MV nie widzi plików midi, nie ma też importu, wszystko wrzucasz bezpośrednio do folderów (RM wykrywa nowe pliki w czasie rzeczywistym). Niestety Maker z automatu dodaje też do wygenerowanych projektów kupę niewykorzystanego RTP (nie ma innej opcji), a tworząc projekt w wersji mobilnej wymaga/wrzuca też pliki muzyczne w dwóch rozszerzeniach, stąd waga.
Warstwy są jak w VX Ace, dolna zamazuje górne, a ten ficzer z automatycznym ustawianiem warstwy działa słabo, tzn. po prostu nowe elementy zakrywają stare i tyle, a jeśli spróbujesz wrzucić trzeci element, to automatycznie zniknie ten najstarszy.
@Rahael - VX Ace też jest znacznie wygodniejszy od czystego VX. Pluginy są mega, ale tu też - póki co wciąż te wszystkie rzeczy dało radę wyciągnąć istniejącymi skryptami dla RGSS3, potrzebujemy trochę czasu i (być może) aktualizacji MV, żeby pisać o jego wyższości nad pozostałymi wersjami RM (zgoda, najlepiej wypada w starciu z VX).
Ogólnie problem jaki mam z tą wersją, to to, że po raz pierwszy mam uczucie jakbym odpalał jeden z tej setki amatorskich softów do tworzenia gier, które wzorują się na RM, wiele opcji zniknęło bez pomyślunku, tu brakuje tego, tam tamtego, RTP jest niedorobione, a wokół dużo szumu i dodatków - w części płatnych.
edit
Ostatnie to nie tylko mój wniosek, na Steamie przybywa sporo negatywnych komentarzy, procentowo więcej niż miał jakikolwiek inny RM, np.
DON'T BUY IT YET - DOESN'T FUNCTION AS ADVERTISED
Reasons:
Lacks explicit HTML5-exporter.
Windows builds use node-webkit as a wrapper, but don't package/archive the resources like other HTML5 game design toolkits do. Instead it just leaves the assets out in the open.
Android-exporter just exports a HTML-file (with resources) - it doesn't actually package an APK.
iOS-exporter just exports a HTML-file (with resources) - it doesn't actually package an IPA.
No fullscreen - just maximizes window.
Windowed mode has letterbox.
Title screen has no quit option on Windows- and Mac builds. Users need to ALT+F4 in order to quit.
Most of the assets are RMVX-defaults or based on RMVX-defaults.
Wait until they fix these issues.
Ludzie czują się trochę oszukani, widocznie za kampanię promocyjną odpowiadał gość od hasła "Pixelart is awesome" w RMVX. :)