Strona 1 z 1

Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 13:34
autor: Dragon Kamillo
Chodzi mi o ten zestaw 6 chipsetów z pierwszej kolejki pierwszego sezonu LM: viewtopic.php?f=21&t=688&p=7159
Jak ktoś nie chce pobierać paczki, to tutaj są graficzki: http://www.rpg-maker.fr/index.php?page= ... enterbrain

No i właśnie interesuje mnie kiedy Enterbain wydało to rozszerzenie, jakieś oficjalne źródło i warunki korzystania z tego. Szukałem w googlach ale nie mogłem nic znaleźć. Do tego w angielskim wydaniu 2k3 nie ma ani śladu tych chipsetów, a przecież skoro to był oficjalny Add On to ciekawe czemu nie dali tego po prostu w RTP?


Po za tym jakie macie odczucia na temat tych grafik? Mi cały zestaw wydaje się jakby niedokończony i niedopracowany. Wystarczy spojrzeć np na góry i spróbować złożyć z nich jakieś wyższe wzniesienia, a zauważy się że grafiki źle się zapętlają. Albo ten chipset gdzie jest "ściana" drzew, sufit korony drzew nie ma wszystkich elementów itp. Takich niedopracowań można znaleźć więcej.

I ciekawe też jest czemu te grafiki są tak niepopularne? Jedna z przyczyn to pewnie to co napisałem powyżej, a druga że zestaw REFMAP jest bardzo podobny, a większy i pełniejszy. A może macie jakieś inne przyczyny?

Ostatnio trochę bawię się tymi grafikami, pewnie za jakiś czas wrzucę np poprawione góry itp, ale to później i w innym temacie.

Najbardziej interesują mnie źródło tych grafik. Może ktoś coś wie?

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 16:40
autor: Rave
Może chcą wydać jako dlc?

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 19:25
autor: pakitos
Rave pisze:Może chcą wydać jako dlc?

Eee, nie żeby coś, ale te grafiki mają dobre parę(naście?) lat.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 19:28
autor: Jazzwhisky
Rave, te (świetne skądinąd) grafiki mają najbidniej jakieś 10 lat, pochodzą prawdopodobnie z czasów, gdy Enterbrain publikował na swojej stronie dodatki graficzne dla RM2000/2003 (w tym też np. facesety z RTP w dodatkowej wersji). Niektórzy nazywają je też sekretnym RTP, bo być może znalazło się gdzieś w którymś z oficjalnych wydań płytowych japońskiego RM2003, ale nigdy nie znalazłem źródła, które by to potwierdzało.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 19:41
autor: Dragon Kamillo
Mógłbym się zapytać repa, czy nie ma tego na płycie z 2k3, ale nie wiem czy on w ogóle uruchamiał to kiedyś, pewnie było mu szkoda odpakowywać z folii, bo dorwał nówkę. Co do stron Enterbain mogę spróbować pogrzebać w archiwach, może coś znajdę, a jak piszesz że tego typu rzeczy było więcej, to i może znajdę coś nieznanego.

Co do dlc, to podejrzewam że degica nawet nie wie o istnieniu tych grafik, 2k/3 i tak wydali tylko dla hajsu, bardziej skupiają się nad ACE i MV. Myślałem też nad zadaniem tego pytania na oficjalnym forum, ale coś podejrzewam że po za zamieszaniem nic by to nie dało.

I zgadzam się, grafiki są świetne, kolorystyką przypominają nieco RTP z RMXP, ale jakoś są bardziej klimatyczne. I wszystkie razem używają tylko 150 kolorów, dla mnie to ważne...

Też wpadłem na pomysł, że mogli to wrzucić gdzieś na płytkę z RMem, podobne dodatki (choć tu bez zaskoczeń) są w RM95, nawet dziwne, to co na płycie jest dodatkiem to np na TA jest "RTP", a oryginalnego "RTP" na TA nie ma.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 20:37
autor: Rave
Jazz, Dragon - nie takie rzeczy firmy robiły dla hajsu. Były DLC razem z grą na płycie (zaszyfrowane), były Day 1 DLC nie na płycie, to skąd można wiedzieć czy akurat tutaj nie chcą takiego myku zrobić i sprzedawać stare zasoby jako nowe?

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 21:13
autor: GameBoy
Rave, 2k3 i te zasoby powstały w pięknych czasach wolnych od patchów w dniu premiery i płatnych DLC szyfrowanych na płycie.

Jedno pytanie mam - te zasoby to nie są te dodatkowe z bodajże wersji 1.03 2k albo 2k3?

PS. Nie sądziłem, że istnieje jakakolwiek rzecz związania z makerem o której DK nie ma bladego pojęcia. =)

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 21:48
autor: Jazzwhisky
Wypowiedź Rave'a pominę (a może zaczną sprzedawać chleb i bułki, kto wie?), ale jest cała masa rzeczy z japońskich stron, w tym oficjalnej Enterbrainu z lat 2000-2005, o których pewnie nawet aktualni pracownicy firmy nie mają wiedzy, a co dopiero pamięci. No i nie za bardzo jest jak sprawdzić niektóre rzeczy, bo raczej nikt nie archiwizował wszystkich kolejnych wydań japońskich RM2000/2003, a było tego trochę.
Niemniej, jak rzucić okiem na Internet Archive, to jest tam do wyłapania sporo smaczków, także jeśli chodzi o inne wydawnictwa z tamtego okresu. Coś dla koneserów, jak DK. :)

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 21:55
autor: Rave
GameBoy pisze:Rave, 2k3 i te zasoby powstały w pięknych czasach wolnych od patchów w dniu premiery i płatnych DLC szyfrowanych na płycie.

Tak, dla JAPOŃSKIEJ wersji. Oficjalna angielska wyszła już w czasach niewolnych od patchów w dniu premiery, dodatkowo wydana przez firmę która zarabia KROCIE właśnie na paczkach grafik do RM.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 21:58
autor: Dragon Kamillo
Przeglądając archiwalne oficjalne strony o RM2k3 natrafiłem na razie tylko na to że to mogło być jako dodatek do podręcznika z poradnikami do RM2k3. http://web.archive.org/web/201108280547 ... s/rpg2003/ - na samym dole.
Szczegółowe komentarze i wydarzenia dowodzić, do jak zrobić grę, jest całkowicie wyczerpujący podręcznik do zaawansowanych technik z podstawowego funkcjonowania Maker. Dołączony CD-ROM, nowy chip map i potworów grafiki mogą być wykorzystane w "RPG Maker 2003", takich jak walka o chipie znaków, oczekuje się, że duża ilość materiału jest nagrywany. Także dla osób, kwestionują po raz pierwszy w trakcie tworzenia gry, jest to instrukcja, które można polecić osobom, które chcą jeszcze bardziej Niezwykłe "RPG Maker 2003".


GB, nie wiem o jakiej wersji 1.03 mówisz, ani w RM2k, ani w 2k3 nie była to żadna wyjątkowa wersja, która wymagałaby wypalania na nowo płyt, wystarczył zwykły patch. W 2k3 nie było żadnego odświeżenia (nie licząc ang wydania), w 2k była wersja value i value+, ale nie dodawały żadnych grafik, znaczy jest jakiś zestaw dodatkowego rtp do RM2k value do pobrania z japońskiej oficjalnej strony, ale jest taki se i nie zawiera tych chipsetów. To jest zawarte w japońskim trialu RM2k - https://tkool.jp/support/download/rpg2000/trial Oczywiście w angielskiej wersji nie ma po dodatkowych zasobach śladu.
Możliwe że GB chodziło o RM2k RTP 1.32, ale to nie jest oficjalne. To był po prostu zbiór wszystkich materiałów jakie wpadły w łapy Don Miguelowi i wrzucenie je w jednej paczce.

Rave jestem pewny że Degica nawet nie wie o istnieniu tych grafik, jak więc mogła by sprzedawać je jako DLC? Zresztą gdyby tak się stało to ten temat by nie istniał, po prostu nie było by o czym gadać.

A nie wiem o wielu rzeczach XD.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 01 wrz 2016, 22:06
autor: GameBoy
Możliwe że GB chodziło o RM2k RTP 1.32, ale to nie jest oficjalne. To był po prostu zbiór wszystkich materiałów jakie wpadły w łapy Don Miguelowi i wrzucenie je w jednej paczce.


Tak, dokładnie o to mi chodziło. Myślałem, że to jakiś oficjalny zestaw grafik był.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 02 wrz 2016, 00:47
autor: Dragon Kamillo
https://web.archive.org/web/20030611042 ... chara.html - to jest chyba to o co chodziło Jazzowi z tymi dodatkami graficznymi publikowanymi na stronie EB, są tam te facesety, ale chipsetów brak. Przy okazji poszukiwań znalazłem też źródła paru grafik z RM95, parę innych zestawów, oryginalną stronę theodore (popularne chipsety: http://www.rpg-maker.fr/index.php?page= ... e=theodore ) niestety niekompletną, ale udało mi się z niej wyciągnąć zestawy do RM95. Znalazłem też to: https://web.archive.org/web/20030619123 ... index.html - większość pewnie kojarzy te izometryczne grafy, z których i tak nie dało się prosto zrobić gry w RM2k3.

Jednak nie znalazłem tego co mnie interesuje, jeszcze pogrzebię, ale coś mam coraz bardziej przeczucie że to albo jest na płytce z RM, albo na tej dołączanej do podręcznika... Z drugiej strony raczej to musiałoby być jak już to na płytce z makerem, raczej wątpię by ktoś z poza Japonii nabył podręcznik, a makera pierwotni tłumacze musieli mieć.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 02 wrz 2016, 14:34
autor: Michu
A ja powiem tylko, że odwalasz kawał dobrej roboty Dragon. Żadnego wątku nie czytałem z takim zainteresowaniem od wielu lat, jak tego. Grzeb, szukaj, wynajduj smaczki, chętnie będę o nich czytał dla wersji 2k/3!

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 03 wrz 2016, 12:57
autor: Rave
No, grafiki ładne, nie powiem. W sumie myślę że warto by o tym wspomnieć na oficjalnym forum, ew. RMN. Może ktoś z "zagrabanicy" wie więcej w temacie.

Re: Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?

: 03 wrz 2016, 15:34
autor: Dragon Kamillo
W sumie na RMN mógłbym napisać, oficjalnego forum za bardzo nie lubię, a już na pewno nie w rzeczach dotyczących 2k/3.

Szperam dalej. W tych linkach co dawałem w ostatnim poście nie zmieniało się nic przez lata (OK znikło parę charów, ale są i tak zarchiwizowane wcześniej), więc oficjalna strona z tego co widać odpada.

Do RM2k3 wydano też paczkę battlersów z RPG Tsukuru 4 (PSX, nie wyszedł ten maker akurat na zachodzie): https://web.archive.org/web/20070703063 ... 3mate.html ale i pod tym linkiem nie zmienia się nic przez lata.

Przejrzałem też wszystkie gry z RM2k i 2k3 które były na famitsu (rok temu jakoś zamknęli tą stronę, na szczęście jest w archiwach), i co się okazuje - żadna, ale to na prawdę żadna gra nie korzysta z tego zestawu, tym sposobem myślę że prawdopodobnie nie był to jakiś dodatek na płycie z makerem, bo na prawdę ciężko uwierzyć żeby nikt wtedy nie wykorzystał tego zestawu...

Nie mam wielkiego potwierdzenia, ale odrzuciłbym też możliwość umieszczenia tego zestawu na płycie podręcznika z poradnikiem. Kilka powodów - dodatkowe zasoby dostępne z jap trialem RM2k są nazwane Handbook, co też wychodziło mi w tłumaczeniu tytułu tego podręcznika. Dwa - można znaleźć recenzje tej książki na amazonie i jedna z nich wymienia co znajduje się na płycie, opis zgadza się z tamtą paczką, oczywiście bez typowych dla 2k3 zasobów, ale akurat zdanie o chipsetach się zgadza. No i po trzecie wątpię by ktokolwiek z zachodu kupił ten podręcznik, więc nie miałby jak wyciągnąć grafik, zresztą dziwne by było żeby wyciągnął stamtąd tylko chipsety.

Można by było też odrzucić teorię że to chipsety z któreś z przykładowych gier - bo czemu wtedy nazywalibyśmy to add-on? No chyba że to wszystko to jedna wielka pomyłka.

Wiem że musiało to być opublikowane najpóźniej w 2006 roku, ale że RMXP wyszedł w 2004 to myślę że to tego czasu to musiało już być, bo potem pewnie skupili się już tylko na RMXP.

Próbowałem też szukać po grafikach w google ale to raczej nie ma sensu. Przydałaby się wyszukiwarka po grafikach która uwzględniała by archiwa, wtedy może była by jakaś mała szansa na znalezienie tego, chyba że było to do pobrania w paczce, a tak mogło być.