[ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
: 28 gru 2008, 15:40
Wstęp
Gatunek: TBS (Strategia turowa)
Wersja RM: 2k3
Zrobiłem przerwę w Heroesach, bo wymagają dosyć dużo pracy dla marnego efektu. Postanowiłem zrobić grę, która nie będzie miała super skomplikowanego systemu, a zachowa swoją świetność. Zmodyfikowałem sobie świat Heroesów, dodałem własną fabułę i zmieszałem ją z kilkoma grami i tak oto powstał Boski Materiał. Zgłoszenie daję tak późno nie dlatego, żeby to niby miało wywołać szok tylko dlatego, że byłem leniwy
Fabuła
W krainie zwanej Aurumn, żyły dwa narody: Rettyci, uczciwy i sprawiedliwy kraj, w którym prawo było najważniejsze oraz Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii. Nie prowadziły ze sobą wojen, aż do czasu, gdy na granicy tych dwóch państw znaleziono złoża mitycznego surowca - mithrilu, który był lżejszy, a zarazem twardszy od żelaza, a według legend miał też moc magiczną. Według prawa właścicielami byli Rettyci, którzy go pierwsi zauważyli, jednak Trufaci również zaczęli sobie rościć do niego prawo. Szybko przejęli siłą kopalnie mithrilu, czym rozpoczęli Wielką Wojnę. Sytuacja się o wiele bardziej skomplikuje, gdy na ląd przypłynie plemię prymitywnych i brutalnych Ferotów, którzy nie mają żadnych skrupułów i chęci do negocjacji z innymi oraz gdy jedna ze stron używając legendarnego mithrilu, przywoła na pomoc pewną mityczną rasę...
Mechanika gry
W grze możemy wcielić się w dowódcę jednej z w/w nacji. Dostajemy pod panowanie jedno lub więcej miast. Naszym zadaniem jest rozwijać je, konstruując nowe budowle i ulepszając już istniejące oraz rekrutować żołnierzy, którymi będziemy podbijać wrogie zamki.
W grze występują trzy (a właściwie cztery) surowce. Są one niezbędne do produkcji wojsk oraz tworzenia budowli. Wyróżniamy:
Drewno, które dostarczają tartaki
Kamienie wydobywane z wykopalisk
Metale, których źródłem są kopalnie
Jedzenie produkowane w gospodarstwach
Rekrutowane wojska wyruszają w trasę, która prowadzi do wrogiego miasta, jednak w międzyczasie mogą odwiedzać różne obiekty na mapie oraz brać udział w losowych zdarzeniach - znaleźć surowce, artefakty lub najemników lub zostać zaatakowanym przez bandytów lub przedziwne kreatury.
Walka będzie przebiegała automatycznie, jej wynik poznacie w ciągu ułamka sekundy. Zwycięstwo będzie zależało od ilości wojsk, jego typu, morale żołnierzy oraz ewentualnie od znalezionych po drodze artefaktów.
Wyróżniamy 3 główne typy jednostek, w skład których wchodzą różne podgrupy:
Piechotę (m. in. Pikinierów i Zbrojnych)
Łuczników
Kawalerię
Każda jednostka będzie miała swoją mocną i słabą stronę.
Planuję stworzyć kampanię, około 10 scenariuszy dla każdej z nacji. Będzie należało skończyć kampanię jednego narodu, aby poznać dalsze losy sporu z perspektywy innego państwa.
Grafika i muzyka
Chipsety znalezione na TA lub Charas-Project, charsety zripowane przez Kvacha z "Der Langrisser", gdyby nie one, to bym się za to pewnie nie wziął. Reszta części wizualnej jest moimi editami różnych ripów. Muzyka głównie z TA, skomponowana przez Mertruva i Inq'a oraz pobrana z Charas-Project.
Screenshoty
Ekranik przed pierwszym scenariuszem Trufatów
Ekran gry - wrogie miasta i łącząca je droga.
Ekran danego miasta.
Tak, wiem, że jedno zdanie w screenie 1 zawiera błąd gramatyczny.
Podsumowanie
Projekt zyska miano gry dość szybko nie jest bardzo skomplikowany. Najbardziej pracochłonną częścią tworzenia będzie zrobienie kampanii dla wszystkich stron.
Datę premiery przewiduję na okolice X, gdzie XEN ^ XE(4.2009 ; 12.2009)
Zapraszam do pisania komentarzy (wręcz nalegam) i pytań.
Gatunek: TBS (Strategia turowa)
Wersja RM: 2k3
Zrobiłem przerwę w Heroesach, bo wymagają dosyć dużo pracy dla marnego efektu. Postanowiłem zrobić grę, która nie będzie miała super skomplikowanego systemu, a zachowa swoją świetność. Zmodyfikowałem sobie świat Heroesów, dodałem własną fabułę i zmieszałem ją z kilkoma grami i tak oto powstał Boski Materiał. Zgłoszenie daję tak późno nie dlatego, żeby to niby miało wywołać szok tylko dlatego, że byłem leniwy
Fabuła
W krainie zwanej Aurumn, żyły dwa narody: Rettyci, uczciwy i sprawiedliwy kraj, w którym prawo było najważniejsze oraz Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii. Nie prowadziły ze sobą wojen, aż do czasu, gdy na granicy tych dwóch państw znaleziono złoża mitycznego surowca - mithrilu, który był lżejszy, a zarazem twardszy od żelaza, a według legend miał też moc magiczną. Według prawa właścicielami byli Rettyci, którzy go pierwsi zauważyli, jednak Trufaci również zaczęli sobie rościć do niego prawo. Szybko przejęli siłą kopalnie mithrilu, czym rozpoczęli Wielką Wojnę. Sytuacja się o wiele bardziej skomplikuje, gdy na ląd przypłynie plemię prymitywnych i brutalnych Ferotów, którzy nie mają żadnych skrupułów i chęci do negocjacji z innymi oraz gdy jedna ze stron używając legendarnego mithrilu, przywoła na pomoc pewną mityczną rasę...
Mechanika gry
W grze możemy wcielić się w dowódcę jednej z w/w nacji. Dostajemy pod panowanie jedno lub więcej miast. Naszym zadaniem jest rozwijać je, konstruując nowe budowle i ulepszając już istniejące oraz rekrutować żołnierzy, którymi będziemy podbijać wrogie zamki.
W grze występują trzy (a właściwie cztery) surowce. Są one niezbędne do produkcji wojsk oraz tworzenia budowli. Wyróżniamy:
Drewno, które dostarczają tartaki
Kamienie wydobywane z wykopalisk
Metale, których źródłem są kopalnie
Jedzenie produkowane w gospodarstwach
Rekrutowane wojska wyruszają w trasę, która prowadzi do wrogiego miasta, jednak w międzyczasie mogą odwiedzać różne obiekty na mapie oraz brać udział w losowych zdarzeniach - znaleźć surowce, artefakty lub najemników lub zostać zaatakowanym przez bandytów lub przedziwne kreatury.
Walka będzie przebiegała automatycznie, jej wynik poznacie w ciągu ułamka sekundy. Zwycięstwo będzie zależało od ilości wojsk, jego typu, morale żołnierzy oraz ewentualnie od znalezionych po drodze artefaktów.
Wyróżniamy 3 główne typy jednostek, w skład których wchodzą różne podgrupy:
Piechotę (m. in. Pikinierów i Zbrojnych)
Łuczników
Kawalerię
Każda jednostka będzie miała swoją mocną i słabą stronę.
Planuję stworzyć kampanię, około 10 scenariuszy dla każdej z nacji. Będzie należało skończyć kampanię jednego narodu, aby poznać dalsze losy sporu z perspektywy innego państwa.
Grafika i muzyka
Chipsety znalezione na TA lub Charas-Project, charsety zripowane przez Kvacha z "Der Langrisser", gdyby nie one, to bym się za to pewnie nie wziął. Reszta części wizualnej jest moimi editami różnych ripów. Muzyka głównie z TA, skomponowana przez Mertruva i Inq'a oraz pobrana z Charas-Project.
Screenshoty
Ekranik przed pierwszym scenariuszem Trufatów
Ekran gry - wrogie miasta i łącząca je droga.
Ekran danego miasta.
Tak, wiem, że jedno zdanie w screenie 1 zawiera błąd gramatyczny.
Podsumowanie
Projekt zyska miano gry dość szybko nie jest bardzo skomplikowany. Najbardziej pracochłonną częścią tworzenia będzie zrobienie kampanii dla wszystkich stron.
Datę premiery przewiduję na okolice X, gdzie XEN ^ XE(4.2009 ; 12.2009)
Zapraszam do pisania komentarzy (wręcz nalegam) i pytań.