Styl wyświetlania wiadomości

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ

Jaki styl wyświetlania wiadomości preferujesz w RM-ach?

Litera po literze
12
71%
Cała wiadomość naraz
5
29%
 
Liczba głosów: 17
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Kryzz333 »

Niby nie jest to nic wielkiego, ale zainteresowałem się kwestią.

Więc - jaki styl preferujecie (zarówno z perspektywy twórcy jak i gracza) - gdy cała wiadomość wyświetla się w całości, lub gdy pojawiają się pojedyncze litery?

+ inna sprawa:
jakie macie doświadczenie w używaniu obu form do kreowania narracji i scen.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Dragon Kamillo »

Na pewno najbezpieczniej jest gdy wyświetla się w całości i gracz może sam zdecydować kiedy ją zamknąć.

Przy pokazywaniu wiadomości litera po literze, zaraz pojawiają się głosy że za wolno się pojawia itp. Można pokazywać te literki wtedy bardzo szybko (coś jak domyślne ustawienie w RM2k/3), ale wtedy mało to się różni od opcji całej wiadomości na raz...

Najgorsze są scenki:
- litera po literze, automatyczne znikanie - ciężko wpasować się w szybkość czytania gracza + dla jednych będzie za wolno, inni nie zdążą przeczytać. Do tego patrząc szerzej, takie rozwiązanie zakłada że gracz umie bardzo dobrze język gry, np w zagranicznych produkcjach, ktoś kto musi pomyśleć co dany tekst znaczy, ewentualnie zajrzeć do słownika jest z automatu na straconej pozycji - szczęście że RM w okienku posiada prostą pauze - wystarczy aktywować inne okno, np pusty notatnik XD. Ale sam efekt takiego rozwiązania jest bardzo filmowy i klimatycznie to wygląda.
- cała na raz - brak wad powyższej, ale scenki nie są filmowe, gracz ciągle musi klikać spację - ale z drugiej strony w końcu to gra, gdy scenki nie są długie to powinno być OK.

Jako twórca zrezygnowałem w nichterze z opcji litera po literze, bo strasznie długo się ją robiło, a efekt był że ktoś ciągle narzekał że a to za wolne, a to czasem dziwnie miga itp. Po namowach chyba przez Rekkimaru postanowiłem po prostu zostawić wszędzie wiadomości na raz i według mnie jest OK. Dodam że litera po literze miałem zamiar robić tylko w scenkach - cała gra od początku miała mieć natychmiastowe wiadomości.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: GameBoy »

Ja szybko czytam, więc jeśli tryb litera po literze jest chociaż odrobinę wolniejszy ode mnie to bardzo mi to przeszkadza.
Usunięty

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Usunięty »

Ja wolę opcję gdy wyświetla się zdanie po zdaniu, jednakże nie ma tej opcji do wyboru więc wybrałem po całości.
Dlaczego zdanie po zdaniu? Wtedy można ustalać jakąś dynamikę bez kosztu za wolnego lub za szybkiego pojawiania się i znikania liter. Niech gracz decyduje kiedy przeczytał.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Viuu »

Ale... eeem... to już nie można dać opcji prędkości wyświetlania wiadomości? :I
To raczej kwestia gustu jak powinny być wyświetlane. Każdy szanujący się jRPG daje możliwość ustawienia tego...
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Danceloth
Posty: 15
Rejestracja: 02 maja 2015, 15:18

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Danceloth »

Wolę litera po literze, tak mi się łatwiej czyta.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Rave »

Litera po literze. Da się przyzwyczaić do szybkości a jest bardziej klimatyczne IMO.

No i można zawsze dać możliwość ustawienia szybkości graczowi w cms poprzez zmianę zmiennej i później w wiadomości na początku dawać \s[\v[x]] (gdzie x to oczywiście numer zmiennej "szybkości").
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Styl wyświetlania wiadomości

Post autor: Noruj »

Może być litera po literze, chyba w każdym takim systemie po naciśnięciu entera od razu przewija do całości, nie? Btw, pamiętam demo gry Rave'a, gdzie tam wiadomości wyświetlały się w najbardziej epicko-wolnym czasie, to tak na marginesie, takie coś było totalnie do kitu. xD
Obrazek
ODPOWIEDZ