RPG Maker VX Ace PL

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 628
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

RPG Maker VX Ace PL

Post autor: Crashykk »

Obrazek

=== Opis ===
Pliki, które znajdują się w tej paczce są tłumaczeniem programu RPG Maker VX Ace w wersji steamowej na język polski. Do używania tłumaczenia potrzebne jest oryginalne oprogramowanie zakupione na platformie steam. Tłumaczenie raczej powinno również działać z wersją kupioną na RM Web, ale nie sprawdzałem. NIE JEST TO CRACK!

=== Co zostało przetłumaczone ===
Całe UI oraz “okna robocze”.
W ciągu kilku dni udostępnię też polską bazę danych.

=== Planowane ===
Przetłumaczenie opisów dla poszczególnych funkcji,
Plik Pomocy.

http://rmplus.pl/2020/09/30/rpg-maker-v ... po-polsku/

Wszelkie błędy najlepiej zgłaszać w tym temacie, na ultimie lub bezpośrednio na moim discordzie poświęconym tłumaczeniom:
https://discord.gg/p7m8cSS
Ostatnio zmieniony 03 paź 2020, 16:39 przez Crashykk, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1726
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: GameBoy »

Zrezygnowałbym z powtarzania "Komenda czegośtam" w każdej podgrupie komend, podobnie ze słowem postać w "Zmień cośtam postaci."

Zmień Ilość Waluty -> liczbę, bo pieniądze są policzalne, podobnie z HP, MP i doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 628
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Crashykk »

Dzieki za rady. Zapisane do poprawy. Na pewno uwzglednie!
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: McLaren »

Śmierdzi mi tu Crashykk... najpierw akcja z piratami a teraz tłumaczenie programu dla wersji steam?
Zaczynam podejrzewać, że zrobiłeś to celowo, znaczy zarobkowo lub też chcesz w ten sposób odpokutować to co zrobiłeś całej naszej społeczności.
Naprawdę nie chcę Cię moralizować w tej chwili, jesteś już dorosły...

PS. Nie traktuj tej wiadomości jako ataku na Twoją osobę. Piszę to co czuję. Jeżeli zaś moja wiadomość jest w pewnym odczuciu uwłaczająca, przepraszam i proszę administrację o jej usunięcie. Dziękuję.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4319
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Jazzwhisky »

Ale za co odpokutowywał? Zwracam uwagę, że od wielu lat jest już tylko garstka skrajnych użytkowników, którzy chcieliby otwartego promowania RM-piractwa. A zasadniczo akcja z tłumaczeniem poprzez patch to tylko ewentualny powód dla niektórych by być podwójnie wdzięcznym, sporo osób sugerowało to nieinwazyjne rozwiązanie od dawna. No i jednak nie, wyciąłem fragment, bez takich personalnych docinek, please.

Jestem za dalszym rozwijaniem łatki i póki co czekam na wersję 1.0, choć od czasów RM2000PL by Jargo nie byłem zainteresowany żadnymi tłumaczeniami RM tego typu. Podejrzewam też, że discord jest całkiem niezłym miejscem, by na bieżąco dopytywać o szczegóły, zwłaszcza, że jest tam kilka osób, które powinny dobrze ogarniać niuanse związane z tematem.

edit
Korzystając z okazji, przypomnę jeszcze stanowisko ekipy forum, i tego jak (w zasadzie od zawsze) moderowane są wątki i tematy tego typu na GRMA. Nie potępiamy w szczególny sposób osób korzystających z pirackich wersji Makera (np. tak, jak było to na RMXP.pl), mamy świadomość historii i kwestii dostępności RM w Polsce i na świecie, uważamy, że nie jest to powód, by kogokolwiek wykluczać lub atakować personalnie. Niemniej, staramy się też nie przykładać ręki do promowania pirackich wersji programu (w tym publikacji i zapytań o cracki, seriale itp.), które od lat mają swoje oficjalne, angielskie wersje. Aktualne ceny RM w okresach promocji są tak niskie, że są wręcz obśmiewane przez niektórych (paradoksalnie, razem z obśmiewaniem użytkowników, którzy zdecydowani się na zakup!), zatem zdecydowanie polecamy ten kierunek, lub testowanie najpierw wersji Lite i Trial RM.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: McLaren »

Jazzwhisky nie udawaj... wszyscy wiemy co się stało.
Również zwracam uwagę na fakt iż nasza społeczność nie jest duża a garstka o której mówisz może być jej polową? Hmm? Nie sądzisz? Spójrz prawdzie w oczy nie oszukuj się. Czasem gorzka prawda jest lepsza od słodkich kłamstw.
Reasumując jesteśmy na wymarciu poza tym nie mając naszych piratów nowi młodzi użytkownicy nie będą mieli na czym tworzyć gier, bo nie każdego stać na oryginalny program mając załóżmy 12 lat lub więcej. Co niesie ze sobą poważne konsekwencje, przyśpieszy to nasz koniec. Łatwy dostęp do programu = nowi użytkownicy. Poza tym żeby nie Piraci to nie byłoby nas tutaj i w ogóle nie powstałyby nasze niesamowite Polskie gry spod rpg makera. Więc jak uważasz? Czy to to dalej jest złe? Ile na tym możemy stracić? Ile gier może nie powstać w przyszłości? Zadaliście sobie to pytanie?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4319
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Jazzwhisky »

O czym ty mówisz? Ja nic nie udaję, po prostu najzupełniej nie zgadzam się z twoimi tezami, piractwo i jego kultura rodem z roku 2003 ma dla wielu osób (a już zwłaszcza ogarniętych) także charakter odstraszający, scena na tym cierpi. A Crashykk nie ma za co przepraszać, ani odpokutowywać, poszukaj osób, które powinny to zrobić, gdzieś indziej, czasem gorzka prawda jest lepsza od słodkich kłamstw. :)

Kiedyś jedzono kaszę ze skwarami, inaczej by nas nie było, a teraz RM kosztuje tyle, co garstka kryształków w grze na androida. Oczywiście masz prawo do własnego zdania, ale jeśli chciałbyś, by było ono obowiązującą linią programową - to na pewno nie tutaj, przeciwnie, być może nie zauważyłeś tego wcześniej.

edit-dół
Przeczytaj sobie jeszcze raz mój post wyżej (ten edit) i przestań jątrzyć oraz generalizować, sam swoim językiem prowokujesz spór. Nic na forum nie zmieniło się od lat (bez względu na to, co stało się gdzieś tam) i nic w tym wymiarze się nie zmieni, nikt z nikim nigdzie nie brnie, dopowiadasz sobie rzeczy z pogranicza absurdu, niepotrzebnie. Ależ ekstremalna spina.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: McLaren »

Scena cierpi? Właśnie teraz ucierpiała :) Przez głupie wewnętrzne spory dwóch użytkowników.
W końcu dojdzie do tego, że będą weryfikowane osoby mające oryginał i pirata. W przypadku tego drugiego dyskwalifikacja z konkursów.
Założę się, że w końcu tak będzie. Może dojść do tego iż skasujecie całą bazę gier? A czemu nie? Były robione na piratach, niektóre mają grafiki z innych gier? Rozumiecie o czym mówię? W sumie to nielegalne... A muzyka używana w grach? Prawa autorskie? Chcecie brnąć dalej z Crashykk'iem to zniszczy naszą sceną, która jest już i tak na wyginięciu... Może czas podać sobie rękę, zakopać topór wojenny a nie świnie podkładać sobie nawzajem.


edit.
Doskonale to rozumiem Jazzwhisky.
Wracając do praw autorskich od tej pory musimy uważać bo ktoś z zemsty może nas podkablować za wykorzystanie nielegalnie grafiki lub muzyki w grze. Może i generalizuję ale wspomnicie moje słowa.
Dziękuję za rozmowę.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 431
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Amelanduil »

McLaren pisze:Reasumując jesteśmy na wymarciu poza tym nie mając naszych piratów nowi młodzi użytkownicy nie będą mieli na czym tworzyć gier, bo nie każdego stać na oryginalny program mając załóżmy 12 lat lub więcej.
od siebie tylko dodam że dwunastoletnie dzieciaki wydają *stówy* na skiny do fortnite’a czy innego lola. Komuna się już skończyła.
Glico☆Magic TBA 2020
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: McLaren »

https://www.youtube.com/watch?v=SL47BzM7Ngg :D

Tu muszę przyznać Ci rację kupują skiny... po za tym zainteresowanie makeram z dnia na dzień maleje.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2020, 01:53 przez McLaren, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 628
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Crashykk »

Jest roznica, gdy uzyjesz jakiejs muzyki, badz ripa w swojej fanowskiej grze, a udostepniasz za darmo, crackowane wersje platnych programow, jednoczesnie smiejac sie i szydzac z osob (a nawet tworcow), ktore wsparly dewelopera kupiac dany program. To by bylo na tyle. Wiecej nie bede pisal na ten temat, bo to nie ma sensu.

Prosilbym, aby w dalszej czesci jednak powstrzymac sie do spiskowych teorii niszczenia swiata i pisac na temat tlumaczenia badz tego co w nim poprawic. :)

Zdecydowanie, dalej bez komentowania komentarzy i docinek, please.
Tylko wypowiedzi zmierzające w kierunku rozwoju prezentowanej łatki.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 232
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: lorak »

Fajnie. Dorzucę parę uwag, nie musisz od razu zmieniać, ale do zastanowienia:
  • Wiadomości—w grach mówimy zwykle o "dialogach", wybory nazywa się "opcjami" dialogowymi;
  • Ustaw przełącznik własny—w programowaniu nazywa się to zmiennymi "lokalnymi", może coś w rodzaju "Ustaw przełącznik lokalny";
  • Ustaw warunek—chyba wystarczy samo "Warunek";
  • Przełam pętlę—kalka z angielskiego ok, ale może "Opuść/Przerwij pętlę" brzmi bardziej po polsku;
  • Zakończ proces zdarzenia—według mnie bardziej sprzeda ideę coś w rodzaju "Pomiń resztę instrukcji";
  • Wywołanie Potyczki—może jednak pozostańmy przy "walkach", również dla spójności z zakładką "systemowe";
  • Dostęp do Zapisu—podoba mi się to (WŁ/WYŁ), więc może "Zapis (WŁ/WYŁ)", podobnie z "Dostęp do Menu";
  • Kolor Okna—na codzień chyba mówią na to "skórka";
  • Zdobądź informację położenia—może konkretniej np. "Zapisz współrzędne do zmiennej";
  • Walka i Przeciwnik—źle, że więcej niż jedna komenda ma tę samą nazwę. To trzeba przemyśleć;
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 628
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Crashykk »

Połowa z rzeczy, które wymieniłeś to po prostu zachowanie tego, co wcześniej zrobił Reptile. Nie chciałem jakoś całkowicie zmieniać nazw (chyba, że trzeba było jak ze "Zdarzeniem Typowy"), bo po prostu wiele osób jest przyzwyczajonych.
  • Wiadomości— Wiadomość to nie zawsze dialog.
  • Ustaw przełącznik własny—Self Switch + Reptilowskie "Przełącznik Własny".
  • Przełam pętlę— Przerwij, przełam, dla mnie oznacza to samo, ale jeżeli więcej osób stwierdzi, że trzeba to zmienić to oczywiście się dostosuję.
  • Zakończ proces zdarzenia — "Pomiń resztę instrukcji" może być zrozumiałe dla kogoś kto ogarnia już w jakimś stopniu programowanie, ale typowy laik może nie załapać o co chodzi. No i Reptilowskie zboczenie.
  • Kolor Okna— Funkcja "Kolor Okna" to nie wybór skórki tylko kolorowanie skórki, którą mamy wrzuconą jako Window w folderze systemowym.
    Obrazek
    Na upartego można zmienić na "skórkę", ale wydaje mi się, że to jest po prostu już preferencja danej osoby. Mi bardziej pasuje kolor okna, bo zmieniasz zabawienie okienek w grze. Jak będzie więcej głosów za skórką to zmienię.
  • Zdobądź informację położenia— "Zapisz współrzędne do zmiennej" - Początkowo tak wpisałem. Za długie. Nie mieści się w okienku. Twierdzówka miała "Uzyskaj Informację Położenia".
    Obrazek
    Sam maker też nazywa tę funkcję jako "Zdobądź".
  • Walka i Przeciwnik—tu nie załapłem o co chodzi. Walka/potyczka?
    Obrazek
    Zostało to już zastąpione wcześniej.
Z tymi się zgadzam i na pewno wprowadzę.
Wywołanie Potyczki
Ustaw warunek
Dostęp do Zapisu
Awatar użytkownika
Adrap

GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 794
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: RPG Maker VX Ace PL – Wersja Steamowa – Beta

Post autor: Adrap »

Sugestie drobne

Przełączniki i zmienne:
Ustaw -> Zmień, ustaw brzmi jakbyśmy mogli to ustawić raz i to tyle
Ustaw Stoper chyba jako jedyne tam pasuje
Przełącznik własny -> No raczej nie do końca to samo co lokalny, można go używać ostro poza zdarzeniem. Ja bym chyba zmienił na ustaw przełącznik zdarzenia, ładnie brzmi i wiadomo o co chodzi (:

Pseudonim dziwnie brzmi, jak drugie imię bohatera

Przenieś gracza to nie to samo co ustawienie położenia z opcji niżej, tylko w kontekście do gracza? Jak tak, to zachowałbym konwencję.

Przesuń -> Przewiń albo Mapkę -> ekran
No przesuń może brzmieć jak przesuwanie w bazie danych trochę.

Obok gracza -> Za graczem (zgaduję, nie wiem co ta funkcja robi)

No i podpisuję się pod tymi

"
Wywołanie Potyczki — może jednak pozostańmy przy "walkach", również dla spójności z zakładką "systemowe";
Dostęp do Zapisu — podoba mi się to (WŁ/WYŁ), więc może "Zapis (WŁ/WYŁ)", podobnie z "Dostęp do Menu";
"
ODPOWIEDZ