Strona 12 z 12

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 16:13
autor: Fear
A po co ci mp3-ki? Przede wszystkim za dużo ważą i nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ciężko z loopowaniem ich (a niezapętlająca się muzyka jest słaba :v). My do wszystkiego używamy ogg.
Bez problemu, domyślnie .ogg, ale z chociażby możliwością .mp3 lub .midi, bo nie każdy chce tworzyć grę ważącą 400mb. Fakt, nie znam się na trendach, może w ojczystym kraju programu, już mało kto używa .mp3.
Dragon Kamillo pisze:Jak dla mnie brak MP3 jak jest OGG nie jest aż tak odczuwalny, konwersja załatwia sprawę.
Tylko dla mnie to jest/był największy problem programu, że wszystko muszę robić sam, konwertować .mp3 do .ogg, wrzucać zasoby ręcznie, w programie graficznym usuwać tło sam. Trochę, jak powiedział Jazz, pachnie betą, ale coś przynajmniej z tym robią. Nie wiem, czy robili coś podobnego z VX.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 16:36
autor: Jazzwhisky
Fear, najprawdopodobniej nie chodzi o popularność, tylko o koszt licencji, mp3 jako format wykorzystuje wciąż chronione amerykańskim prawem patenty. Z tego samego powodu RMMV nie ma bezpośredniego eksportu projektów np. do plików .apk (tu koszt byłby jeszcze większy). :)
Fear pisze:Nie wiem, czy robili coś podobnego z VX.
Tak, RMVX Ace. ^_^

Jeszcze ze dwa takie update'y i program zacznie się bronić sam, na razie jest to jednak jazda na marce i kilku hasłach reklamowych, co oczywiście nie oznacza, że nie można się przy nim świetnie bawić. :)

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 17:09
autor: Dragon Kamillo
MIDI też jest chronione patentami?

Po za tym to narzędzie do zasobów używałem tylko do nadawania koloru przeźroczystości, same pliki wcześniej sam ręcznie wklepywałem w odpowiednie foldery w projekcie (dało się inaczej?), więc przy tym z jakich grafik korzysta RMMV nie było mi jakby brak tej opcji.

Bo skoro tych grafik nie da się edytować w paintcie, bo robi się bałagan przez te półprzeźroczystości, to nie ma potem potrzeby ich w ten sposób importować.

Po za tym ciekawe czy ta aktualka poprawia wydajność...

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 08 mar 2016, 17:28
autor: Jazzwhisky
Początkowo pomyślałem, że chodzi o przestarzałość formatu, ale z midi jest jeszcze inny (wynikający trochę z tej przestarzałości), większy problem. Gry spod RMMV mają odpalać na urządzeniach mobilnych, przez przeglądarki, nie tylko bezpośrednio na PC z Windows. Nie jestem ekspertem, ale wiem, że (prawidłowe) odgrywanie midi przez HTML5+JS rodzi wiele problemów, trzeba pamiętać, że .mid to de facto nie plik dźwiękowy, tylko jego zapis w pewnym umownym stardardzie, który wymaga dodatkowych kontrolerów, a one mogą być już płatne/licencjonowane.

Niemniej - jestem przekonany, że jeśli jeszcze nie, to wkrótce pojawią się jakieś pluginy do odtwarzania plików midi w RMMV. :)

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 15 mar 2016, 02:34
autor: Endvorte
Sorki że się tak niecnie wtrącę wam pomiędzy rozważania techniczne, ale coś mnie nad wyraz podkusiło coby podzielić się również swoimi wrażeniami.
Cóż, zacznijmy od tego, że jest to jedyna wersja makera, którą usunąłem zaledwie pięć minut po odpaleniu.
I w zasadzie na tym mógłbym już skończyć :D.

Pomyślałem sobie - no, może już czas dorosnąć, pójść z duchem czasu - kusiły nowe możliwości, możliwość ustawienia rozdziałki, ta hm 'elastyczność' skryptów dzięki systemowi pluginów, większe rozmiary charsetów, tilesetów i w ogóle wszystkiego w rozmiarze XXL. Powiedziałem sobie dumnie - ha, zrobię dobitną przygodówkę, z odręcznie rysowaną grafiką (owe większe rozmiary były tutaj bardzo na rękę), własną muzyką, dosmażę to wszystko konkretną historią, a na deser dodam tę upragnioną rozdziałkę - klimat murowany.
No ale kurcze nie bardzo.
Kiedy programik się załadował - po niespodziewanie dłuższej chwili - wyłoniłem z pustki edytora nowy zielony ląd, chwyciłem za pierwsze lepsze drzewo i począłem ustawiać. Pierwsze wrażenie - zielenina fajna, grafika fajna, generalnie fajne mapy można potworzyć. No ale nie nacieszyłem się tym długo, bo już coś jednak nie pykło - edytor zaprotestował wyraźnym lagiem. Mówię wtedy - okej, szklanka melisy i ze stoickim spokojem jakoś się dostosujemy do tegoż ślimaczego tempa.
Niewzruszony i jeszcze niczego nieświadomy powędrowałem więc do bazy danych. Cholercia - kolejny lag? I tak każda pozycja z menu - wszystko się wczytuje jakieś dobre pięć sekund. Niby nic, ale jednak.
Okej, wróciłem do edytora, poustawiałem co trzeba, dobrałem muzyczkę i w końcu załadowałem grę testową. Enter, enter, no i ukazuje się ta moja zielona Holandia - a na niej mój bohaterski bohater. Ruszam więc bohatersko naprzód, a tu znowuż zonk kolejny - czas animacji. Podobnie jak w makerze XP, ale tutaj jeszcze gorzej. Też was to wkurza? Przecież koleś 'biega' po tej mapie jak Korzeniowski. Tym samym sidła zastawiły na mnie owe pluginy, gdyż przy XP'ku po prostu wyszukałem w googlach skrypt, wkleiłem i działa, a tu już mi się zwyczajnie, po ludzku, nie chciało - ściągać czegokolwiek, przekopiowywać itd. W ogóle zresztą - zastanawiam się czemuż to wrócili do tego ślimaczego tempa, przecież w Ace już było dobrze.

Oczywiście po tym już wyłączyłem wszystko i posłałem w diabły. Nie dla mnie taka nowoczesność.
Muszę przyznać że po raz pierwszy poczułem się jakbym odpalił nie RMa, tylko jakiegoś taniego klona. Te nowe możliwości niby są, niby jest wszystko nowocześnie i standard, ale to wszystko wydaje się być jedynie taką otoczką. Ciężko tu o praktyczną grywalność/funkcjonalność.
Gdybym jako dzieciak odpalił teraz takiego RMa, to bym się chyba ostro zniesmaczył do idei takiego luźnego tworzenia.

Muszę jednak powiedzieć, że jest jedna dobra rzecz, którą mogłem wynieść z MV. Mianowicie - docenienie poprzednich wersji, heh. Jakoś to w pewnym stopniu podkreśliło co jest najważniejsze - radość z tworzenia, radość w prostocie, czy też to ileż nieograniczonej wyobraźni mogą wyzwolić ograniczenia w tychże starszych wersjach.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 15 mar 2016, 09:40
autor: Sobriquet Gaido
Miałem podobne odczucia wkrótce po premierze XPka, gdy starając się zrobić to samo co z łatwością można było zrobić 2k3 tu było niemożliwe lub mozolne (chyba chodziło o przesuwanie panoramy). Większa rozdzielczość i ładniejsza grafika (co stoi pod znakiem zapytania, bo wizualna atrakcyjność to kwestia wykonania, a nie ilości bitów na piksel) to zbyt mało za cenę ograniczonej funkcjonalności. Gdy bawiłem się w 2007 roku Makerem od następnej wersji miałem nadzieję na to, że nie utracę niczego co mogłem zrobić do tej pory, nie tracąc na wydajności, ale zyskując na możliwościach i elastyczności nie wymagających ode mnie niczego poza kliknięciem przycisku (-ów). Jeśli program oferuje elastyczność tylko dzięki skryptowi, to jako alternatywę były i są znacznie lepsze silniki.

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 14 kwie 2016, 17:14
autor: Ekhart
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... ws-update/

Zbliża się kolejny update MV, planowany na 21 kwietnia.

- Czarny motyw programu
- Siatka Mapy
- Przycisk "Odśwież" w wyborze pluginów
- Przybliżanie/oddalanie mapy za pomocą CTRL+Kółko myszy
- Resource Manager DLC (tylko dla wersji Steam)
- Edytor skalowania DPI na Windowsie
- Masowe zaznaczanie w managerze zasobów (+ masowy import i masowe usuwanie)

- Zmiana górnego lewego tila na tilesetach "B", na "Gwiazdkę" w blokowaniu, żeby zapobiec błędom z blokowaniem.

- Poprawiono wyświetlanie tooltipów na 2+ monitorach
- Poprawiono błąd ukrywający cel animacji
- Poprawiono błąd z wyciekiem pamięci przy spritach-kafelkach (?)
- Poprawiono problem z kopiowaniem i wklejaiem na klawiaturach IME
- Obracanie obrazka z poziomu zdarzenia działa również w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara gdy użyjemy wartości ujemnej
- Poprawiono błąd w managerze zasobów który nie nadpisywał pliku jeśli importowany plik miał taką samą nazwę

Re: Gry na stronie www?

: 18 kwie 2016, 11:45
autor: PInroz
Helio108 pisze:RPG Maker MV dodał możliwość dodawania gier na stronę internetową.
Znalazłem na pewnej stronce grę http://www.gry.jeja.pl/33812,pogromca-labiryntow.html zrobioną w RPG Maker MV. Jak by ktoś był zainteresowany. :-D

Przeniesiony, ale proponuję umiar, takich zagranicznych gierc
spod RMMV jest już w sieci całkiem sporo.

Mini test MV

: 29 maja 2016, 16:09
autor: goblin!!!
Siema
Dziś na Steam-ie jest [może czytasz to później więc była] opcja opcja testowania MV
pierwsze wrażenie :
Dobre - MV ma dużo nowych opcji których brakowało w poprzednich wersjach RM
Np:
w generatorze postaci można generować postacie leżące.

Ale zacznijmy od początku - kiedy pobrałem program i go uruchomiłem [i oczywiście stworzyłem projekt 1]
pomyślałem - Zapowiada się dobrze .

Pobawiłem się terenem i przeglądałem po kolei tilesety - aż 6 ... jak więcej było w XP...
Kontynuując - przeglądnołem bazę danych i się zdziwiłem tylko 4 klasy, 4 bohaterzy 10 magii... oczywiście domyślnie
4 rzeczy 4 bronie 4 pancerze a najbardziej zasmuciły mnie ikony :
Bez tytułu.png
myślę że nie ma czego komentować.
4 przeciwników
ale chociaż dużo obrazków...
4 walki
oo 10 stanów
i uwaga rekord na to 120 animacji... jeszcze lepiej
tilesety mówiłem
do zdarzeń później przejdziem i w końcu system, tradycyjne : nazwa, okno, ekran główny [którego jest dużo do robienia ale wciąż mało]
i uwaga wybór walki - bokiem lub frontem ... jej
i nowość oddzielnie okno do typów broni, zbroi itd... coś czego nie było...
Słownik - dawanie opisu ataków itp. z okna bazy danych! To mnie zaskoczyło.
Zdarzenia, dużo się nie zmieniło, dodano np. pluginy - czyli inne skrypty ale zmiana to zmiana.
I generator postaci też omówiłem.
Wyszukiwarka przełączników, zmiennych i zdarzeń.
Też nowość...
i nic nowego dalej, przegląd muzyki był, grafik też...


Podsumowanie :
minusy:

Widać lenistwo twórców, tylko animacji dużo zrobili [i części ciała]. Co po części jest plusem- samemu trzeba tworzyć.
Brak większej rozbudowy niektórych opcji : np. miała być ponoć możliwość generowania części ciała...
Złe zasoby np. dziwne ikony [ mnie to przeszkadza wolałem już te z VX ale może komuś te się podobają]
Brak bezpośredniego modyfikatora skryptu- trzeba w folder gry wchodzić, lub w zdarzeniu dać skrypt.

Plusy:

Trzeba samemu wszystko robić [ co może być minusem bo jak ktoś jest tak pracowity jak ja...]
Wybór walki [boczna, frontowa]
Trochę bardziej rozbudowany generator postaci.
Możliwość modyfikowania komunikatów z bazy danych.

w sumie : brak większych zmian chyba że na gorsze
może znawco nie jestem ale swoje wiem. Ten RM nie jest lepszy od poprzedniczek...
Końcowe wrażenie : Mogło wyjść znacznie lepiej [4.9/10]

A teraz wasze opinie bo nie tylko moje zdanie się liczy.
Amen

Doklejony. :)

Re: RPG Maker MV: Nowy RM.

: 29 maja 2016, 16:41
autor: Amelanduil
Mi tam taki styl ikonek bardziej odpowiada, prostsze -> łatwiej się połapać co jaki item robi/dla jakiej jest postaci. A skrypty na obrazki .png itemów w menusach były wcześniej, więc teraz pewnie też są :P

Re: Mini test MV

: 29 maja 2016, 23:59
autor: Fear
Widać lenistwo twórców, tylko animacji dużo zrobili [i części ciała].
Wolę dużo dobrych, gotowych animacji, niż zapchaną baze danych przez RTP, które i tak bym usunął, zakładka po zakładce, jeśli chciałbym zrobić, jakiś sensowny tytuł. Akurat robienie animacji to coś, co zabiera najwięcej czasu i coś, co trudno znaleźć, jako zasoby, jeśli chcemy przebić RTP.

Wszystkie pliki od przeciwników do tła walki, mamy w RTP, także to nie tak, że jest ono tak ubogie, to Baza danych została specjalnie wycięta, żeby pokazać, tylko jeden, czy dwa przykłady, jako wzór do uzupełnienia, co według mnie ma sens.