[2k3] Alchemik

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 272
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Postautor: Mikisi » 13 wrz 2018, 13:56

Jedną z największych przeszkód w stworzeniu w pełni grywalnej części gry jest niedokończony w pełni CMS i praktycznie w ogóle nie zaczęty ABS. To pierwsze idzie ostatnio w zabójczym tempie i prawdopodobnie w ciągu kilku dni będzie już w pełni użytkowe. Podzielone jest na kilka sekcji:

Pierwsza sekcja to składniki, której prototyp pokazywany był gdzieś wyżej, jednak wczoraj stwirdziłem, że wygląda dość ohydnie i wygląda strasznie pusto, więc zacząłem całkowitą renowację, a tutaj jej efekty:
Spoiler:

Składniki widziane są wszystkie od samego początku, obecnie jest ich ponad 30, zanim skończę grę będzie pewnie koło 50-60. Limitem dla posiadania jednego składnika będzie prawdopodobnie 30 sztuk. Do zbierania cieczy potrzebne są oczywiście butelki. Podstawowe składniki, takie jak jagody czy fioletówka, mają swoje nieskończone źródła, te rzadsze występują pojedynczo i często zdobycie ich będzie trochę bardziej skomplikowane, w zależności od rodzaju, może to być jakaś minigierka, warunek posiadania jakiejś postaci, albo po prostu czysta wiedza z poprzednich godzin rozgrywki.

Druga sekcja to Przepisy, którą pokazywałem już w całości. Z początku nie mamy nic, z czasem odnajdujemy pochowane w różnych miejscach przepisy, czasami możemy od kogoś jakiś kupić, czasami można się ich po prostu nauczyć. W tej sekcji też, w prawym górnym rogu widać ile posiadamy przygotowanych eliksirów z tego przepisu, w tym wypadku limitem prawdopodobnie będzie 10.

Trzecia to Kieszeń, jedyna jeszcze fizycznie całkowicie nie rozpoczęta. Będzie posiadać jedno okienko z przedmiotami posiadanymi przez bohatera, których nie może samodzielnie użyć (w sensie jakieś klucze, fabularne przedmioty, aktualnie posiadana broń, ilość butelek, amulety czy takie pierdoły) oprócz tego będzie okienko przesuwane, w którym będą przedmioty możliwe do użycia (portfel, który sprawdza stan żetonów, mikstury lecznicze itp)

Czwarta to Postacie, też pokazywane wyżej. W ciągu rozgrywki poznamy szereg postaci, które będą chętne żeby nam pomóc. Gdy dołączą do drużyny będziemy mogli skorzystać z ich umiejętności, takich jak rozbijanie skał, prześlizgiwanie się przez małe miejsca i różne takie. Standardowo wygląda to tak, że postać ma swoje miejsce w którym przebywa, podchodzimy do niego, mówimy chodź ziomal, korzystamy z jego pomocy, a potem możemy albo z nim chodzić, bo może się przydać, albo go odstawić do domu. W pewnych momentach z powodu kwestii fabularnyc oczywiście pewne postaci wracają samodzielnie, a pewne są nieodłączne.

Piąta to Rozszczepienie, czyli:
Spoiler:

Po zdobyciu Kamienia Rozszczepiającego, mamy możliwość korzystania z Rozszczepienia, czyli umiejętności pozwalającej do przeniesienia się do wcześniej spotkanych Kamieni Rozszczepiających. Więcej chyba mówić nie trzeba.

Poza tym mamy oczywiście Zapis i Koniec. Każda zapisana gra podczas wczytywania, pokazuje aktualny rozdział gry oraz lokację w której skończyliśmy.

Pozdrawiam!!!!!!

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość