Komercjalizacja projektów

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Yanush
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2017, 19:20

Komercjalizacja projektów

Postautor: Yanush » 30 gru 2017, 19:40

Witajcie.

Chętnie poznam opinię forumowiczów na temat komercjalizacji gier stworzonych w RM.
Dziś w czasach Steam'a taka praktyka to prawie norma.
A co sądzicie o tym Wy?

Pozdrawiam ciepło
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 678
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Komercjalizacja projektów

Postautor: Adrapnikram » 30 gru 2017, 20:24

Jeśli projekt jest gotowy do sprzedaży, to nie widzę przeszkód aby go zamieścić na steamie. Jeśli nie, to i tak mnie to mało obchodzi, bo rzadko kiedy korzystam ze steama. A jak ma się to do moich gier? Tak samo. Jeśli uznam, że kiedyś zrobię wystarczająco dobrą grę, by ją sprzedawać i na tym nie stracić to bardzo możliwe, że to zrobię.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4162
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Komercjalizacja projektów

Postautor: Jazzwhisky » 30 gru 2017, 20:28

Coraz dziwniejsze te tematy. :)

No jak z chlebem, jak ktoś chce, to piecze i sprzedaje. Poza tym w założenia wkradł się istotny błąd, jak przeglądam dziesiątki miejsc, to myślę sobie, że w skali globalnej można spokojnie założyć, że nadal może jakiś 1% gier stworzonych w RM trafia na Steam czy podobne platformy w formie komercyjnej, to z całą pewnością nadal nie jest żadna norma. Jeśli jednak masz na myśli wyłącznie komercjalizację starych, darmowych hitów w nowych wydaniach - co oczywiście też trudno nazwać normą, ale już bliżej - to bardzo fajne, jak coś się sprawdziło to nie widzę przeciwskazań, by wydać to na nowo, jeszcze lepiej, pełniej, w takiej właśnie formie. Autorzy najlepszych tytułów, którzy rozpromowali zabawę z RM na przestrzeni lat, zasługują na gratyfikację jak mało kto.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Karrmel21
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: Komercjalizacja projektów

Postautor: Karrmel21 » 30 gru 2017, 20:49

RM to narzędzie, takie samo jak Unity, GameMaker itp.
Dobra gra wybroni się sama, niezależnie na jakim silniku ją zrobiono i jeżeli autor uzna, że jego twór jest warty pieniędzy, to niech go śmiało sprzedaje! Zwłaszcza, że cały proces sprzedaży jest dzisiaj na tyle ułatwiony, że każdy pojedynczy dev, chcący sprzedać swój tytuł, ma możliwości, o których jeszcze kilka lat temu nie mógł nawet marzyć(ma to swoje plusy i minusy, ale nie o tym teraz).

Jest sporo gier z RM'a, które zasługują na każdego centa ze swojej ceny - Oneshot, LISA, Dashbored, żeby wymienić tylko kilka z nich - więc jeżeli twórcy dobrych gier mogą dzięki temu się utrzymać(i możliwie, robić kolejne tytuły) to za "komerchą" jestem jak najbardziej za!
Dziwactwa, które zrobiłem:
SpaceSave(Skończone)
Jakieś dziwne roboty(T.B.A.)
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 395
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Komercjalizacja projektów

Postautor: Amelanduil » 01 sty 2018, 04:15

Przede wszystkim co oznacza, że praktyka komercjalizacji gier z RM to na steamie norma... takie to w sumie... argument bez substancji, chętnie usłyszę rozwinięcie tego co autor miał na myśli :I

Ale osobiście jakbym miał sprzedawać swoją grę, to musiałbym ją uznać za coś, co chciałbym kupić na premierę (a w moim przypadku taka sytuacja to święto które zdarza się raz na rok :v)
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość