Strona 1 z 1

Największy problem twórcy gier !!!

: 05 lut 2017, 18:56
autor: Vitold
Jestem stosunkowo nowym "Devem" (no nie wiem czy rok czasu w RM to tak mało ale już nie ważne :roll: ) i właśnie byłem w trakcie tworzenia sporego i ambitnego projektu kiedy dopadła mnie ona... Brak weny... Nagle cały projekt stracił sens, co dalej z klimatem, postaciami i fabułą... Pierwszy raz mi się to zdarzyło i k***a nie wiem co robić !!!! HELP !

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 05 lut 2017, 19:05
autor: Amelanduil
Odpocznij. Obejrzyj jakiś dobry film, zmień otoczenie, przejdź się na spacer czy coś. Może coś cię natchnie po drodze.
Możesz też obejrzeć Game Maker's Toolkit na youtubie, żeby być bardziej świadomym, jak inni robią gry.
Ah, i zluzuj z klnięciem i wykrzyknikami, brak weny to nie koniec świata xD

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 05 lut 2017, 19:05
autor: Usunięty
Ja mam tak co chwilę i z RM i z muzyką i z youtube i w wierszami i(...). :-)
Co ja robię? Odpoczywam od tego, a w zasadzie robię co innego. Potem wracam do projektu. Ile trwa odpoczywanie? To różnie bywa: czasem jest pół roku, a czasem jeden dzień.
Mojego sposobu nie polecam tym, którzy mówią sobie "aaa jutro sobie do tego wrócę", bo jak chcesz wrócić to tego się nie odkłada tylko się wraca.

Mam nadzieję że pomogłem :-)

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 06 lut 2017, 14:44
autor: Kitabake
Zagraj w coś ambitnego i inspirującego. Może jakiegoś jRPG ze świata RM - słabe i dobre gry miewają fajne pomysły.
Jeżeli wpędzisz się w jakąś konwencję zamkniesz sobie drogę do robienia ciekawych fajnych rzeczy. Zawsze możesz zrobić dodatkową lokację, która odbiega od tematu i jest właśnie tym co chciałeś zrobić głównie dla zabawy.
Jeżeli nie bawię się dobrze to dopada mnie brak weny. Mnie pomaga obczajanie i wgrywanie skryptów. Dają one nowe możliwości i inspirują mocno. Warto sobie coś zaprojektować wcześniej ale zostawić "przestrzeń" na jakieś odskocznie od tematu. Życzę ton inspiracji!

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 06 lut 2017, 15:48
autor: Ekhart
Wena nie trwa wiecznie - determinacja i zdyscyplinowanie jest o wiele ważniejsze. "Nie mam dzisiaj weny" może się przeciągnąć do tygodnia, potem do miesiąca, roku, dekady (*cough*PK*cough*). Zamiast tego powinieneś codziennie odpalić RMa, powiedzieć sobie "okej, dzisiaj zrobię dwie mapy jaskini i skończę tego dużego questa którego zacząłem wczoraj" i... zrobić to ;) jeśli codziennie coś zrobisz do gry, wejdziesz w rytm. I gra w końcu powstanie ;)

Kiedyś przetłumaczyłem dość dobry poradnik dotyczący tworzenia gry samemu - jako hobby, czy nawet początek zarobku. Warto przeczytać, może się czegoś też nauczysz!~

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 08 lut 2017, 20:22
autor: Preki
Kitabake pisze:Zagraj w coś ambitnego i inspirującego. Może jakiegoś jRPG ze świata RM - słabe i dobre gry miewają fajne pomysły.
Dokładnie to! Na przykład, robienia fajnych przerywników, przedstawiania emocji postaci za pomocą operacji na tekście, nauczyłem się z The Way. Właściwie to ta gra przekonała mnie do samego gatunku RPG w ogóle, który omijałem szerokim łukiem do tamtej pory. Mógłbym wymienić jeszcze sporo tytułów, bo każdy z nich czegoś mnie nauczył, coś mi pokazał. Nie unikajcie grania w makerówki samemu tworząc grę w RM, bo doświadczenia z "wielkich" gier często ciężko przełożyć na nasze podwórko. Nie powinienem też wspominać, że grając w gry innych twórców okazujemy im bądź co bądź, wsparcie i uznanie. Że ktoś w ogóle chciał w ich praktycznie jednoosobowe (w większości przypadków) dzieło zagrać.

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 15 lut 2017, 18:25
autor: Vitold
No właśnie... Od jakiegoś czasu mam w głowie i męczy mnie nie miłosiernie pomysł na fabułę o wikingach ale takich oklepanych ogromnych wojach a o prostym życiu w małej wiosce gdzie zostaje wybrany jeden mężczyzna na "pielgrzymkę" na świętą górę żeby "odkupić" winy reszty ludu. Wplątał bym w to jeszcze zbieranie roślinek które podnoszą hp itp. kowalstwo (chociaż nie wiem czy to będzie przydatne) i system gotowania. ale nie wiem jak to wszystko związać fabułą...

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 15 lut 2017, 19:20
autor: Kitabake
Fabuła może być prosta z początku. Skoro to wikingowie, to mogą mieć prostą motywację. Odkrywanie nowych terenów i plądrowanie innych wiosek. Z czasem mogliby przez przypadek natrafić na starożytne ruiny i odkryć jakieś prawdy o tym, że przodkowie ich oszukiwali albo coś innego.

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 19 lut 2017, 20:56
autor: Klonoa
Szczerze mowiac ja widze brak weny jako swego rodzaju art-block, a najlepsza metoda na art-block jest po prostu dalej to cos robic zeby sie przebic przez to wszystko. Wiem ze ta rada pewnie jest tak glupia, ze szkoda gadac jednak nigdy nie wiadomo czy akurat ci taka metoda dzialania nie przypadnie do gustu i nie zadziala.

Tak patrze na wszystkie porady wczesniejszych osob i jestem chyba jedyna osoba, ktora ma inne poglady. Osobiscie odradzalbym granie w jakies "slabe i dobre gry" dla szukania inspiracji bo niekiedy skonczysz z takim poplatancem, ze nie ogarniesz swiata gry lub powstanie zupelnie cos innego.

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 19 lut 2017, 22:49
autor: Kryzz333
Spoiler:
Hmm...
Zgodzę się i nie.
Dla mnie obie metody są dobre. Z pewnością uczenie się z innych gier jest bardzo ważne i nie uważam że to może zepsuć grę. Podejrzanie rozwiązań ma to do siebie że często się nie przydaje, a czasem tak :lol: Na tym polega chyba doświadczenie w tworzeniu gier. Wątpię żeby chociaż trochę ogarnięty twórca mógł popsuć sobie grę znając więcej innych tytułów. Wiem też że wielu twórców gier tworzy swoje gry mniej lub bardziej "na ślepo" (mnie też trochę to dotyczy, a szczególnie dotyczyło kiedyś), ale właśnie dlatego tym bardziej trzeba się podszkalać.

Ale zgodzę się że na "brak weny" najlepszym sposobem jest po prostu zaczęcie pracy. Zresztą zauważam tą zależność także w innych aspektach życia :-)

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 26 lut 2017, 08:01
autor: Vitold
Hmm... Zaczęcie pracy może być, takoż mam problem z rozpoczęciem fabuły, reszta jest w głowie cały interface itd tylko jak zacząć ten początek żeby wciągnął bo to w końcu nie ultra piękny Red Kit 3 albo unreal engine tylko nasz RM (kanciasty nie ma co się oszukiwać ale dalej za****sty)

Re: Największy problem twórcy gier !!!

: 24 kwie 2017, 11:37
autor: Kitabake
Znalazłem całkiem interesujący filmik/komiks po angielsku na youtube:

Wszystko bardzo proste i oczywiste, jednak wiele osób popełnia podstawowe błędy i wpada w pułapkę designu. Warto nauczyć się "jak tworzyć", by robić to efektywniej. Ja sam z czasem ogarniałem, że niektóre rzeczy robiłem od złej strony. No ale po obejrzeniu tej serii filmików zauważyłem jeszcze kilka złych nawyków u siebie i zamierzam usprawnić swoją technikę tworzenia, wprowadzając pomysły z wyżej zamieszczonego filmiku. Polecam wszystkim nowym jak i doświadczonym twórcą 8)

Tak swoją drogą to dużo jest tu osób, które nie ogarniają angielskiego dobrze i chciały by zrozumieć tajniki designu przedstawione przez Yanfly-a? Mógłbym przetłumaczyć to w formie artykułu, jeżeli byli by zainteresowani. No chyba, że taki artykuł już istnieje :mrgreen:

edit: To jest jakaś nowa seria Yanfly-a, a to link do playlisty: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hQbB3Ws_mq