RPG Maker MV: Nowy RM.

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Mam to samo odczucie co Rahim yyy Ozzaku, tylko w odniesieniu do wszystkich ścian zewnętrznych - bez względu czy jest dach czy nie. W ścianach wewnętrznych jest OK - jedna z nich jest ta czerwona na samym dole zrzutu powyżej. Do cienia pod dachem nic nie mam, jest na miejscu - dach zawsze lekko wystaje poza mur. Mam nadzieję że po prostu to z czego autor porobił te ściany to faktycznie podłoga, a na ściany są przeznaczone te ciemniejsze kafle autokafle z wnętrz.

Trochę to wszystko dziwne, gra jest na poziomie pierwszych RM projektów, nic to specjalnego, może nawet gdyby wyszło u nas to załapało by się do porażek... - to jakiś zrobiony z nudów projekcik beta-testerów, czy faktycznie można już jakoś dostać tego MV?

EDIT: przyjrzałem się bardziej i w tym wypadku cień pod dachem może być zbędny, ponieważ jeśli miałby być logicznie uzasadniony to dach powinien wystawać też po bokach - a tak nie jest. A tak w ogóle ten styl dachu obecny jest od RTP RMXP i od zawsze jest źle zrobiony...

EDIT DÓŁ: oglądałem, może nie całość, ale na tyle by widzieć co to za gra. Tylko że bez dźwięku - taki mały szczegół (zresztą i tak bym gówno zrozumiał) XD.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Viuu »

Dragon Kamillo pisze:Trochę to wszystko dziwne, gra jest na poziomie pierwszych RM projektów, nic to specjalnego, może nawet gdyby wyszło u nas to załapało by się do porażek... - to jakiś zrobiony z nudów projekcik beta-testerów, czy faktycznie można już jakoś dostać tego MV?
Wut, oglądałeś ty ten filmik wgl? Przecie to jakiś jutuber, co to dostał po prostu kopie recenzencką.
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahim »

Przy itemach będziemy mieli dodatkowe opcje, jak ustalenie szczęścia na zadanie obrażeń/ dodatkowych obrażeń?
Obrazek
Mało tego, twórcy nie kłamali, zauważcie że w łatwy sposób, nawet bez znajomości języków programowania będziemy mogli ustalić jak ma wyglądać ekran główny gry, gdzie ma być okienko itd. wszystko za pomocą opcji! ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Necromo »

Przecież szczęście (luck) było też w VxA i miało związek ze statusami.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rahim »

A nie pamiętam, dawno ACE nie używałem, na VX lece.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Ozzaku, te cienie to dlatego, że dach wystaje po za dom. Czyli zamiast tego:

Kod: Zaznacz cały

  ___
 /   \
 |   |
 |___|
Masz to:

Kod: Zaznacz cały

 _____
/_   _\
 |   |
 |___|
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Jazzwhisky »

Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

Fajnie. Tylko ciekawe czy będzie opcja ustawiania cieni jak w Ace, bo cienie to ja lubię, ale nie do wszystkiego się po prostu nadają.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

^Jest opcja całkowitego ich wyłączenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Xv3OfdlkG-o
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:^Jest opcja całkowitego ich wyłączenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Xv3OfdlkG-o
tyle to ja wiem, widziałem filmik, chodzi o opcję edycji autocieni, bo czasem się nie układają tak jak trzeba. Często muszę to dostosowywać w DT.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Rave pomyśl, skoro w tej przykładowej grze ktoś walnął cień pod dachem, czego nie robią autocienie, to raczej ta opcja istnieje. Zresztą widać ją w edytorze, pomiędzy wypełnieniem i przybliżaniem mapy.

Ciekawe czy to wywalenie autocieni działa również w edytorze?
simple
Posty: 16
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: simple »

Cienie mozna recznie rysowac jak i gumowac.
Pokazane jest to tu:

https://youtu.be/9Et35hdNeTM?t=14m30s
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: GameBoy »

^Widzę też, że przywrócili narzędzia rysowania map prostokątem i elipsą. Bardzo brakuje mi tego w VX.

RTP będzie też rozszerzone o grafiki science fiction. Dodatkowo podoba mi się, że najeżdżając na kafelek w tilesecie na dole mamy podpis do czego on służy. Niezły pomysł.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Dragon Kamillo »

Pomysł może i niezły, ale czy edytowalny, bo kto powiedział że w naszym własnym tile wsadzimy w dane miejsca tilesy pasujące pod opis - choć pewno to bez znaczenia, a opcja została przygotowana z myślą o początkujących, taki miły dodatek współpracujący z RTP.

Rysowanie prostokątem jest w każdym makerze. Co do elipsy mi jakoś tego nie brakuje, ale może być.

Za to brakuje mi opcji rysowania linii (jest tylko w RM98, który jest po za serią), szkoda że nie pomyślano by taką opcję dodać, nie ma jej w żadnym głównym makerze.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

Post autor: Necromo »

Linię zawsze możesz narysować poprzez prostokąt o szerokości 1. A z tego co się orientuję, to w VxAce też macie rysowanie elipsą.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
ODPOWIEDZ