Strona 1 z 2

[ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 28 gru 2008, 15:40
autor: Akwarelek
Wstęp

Gatunek: TBS (Strategia turowa)
Wersja RM: 2k3

Zrobiłem przerwę w Heroesach, bo wymagają dosyć dużo pracy dla marnego efektu. Postanowiłem zrobić grę, która nie będzie miała super skomplikowanego systemu, a zachowa swoją świetność. Zmodyfikowałem sobie świat Heroesów, dodałem własną fabułę i zmieszałem ją z kilkoma grami i tak oto powstał Boski Materiał. Zgłoszenie daję tak późno nie dlatego, żeby to niby miało wywołać szok tylko dlatego, że byłem leniwy :-)

Fabuła
W krainie zwanej Aurumn, żyły dwa narody: Rettyci, uczciwy i sprawiedliwy kraj, w którym prawo było najważniejsze oraz Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii. Nie prowadziły ze sobą wojen, aż do czasu, gdy na granicy tych dwóch państw znaleziono złoża mitycznego surowca - mithrilu, który był lżejszy, a zarazem twardszy od żelaza, a według legend miał też moc magiczną. Według prawa właścicielami byli Rettyci, którzy go pierwsi zauważyli, jednak Trufaci również zaczęli sobie rościć do niego prawo. Szybko przejęli siłą kopalnie mithrilu, czym rozpoczęli Wielką Wojnę. Sytuacja się o wiele bardziej skomplikuje, gdy na ląd przypłynie plemię prymitywnych i brutalnych Ferotów, którzy nie mają żadnych skrupułów i chęci do negocjacji z innymi oraz gdy jedna ze stron używając legendarnego mithrilu, przywoła na pomoc pewną mityczną rasę...

Mechanika gry
W grze możemy wcielić się w dowódcę jednej z w/w nacji. Dostajemy pod panowanie jedno lub więcej miast. Naszym zadaniem jest rozwijać je, konstruując nowe budowle i ulepszając już istniejące oraz rekrutować żołnierzy, którymi będziemy podbijać wrogie zamki.

W grze występują trzy (a właściwie cztery) surowce. Są one niezbędne do produkcji wojsk oraz tworzenia budowli. Wyróżniamy:
ObrazekDrewno, które dostarczają tartaki
ObrazekKamienie wydobywane z wykopalisk
ObrazekMetale, których źródłem są kopalnie
ObrazekJedzenie produkowane w gospodarstwach

Rekrutowane wojska wyruszają w trasę, która prowadzi do wrogiego miasta, jednak w międzyczasie mogą odwiedzać różne obiekty na mapie oraz brać udział w losowych zdarzeniach - znaleźć surowce, artefakty lub najemników lub zostać zaatakowanym przez bandytów lub przedziwne kreatury.

Walka będzie przebiegała automatycznie, jej wynik poznacie w ciągu ułamka sekundy. Zwycięstwo będzie zależało od ilości wojsk, jego typu, morale żołnierzy oraz ewentualnie od znalezionych po drodze artefaktów.

Wyróżniamy 3 główne typy jednostek, w skład których wchodzą różne podgrupy:

Obrazek Piechotę (m. in. Pikinierów i Zbrojnych)
Obrazek Łuczników
Obrazek Kawalerię

Każda jednostka będzie miała swoją mocną i słabą stronę.

Planuję stworzyć kampanię, około 10 scenariuszy dla każdej z nacji. Będzie należało skończyć kampanię jednego narodu, aby poznać dalsze losy sporu z perspektywy innego państwa.

Grafika i muzyka
Chipsety znalezione na TA lub Charas-Project, charsety zripowane przez Kvacha z "Der Langrisser", gdyby nie one, to bym się za to pewnie nie wziął. Reszta części wizualnej jest moimi editami różnych ripów. Muzyka głównie z TA, skomponowana przez Mertruva i Inq'a oraz pobrana z Charas-Project.

Screenshoty

Obrazek
Ekranik przed pierwszym scenariuszem Trufatów

Obrazek
Ekran gry - wrogie miasta i łącząca je droga.

Obrazek
Ekran danego miasta.

Tak, wiem, że jedno zdanie w screenie 1 zawiera błąd gramatyczny.

Podsumowanie
Projekt zyska miano gry dość szybko nie jest bardzo skomplikowany. Najbardziej pracochłonną częścią tworzenia będzie zrobienie kampanii dla wszystkich stron.
Datę premiery przewiduję na okolice X, gdzie XEN ^ XE(4.2009 ; 12.2009)

Zapraszam do pisania komentarzy (wręcz nalegam) i pytań.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 28 gru 2008, 17:18
autor: Kalashnikov
Dla mnie pełen wypas, szczególnie dlatego, że sam od jakiegoś czasu noszę się z checią zrobienia czegoś podobnego (a Ty mi ukradłeś pomysł ;_; ).
Grafika idealnie do siebie pasuje. O muzykę jestem spokojny wnioskując z opisu (Ludz + Inq = Win).

Dopiszę coś poźniej, bo mało czasu mam. Powiem tylko, że wszystkim malkontentom piszącym, że za mało zapowiedzi w tym roku wykręciliście niezły numer. Nie dość, że już 5, to jakie to zapowiedzi!

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 28 gru 2008, 20:10
autor: Mertruve
Myślałem, że to ta zapowiedź jest boskim materiałem ;D Zapowiada się fanie, nie mam się czego czepić poza jednym - można samemu decydować o byciu czyimś mentorem :)?

//dół: LOL JAKI LANS

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 28 gru 2008, 23:57
autor: Super Vegeta
Akwarelek pisze:Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii.

Akwarelek pisze:(...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii.

Akwarelek pisze:(...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali (...) religii.
<3

Sama gra zaś bardzo kewlniasto wygląda. Nie będę mówił, że ciekawie się zapowiada, bo wypowiadam te słowa przy prawie każdym projekcie ( :p ), ale za to ciekaw bardzo jestem, jak wyglądać będzie mechanika gry, zwłaszcza owa automatyzacja walki i innych zdarzeń. Cóż - pożyjemy, zobaczymy, aye?

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 29 gru 2008, 00:25
autor: Akwarelek
Mert, nie. Tutaj się nie jest czyimś mentorem. Każda nacja będzie miała swojego głównego "Speakera" (ustalonego przeze mnie), który będzie do ciebie przemawiał przed kolejnymi scenariuszami.

Super Vegeta pisze:
Akwarelek pisze:(...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali (...) religii.
<3

Kieruję się rzeczywistością, logiką i racjonalizmem.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 29 gru 2008, 00:46
autor: Ska'ciu
No proszę, jakie prawdziwe nacje xD
A gra... no pomysł ciekawy jak i sama gra - z opisu no i ta oryginalność :)
A co do mentora - to dobre jest, w RTS'ach choćby takim C&C też zawsze jest nad nami dowódca który zleca nam kolejne misje.
Prawie jak RTS... z tym że turowy ^^

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 29 gru 2008, 10:50
autor: FEI
dobrze że herosów dałeś na 2 plan, przynajmniej coś z tego będzie XoD

nie żebym nie wierzył w Twoje umiejętności, tylko takie zmaganie się ze skryptami może zgasić największy zapał

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 29 gru 2008, 20:37
autor: Inq
Fajne, fajne.
Chcesz midy na OST to pisz.

Na herosy bardzo liczyłem, tak więc na to pewnie oddam swój głos. Na Gromadę też, jeśli będzie można kilka.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 30 gru 2008, 20:34
autor: Caesum
No, od pewnego czasu spoglądam swym błękitnym okiem na ten temat, i muszę przyznać, gra zapowiada się naprawdę ciekawie, a Hirołsów nawet lubię ;> Tak czy siak, to może być przełomowa gra.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 30 gru 2008, 23:53
autor: Lloyd
Pod względem mechaniki projekt zapowiada się dość interesująco. Oprawa graficzna też jest niezła, przypomina mi nieco niedoszłe Thrinum K-lafiora. Ogólnie przydałaby się jakaś porządna strategia na scenie, życzę więc natchnienia i wytrwałości przy pracy :)

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 18 lut 2009, 00:30
autor: kvachu
Kalashnikov pisze:Dla mnie pełen wypas, szczególnie dlatego, że sam od jakiegoś czasu noszę się z checią zrobienia czegoś podobnego (a Ty mi ukradłeś pomysł ;_; ).

Co za problem, zrób mu konkurencję =P.
Co do samego projektu to wyglada to cacy. Obyś wytrzymał.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 18 lut 2009, 02:11
autor: X-Tech
Osobiście wolę horrory jednak czytając opis tej gry zainteresowałem się.

Zapowiada się klimatycznie, interesująco. Gra, w której będziemy w samym centrum akcji, w której biorą udział dwa wielkie rody do tego mechanika, która jest tu największym plusem, bo daje odczuć możliwość wpływania taktycznie/strategicznie na fabułę z ogromem możliwości no wg. mnie to największa zaleta i podstawa oryginalności tytułu i z tego względu chętnie bym w ten tytuł zagrał. herosów nie znam to tym bardziej.

Fabuła mi się nawet podoba jak na grę tego typu ponieważ daje duże możliwości do niezliczonej ilości różnego rodzaju konfliktów i potyczek.
Muza jaką tworzą chłopaki z TA Meturve i Inq może autentycznie pasować do tej produkcji.

Jeśli zmieścisz się w wyznaczonym przez siebie terminie jestem za tym, abyś ten projekt tworzył jeśli jednak ma on mieć długie opóźnienie ze względu tego iż tworzenie może okazać się zbyt długotrwałe/czaso/pracochłonne to warto jednak zająć się mniejszymi projektami, ale to twoja decyzja. Na pewno z ciekawości ten tytuł odpalę jak już się pojawi, bo gra jak widać oryginalna.

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 18 lut 2009, 13:13
autor: shedim2
Akwarelek masz zamiar wystawić jakieś demo?

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 18 lut 2009, 15:50
autor: Akwarelek
Ok, odpowiadam na pytania:

Nie zmieszczę się w wyznaczonym terminie. :wink: Lenistwo, itd., po prostu życie. Nie mogę wam dzisiaj powiedzieć, kiedy ukończę grę, po dłuższym myśleniu z pomocą chociażby Kałasza przychyliłem się do zrobienia dwóch części gry (co obniży mi początkowo poprzeczkę i przyspieszy wydanie).

Wersja pierwsza będzie zawierała prawdopodobnie 1 kampanię i nie tyle bajerów co druga - można to nazwać "demem" tylko ze względu na w/w jedną kampanię. Postaram się jednak, aby fabuła i rozwój wydarzeń były siłą napędową tej gry.

Wersja druga, oprócz dokończenia historii, będzie oferowała nowe udogodnienia. I na pewno zdążę poprawić między wersjami AI.

Screenami nie będę was karmił, czekajcie, a pewnego dnia zostaniecie zaskoczeni. :-D

Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał

: 18 lut 2009, 16:34
autor: shedim2
nie mogę się doczekać :-D !


PS: czy "hirołsy" kiedyś wyjdą?