Strona 1 z 1

Komercjalizacja projektów

: 30 gru 2017, 19:40
autor: Yanush
Witajcie.

Chętnie poznam opinię forumowiczów na temat komercjalizacji gier stworzonych w RM.
Dziś w czasach Steam'a taka praktyka to prawie norma.
A co sądzicie o tym Wy?

Pozdrawiam ciepło

Re: Komercjalizacja projektów

: 30 gru 2017, 20:24
autor: Adrapnikram
Jeśli projekt jest gotowy do sprzedaży, to nie widzę przeszkód aby go zamieścić na steamie. Jeśli nie, to i tak mnie to mało obchodzi, bo rzadko kiedy korzystam ze steama. A jak ma się to do moich gier? Tak samo. Jeśli uznam, że kiedyś zrobię wystarczająco dobrą grę, by ją sprzedawać i na tym nie stracić to bardzo możliwe, że to zrobię.

Re: Komercjalizacja projektów

: 30 gru 2017, 20:28
autor: Jazzwhisky
Coraz dziwniejsze te tematy. :)

No jak z chlebem, jak ktoś chce, to piecze i sprzedaje. Poza tym w założenia wkradł się istotny błąd, jak przeglądam dziesiątki miejsc, to myślę sobie, że w skali globalnej można spokojnie założyć, że nadal może jakiś 1% gier stworzonych w RM trafia na Steam czy podobne platformy w formie komercyjnej, to z całą pewnością nadal nie jest żadna norma. Jeśli jednak masz na myśli wyłącznie komercjalizację starych, darmowych hitów w nowych wydaniach - co oczywiście też trudno nazwać normą, ale już bliżej - to bardzo fajne, jak coś się sprawdziło to nie widzę przeciwskazań, by wydać to na nowo, jeszcze lepiej, pełniej, w takiej właśnie formie. Autorzy najlepszych tytułów, którzy rozpromowali zabawę z RM na przestrzeni lat, zasługują na gratyfikację jak mało kto.

Re: Komercjalizacja projektów

: 30 gru 2017, 20:49
autor: Karrmel21
RM to narzędzie, takie samo jak Unity, GameMaker itp.
Dobra gra wybroni się sama, niezależnie na jakim silniku ją zrobiono i jeżeli autor uzna, że jego twór jest warty pieniędzy, to niech go śmiało sprzedaje! Zwłaszcza, że cały proces sprzedaży jest dzisiaj na tyle ułatwiony, że każdy pojedynczy dev, chcący sprzedać swój tytuł, ma możliwości, o których jeszcze kilka lat temu nie mógł nawet marzyć(ma to swoje plusy i minusy, ale nie o tym teraz).

Jest sporo gier z RM'a, które zasługują na każdego centa ze swojej ceny - Oneshot, LISA, Dashbored, żeby wymienić tylko kilka z nich - więc jeżeli twórcy dobrych gier mogą dzięki temu się utrzymać(i możliwie, robić kolejne tytuły) to za "komerchą" jestem jak najbardziej za!

Re: Komercjalizacja projektów

: 01 sty 2018, 04:15
autor: Amelanduil
Przede wszystkim co oznacza, że praktyka komercjalizacji gier z RM to na steamie norma... takie to w sumie... argument bez substancji, chętnie usłyszę rozwinięcie tego co autor miał na myśli :I

Ale osobiście jakbym miał sprzedawać swoją grę, to musiałbym ją uznać za coś, co chciałbym kupić na premierę (a w moim przypadku taka sytuacja to święto które zdarza się raz na rok :v)