Strona 1 z 1

8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 12 sie 2016, 23:28
autor: PInroz
Siema Wszystkim!

Dziś chciałbym zadać wam pytanie na tle filozoficznym :roll: Czy opłaca się wstawiać skrypt na poruszanie się postacią w 8 kierunkach :?: Wiem że pytanie jest głupie, ale bardzo chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat :-)

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 00:26
autor: Amelanduil
Jak faktycznie masz grafiki, na których postać jest obrócona w 8 kierunkach - jak najbardziej.

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 09:57
autor: GameBoy
Ja bym napisał na odwrót - jeśli nie masz zamiaru używać grafik w 8 kierunkach to wtedy możesz wstawiać coś takiego. Inaczej szkoda czasu i energii na to.
Jeszcze przed użyciem takiego skryptu zadaj sobie pytania: czy opłaca się wrzucać kolejny gotowy skrypt do gry? Czy zmieni on cokolwiek istotnego w rozgrywce?

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 10:27
autor: Adrapnikram
Jeśli nie straszne ci blokowanie drogi tam, gdzie jeszcze nie jest zblokowana dla 8 kierównków (patrz przykład) to tak, chociażby z tego powodu, że gracze będą mogli szybciej się przemieszczać bohaterem. Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement, czy jak to się tam zwało.

XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 11:39
autor: PInroz
GameBoy pisze: używać grafik w 8 kierunkach


Używam takich grafik (autorskich) z tym akurat nie mam problemów :roll:

Adrapnikram pisze:Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement


Wiem o jaki skrypt ci chodzi. Skusiłem się kiedyś na jego przetestowania. Jednak z niego zrezygnowałem ponieważ jest on niekompatybilny ze skryptem na kursor myszy :cry:

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 17:59
autor: Amelanduil
Adrapnikram pisze:Jeśli nie straszne ci blokowanie drogi tam, gdzie jeszcze nie jest zblokowana dla 8 kierównków (patrz przykład) to tak, chociażby z tego powodu, że gracze będą mogli szybciej się przemieszczać bohaterem. Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement, czy jak to się tam zwało.

XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.
Błąd, skrypty nie działają w ten sposób, sprawdzają jaki jest blokowanie po skosach. Przyajmniej pamiętam, że tak to mniej więcej działało.

Swoją drogą prośba ludziska, róbcie gry pod pady, nie pod myszy x.x

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 18:54
autor: Adrapnikram
To pewnie zależy od skryptu tudzież od wersji RM.
Popieram prośbę o tworzenia gry pod pady ^^

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 13 sie 2016, 18:56
autor: Dragon Kamillo
Gdy naprawdę wymaga tego mechanika, to mysz jest OK. Gdy nie, to lepiej ograniczyć się do podstawowych klawiszy z makera (żadnych całych klawiatur itp). To zależy od gry.

Co do 8 kierunków, w większości to zbędny bajer, ale fajnie wygląda. Do tego przyśpiesza 2razy chodzenie w kątach, ale to tyle.

A co do blokowania, to z tego co wiem, właśnie w takim czymś nie przejdzie, skrypt sprawdza tu np górę i prawo, a że oba są X, to nie daje przejść, gdyby choć jeden był O, to sprawdzi róg, i wtedy zależnie od tego daje przejść. Czy jakoś tak.

Pewnie że raczej tak nie przejdzie.

Problemem też jest ustawienie dobrych gwiazdek, sam na to Piotr narzekałeś w jednym temacie, graficznie to to jest głównym powodem czemu nie ma 8 kierunków.

A grafika w 8 kierunków to wiele więcej roboty, po za tym grafika na boki w odpowiednią stronę i po przekątnej wygląda OK (byle nie ta w dół i w górę), wystarczy więc tylko sprawić by one się na ukos wyświetlały i OK.

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

: 14 sie 2016, 19:11
autor: Herion10
Sens takiego "movementu" może się opłacić bo dajemy graczowi nowe możliwości sterowania co będzie ciekawą różnorodnością od innych gier tego typu. Haczyk jest tylko taki, że należy trochę więcej czasu porobić skrypty żeby żaden się nie kolidował, oraz więcej roboty z ustawianiem przejść tilesetów.
Adrapnikram pisze:XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.

Zależy od skryptu. Lepiej na samym początku zrobić testową mapą z taką i innymi przeszkodami, aby gra nie wywalała błędów lub ułatwień rozgrywki przez przejście przez jakąś szparkę.