Strona 1 z 1

Amnezja jako sposób budowania postaci - pomysły

: 14 cze 2016, 22:57
autor: Zysiek
Witam, mam pytanie odnośnie mechaniki w RPG Maker. Jestem dopiero amatorem w tym silniku lecz szybko się uczę. Robie gre, gdzie głównym watkiem jest "amnezja jako sposob budowania postaci". Chce przedstawić ten temat właśnie w silniku RPG Maker VX Ace. Czy znacie jakieś ciekawe "trickI" bądz też mechanike, która mogłaby to fajnie to przedstawić?

Pozdarwiam :)

Przeniesiony, dział Pomoc służy wsparciu wyłącznie w sprawach technicznych.

Re: POMOC - RPG MAKER

: 14 cze 2016, 23:27
autor: Fear
Zapewne retrospekcje bohatera. Nie wiem, dotyka czegoś, co było mu bliskie w przeszłości i fragment z nich zostaje przywrócony, albo może przypisanie pewnym przedmiotom, pewnych części pamięci bohatera. Ogólnie trudno znaleźć jakieś tricki, bo temat bardzo, bardzo oklepany i nadużyty :)

Re: POMOC - RPG MAKER

: 15 cze 2016, 00:17
autor: Dragon Kamillo

Re: POMOC - RPG MAKER

: 15 cze 2016, 01:48
autor: Zysiek
Dziekuje za odpowiedzi :) Na pewno wszystko przemyśle i się zastanowie :)
Jeśli ktoś bedzie miał jakies "złote mysli" to bede bardzo wdzieczny :)

Re: Amnezja jako sposób budowania postaci - pomysły

: 15 cze 2016, 14:11
autor: Ekhart
Obejrzyj "Memento", na pewno się wpasuje w temat ;)

Re: Amnezja jako sposób budowania postaci - pomysły

: 16 cze 2016, 20:50
autor: PInroz
Zysiek pisze: Robie gre, gdzie głównym watkiem jest "amnezja jako sposob budowania postaci".
Możesz przedstawić w ten sposób że to kim jest główny bohater zależy od jego przyjaciela, lub innej osoby która podkreślając zna tożsamość głównego bohatera. Np. Główny bohater budzi się przy ognisku, nic nie pamięta i nagle zaczepia go pewna osoba która go zna. Główny bohater pyta się: Ty mnie znasz? lub coś w tym stylu i tu pojawia się okno dialogowe tej pewnej osoby w którym decydujemy kim główny bohater jest. Może powiedzieć że jest wojownikiem i główny bohater w to uwierzy i od tego momentu będzie szkolił się by stać się jeszcze lepszym wojownikiem. I tak dalej i tak dalej. :mrgreen:

Jest to jeden z wielu częstych motywów amnezji. Moim zdaniem najlepszy jeżeli chodzi o budowe postaci :-D

Re: Amnezja jako sposób budowania postaci - pomysły

: 17 cze 2016, 10:14
autor: Kitabake
Ważny jest też powód amnezji, często postać traci pamięć w wyniku walki, czy też podczas lawiny bo spadły jej na głowę skały.
No ale przecież nie trzeba się ograniczać do sztampowych motywów. W świecie sci-fi może być to wynik operacji na mózgu albo wypadek w wyniku transportu osobowości/mózgu do drugiego ciała. W świecie fantasy może być potężny czar usuwający pamięć. A może reinkarnacja postaci? Postać będzie przypominała sobie wspomnienia wcześniejszego wcielenia ^^

Pomoc - Fabuła

: 21 cze 2016, 15:30
autor: Zysiek
DZieki za pomysly :) Bo w grze właśnie nie ma być np motywu walki itd tylko gra ma byc głównie nastawiona na interkacje. Musi byc zaskakujaca z ciekawa fabułą.

Szukam inspiracji na fabułę dotycząca znanego tematu jakim jest amenzja. Gra będzie się działa w czasach współczesnych, lecz nie mam jakiegoś fajnego pomysłu na przedstawienie fabuły. Dziekuje i pozdrawiam :)

Przeniesiony, dołączony, połączony.
Jeden wątek na ten temat na forum wystarczy, nawet dla kilku osób. :)

Re: Pomoc - Fabuła

: 22 cze 2016, 06:12
autor: Amelanduil
Zysiek pisze:Szukam inspiracji na fabułę dotycząca znanego tematu jakim jest amenzja. Gra będzie się działa w czasach współczesnych, lecz nie mam jakiegoś fajnego pomysłu na przedstawienie fabuły. Dziekuje i pozdrawiam :)
Cóż, zawsze możesz spojrzeć na to, na czym stoi motyw amnezji i zastanowić się w jaki sposób można odbiec od konwencji, jak i czym zastąpić/zmienić typowe elementy. Albo odwrócić koncept do góry nogami. Kombinuj :P

Fabuła - opinia

: 24 cze 2016, 01:29
autor: Zysiek
Do zamkniecia.

Re: Fabuła - opinia

: 24 cze 2016, 08:48
autor: tiberium
Typowy motyw bym powiedział.
Głównego bohatera wsadzić do pomieszczenia, ten siębudzi i kompletnie nic nie pamięta. Wałkowane 1000 razy.
Przedstawić dobrze, to może coś z tego będzie.

Co mogę dorzucić od siebie, to jeżeli projekt masz zamiar zrobić w RPG Makerze,
to zrezygnuj automatycznie z podstawowej grafiki (od xp, vx, vxace, mv),
jest po prostu za cukierkowa na ten klimat, i zniszyczy ci projekt moim zdaniem.

W zasadzie dobrze by to nawet wyszło w wersji 95 (tylko tam to jest hardocre :-D )
a najrozsądniej byłoby 2000/2003.

Co do fabuły, musisz stawiać pytania (jako autor i jako gracz).
Coś ci nie pasuje, coś jest sztywno. Gdzie, w którym miejscu, co ci nie pasuje, dlaczego ci nie pasuje. itp.
Mam nadzieję, że to cię naprowadzi jakoś.

Rozmowy z innymi (odpowiednimi) osobami na ten temat także może być pomocne.
Bym zapytał o fabułę kilka osób z forum na PM.