Przeznaczenie

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Przeznaczenie

Post autor: Enyafan »

Boom, skarbie!

Tytuł: Przeznaczenie
WersjaRM: 2k3

W grze wcielamy się w Vidalę, młodą dziewczynę nękaną koszmarami i wizjami. Pewnego dnia jej życie zostaje brutalnie zakłócone przez atak nieznanej istoty, która zabija jej matkę i zamienia w kamień brata. Vidala opuszcza pusty już dom w poszukiwaniu składników na miksturę, która jej zdaniem jest jedyną drogą, by go ocalić. Nie ma pojęcia, że to wymysł mieszkańców wioski, którzy w ten sposób postanowili pozbyć się niebezpieczeństwa, jakie ich zdaniem na wszystkich ściąga. Z biegiem czasu okazuje się, że atak na dom Vidali to nie jedyna sprawa owiana tajemnicą.

Gra powstaje od bardzo długiego czasu, jednak ostatnio przeszła gruntowne zmiany. Dialogi zostały zmienione, mapy i chipsety zostały upiększone, fabuła uległa poprawkom, metamorfozę nie do poznania przeszedł towarzysz Vidali, postacie nabrały charakteru.

Nigdy nie byłem specjalnie dobry w skryptach, dlatego brak zaawansowanych staram się nadrabiać różnymi drobnymi smaczkami. Jest więc system dnia i nocy, głód, dialogi z wyborami (i wynikający z nich charakter), grafika humanoidalnych przeciwników stylizowaną na RTP, zostające ciała, dużo "zbędnych nieregularności" których brakuje w jRPGach (bezużyteczne
przedmioty, zróżnicowane pod względem wydajności zaklęcia), dziennik (bardziej osobisty i rozbudowany niż w demie)

Generalnie stawiam na fabułę, dialogi i klimat, zaś za najsilniejsze inspiracje uważam Baldur's Gate i The Longest Journey. Wyeliminowałem humor nieprzystający do sytuacji, jaki często pojawiał się w demie. Wolę raczej przeplatać poważne i zabawne motywy, niż wrzucać je wszystkie razem do jednego worka. W grze pojawia się "wizualna przemoc", erotyka i wulgaryzmy, dlatego też "Przeznaczenie" adresowane jest do osób dorosłych. ;)

Zamierzam wkrótce wydać drugie demo. Będzie się ono kończyło wcześniej niż poprzednie (które ujrzało światło dzienne przed czterema-pięcoma laty), jednak chcę je wydać z prostego względu - nie chcę być kojarzony z potworkiem, jakim była pierwsza wersja. Aż mnie dziwi, że to się niektórym podobało ^^

Screeny:

Obrazek
Thivial używa szarży.

Obrazek
Vidala zachowuje zimną krew na widok nieumarłego.

Obrazek
Wodospad najlepszym prysznicem eber.

Obrazek
Jeden z wyborów, którego trzeba dokonać podczas zadania.

Obrazek
Ten mhroczny strumyk szumi. Tylko nie za bardzo to widać na screenie. ;)

Obrazek
Rozmowa z przypadkowo spotkanym wędrowcem.

Obrazek
Duet, na który wszyscy czekali :D


Za facesety RTP przepraszam, ale po prostu nie mam serca się ich pozbywać. Strasznie je lubię. Ponadto mają największy udział w określaniu wyglądu postaci, ich zmiana byłaby zbyt znacząca. Jakby co, to pojawiają się tylko przy głównych bohaterach i duecie MonaLisa.
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Przeznaczenie

Post autor: BeVoo »

Czyli ze nie ma w necie juz linkow do poprzedniego dema? :P
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Przeznaczenie

Post autor: Super Vegeta »

Instytut Pamięci Scenowej zdecydował się odtajnić kolejną część swych archiw. =D
http://svgames.cyberdusk.pl/trash/Przeznaczenie2.rar
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Przeznaczenie

Post autor: Foxer »

chcę je wydać z prostego względu - nie chcę być kojarzony z potworkiem, jakim była pierwsza wersja. Aż mnie dziwi, że to się niektórym podobało ^^
Wtf? Mi się tam podobało, nawet bardzo :}

Btw. dziwnie trochę wyglądają te nowe, wysokie charsety. Te zwykłe były fajniejsze ;<
nickexile
Posty: 58
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:23

Re: Przeznaczenie

Post autor: nickexile »

Nie e, nie były XD

Super, że ta gra wciaz powstaje. Nie moge sie wprost doczekac :))

BTW Mam nadzieje, ze wciaz sa odglosy stóp? ;]
Fight fire with fire.

Fight gayness with... oł szit
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: Przeznaczenie

Post autor: Enyafan »

nickexile - nie, nie ma. ;) Moim zdaniem były strasznie denerwujące... czyżbym się mylił?
Foxer - dzięki nowym charsetom od razu widać, że ktoś jest niziołkiem, krasnoludem, dzieckiem itp. I w ogóle są superfajne. :P
SV - UMRZYJ. :P



Muahahaha, ściągnąłem to. Jezus Maryja, przecież to jest pierwsza - absolutnie pierwsza - wersja :D Tragedyja i tyfus :D Kiedy ja Ci to wysłałem?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2009, 23:08 przez Enyafan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Przeznaczenie

Post autor: X-Tech »

vote for : Odgłosy stóp. Klimatu dodawały. W ogóle więcej dźwięków w tej gierce w różnych miejsach wtedy w ogóle będą pasować.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Przeznaczenie

Post autor: kvachu »

Jeszcze raz napiszesz "mhroczny" to przysięgam, że będę wywalał całe posty, a od biedy edytował. Pisz człowieku po polsku i nie pajacuj, bo wyglądasz jak pokemon z fotka.pl lub nasza-klasa.pl. To nie twierdza, titek czy rmxp.pl. Ostrzegam i to się tyczy wszystkich.

A co do samej gry to chyba znowu jest tak, że jest se jakiś ziomal lub ziomalka i nagle przychodzi zły pan i zabija mu/jej całą rodzinę. Ten będzie chciał się zemścić itd. itd.
To chyba dobrze, że nie kombinujesz ze skryptami na, których się nie znasz i robisz grę na miarę swoich możliwości. Gra ma dużo większe szanse na ukończenie niż taka gdzie autor nawylicza długą listę zastosowanych skryptów.
Jeśli chodzi o mapping to mapy wyglądają estetycznie i ładnie.
Vidala: Tam stoi pan bez głowy i na mnie patrzy.
Gdzie tu logika? ; p
No cóż, powodzenia w wytrwaniu.
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: Przeznaczenie

Post autor: Enyafan »

A co do samej gry to chyba znowu jest tak, że jest se jakiś ziomal lub ziomalka i nagle przychodzi zły pan i zabija mu/jej całą rodzinę. Ten będzie chciał się zemścić itd. itd.
Mam świadomość, że brzmi to sztampowo. Staram się, żeby było inaczej i mam nadzieję, że to będzie widać. Jak to mówią - pozory mylą.
Jeśli chodzi o mapping to mapy wyglądają estetycznie i ładnie.
Dziękuję.
Gdzie tu logika? ; p
Wilcy zjedli. ;)
To jest po prostu przejaw specyficznego poczucia humoru Vidali. Mieszanka niewinnego cynizmu i poczucia absurdu inspirowana poniekąd postacią April Ryan... aczkolwiek nie zżynam. A przynajmniej się nie przyznaję publicznie. ;)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Przeznaczenie

Post autor: Jazzwhisky »

Enyafan pisze:
A co do samej gry to chyba znowu jest tak, że jest se jakiś ziomal lub ziomalka i nagle przychodzi zły pan i zabija mu/jej całą rodzinę. Ten będzie chciał się zemścić itd. itd.
Mam świadomość, że brzmi to sztampowo. Staram się, żeby było inaczej i mam nadzieję, że to będzie widać. Jak to mówią - pozory mylą.
Tak sobie właśnie myślę, że to jest generalnie twój jedyny problem co do gry - właściwie nie ma się do czego solidnie przyczepić (!), ale nie widzę też czegokolwiek, co autentycznie rozgrzewałoby moje oczekiwania. Jeśli jednak diabeł tkwi w szczegółach, a pozory mylą, to pozostaje czekać na demo; byłoby fajnie zobaczyć je wkrótce, bo druga połowa roku, zgodnie z tradycją, jest strasznie uboga w nowości.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dream
Posty: 5
Rejestracja: 25 cze 2009, 13:59

Re: Przeznaczenie

Post autor: Dream »

Podoba mi się styl całej gry. Dobre BattleCharSety, facesety. Mapping też jest ok, chociaż styl grafik używany przez większość to można dużo dobrego z tego wycisnąć. Jedna z lepiej zapowiadających się gier na rm2k3 ogólnie. W demo nie grałam ale może w wolnej chwili ściągne...
--------------------------------------
Szósty Zmysł (rm2k) - 20%
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Przeznaczenie

Post autor: kvachu »

No mi akurat battle charsety z RTP rm2k3 i wszelkie ich edity/przeróby się nie podobają.
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: Przeznaczenie

Post autor: Enyafan »

W demo nie grałam ale może w wolnej chwili ściągne
Dream, nieee, nie rób teeegooo! ;P
Ale mam refleks. No, ale poważnie - pierwsze wrażenie bywa tak silne, że na więcej nie ma się ochoty. A zapewniam (może "obiecuję" brzmiałoby lepiej), że tamto demko i obecna gra to dwie różne bajki.

Swoją drogą, niedługo będę kończył. Nie wiem jeszcze, ile demko potrwa, bo moment jego zakończenia jest wciąż ruchomy, na razie do obecnego save'a gra zajęła mi 3 godziny bez walk (szczerze mówiąc nie potrafię wstawić do nich licznika czasu... o ile to w ogóle możliwe w RM2k3) i z uwzględnieniem znania jej na pamięć, więc czas grania dla innych trochę się wydłuży.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Przeznaczenie

Post autor: Fear »

A mnie kusi żeby te Demo ściągnąć ^^. Ogólnie fajnie się zapowiada. Jeśli te demo jest takie, a nie inne to kiedy zaspokoisz mój głód grania w gry z RM nowym demem ?
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: Przeznaczenie

Post autor: Enyafan »

Nie chcę rzucać na wiatr terminów, których potem nie dotrzymam. Myślę, że około tygodnia, ale zastrzegam sobie prawo do wydłużenia tego czasu. Kto wie... może i do skrócenia?

EDIT:
Postanowiłem jednak zrobić więcej, niż początkowo zamierzałem, wobec czego premiera (premiera dema, yeah :D) nieco się przesunie.
"Nieco" jest zmienną o losowej wartości, dodam ;)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2009, 17:18 przez Enyafan, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany