Projekty, które zatrzymały się w czasie

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: ravenone »

Crasher zapoczątkował na Gońcu fajny temat:
http://goniecrm.pl/analizy/projekty.html

a Prometherion zachęcił do dzielenia się swoimi niewydanymi projektami.
Prometherion pisze:Artykuł Crasha bardzo mi się spodobał, przyjemnie jest poczytać o masie zaczętych projektów, to taki odpowiednik hollywodzkiej "black list". Może ktoś jeszcze pochwali się swoimi dokonaniami na przestrzeni lat? Jak kiedyś znajdę na płytce mój pierwszy projekt z 2006 roku to postaram się wrzucić:)
Większość gier kończyłem, dlatego pisanie artykułu do Gońca mija się z celem. Ale były dwie gierki, które ruszyłem, a raczej nie ujrzą światła dziennego:

Gdy mój junior miał fazę na disneyowskie auta robiłem dla niego wyścigi. Gra była w fazie testów i trzech rozrysowanych poziomów.
Auta do wyboru: 4 gotowe, planowanych bodaj 8. Szybko jednak doszedłem do wniosku, że to nie dla mnie.
Obrazek

Druga pozycja do robiona w 2014 kontynuacja Krwi Zdrajcy z roboczym tytułem Klątwa Oriona. Ale raczej nie będę męczył kolejnej trylogii (chociaż ta była w planach). Fabuły w zasadzie nie było, a prace zatrzymały się na stworzeniu kilkudziesięciu map. Poniżej screen wraz z hudem, który stworzyliśmy wspólnie z McLarenem.
Obrazek

To tyle ode mnie. Zachęcam do komentarzy i dzielenia się swoimi projektami z szuflady.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Noruj »

Kilka lat temu, tworzyłem kolejną część z serii The Bright Side, miała polegać na karierze początkującego muzyka w świecie ROCKA! :twisted:
Najlepsze było jak wykonałem dom bohatera (screeny wygasły, ale google jeszcze trzymie na szczęście http://i.imgur.com/coI9jEA.jpg), to z powodu braku drzwi, 1 rzecz jaką widziałby gość po wejściu do mieszkania, jest kibel, umiejscowiony dokładnie na linii z drzwiami wejściowymi. xD

Ale tak to sam nie mam o czym mówić więcej, bo wszystko inne chyba wyszło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Ekhart »

Ech.

Najbardziej znanym projektem jaki robiłem jest zdecydowanie Pragnienie Krwi. Co chwila mi ktoś go wypomina, taki Half-Life 3 polskiej sceny RMa :p Projekt wciąż gdzieś tam jest, z całkiem dobrym zarysem wszystkiego, ale jakoś już tak nie... ekscytuje. Trochę szkoda, bo historia Vritala imo rozwijała się ciekawie (i momentami tragicznie).

Z RMowych projektów jeszcze zaczynałem pracę nad Shattered 2, które miało niejako "odkupić grzechy" Shattered. Ten projekt też jest gdzieś tam, i ostatnio zacząłem zerkać głębiej w notatki do niego - planuję rozplanować całość krok po kroku i zrobić na tegoroczny Indie Game Dev Contest (ten sam, na który w tym roku Gameboy zrobił swój The Sounding Sea). Będzie nieco inny niż na początku zakładałem, i całkowicie wymaże to co było w oryginalnym Shattered, ale dla Briana Foleya to raczej lepiej ;)

A poza RMem, to w Gosu dłubałem nad dwiema gierkami: Fuzed, platformówka którą zacząłem robić będąc przez tydzień bez internetu. Drugim projektem było Die Erlösung - Odkupienie. Również tworzone w Gosu, i to z dość sporym rozmachem. Oba zatrzymały się - Fuzed z powodu, że nie miałem za bardzo rozwinięcia dla pomysłu (ot, platformer, i to wszystko). Z Erlösung skończyło się na problemach z silnikiem - zrobiłem go naprawdę dużo, i dopracowywałem Fog of War, kiedy zauważyłem, że jest problem z optymizacją. Gdy mapa została odsłonięta trochę bardziej, FPS spadał. Im więcej mapy postać odkryła, tym mniej FPS gra wyciągała. Nie udało mi się tego w żaden sposób naprawić, więc projekt póki co jest w limbo.


Kilka screenów, głównie z różnych etapów Erlosunga (i dwa z Fuzed): http://imgur.com/a/dh5eK
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Fear »

Hm... jeśli mówimy o projektach, których nikt nie widział to Łowca (XP). Tworzony coś koło dwóch lat temu. Wysyłam kilka linków 'surowych' mapek. Klimacik na grafikach FF6, ogólnie cała baza oparta na FF6 od animacji, do charów. Bardziej przygodówka, walka usunięta. Coś na zasadzie, rozwiąż zagadkę, tego dopytaj, tamtego dopytaj, coś zbierz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ekhart pisze:jaki robiłem jest zdecydowanie Pragnienie Krwi. Co chwila mi ktoś go wypomina
Nic nawet nie mów, o Runie, czy Gildii nie będę wspominał.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: GameBoy »

Nie było czasem już takiego tematu?

U mnie kupka wstydu jest dosyć spora.

Zaczynałem od klonów Gothica, o których nie warto wspominać.

Potem były klony Resident Evil i Harvest Moona, tworzyłem obie te gry równolegle i miałem nawet krótkie demka. W Residencie można było postrzelać do paru zombiaków i obsługiwać menu.
W HMie miałem gotowych kilka dużych systemów jak pory dnia, zegar, kalendarz, menu z wyborem narzędzi, działające pole (na jednej kratce, bo kopiowanie eventu z kilkudziesięcioma stronami i zmienianie zmiennych i przełączników (system był dosyć niezły i wykorzystywał po jednej zmiennej i switchu na kratkę) z kilkunastoma roślinami (kuzynka mi grafiki ripowała z HMa na GBA xd) i można było karmić kurczaki i zbierać od nich jajka.
Oba projekty były robione w 2k3 (albo 2k, nie pamiętam dokładnie) i oba przepadły w odmętach popsutego dysku. (NAPRAWDĘ, CICHO TAM)
Szkoda, że pamięci USB nie były w tym okresie czymś powszechnym. :(

*ekhm* Delusion *ekhm*
Śpij spokojnie aniołeczku. [*]
=)

Burzowe Wzgórze - przygodówka z puzzlami, w której sterowaliśmy bohaterką i mogliśmy przełączać się na jej odbicie w wodzie. Niestety nie mogłem w XP zrobić działającego systemu odbić w wodzie. Po skopiowaniu eventu odbicia w wodzie na inną mapę zaczynał się on psuć. :x Możliwe, że kiedyś powrócę do tego pomysłu np. w Unity. Może wrzucę parę screenów jak zainstaluję XP na nowym dysku.

Space Dementia - kolejna kolaboracja z Rezydentem, miała to być metroidvania z akcją dziejącą się na organicznym statku kosmicznym inspirowanym trochę Przedwiecznymi Lovecrafta. Całość była tworzona w Ruby z biblioteką GOSU.
Parę grafik (wszystkie autorstwa Rezydenta):
Spoiler:
Collateral Damage - shmup też robiony w Ruby + GOSU. Porzuciłem go, bo zaprogramowanie sensownego zachowania przeciwników mnie przerosło. =) A szkoda, bo Amakuro zrobił parę świetnych grafik. Jak będę miał więcej czasu to wrzucę niedokończone demko.

Alice - kolaboracja z Amakuro, miała to być gra oparta na albumie Toma Waitsa o tej samej nazwie, który jest oparty na Alicji w Krainie Czarów. =)
Niestety nie mogłem wpaść na sensowny gameplay, więc projekt został porzucony, aczkolwiek było go najmniej zrobionego z tych wszystkich rzeczy. Znów Ruby + GOSU.

Napisałem tylko o rzeczach, które były/są w jakimś stopniu grywalne (poza Alice), gdybym miał wymieniać wszystkie konkretne pomysły, których nigdy nawet porządnie nie zacząłem to dostałbym depresji. =)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Ekhart »

GameBoy pisze:Space Dementia
https://www.youtube.com/watch?v=-bNnekk2_Yk
GameBoy pisze:Collateral Damage
https://www.youtube.com/watch?v=lL51UfaHRGU
GameBoy pisze:Alice
https://www.youtube.com/watch?v=aEj-mrwwaxo (tu się przyznałeś :v)

I jak już combo, to https://www.youtube.com/watch?v=c901NUazf3g :v


Trochę kreatywności z kolejnymi tytułami :p
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: GameBoy »

Collateral Damage to wojskowy żargon na przypadkowe straty w ludności cywilnej, w shmupie miały być stacje kosmiczne cywili (naszych), które można by było rozwalać by zdobyć power-upy. Gra zliczałaby też nasze stracone statki i cywili po każdym gameoverze.
Ale tak, zainspirował mnie do tego ten utwór właśnie, do tego sama nazwa jest chwytliwa.

A Space Dementię wybraliśmy z Rezym, by kontynuować trend nazywania naszych gier po utworach Muse, no i ten termin określaja stan psychiczny, którego czasem doznają kosmonauci, pasował więc bardzo dobrze do projektu. :V
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: lorak »

No cóż, może i ja coś napiszę, choć chyba jestem tutaj w najgorszej sytuacji, bo żadnej pełnoprawnej gry nigdy nie ukończyłem :( Naprawdę Was podziwiam, że macie tak mało nieukończonych projektów (lub takich, co nie miały chociaż dema).
Przygody pewnego Golibrody:
Sterujemy golibrodą, który potrafi golić sam siebie. Rozgrywka - zagadki opierające się w dużej mierze na różnych fryzurach. Npc mieliby do nas inny stosunek w zależności od aktualnego wyglądu. A, i do tego jest jeszcze bajer - kolorowe ikonki w wiadomościach (oho, tego jeszcze nie było!).
Spoiler:
Upiór:
Ten projekt akurat nie został porzucony, niemniej jednak w tym momencie nad nim nie pracuję, czeka na lepsze czasy.
Gierka to przygodówka, mocno inspirowana epoką romantyzmu - Mickiewicze i te sprawy w szkole. Zatem jest samotny wędrowiec, szukający utraconej ukochanej i powoli popadający w obłęd, stare zamczysko owiane legendą, kruki, wrony, południce i utwory Franciszka Liszta.
Spoiler:
Sprawa detektywa z Necranii:
Skradanko-przygodówka w mieście zasilanym wodą (pociąg na wodę widać na screeenie). Niestety mało zrobiłem w tym projekciku. Trochę mnie przerósł, zwłaszcza, że planowałem umieścić w nim elementy detektywistyczne i stworzenie jakiegoś rozsądnego (zarówno w grze, jak i w implementacji) kompletnie mi się nie udało.
Spoiler:
Stety, niestety na innych dyskach i gdzieś pewnie znalazłoby się tego sporo. Dawniej tworzyłem w rmxp, też miałem trochę zaczętych projektów, mnóstwo autorskich grafik, absów, cmsów innych bajerów.

Wstyd, proszę państwa, wstyd.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: GameBoy »

Upiór wygląda obłędnie.

Weź go rób.

Aż mi się zachciało pracować nad jednym odrobinę podobnym pomysłem, którego tu nie przedstawiłem.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Noruj »

Lorak, masz niezwykle oryginalne pomysły.. Żałuję, że niczego nie wydałeś ; /
Obrazek
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Preki »

Z oficjalnie zapowiedzianych u mnie w czasie zatrzymał się tylko Ninja-Cat. Miałem przedłużyć tę małą konkursową gierkę, ale zabrakło pomysłu na "co dalej" już w trakcie tworzenia tego, co ostatecznie trafiło na ultimowy konkurs. Z niezapowiadanych - niejaka My Little Szajba. Gierka na pseudo-compo jakie zorganizowaliśmy sobie ze Ska'ciem podczas jednego weekendu. Z tytułu można się domyśleć, że gra była inspirowana słynną przygodówką X-Techa, fragment jej trafił do Braku Weny 2. Pierwotnie zakładałem parę minigierek, w tym zabieranie TOP Chipsów i Vifonów z Biedronki na czas (który byłby zabierany przez dziadków-ochroniarzy) i klon niesławnego trzeciego poziomu z Battletoads, lecz ze złotym autobusem PKS i samochodami w miejscu skuterków i przeszkód. Oczywiście zabrakło czasu, a potem nie chciało mi się robić tego.

A skoro o Ska'ciu wspomniałem, to ciekaw jestem ile tego u niego się nazbierało...
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Rave »

Eh, Dragon Tale jest takim projektem. Chcę do niego wrócić, ale z natłoku innych zajęć nie mogę.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Projekty, które zatrzymały się w czasie

Post autor: Charlie Vermin »

Nawet nie wiem ile mam nieukończonych projektów... spokojnie kilkadziesiąt. W międzyczasie rozwijałem się jako autor i wielu nie było sensu kontynuować. Między innymi, egranizacja filmu WALL.E którą robiłem jeszcze zanim film wyszedł, coś co podobno było grą w czterech pancernych chociaż podobieństwa nie było prawie żadnego, gra niejako oparta na prawdziwym życiu w której można było wdawać się w bójki z ludźmi z mojej szkoły (znowu, poza imionami podobieństwo do faktów znikome) i gra "destroyers hooligans Widzew" która polegała na pobiciu wszystkich na planszy. A to wszystko zanim poszedłem do gimnazjum.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
ODPOWIEDZ