żadnych wtyczek jak unity itp, źle mi się takie rzeczy kojarzą.
Jak jest opcja eksportu do HTML5 to do uruchomienia gry będziesz potrzebował tylko przeglądarki, która obsłuży tę wersję HTMLa.

A java != javascript.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Ekhart »

GameBoy pisze:A java != javascript.
Java and Javascript are similar like Car and Carpet are similar.
:v
Jazzwhisky pisze:jest Android, iOS i ten zaskakujący eksport do HTML5+JS (czyli opcja wstawienia gry dostępnej przez przeglądarkę)
Hmm, jeśli jest eksport do HTML5 i JS, to można (z odpowiednimi edycjami co prawda) przekompilować na Windows 8/8.1, Windows Phone 8.1, a i nie jestem pewien, czy do Windows 10 i Windows 10 Mobile też nie. Więc to *ciut* poszerza horyzont też.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Ekhart pisze:
Java and Javascript are similar like Car and Carpet are similar.
Albo kot i kotara.

Co do auto warstw to myślę że to może być naleciałość z procesu konwersji rtp do wyższej rozdziałki. Jeśli chodzi o te autowarstwy to myślę że jest za mało danych aby to ocenić. Dużo zależy jak to będzie działać "w praniu". Tak jak mówię, poczekam na twierdzówkę, pobawię się i jeśli mi się spodoba, poczekam na bundla albo na sporą promocję na Steamie.

Wgl. EB to się ostatnio rozkręcił - najpierw sprowadzili 2k3 i 2k na zachód, teraz MV.

Najbardziej mnie interesi jednak jak będzie z optymalizacją eventów i czy będzie można używać zamiast JS języków które się do JS kompilują (CoffeeScript, Dart, itd.). No i autotile. Wątpię że to się stanie, ale miło by było, gdyby wrócili do formatu z XP i wcześniejszych.
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: simple »

Ten nowy maker z tego co wygląda to cos wiecej niz 48x48 i wsparcie na mobilne.
Oprócz Androida,MacOSa,Iosa grę będzie można odpalić także na WiiU,XBOXOne,PSVita,PS4 (i coś by się jeszcze znalazło)
i wszystko co odpala html5+javascript.

Obrazek
http://tkool.jp/mv/new_function/index.html

Wygląda też na to że cały PLAYER będzie zrobiony w html5+javascript, a EXEki to jedynie uruchomieniowe wstawki.
Niebędzie żadnych też klas które jak dotąd były pisane natywne w C++, to też w ruby niedało się ich podrasowywać,zmieniać.
Teraz też będzie prawdziwe wsparcie do 3D/GPU, dzięki WebGL. Powstanie pewnie tez sporo pluginów 3D.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: McLaren »

Z tego co widzę na plakacie jest smartfon i gra z rpg makera... to byłby przełom grywalności w gry wychodzące spod rpg makera:)
A nie dałoby się zrobić gry na telefon przez rpg XP?


SIMPLE jeżeli to prawda to... WOW! Da to nam wiele możliwości:)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Da się zrobić w XP, ale to trochę udziwnione. Potrzebujesz czegoś co się zwie Neko XP player a w samej grze nie możesz (chyba, pewien nie jestem) używać skryptów, tylko wszystko eventami robić.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahim »

Wyczekuję najnowszych informacji na temat makera, jak i samego projektu. Jestem ciekawy jak to wszystko wyjdzie, wygląda na to że szykuje się makerowy przełom. Jeśli gracze innych platform zobaczą że można w tak łatwy sposób zrobić grę, i przenieść ją na konsolę, to scenę może zalać cała rzesza nowych fanów programu, i na nowo odżyję ;)
ODPOWIEDZ