Strona 2 z 2

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 25 lip 2016, 20:48
autor: matikun
Tak mnie bawi ten dysk z projektem, chyba dlatego, że miałem podobną sytuację kilka lat temu ;D.

Dodałbym jeszcze tworzenie nowych stron o RM-ie, które przeważnie istnieją max kilka miesięcy.


Co ty chcesz, Opactwo było fajne :D.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 06 sie 2016, 16:42
autor: Herion10
Amelanduil pisze:-Uważa, że jego wersja mejkera jest bardziej mejkerowsza od twojej
-Chce, żeby jego gra była HIPERREALISTYCZNA
-Woli zachodnie RPG, z Gothiciem i Wiedźminem na czele
-Nie kończy swoich gier


To wszystko tak bardzo mnie opisuje, tylko jeszcze bym dodał:
-W trakcie tworzenia gry wszystkie pliki mu się usuwają i odchodzi z RM'a.
Miałem to wiele razy. True story. Nie raz mi się jakiś plik gry zniszczył. Teraz tworzę kopię zapasowe na wszystkich dyskach jednocześnie.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 15 sie 2016, 21:26
autor: Charlie Vermin
Nie wiem jak inni, ale ja na tyle się przyzwyczaiłem do rutynowych działań w RM2k3 że przy niektórych okazjach naciskam OK zanim Windows zdąży narysować nowe okno.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 19 sie 2016, 12:08
autor: Sefiro
- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 22 sie 2016, 22:03
autor: Rave
Sefiro pisze:- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...

Heh, LasTTurn to wyjątek, a nie reguła.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 27 gru 2016, 22:45
autor: HGS
Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD

Ceniony makerowicz:
Ma co najmniej 1 skończony projekt
Pracuje co najmniej na zmodyfikowanym RTP
Ma co najmniej jeden dobry tytuł na koncie, lub projekt w fazie prototypu, który zapowiada się dobrze

Mistrz makerowiczów:
Ma co najmniej 3 projekty
Pracował na co najmniej dwóch różnych makerach
Ma własne zasoby
75% jego projektów jest dobrych

Maniak makerowiczów
Ma cały wachlarz gier RM
Zna wszystkie makery od podszewski
Ma własne zasoby
Ma własne studio i ludzi do pomocy
70% jego gier to gnioty, ale i tak hajs się zgadza, bo robi je wyłącznie komercyjnie ^_^

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 00:09
autor: EnterVPL
HGS pisze:Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD

Mam 1 projekt.
Pracuję na zmodyfikowanym RTP (własne utwory muzyczne)
Moje demo nie jest zacne xD

Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:

Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 00:21
autor: PInroz
EnterVPL pisze:Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>


Ty przynajmniej coś wydałeś, ja ciągle męczę się z moim projektem, bo przyczepiłem się że stworzę autorskie zasoby, mechanikę na zdarzeniach i duży realny świat. Ja mam dopiero powody do wstydu :cry:

Skoro nie jestem nawet typowym makerowiczem, to kim ja jestem :?: :cry: :oops: :roll:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 12:18
autor: Jazzwhisky
EnterVPL pisze:Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:
Nie jesteś, pamiętaj o temacie. :)

Stereotypy zazwyczaj rozmijają się z rzeczywistością, a posługują się zazwyczaj ludzie bez głębszej wiedzy, tak było od zawsze. Przypomina mi się np. rok 2003 i pojazd po RTP osób określanych bardzo dobitnym hasłem z tamtego okresu, którzy dopiero cośtam liznęli, ale już uważali się za guru, czy czasy Rmxp.pl i mnóstwo pierwszych produkcji z tamtego okresu. Nie ma na to wzoru, jednak od zawsze każdy rozsądny autor wie, że wszystko to kwestia wykorzystania materiałów, nie mówiąc już o takich rzeczach jak pomysły i grywalność. Jeśli komuś coś się przejadło, zagląda Ci do ilości projektów, albo uważa twój projekt za gniot i musi to wszystko wykrzyczeć innym w temacie, to teraz internet ma na to całkiem nowe określenia. :}

Poza tym chyba zgadzam się z tym, co napisał Adrapnikram, dziś trudno w ogóle mówić o stereotypie i jakimś ogólnym obrazie twórcy RM, jest nas trochę za mało. No i -
Adrapnikram pisze:- Chociaż raz w życiu spalił mu się dysk z projektem
- Wie, że powinien zaplanować tworzenie, ale who cares
- Czeka niecierpliwie na każdy komentarz w temacie z jego grą, zamiast tworzyć
- Tworzy zapowiedzi, zamiast skończy pół godziny gry
- Ma więcej aktywnych projektów niż ukończonych
- Woli czytać "Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza" niż tworzyć gry


Przy czym - nigdy nie powiedziałbym, że wpisywać się w tę grupę to coś złego. :]

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 16:41
autor: Kryzz333
Skoro temat został odświeżony, napiszę o pewnej zależności którą "odkryłem" jakiś czas temu.

W jednym filmiku na YT omawiano charaktery postaci w grach w oparciu o system określania osobowości MBTI

system: https://pl.wikipedia.org/wiki/MBTI


ja sam mam typ osobowości INTJ, a użytkownicy w komentarzach chwalili się swoimi typami i wyszło że bardzo ludzi zainteresowanych tworzeniem gier miało cechy typu "I" (introwertyzm) i "N" (intuicja), szczególnie to "N" było powszechne

Czy jest możliwe że mejkerowcy mają podobną osobowość? :lol:

https://www.16personalities.com/pl/darm ... osobowosci

tutaj darmowy test, są jeszcze inne na internecie (i przynajmniej dla mnie dawały taki sam wynik)

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 17:39
autor: Revlis
Mi wyszło INFP. Ciekawostka jest taka, że zrobiłem ten test przed przeczytaniem twojego
komentarza i faktycznie, początek [IN] się zgadza. Myślę, że tutaj jakieś 70% otrzyma podobne wyniki.

Z tym spaleniem dysku to w 100% prawda.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 17:54
autor: Fear
Typowy makerowiec najpierw wysyła grę na forum, potem patchuje i wysyła 5 poprawionych wersji, co drugi dzień :lol: hue hue.

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 28 gru 2016, 17:55
autor: Kryzz333
Spoiler:


I know that feel. Dlatego obiecałem sobie że następnym razem dam testerom grę na miesiąc zanim coś wydam :lol:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

: 13 sty 2017, 10:16
autor: Kitabake
“PROTAGONISTA”(ENFJ-A)
Mogę zostać głównym bohaterem gry :p... już nim jestem :D
Kiedyś robiłem ten test i wyszedł mi “PRZEDSIĘBIORCA”. No ale trochę się zmieniłem od tamtej pory.
Tak swoją drogą to typowy rm-owiec powinien mieć otwarte co najmniej 2 projekty w fazie tworzenia :D