Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: PInroz »

Siema Wszystkim!

Dziś postanowiłem zorganizować taką ogólną dyskusje na temat naszej społeczności. Czyli jak widzicie siebie za kilka, lub nawet kilkanaście lat. Czy nadal będziecie zajmować się tworzeniem gier w RPG Makerze, jakich nowych wersji programu możemy się spodziewać itp :?: Czyli co będzie się działo za jakiś czas :?: Ogólnie chcę zorganizować taką pogawędkę i posłuchać waszych przemyśleń, czy za parę lat zamierzacie jeszcze tworzyć w makerze :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: GameBoy »

Mam nadzieję, że więcej osób z polskiej sceny zacznie wydawać gry na Steamie.
Sam na pewno będę odwiedzał to forum, pytanie tylko jak często. Co do tworzenia gier w makerze to jednak mam też nadzieję, że będę miał już wtedy swoją firmę tworzącą większe gry. :v
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: pakitos »

Jeśli o mnie chodzi, to ja planuję dalej tworzyć gry, ale już nie w makerze, a w c++(ew. innym języku).
co
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Kitabake »

Planuje robić gierki powoli, w przyszłości też. Daje mi to dużo satysfakcji i przyjemności. Zastanawiam się tylko nad ogólnym zainteresowaniem nad RM. Fajnie by było, gdyby więcej ludzi przychodziło, niż odchodziło. Zawsze czułem przyciąganie do sceny RM, chociaż nie wiele wiem o niej - przyznam szczerze ;)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Jazzwhisky »

Mam wrażenie, że doszło trochę do pomieszania pojęć, piszesz o społeczności, a pytasz o osobiste plany osób za x lat. Problem w tym, że tysiące autorów mogą tworzyć/publikować gry w RM, a jednocześnie może nie istnieć ŻADNA społeczność (i odwrotnie!). Niestety aktywnych userów Makera jest tylko mniej i coraz mniejsze jest poczucie pewnej wspólnoty, co paradoksalnie - jest szkodliwe dla wszystkich, a już zwłaszcza dla tych, którzy są nieaktywni, a chcieliby wydawać gry.

Ogólnie temat jest potwornie rozległy, ale wszystkim, którym leży on na sercu, polecam przede wszystkim rzeczywistą aktywność - akcje na forum, własne sajty, wspieranie tego, co możecie i publikowanie bez strachu własnych prac. Bez tego nie ma mowy o społeczności nawet za kilka lat.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: tiberium »

pakitos pisze:Jeśli o mnie chodzi, to ja planuję dalej tworzyć gry, ale już nie w makerze, a w c++(ew. innym języku).
Jazzwhisky pisze:Niestety aktywnych userów Makera jest tylko mniej i coraz mniejsze jest poczucie pewnej wspólnoty, co paradoksalnie - jest szkodliwe dla wszystkich, a już zwłaszcza dla tych, którzy są nieaktywni, a chcieliby wydawać gry.
Chamsko to zabrzmi, ale właśnie osoby co nie zajmują się RPG Makerem, powinno się przeganiać! :evil:
Apel do osób co się bawią się programowaniem - idźcie stąd i nie róbcie sztucznego tłumu.

Ja mam wielką nadzieję, że pomimo spadku, scena jakoś nadal będzie istniała. Za pewne wyjdą jakieś nowsze wersje programu,
które będą gorsze od poprzednich :mrgreen: (znowu pozabierają jakieś istotne opcje jak np. nie wiem, wyświetlenie animacji walki na mapie XD ).
Fajnie by było jakby standardowo wrzucili większe postacie, ruch w 8 kierunkach i więcej animacji jako standardowa opcja (a nie 3 klatki).
Jednak większe jest prawdopodobieństwo że wrócą do 2 klatek animacji jak w 95 i 1 plik charsetowy XD
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: GameBoy »

Chamsko to zabrzmi, ale właśnie osoby co nie zajmują się RPG Makerem, powinno się przeganiać!
Beznadziejny pomysł. Ktoś może sobie robić gry w innych silnikach i nadal interesować się makerem, chociażby po to by śledzić nowinki o nowych edycjach programu etc. albo jak Kleo nic nie tworzyć, a tylko grać.
Poza tym osoby, które przestały aktywnie tworzyć w makerze na rzecz innych silników nadal mogą dawać cenne rady w dziale pomoc.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: tiberium »

GameBoy pisze:
Chamsko to zabrzmi, ale właśnie osoby co nie zajmują się RPG Makerem, powinno się przeganiać!
Beznadziejny pomysł. Ktoś może sobie robić gry w innych silnikach i nadal interesować się makerem, chociażby po to by śledzić nowinki o nowych edycjach programu etc. albo jak Kleo nic nie tworzyć, a tylko grać.
Poza tym osoby, które przestały aktywnie tworzyć w makerze na rzecz innych silników nadal mogą dawać cenne rady w dziale pomoc.
Zaraz nam się zrobi offtop. Dlatego nie chce dalej ciągnąć tego wątku (w tym kierunku).
Tak masz racje, i tych osób nie ruszam (osoby co grają w gierki makerowe, dają jakieś cenne rady). Bardziej mi chodziło o osoby co nie są zainteresowane programem, nie grają w gierki makerowe, pomoc, może czasami coś tam pomogą, ale większość odpowiedzi by było w stylu:
"RPG Maker to tylko zabawka, jeżeli chcesz coś stworzyć lepszego to łap się ca C##, bo RM to strata czasu".
Chodziło o osoby co wpływają demotywująco na innych.

Tutaj chodzi o stworzenie sceny makerowej, a nie rozdrabniać się na kolejne "podgrupki", sektach i kółeczka wzajemnej adoracji w wielu miejscach, jak to miało od paronastu lat. A większość tego typu "stronek" już dawno padło, bo właśnie w nich przeważało "pseudo" zainteresowanie makerem, a ludzie zamiast o RM to gadali o Skyrymach, Oblivionach, C# itp. A co ja tam będę na ten temat pisał. . . Sami przecież dobrze wiecie jak przygody tego typu się kończą.

Dlatego ja mam nadzieję, że przyszłe pokolenie (o zgrozo :roll: ), zaciśnie pośladki, wyciągnie wnioski z naszych dzisiejszych błędów
i będzie bardziej zgrana. Ale wątpie w to.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Amelanduil »

tiberium pisze:Bardziej mi chodziło o osoby co nie są zainteresowane programem, nie grają w gierki makerowe, pomoc, może czasami coś tam pomogą, ale większość odpowiedzi by było w stylu:
"RPG Maker to tylko zabawka, jeżeli chcesz coś stworzyć lepszego to łap się ca C##, bo RM to strata czasu".
Chodziło o osoby co wpływają demotywująco na innych.
Daj spokój tiberium, były w ogóle takie osoby? Nigdy nie zwróciło to mojej uwagi.
Poza tym, wieje od tego bardzo złym pojęciem które się nazywa elityzm. Nie popadajmy w elityzm, żadne RM Master Race :x
(Hm... RMMR)
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: tiberium »

Amelanduil pisze:Daj spokój tiberium, były w ogóle takie osoby?
Pewnie że były :wink: i to pełno. Przykładowy temat...Ile osób było że "Cześć, szuka X skryptu, aha nie ma, no to ucze się programować ruby by to zrobić, poczym przerzuca się na programowanie. Świętej pamięci Grzeb z RMXP tak chyba zrobił nawet. Dlatego to wspominam :-D, no ale spoko, tylko mówię.
Przy okazji zaklepaj sobie nazwę (RMMR) bo ci kodokawa podwędzi nazwę do kolejnej edycji programu xd

Swoją drogą, autor tematu (jak i inne osoby) też mógłby się podzielić swoimi wizjami jak sobie to wyobraża.
Jak dla mnie, jeszcze trochę czasu minie, aż scena nieco się wybije do góry.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Adrap »

To chyba dobrze, że ktoś nie chce ograniczać się do RM. Spójrz na to mniej egoistycznie. Jeśli nauczy się ruby i pójdzie na programistę to będzie mógł trzepać hajs za coś co lubi robić. A o to chyba w tym życiu przecież chodzi.

A za kilkanaście lat... Ja tam uważam, że hype ze steama może się przenieść do Polski, potem na scenę, ale czy to okaże się dobre? Czas oceni. Oczywiście portalowi wróżę źle, ponieważ po każdym przewidywaniu końca sceny następowały reaktywacje (mniejsze lub większe).
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Dragon Kamillo »

Jak jakiś sream zagości tutaj to powiem jedno, ja w to nie wchodzę. Tak samo w inne srejsy itp.

Przewidywania GB są okropne.

Ja kompletnie tego nie rozumiem, RM od zawsze był dla ludzi którzy robili gry z pasji, tworzyli tutaj niezły klimat, bo mieli pasję do RM i to w większości jedno co łączyło całą grupę. Inne zainteresowania, obowiązki, praca itp były zupełnie różne. Teraz większość osób szuka w RM zarobku, sra się z jakimiś platformami, patrzą się zaraz uczyć programowania (RM do bani ide sie óczyć Cy++) itp.

Jest źle, a przewidywania jeszcze gorsze. Będzie baaardzo źle.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: Prometherion »

Zgadzam się z Dragonem, a Steam to nic innego jak zaczipowanie graczy i ich pasji ku uciesze pewnych ludzi(grubych).
Awatar użytkownika
RavenInvazion
Posty: 25
Rejestracja: 07 cze 2016, 00:27

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: RavenInvazion »

Realizm ma to do siebie, że często przeradza się w pesymizm argumentowany "bo przecież jest źle".

Za parę lat, o ile wyjdą nowe wersje maker'a (eksport projektów do komputerka w zmywarce, to chciałbym zobaczyć) - społeczność będzie bardzo podobna, aczkolwiek może młodsza. Właśnie RPG Maker stanowi klucz dla osób, które mają pomysł - a nie koniecznie chcą się babrać w kodzie czy robić modele w Unrealu. I to jest największy atut, dzięki któremu Maker nigdy nie zostanie 'odrzucony'. Czy RM był dla osób z pasją? Wszystko może być dla osób z pasją, ale nie ograniczajmy tylko do tego Makera...
Obrazek
"Nie znam się na iniekcji transmetylonianu interpolarnego."
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Makerowa Społeczność za kilkanaście lat?

Post autor: GameBoy »

DK, narzekasz jak jakiś stary dziad. xd

Właśnie jak ktoś zacznie wydawać makerówki na steamie i zacznei na tym zarabiać to super sprawa, bo będzie mógł rzucić pracę na etacie i tworzyć po kilka godzin dziennie.
Kolejna jego gra będzie miała też jakiś budżet co przełoży się na oryginalne grafiki czy muzykę, patche po premierze etc.
Ponadto ludzie kupujący makerówki raczej nie szukają tam klonów Skyrima tylko czegoś bardziej oryginalnego, więc nietypowy pomysł z pasją jak najbardziej ma szansę się sprzedać. A skoro można coś stworzyć i nie dostać za to kasy żadnej, albo stworzyć to samo i tę kasę dostać no to wybór chyba jest oczywisty.
ODPOWIEDZ