Styl wyświetlania wiadomości
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Styl wyświetlania wiadomości
Niby nie jest to nic wielkiego, ale zainteresowałem się kwestią.
Więc - jaki styl preferujecie (zarówno z perspektywy twórcy jak i gracza) - gdy cała wiadomość wyświetla się w całości, lub gdy pojawiają się pojedyncze litery?
+ inna sprawa:
jakie macie doświadczenie w używaniu obu form do kreowania narracji i scen.
Więc - jaki styl preferujecie (zarówno z perspektywy twórcy jak i gracza) - gdy cała wiadomość wyświetla się w całości, lub gdy pojawiają się pojedyncze litery?
+ inna sprawa:
jakie macie doświadczenie w używaniu obu form do kreowania narracji i scen.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Na pewno najbezpieczniej jest gdy wyświetla się w całości i gracz może sam zdecydować kiedy ją zamknąć.
Przy pokazywaniu wiadomości litera po literze, zaraz pojawiają się głosy że za wolno się pojawia itp. Można pokazywać te literki wtedy bardzo szybko (coś jak domyślne ustawienie w RM2k/3), ale wtedy mało to się różni od opcji całej wiadomości na raz...
Najgorsze są scenki:
- litera po literze, automatyczne znikanie - ciężko wpasować się w szybkość czytania gracza + dla jednych będzie za wolno, inni nie zdążą przeczytać. Do tego patrząc szerzej, takie rozwiązanie zakłada że gracz umie bardzo dobrze język gry, np w zagranicznych produkcjach, ktoś kto musi pomyśleć co dany tekst znaczy, ewentualnie zajrzeć do słownika jest z automatu na straconej pozycji - szczęście że RM w okienku posiada prostą pauze - wystarczy aktywować inne okno, np pusty notatnik XD. Ale sam efekt takiego rozwiązania jest bardzo filmowy i klimatycznie to wygląda.
- cała na raz - brak wad powyższej, ale scenki nie są filmowe, gracz ciągle musi klikać spację - ale z drugiej strony w końcu to gra, gdy scenki nie są długie to powinno być OK.
Jako twórca zrezygnowałem w nichterze z opcji litera po literze, bo strasznie długo się ją robiło, a efekt był że ktoś ciągle narzekał że a to za wolne, a to czasem dziwnie miga itp. Po namowach chyba przez Rekkimaru postanowiłem po prostu zostawić wszędzie wiadomości na raz i według mnie jest OK. Dodam że litera po literze miałem zamiar robić tylko w scenkach - cała gra od początku miała mieć natychmiastowe wiadomości.
Przy pokazywaniu wiadomości litera po literze, zaraz pojawiają się głosy że za wolno się pojawia itp. Można pokazywać te literki wtedy bardzo szybko (coś jak domyślne ustawienie w RM2k/3), ale wtedy mało to się różni od opcji całej wiadomości na raz...
Najgorsze są scenki:
- litera po literze, automatyczne znikanie - ciężko wpasować się w szybkość czytania gracza + dla jednych będzie za wolno, inni nie zdążą przeczytać. Do tego patrząc szerzej, takie rozwiązanie zakłada że gracz umie bardzo dobrze język gry, np w zagranicznych produkcjach, ktoś kto musi pomyśleć co dany tekst znaczy, ewentualnie zajrzeć do słownika jest z automatu na straconej pozycji - szczęście że RM w okienku posiada prostą pauze - wystarczy aktywować inne okno, np pusty notatnik XD. Ale sam efekt takiego rozwiązania jest bardzo filmowy i klimatycznie to wygląda.
- cała na raz - brak wad powyższej, ale scenki nie są filmowe, gracz ciągle musi klikać spację - ale z drugiej strony w końcu to gra, gdy scenki nie są długie to powinno być OK.
Jako twórca zrezygnowałem w nichterze z opcji litera po literze, bo strasznie długo się ją robiło, a efekt był że ktoś ciągle narzekał że a to za wolne, a to czasem dziwnie miga itp. Po namowach chyba przez Rekkimaru postanowiłem po prostu zostawić wszędzie wiadomości na raz i według mnie jest OK. Dodam że litera po literze miałem zamiar robić tylko w scenkach - cała gra od początku miała mieć natychmiastowe wiadomości.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Ja szybko czytam, więc jeśli tryb litera po literze jest chociaż odrobinę wolniejszy ode mnie to bardzo mi to przeszkadza.
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Ja wolę opcję gdy wyświetla się zdanie po zdaniu, jednakże nie ma tej opcji do wyboru więc wybrałem po całości.
Dlaczego zdanie po zdaniu? Wtedy można ustalać jakąś dynamikę bez kosztu za wolnego lub za szybkiego pojawiania się i znikania liter. Niech gracz decyduje kiedy przeczytał.
Dlaczego zdanie po zdaniu? Wtedy można ustalać jakąś dynamikę bez kosztu za wolnego lub za szybkiego pojawiania się i znikania liter. Niech gracz decyduje kiedy przeczytał.
- Viuu
- Posty: 118
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Ale... eeem... to już nie można dać opcji prędkości wyświetlania wiadomości? :I
To raczej kwestia gustu jak powinny być wyświetlane. Każdy szanujący się jRPG daje możliwość ustawienia tego...
To raczej kwestia gustu jak powinny być wyświetlane. Każdy szanujący się jRPG daje możliwość ustawienia tego...
- Danceloth
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 maja 2015, 15:18
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Wolę litera po literze, tak mi się łatwiej czyta.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Litera po literze. Da się przyzwyczaić do szybkości a jest bardziej klimatyczne IMO.
No i można zawsze dać możliwość ustawienia szybkości graczowi w cms poprzez zmianę zmiennej i później w wiadomości na początku dawać \s[\v[x]] (gdzie x to oczywiście numer zmiennej "szybkości").
No i można zawsze dać możliwość ustawienia szybkości graczowi w cms poprzez zmianę zmiennej i później w wiadomości na początku dawać \s[\v[x]] (gdzie x to oczywiście numer zmiennej "szybkości").
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Styl wyświetlania wiadomości
Może być litera po literze, chyba w każdym takim systemie po naciśnięciu entera od razu przewija do całości, nie? Btw, pamiętam demo gry Rave'a, gdzie tam wiadomości wyświetlały się w najbardziej epicko-wolnym czasie, to tak na marginesie, takie coś było totalnie do kitu. xD