Anvocun [XP]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Obrazek
czyta się: Anwokun
RPG Maker: XP
Gatunek: RPG
Data Premiery: ???

SŁOWO OD AUTORA:
Po tylu latach, na reszcie widzę efekty swojej pracy. Skoro moje wypociny zaczynają przypominać grę, mogę w końcu się wam pochwalić co do tej pory zrobiłem. O to mój pierwszy i zarazem główny projekt. Anvocun to gra RPG nad którą pracowałem już od moich pierwszych początków z RPG Makerem, czyli od 2013 roku, o ile dobrze pamiętam. Projekt ten przechodził wiele metamorfoz: zmiany RPG Makera VX na XP, masy usprawnień graficznych, skryptowych itp, aż w końcu otrzymałem to co teraz widzicie na screenach. Planuję by Anvocun stał się dużym RPGiem, na miarę Opowieści z Edorii lub Parallel Worlds. Czy mi się to uda? Nie wiem, mam taką nadzieję że sprostam swoim oczekiwaniom.

ŚWIAT GRY:
Anvocun to olbrzymia kraina, tętniąca życiem oraz nieokiełznaną energią. Na jej ziemi żyła nie jedna cywilizacja, toczona była nie jedna wojna, przechodziła przez nią nie jedna zagłada. Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans). W wielu krajach rozwija się handel, rzemiosło, architektura, poezja, technologia. Świat wygląda teraz zupełnie inaczej, niż za czasów Wielkich Wojen. Dopiero teraz ludzie zaczynają dostrzegać prawdziwy sens swojego istnienia. Niestety ten okres musi się kiedyś skończyć, albowiem na krainę nadciągają czarne chmury. Czas Trzeciej Wielkiej Wojny nadchodzi! Wojny która zadecyduje o nowym porządku świata. A wszystko zacznie się w kraju zwanym Kormenią.

Przylesie – Hrabstwo leżące na południowy zachód Kormenii. Przez olbrzymie pasmo górskie i gigantyczne połacie lasu jest całkowicie odizolowana od reszty państwa. Dostać się tam można wyłącznie przełęczą prowadzącą przez góry. Kiedyś można było podróżować do Przylesia drogą powietrzną za pomocą Sterowców, niestety w obecnej chwili jest to bardzo niebezpieczne. Na terenach hrabstwa zaobserwowano działanie dziwnych anomalii pogodowych w postaci wyładowań elektrycznych o niespotykanej do tond sile. Co jest dziwne takie zjawisko doświadczono wyłącznie na terenach wcześnie wspomnianego hrabstwa. A ich największe stężenie znajduje się w okolicznych ruinach które są pozostałością po jednej z dawnych cywilizacji, która niegdyś zamieszkiwała tę krainę. Niektórzy mówią że te ziemię dotknęła klątwa, inni z kolei głoszą że to zemsta bogów którzy chcą ukarać ludzkość za to że powoli odsuwają się od ofiarowanej przez nich magii zastępując ją swoimi własnymi tworami, maszynami i urządzeniami. Są też tacy którzy uważają to za znak powrotu pradawnej rasy która tysiące lat temu opuściła Anvocun, chcąc zbadać sekrety kryte się za gwiazdami. Nikt dokładnie nie wie jaką tajemnicę skrywa Przylesie i to właśnie tam w dużej mierze rozgrywać się będzie akcja gry.

FABUŁA:
Na granicy Przylesia odbywa się wymiana handlowa z transportem ze stolicy Kormenii. Oprócz niezbędnych towarów, na tereny Przylesia przybyła grupa ludzi, którzy udali się w ten rejon w poszukiwaniu pracy. W śród nich jest młody i ambitny chłopak o imieniu Soren, który tak jak inni szuka dla siebie stałego źródła dochodu, z myślą co go może spotkać w tym tajemniczym hrabstwie. Owa grupa przybywa do Traktu Granicznego, gdzie przeprowadzana jest wcześniej wspomniana wymiana. Zatrzymują się tam na noc żeby odpocząć i coś zjeść, by móc w pełni sił z samego rana wyruszyć w dalszą drogę. Niestety w nocy Trakt Graniczny został zaatakowany przez nieznanych napastników. Cały transport towarów zostaje skradziony, wielu ludzi nie żyje. Jakimś cudem przeżyła zaledwie garstka, wśród której jest również Soren. Mimo tego nieszczęścia, nie zniechęca się by ruszyć dalej w Przylesie. Gdzie go nogi poniosą? Co zrobi? Jakie decyzje podejmie? Czas pokaże. Jedno jest pewne... życie Sorena już nigdy nie będzie takie same.

GRAFIKA I MUZYKA:
Anvocun wykorzystuje moje autorskie zasoby graficzne, zmodyfikowane zasoby z RPG Makera XP oraz lekko przerobione zasoby z internetu. O muzyce, nic nie napiszę, bo na razie tak owej nie posiadam w projekcie. Planuję wprowadzić, specjalnie skomponowane na potrzebę tej produkcji utwory muzyczne. Sam tego nie dokonam, więc w tym przypadku będę musiał prosić kogoś o pomoc/współpracę.

MECHANIKA:
Systemy takie jak ekwipunek czy dziennik zadań będą zrobione na zdarzeniach (na osobnej mapce w rozmiarze 20x15). Pojawi się również system talentów, które gracz będzie mógł uczyć się u poszczególnych nauczycieli za punkty nauki i pieniądze. Jeżeli chodzi o system walki, to planuję jedynie lekko zmodyfikować standardowy system. Wszystkie mechaniki są jeszcze w fazie planu, więc tu na razie aż tak rozpisywać się nie będę ;)

SCREENY:
Screeny prezentują jedynie to co obecnie posiadam (Szału nie ma). Wszystko może jeszcze ulec zmianie. Mam taką nadzieję że w tym roku pokażę wam o wiele więcej. Jakieś zalążki mechaniki a może nawet coś z samej rozgrywki. Czas pokaże.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 11:44 przez PInroz, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Zapowiedź mi się podoba, wygląda miło, schludnie dosyć (ale powinieneś popracować nad ortografią). Grafika podoba mi się, hud jest spoko, pierwszy screen bardzo fajny, drugi troszkę mniej (tablica, ściana i ścieżka wyglądają zbyt nowocześnie, szczególnie ścieżka wygląda na betonową, popraw.) Pozbyłbym się czysto-białych strzałek wskazujących kierunek, albo w ogóle (gracze nie powinni mieć problemów z nawigacją, jeśli dobrze i klarownie zrobisz mapy), albo zastąp je jakimiś nieco bardziej ozdobnymi i pół-przezroczystymi.

Opis świata brzmi całkiem okej. Postaraj się, aby Soren był ciekawym bohaterem.

Powodzenia
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Adrap »

Całkiem duża zapowiedź, ale widzę, że jeszcze nikt się tu nie wypowiedział lenie!

No procent ukończenia, a rok rozpoczęcia to raczej kiepski żart, ale to raczej pominę. Z chęcią poczekam na dużego RPGa.

Świat gry dość typowy, szczególnie zbliżające się wielkie zło, ale jak zawsze daje dość duży punkt wyjścia dla bohaterów. Zastanawiam się na ile będziemy w stanie zwiedzić ten wielki świat. Fabuła w sumie to samo, bez szału, ale też bez widocznych banałów.

Grafika. W zasadzie nie jest za dużo pokazane, ale już na podstawie tego mogę stwierdzić, że jest duża niespójność stylów. Ostre liście drzew na dziwnie jaskrawym i rozmytym :twisted: konarze. Wygląda to po prostu źle. No i trochę wieje pustką trochę, zobaczyłbym interakcję z czymkolwiek. Title screen za to mi się podoba. Character ma ten sam problem, poza tym ma widoczne błędy na rękach.

Powodzenie w tworzeniu(?).
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Vodun »

Skrzydło Pinroza zadziałało, temat ma już kilka odpowiedzi :)


Procent ukończenia: 0,2\100% - szkoda trochę, będzie trzeba długo czekać szczególnie gdy gra już jest w produkcji od 8 lat :/

Gra dość typowa w fabule/świecie ale może mieć interesujące elementy.

Mam nadzieje że po wydaniu zapowiedzi i słowach zachęty prace pójdą szybciej :)

Własna grafika brzmi dobrze, mam nadzieje że zobaczymy dużo fajnych grafika.

Drobne pytanie dotyczące świata,
Aż do dzisiejszych czasów roku 1425, gdzie kraina przechodzi całkowite Odrodzenie (Renesans).
Domyślam się że nie jest to nasz świat, mamy nowy kontynent, bogów i starożytną rasę. Co stało się w roku 0 że zaczęto wtedy liczyć lata w kalendarzu?

Oprócz tego, powodzenia!
Niech zajmie to mniej niż następne 8 lat :)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Vodun pisze:Procent ukończenia: 0,2\100%
Vodun pisze:8 lat
Anvocun przechodził tyle metamorfoz, że stracił praktycznie olbrzymią część ze swojego pierwowzoru, więc proszę nie brać aż tak tego dosłownie. A procent ukończenia, no to już olbrzymia pomyłka, popełniona podczas pisania zapowiedzi :oops: Z pewnością wiele osób ten malutki błąd zraził... od razu uprzedzam aż tak źle nie jest :-P
Adrapnikram pisze:No procent ukończenia, a rok rozpoczęcia to raczej kiepski żart
Taki spóźniony żart prima aprilisowy :lol: A teraz na poważnie :|
Kryzz333 pisze:(tablica, ściana i ścieżka wyglądają zbyt nowocześnie, szczególnie ścieżka wygląda na betonową, popraw.)
Ścieżka jest już poprawiona, co do reszty, będę potrzebował trochę czasu :wink: Cieszę się z każdej waszej opinii, nawet tej złej co pozwoli mi udoskonalić projekt. W grudniu tamtego roku przyrzekłem sobie że wstawię zapowiedź gry i wstawiłem :roll: Może jak przyrzeknę sobie że wydam demo w następnym roku, to demo się pojawi? Na razie nie uprzedzajmy faktów :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

Fajna zapowiedź, fajne screeny. Pograłbym, chociaż plan działania nie zwiastuje, że stanie się to... szybko. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Dragon Kamillo »

Zapowiedź, opisy, itp bardzo mnie się podoba, aż chce się czekać - bo "wygląda" fajnie.

No ale jak się zjedzie do zrzutów to czar niestety pryska - znaczy nie jest tak źle, ale trochę niespójnie. Np pień drzewa za nic nie pasuje do reszty, do tego wygląda jak wycinek zdjęcia kory w kształcie drzewa - ble. Strzałki też się chyba za bardzo wyróżniają, ale szczerze mogłyby nawet zostać. No i mam nadzieję że zrzuty pochodzą z nocy, bo jeśli nie - to jest trochę za ciemno i mroczno.

Aaa i w tym fajnym titlu masz uciętą literę 'j' w "Rozpocznij grę".

Nawet czekam, ciekawe jak to się rozwinie, ogólnie bardzo w moim stylu.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Vodun pisze:Mam nadzieje że po wydaniu zapowiedzi i słowach zachęty prace pójdą szybciej :)
Zacząłem tworzyć nowe zasoby graficzne, przerabiałem te które według większości są nie spójne do reszty (nieszczęsna kora drzew), zacząłem tworzyć podstawy do nowych lokacji :roll: Więc myślę że jest w miarę dobrze :wink: Na razie nie pokażę nic nowego, gdyż mój internet na to mi nie pozwala, mogę zaświadczyć tylko tyle że: Produkcja rusza cały czas do przodu :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Sporo, czasu minęło, od ostatnich wieści na temat Anvocun :roll: Po dość długim rozmyślaniu, doszedłem do wniosku, że wypadało by w końcu pokazać coś nowego. Przy okazji, podzielę się z wami kilka nowinkami odnośnie gry. Może najpierw nowinki :mrgreen: Pracę nad projektem, cały czas ruszają do przodu. Obecnie pracuję teraz nad mechaniką gry, która zmieniła swój pierwotny zamysł. Zamiast na zdarzeniach, jest ona na skryptach. A konkretniej to zamiana windowskina na obrazki, co umożliwia mi przygotowanie do każdego okna osobny obrazek. Plus kilka kosmetycznych poprawek (BOŻE BŁOGOSŁAW DRAGON KAMILLO :lol: :lol: :lol: )

Teraz wspomnę trochę o pomysłach jakie mam zamiar wprowadzić do gry, które mogą lecz nie muszą pojawić się w Anvocun. A to już zależy od tego czy podołam wyzwaniu:
- Będzie podział na frakcje (Planuję wprowadzić trzy główne frakcje do których gracz będzie mógł dołączyć)
- Kilka pobocznych frakcji lub rasy, które będą ofiarować rozbudowane wątki poboczne
- Gra podzielona będzie na Prolog, Epilog i 5 Rozdziałów
- Po przejściu Prologu (który z resztą będzie swoistym samouczkiem) gracz będzie miał dostęp do całego Przylesia, które będzie mógł swobodnie eksplorować. A jedyną przeszkodą będą wrogowie, oraz strefy objęte wysokim stężeniem Magicznych Anomalii, które w sumie będą stanowić między innymi granice Przylesia (Coś w rodzaju Magicznej Bariery z Gothica)
- Dużo zadań pobocznych (które będą mieszanką Gothica i Wiedźmina :-D )
- Jeżeli ogarnę trzy frakcje, to w planach mam stworzyć możliwość przejścia gry nie wymagającej dołączenia do żadnej frakcji (czyli bycie neutralnym)

Na razie to tyle. Pora coś pokazać :wink: Czeka mnie jeszcze sporo pracy, w odnośnie mechanik, jednak bardzo mi zależy by wam coś zaprezentować. Więc macie tu screen jak będzie wyglądać miej więcej okno statusu (Atrybuty) Przedstawia ono, typowe dla RPG Makera statystyki, imię bohatera, frakcja do której należy postać, aktualnie nałożony efekt (Kondycję), oraz lista wszystkich dostępnych w grze efektów, które gracz może dostać. Jak pewnie widzicie, są one w formie ikonek. Których na screenie nie ma, gdyż na razie nie mam na nie kompletnie pomysłu, jak by wyglądały. Wszystko jednak może ulec zmianie :wink: Na razie to tyle. Postaram się jeszcze coś pokazać w tym roku. (jednak nic nie obiecuję) No cóż, biorę się więc za tworzenie i POZDRAWIAM 8)
Obrazek
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Anvocun [XP]

Post autor: Kryzz333 »

No fajnie, fajnie :) Widać szykuje się swojska gra :P Jakby co to też mogę pomóc :V
i trochę pomarudzę - 5 Rozdziałów i 3 frakcje brzmi niebezpiecznie dużo.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Anvocun [XP]

Post autor: McLaren »

@PInroz cóż mogę powiedzieć... to co robisz jest niesamowite! Niewiele osób przykłada się tak do swojej gry jak ty, widzę, że masz potencjał :)
Dopracowałbym jednak grafikę, kiedy możemy spodziewać się screena z poprawek lokacji?
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

McLaren pisze:@PInroz cóż mogę powiedzieć... to co robisz jest niesamowite! Niewiele osób przykłada się tak do swojej gry jak ty, widzę, że masz potencjał :)
Miło mi to słyszeć, niestety przykładanie się do własnej gry grozi, tym że trzeba ją cały czas dopracowywać. Ale jak już tworzyć grę, to tylko w sposób profesjonalny. A przynajmniej ja tak mam :roll:
McLaren pisze:Dopracowałbym jednak grafikę, kiedy możemy spodziewać się screena z poprawek lokacji?
Pracuję teraz nad lokacjami, gdyż musiałem zrobić nowy projekt pod skrypty przerobione przez Dragon Kamillo. Pracuję teraz nad lokacjami Przylesia. Postaram się w tym miesiącu pokazać coś nowego jeżeli chodzi o mapping. Po za tym zmieniam całkowicie hud. Będzie teraz o wiele mniejszy i praktyczniejszy.
Kryzz333 pisze:Jakby co to też mogę pomóc :V
Dzięki, ale na razie nie potrzebuję pomocy. Jak by co to dam znać :wink:
Kryzz333 pisze:trochę pomarudzę - 5 Rozdziałów i 3 frakcje brzmi niebezpiecznie dużo.
Mierzę wysoko, jeżeli mnie to przerośnie, to zawsze mogę co nie co usunąć. Jak na razie są to tylko plany :-D
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Żeby zakończyć ten rok twórczo, postanowiłem zaprezentować, wam nowe screeny z gry :wink: Można na nich zobaczyć nowy wygląd paska HUD, okno przedmiotów oraz oczywiście wygląd otoczenia (w tym przypadku Traktu Granicznego). I to tyle, oby następny rok był bardziej owocny :mrgreen:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 11:49 przez PInroz, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Anvocun [XP]

Post autor: McLaren »

Hmm... poprzedni HUD też był niczego sobie ;) Grafika prezentuje się znakomicie ;)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Anvocun [XP]

Post autor: PInroz »

Mała informacja, odnoście Anvocun... cały czas go tworzę :wink:

Od ostatniego wpisu, wprowadziłem sporo zmian, które są dość odczuwalne. Przede wszystkim wspomnę coś na temat systemu walki. Przez długi czas nie wiedziałem jak on będzie się prezentował. Aż do momentu kiedy zaimplementowałem skrypt RTHABS, (jego uproszczoną wersję). Skrypt który możecie spotkać chociaż by w grze Cena krwi - Retrospekcja. Czyli Anvocun będzie posiadał walkę w czasie rzeczywistym (ABS). Oprócz tego, pozmieniało się sporo, jeżeli chodzi o mapping. Obecnie pracuję nad charactersami Sorena, z różnymi rodzajami broni. Wygląd naszego protagonisty będzie się zmieniał, w zależności od tego jaką broń, tarczę i pancerz będzie miał założoną w zakładce (Rynsztunek). Całość oczywiście połączona jest z ABSem. Bohater posiada broń przypiętą do pasa, po naciśnięciu przycisku C lub Enter robi zamach bronią, po czym z powrotem przypina ją do pasa. Powtarza całą czynność do czasu aż przeciwnik nie padnie trupem. Rozbuduję ten system walki i efekt będzie ciekawy :-D

Oprócz tego zmieniłem zarys fabularny i wygląd Sorena. Dodaje też obrazek kilka przykładowych broni, jak by się one prezentowały na postaci, jak by bohater je założył.
Obrazek
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
ODPOWIEDZ