Strona 1 z 1

Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

: 25 cze 2020, 21:55
autor: Surusek
Niedawno (w czerwcu 2020) został zaprezentowany trailer nowego programu z serii RPG Maker, RPGMZ, który się spotkał z różnymi opiniami. Pomimo drobnych usprawnień, program wydaje się niczym więcej, niż prawie w tym samym w nowym opakowaniu.
Dlatego założyłem ten temat. Nie ma on służyć gdybaniu, co twórcy Makera dodadzą do programu (bo raz: raczej większość wie, że za wiele nie można od nich oczekiwać, dwa: o takim gdybaniu było w tym dziale kilka tematów). W tym temacie można wpisywać, czego wam najbardziej brakuje, albo co najbardziej byście chcieli w nadchodzących wersjach softu. Taki koncert życzeń, tylko bez kogoś, kto mógłby je spełnić :-D . I tak, wiem, na czacie GRMA było już to pytanie zadawane kilka razy, ale, jak to bywa z czatami, takie rzeczy giną w gąszczu rozmów, a wyszukiwarka nie zawsze jest pomocna. Dobrze by było te wszystkie odpowiedzi jednak trzymać w łatwym do znalezienia miejscu.

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

: 25 cze 2020, 22:53
autor: Crashykk
Ruch postaci poza siatka. Oddalbym miliony moment, gdyby taki zostal przygotowany i zaimplementowany w program przez tworcow w trzonie programu. Kadokawa jednak bardziej znaja swoje dzielo i jest im latwiej napisac cos, co by dzialalo sensownie.

Jak do tej pory chyba nie ma zadnego dobrego PM na MV. Kazdy ma jakis mankament, ktory zniecheca do uzywnia.
Jak ma fajny system colliderow to nie wykrywa regionow.
Jak wykrywa regiony to nie dziala poprawnie poruszanie postacia (komendami), a jak dziala jedno i drugie to skrypt jest oszukanym PM i jedynie zmniejsza kwadraciki na siatce. :/

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

: 25 cze 2020, 23:34
autor: Kryzz333
Jak Crash pisał, fajnie jakby był system z pixel movement oparty o kolizje, ew. opcja jego włączenia/hybrydy na życzenie.

Jeszcze jak mieliśmy podobny temat przed ujawnieniem MV, to pisałem o jakimś narzędziu do szybkiego tworzenia nowych interfejsów.
Teraz jestem lepszy w programowaniu i wolałbym znacznie lepszy i czytelniejszy dostęp (w sumie nie wiem jak z tym jest w MV) do warstwy wyświetlania grafiki i audio.

Do tego (miejscami naprawdę fantazuję, nigdy tego nie dostaniemy :-( ):
* nowe, dobre RTP ;-) (nie chibi), z oryginalniejszą muzyką
* Dowolna ilość przełączników własnych
* Database i lista przełączników stworzona jako hash, aby bałagan się nie robił (wgl. przełączniki można byłoby zlać ze zmiennymi i wprowadzić nawet definiowalne zakresy zmiennych)
* W momencie kiedy brakuje muzyki lub grafiki nie wywalało programu, ale po prostu nic nie pojawia się, a podczas testowania komunikat z logiem
* Wgl. więcej narzędzi do testowania, np. żeby nie trzeba było tracić czasu na robienie screenów, czy własne zapiski
* Narzędzie do przeszukiwania bazy danych i przełączników w poszukiwaniu nieużywanych
* Rozbudowane opcje dla domyślnego systemu walki (tak, aby można było zrobić coś naprawdę innego z podstawowych opcji)
* Wybór rozdzielczości gry
* Dobry pathfinding, dostępny z komend
* Lepszy system wklejania dialogów, Wielojęzykowość dialogów i database w standardzie
* Standard tworzenia oświetlenia do map, z możliwością tworzenia prostej "mapy świetlnej na tilesecie"
* Więcej opcji graficznych - perspektywa, pseudo-3D, parralax w standardzie, nie wiem :V

Re: Czego byście chcieli w RPG Makerze (nie: oczekujecie po nim)

: 25 cze 2020, 23:49
autor: Michu
To co napisał Kryzz plus:
- porządne wyświetlanie pixelowej trzcionki
- ładne, pixelowe RTP w stylu GBA/SNES/PSX
- więcej możliwości modyfikacji systemu walki z poziomu programu
- dodanie trzeciego, taktycznego systemu walki
- porządny poradnik pisania skryptów wydany razem z RM
- hotseatowy lub sieciowy coop
- dostosowanie podstawowych systemów do większej liczby postaci w drużynie
- jakiś mechanizm pozwalający łączyć charsety z facesetami, żeby nie trzeba było skakać po różnych plikach
- porządny generator szablonów map, które można by następnie dostosowywać do swoich potrzeb