Karcianka

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Lestero

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 74
Rejestracja: 29 sie 2011, 09:48

Karcianka

Postautor: Lestero » 05 wrz 2015, 15:16

Czy w RPG XP lub VX jest możliwe stworzenie karcianki, co myślicie, jak do tego dojść?
Obrazek

Nowa gra! Już wkrótce więcej informacji!
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 655
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Karcianka

Postautor: Kryzz333 » 05 wrz 2015, 15:25

Oczywiście, można to przecież łatwo zrobić na zdarzeniach.

Jak masz odpowiednie umiejętności w zdarzeniach, to tylko potrzebujesz pomysłu/znać teorię owej karcianki.


A jak już to robić? Ja polecam osobną mapę do tej karcianki. Poszczególne fazy gry można zrobić w poszczególnych kartach zdarzenia. Mechanikę karcianki to musisz sobie wymyśleć.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 520
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Karcianka

Postautor: Yoroiookami » 05 wrz 2015, 15:26

Wystarczy odpowiednie przesuwanie obrazków i dużo zmiennych. Tylko, że to by było chyba mało "oszczędne". :lol: Może ktoś ma lepszy pomysł. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karcianka

Postautor: Gedharm » 05 wrz 2015, 15:38

Wybrałeś chyba najtrudniejszy rodzaj gry do zrobienia (z tych możliwych) w rpg makerze. Wszystko sprowadza się do tego, że im bardziej skomplikowane zasady wymyślisz, tym trudniej będzie to zrobić, głównie przez fakt, że musisz stworzyć w grze jakąś sztuczną inteligencję, w postaci przeciwników. Czy to ma być standardowa talia kart, czy coś w stylu Magic: the Gathering, wymaga to naprawdę ogromnego obeznania w działaniu zmiennych w rpg makerze, tego jak nimi operować i sprytnie/kreatywnie wykorzystać komendy, które z nimi działają. Można to oczywiście robić na zdarzeniach, w końcu powstały już jakieś tam karcianki (np. Manga Carta), ale jeśli chcesz użyć do tego XP czy VX, to skrypty w ruby powinny być bardzo pomocne, jednak ja się na nich nie znam, tak więc nie umiem stwierdzić, jak bardzo.
I tak jak mówię, ciężko konkretnie odpowiedzieć, bo wszystko zależy od zasad jakie sobie wymyślisz i jaki to ma być rodzaj karcianki (nawet byle tasowanie talii czy dobieranie kart będzie katorgą do oskryptowania, a największym hardkorem będzie SI), a samych metod na zrobienie tego, co wymyślisz będzie wiele. Szykuj się na masę roboty :P

@Kryz
Nie, nie powiedziałbym, że łatwo. Chyba, że jakąś bardzo prostą.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 719
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Karcianka

Postautor: PInroz » 05 wrz 2015, 15:44

Kiedyś na rpgmaker.net znalazłem grę pt. Ragarokk. Gra ta została zrobiona w RPG Maker VX ace. Co ciekawe ( z moich obserwacji ) sama rozgrywka toczy się w standardowym systemie walki. Mimo że udało mi się znaleźć tylko demo to gra naprawdę wymiata. Lecz na rpgmaker.net tej gry nie da się ściągnąć. Jest tam tylko opis, można obejrzeć też film na youtube, samą grę można znaleźć w wyszukiwarce (tylko demo, pełna wersja jeszcze niepowstała). Ten projekt to dowód że można stworzyć karcianke w RPG Maker i to nawet kozacką karciankę.

Nie znacie jej proponuje wam się z nią za poznać. Naprawdę warto. :-D
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Karcianka

Postautor: Jazzwhisky » 05 wrz 2015, 15:52

Tak, jest możliwe, patrz np. na polskie: Manga Carta, Tale of Exile (RM2003, ale raczej powtarzalne w późniejszych wersjach, zwłaszcza VXA) czy ostatnio Asgun (VX). Reszta to już kwestia kombinacji wyświetlania/zdarzeń/rgss, w zależności od stopnia komplikacji algorytm może być dosyć prosty, lub bardzo złożony. Po prostu zaplanować i napisać, cała filozofia.

Fun fact: każdy turowy custom BS to taka karcianka, gdzie masz komendy/zasoby i zagrywasz wybrane pozycje przeciw wrogom. Jeśli dołożyć do tego element losowy i grafiki to nie brakuje już praktycznie niczego, kiedyś mieliśmy plan zrobić coś podobnego z kvachem i nadal zdecydowanie wybrałbym (semi)karciany BS jako sposób rozwiązywania walk w swoim cRPGu. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości