Strona 11 z 12

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 01 lis 2015, 12:50
autor: Ozzaku
CrashuR pisze:Też mam brak dll i wiele innych osób na win 7 również. Z tego co czytałem nie z każdą wersją tego windowsa crack jest kompatybilny. Nie jest to jednak dla mnie problemem, gdyż nie mam zamiaru dotykać tego maker, ani w wersji pirackiej, ani tym bardziej kupic w obecnej formie. Zwyczajnie mi się nie podoba, spodziewalem sie czegos innego. Moze w przyszlosci sie zakupi, gdy pojawi sie jakas przecena na steam.

Sprawdzałem dziś na laptopie ojczyma z win 7, działa, u kolegi też, z kolei u kuzyna już też nie.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 05 lis 2015, 16:52
autor: Diablo
A ja wam powiem, że mi się 100 razy więcej podoba VX i VX Ace niż ten MV. VX jakiś bombowy nie był, ale nadal wydaje mi się ciekawszy od MV (a może to takie zboczenie zawodowe?). Nie planuje się przesiadać na nic poza VX Ace. Wg mnie Enterbrain skaszaniło sprawę.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 10 lis 2015, 08:59
autor: Dżoana
Pobawilam się nim trochę dłużej i nie żałuję. Pierwsze wrażenie zrobił na mnie marne, ale widzę, że w praktycznym użytkowaniu wychodzą jego plusy. Mapowanie jest fajne, tylko zasobów na razie mało. Podobało mi się np w XP to, że rtp było bogate i można się było zabawić, pamiętam swoją pierwszą i jedyna grę przy której samo robienie map było frajda. Vx ace całą frajdę zabrał (jednak klejenie map w fotoszopie okazało się nie dla mnie) a w mv fun powrócił, ale maaalo tych tilesow. Oczywiście jest na to rada - pokombinować samemu, pokonwertowac, poczekać na dodatki i twórczość innych. Także nie jest to na pewno wada samego mv, raczej jego wydania. (Które też rzutowalo na moje pierwsze wrazenia)
Podoba mi się lepsza jakość obrazu, wbudowany sideview, coraz więcej pluginow, nie przeszkadza mi brak mp3 bo zrobić z mp3 ogga można w minutę.
Tak jak pisałam wcześniej wybór makera jest ważny, ale nie najważniejszy. Wszystko zależy od tego co chcemy w grze umieścić. Nadal Vx ace i XP mają przewagę co do ilości rozmaitych skryptów, robionych latami przez rzesze pasjonatów. Mam nadzieje, ze z pluginsami będzie podobnie. Czas pokaże.
Baaardzo mi się podoba prosty w obsłudze plugin menager. Jak dotąd nie spotkałam się z sytuacją aby 2 pluginy się "gryzly", nie mam w tej kwestii dużej wiedzy, lecz mam nadzieję, że nie będzie wielu problemów z kompatybilnościa.
Krótko mówiąc jest to jak dotąd najprostszy w obsłudze maker, nie mam żadnych wątpliwości co do czego i gdzie. Jest spoko.
nie jest to żadna mega rewolucja, ale wydaje mi się, że gdyby wprowadzono zbyt wiele potężnych zmian w stosunku do poprzedników to byłyby głosy, że to już nie rpg maker etc. Jak dla mnie naprawdę spoko i w momencie gdy stanieje nie będzie mu można wiele zarzucić. Wydany został beznadziejnie, ale to nie wina samego programu ;)

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 05 sty 2016, 11:19
autor: PInroz
Ostatnio zastanawia mnie kiedy powstanie RPG Maker MV z polskim tłumaczeniem. Program niby coś nowego wnosi i mam pytanie. :mrgreen:

Czy gry zrobione w RPG Maker MV będą działać na Samsunga 5610? Tak pytam bo akurat mam taki model telefonu, a na Twierdzy RPG Makera na temat RPG Maker MV pisze że zrobione w nim gry będą działać między innymi na urządzeniach dotykowych. Wiecie coś na ten temat :mrgreen:

Po za tym zastanawiam się jaka będzie fabuła Green Levithan w RPG Maker MV? Fajnie by było gdyby to była kontynuacja
Green Levithan Code IVII :mrgreen:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 05 sty 2016, 11:27
autor: Ekhart
MV daje możliwość eksportu gry m.in. jako aplikacje Androida (.apk) i iOS. Jeśli Twój samsung działa na androidzie, gra powinna* pójść. Ale z tego co kojarzę, MV ma dość... kiepski eksport do androida, wymagania są dość spore i nie każdy telefon da radę.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 05 sty 2016, 11:32
autor: PInroz
Na androidzie powiadasz :roll: To nic z tego bo mój samsung ma JAVE :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 28 sty 2016, 10:43
autor: merkurius
Zapraszam do obejrzenie krótkie omówienia rpg makera :)
https://www.youtube.com/watch?v=ARFzmq3paAY

tutaj macie również szczegółowe omówienie wszystkich opcji przy tworzeniu zdarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=ivb5M5HkYEA

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 04 mar 2016, 04:26
autor: Ekhart
RM MV został zaktualizowany do wersji 1.1.0. Zmiany:
Bugfixy:
  • Fixed Paste Last Bug in the Animation Editor.
  • Fixed Canvas Mode: Change Parallax Bug.
  • Fixed Faceset Distortion when changing resolution.
  • Fixed Battle Crash when the Damage Formula Box is empty.
  • Fixed Monitor FPS Issue.
  • Fixed Movement Route changes are saved even when cancelled.
  • Fixed an issue that caused: If you have any changes in Plugin Manager and directly close the windows in the title bar (not by Cancel/Esc), the changes will be committed.
  • Fixed Pixi Add/Multiply/Screen commands in WebGL mode!
  • Fixed States removed when failing to escape battle
  • Fixed Scroll Bar in Show Text when Batch Entry is checked
  • Fixed the position of index in ImageSelector.
  • Fixed Save deleting bug when a game fails to save (now uses a backup and restore system)
  • Fixed Actors set to auto battle will only heal the first actor in the party
  • Fixed Remember Command selects the wrong skill
  • Fixed Autotiles don’t function the same as RMVXAce.
  • Fixed Sideview Battler Bug: Guard Pose
  • Fixed an issue that caused database JSON files (specifically Actor.json) to not automatically update when some changes are made (specifically Equipment Types)

Nowe funkcje:
  • Onion Skin w edytorze animacji (wyświetlanie półprzeźroczystych klatek animacji)
  • Pomoc pluginów przywoływana w całym programie
  • Dodana funkcja z RM 2k3: zachowaj poziom postaci przy zmianie klasy
  • Podgląd ikonek w Message Box i Plugin Parameters (naciśnięcie prawego przycisku myszy wyświetla grafikę IconSet, pozwala znaleźć szybko ID ikonki którą chcemy wyświetlić)
  • Wyswietlanie okienka "czy jesteś pewien?" przy kliknięciu Anuluj w Bazie Danych, Zdarzeniu i Managerze Pluginów
  • Dodano Resource Manager
  • Dodano nawigację w stronach zdarzeń za pomocą klawiszy Home/End
  • Dodano narzędzie do usuwania niewykorzystanych zasobów z projektu
  • Dodano nowe części do generatora charsetów
  • Dodano nowe pluginy: SlotMachine, TouchUI, Gachabook, Gacha i NovelMessage
  • Kompresja zasobów

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 04 mar 2016, 12:18
autor: Rahael
Dobre zmiany :) Tylko nie mogę zlokalizować tego narzędzia do usuwania niewykorzystanych zasobów, a przydałoby się bardzo ;) Jak ktoś wie to proszę o info.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 04 mar 2016, 12:42
autor: Jazzwhisky
Plik Help (polecam!) twierdzi, że w File -> Deployment. :)

Fajne zmiany, soft zaczyna przypominać coś więcej niż wersję beta.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 07 mar 2016, 20:48
autor: Chizuru-tan
Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba jak bardzo jest rozbudowany generator postaci. Ale i tak wole Ace'a xp (Zresztą moj komp i tak jest pewnie za słaby na MV)

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 00:19
autor: Ekhart
Obecnie, przez cały tydzień, na Steamie MV jest za -30%, kosztuje €51.79. Nie jestem pewien, czy był już taniej, ale oferta niczego sobie, zwłaszcza jeśli ktoś chce kupić

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 05:27
autor: Fear
Fajne zmiany, soft zaczyna przypominać coś więcej niż wersję beta.

I szczerze, nie ma tu przesady. Jak odpaliłem pierwszy raz to myślałem, że jestem za głupi i nie mogę znaleźć zakładki resources, ale potem tak, okazało się, że muszę ręcznie wrzucać pliki do folderu, a przedtem w programie graficznym usuwać tło obrazków. Coś z tym wreszcie zrobiono.

Generator postaci z nowym patchem faktycznie trochę bogatszy, ale dalej nie rozwiązuje niektórych problemów, jak chociażby elfie uszy bohaterów, które możemy ustawić na faceseta, ale nie zmieniają battleseta i chary.

Dodatkowo, nawet po aktualce, dalej występuje problem z zapisywaniem ustawień pewnych pluginów, importowaniem/exportowaniem niektórych grafik bohaterów. Czasem nawet po zapisie nic się nie zmienia, musimy centralnie wyłączyć program i włączyć go kolejny raz.

Dodano narzędzie do usuwania niewykorzystanych zasobów z projektu

Też całkiem ok, bo sporo plików mamy tam podwójnie, przeciwnicy, muzyka.

I ostatnia rzecz, której nie zrozumiem. Brak możliwości obsługi plików .mp3 słabo.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 06:43
autor: Amelanduil
Fear pisze: I ostatnia rzecz, której nie zrozumiem. Brak możliwości obsługi plików .mp3 słabo.

A po co ci mp3-ki? Przede wszystkim za dużo ważą i nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ciężko z loopowaniem ich (a niezapętlająca się muzyka jest słaba :v). My do wszystkiego używamy ogg.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 08:29
autor: Dragon Kamillo
Z tego co kojarzę z OGG też był problem z zapętlaniem, więc nie jest to dobry argument. Jak dla mnie brak MP3 jak jest OGG nie jest aż tak odczuwalny, konwersja załatwia sprawę.

Nie do wybaczenia dla mnie jest brak MIDI - przez to jak ktoś chce użyć muzyki z RMów do VX musi jej dodawać niepotrzebnie MB - chore.

Z tego co widzę nadal brakuje niektórych opcji, czekajmy na 1.2

A brak obsługi Windowsa XP nie wybaczę.