Delusion

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Delusion

Post autor: GameBoy »

Obrazek
Wersja makera: XP

Fabuła:

23 sierpnia 1932 rok, godzina 22:13
Z miasta Providence wyrusza pociąg, podróżuje nim osiemnastoletnia Eleanor.

Wycinek z gazety "Bristol Phoenix", 24 sierpnia 1932 rok
Pociąg wykoleja się na bagnach
Wczoraj w późnych godzinach nocnych miała miejsce katastrofa pociągu. Wypadek zdarzył się na trasie między miastem Kenyon, a West Kingston.
8 osób zostało rannych. Pasażerowie są w ciężkim szoku, graniczącym z obłąkaniem. Prawdopodobnie wszyscy zostaną przewiezieni do szpitali psychiatrycznych na obserwację.
"Jeszcze nigdy nie widziałem takiego przerażenia u osób, które przeżyły jakąś katastrofę. Poszkodowani cały
czas mówią o jakiś zwierzętach i nie reagują na żadne bodźce." - mówi dr. Charles Kane, psychiatra pochodzący z Providence.
Policjanci nie ustalili jeszcze przyczyny wypadku.


Nagłówek gazety "Bristol Phoenix", 25 sierpnia 1932 rok
Śledztwo w sprawie katastrofy pociągu wciąż trwa

Wycinek z gazety "Bristol Phoenix", 26 sierpnia 1932 rok.
Zaginieni
Policja ustaliła, że wśród pasażerów pociągu, który 24 sierpnia wykoleił się na bagnach między Kenyon, a West Kingston brakuje dwóch osób. Prawdopodobnie będąc w szoku osoby te oddaliły się od pociągu. Miejscowi policjanci zorganizowali poszukiwania. "Nasza praca będzie trudna. Okoliczne tereny są bardzo bagniste i gęsto zalesione. Ciężko będzie odnaleźć zaginionych." - komentuje sprawę komendant policji George Williams.


26 sierpnia 1932 rok, godzina 19:36
Eleanor budzi się w posiadłości pośrodku lasu. Nie wie jak się tu dostała.

Skrypty:
System dialogów, w których gracz musi udzielać odpowiedzi w przeciągu określonego czasu (podobnie jak w grze Fahrenheit).

ABS z elementami skradania, jednak ze względu na to, że główna bohaterka to nie Rambo, nie będzie dużej ilości broni, a sama walka będzie trudna.

Masa pomniejszych skryptów takich jak odgłosy kroków postaci, bieganie + kilka czysto technicznych nie mających bezpośredniego wpływu na rozgrywkę.

Muzyka i dźwięki:
Cała muzyka będzie skomponowana przeze mnie.
Parę przykładowych utworów:
http://www.box.net/shared/1p2lrefybh
http://www.box.net/shared/pgjnxhqcgg
http://www.box.net/shared/1sni8eekfs (jeszcze nieukończony)

Dużą rolę odegrają dźwięki, które nadawać będą grze odpowiedni klimat. Do tego mogą one przykuć uwagę przeciwników.

Screeny:
Intro:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec chciałbym podziękować Amakuro i Rezydentowi za pomoc graficzną. :)
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 09:52 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delusion

Post autor: Powczan »

Yay, czyżby charset kapturka? ^__^

Fabuła mi się całkiem przyjęła, jednak nie wiem jak to będzie chodzić na moim kompie ;/ coraz wolniej wszystko chodzi. Mam nadzieję, że lagów nie będzie, w horrorach to zniosę, ale jeśli to gra z ABSem to czarno to widzę, ale oczywiście spróbuję =P

Powodzenia ^^
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delusion

Post autor: GameBoy »

Yay, czyżby charset kapturka? ^__^
Nie, kapturek był zrobiony później. ;p
nie wiem jak to będzie chodzić na moim kompie
Z tym może być problem, bo na niektórych mapach np. w lesie muszę wstawiać kilkanaście/dziesiąt charsetów drzew (inaczej nie da rady, bo drzewa mają po 22 kratki wysokości) więc mogą być spadki wydajności.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delusion

Post autor: Powczan »

w lesie muszę wstawiać kilkanaście/dziesiąt charsetów drzew (inaczej nie da rady, bo drzewa mają po 22 kratki wysokości) więc mogą być spadki wydajności.
Dlaczego mi to robisz? Chlip ;/
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Delusion

Post autor: Fear »

Przecież są skrypty które znacznie niwelują lagi. Sam jak tworzyłem to miałem taki skrypt. Jeden z nich w szczególności był skuteczny bo na mapie 150x150 z 250 zdarzeniami nie odczuwało się żadnego spadku płynności. Nie pamiętam nazwy ale sprawdzę to i edytuje tego posta.

Oczywiście nie wiem, czy skrypt nie będzie koligował z tymi które już masz, albo czy nie masz innego skryptu anty-laga... ;-p

Edit:
Zeriab's Anti Event Lag System...
http://www.sendspace.com/file/0up9up
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Delusion

Post autor: X-Tech »

Fabuła jeśli siląca się na psychologiczne straszenie - ssie w innym wypadku może być dobrze nie wiem jak twoje skille pisarskie...

Jeśli ta dziewczyna to dziewczyna, która przeżyła wypadek tego pociągu no to jest to przewidywalne pytanie tylko czy silisz się na straszenie w stylu psycho jak silent hill, które moim zdaniem no jest słabe czy raczej idziesz na realizm - a to już zapowiada coś ciekawego.
Proszę, żeby się moje przypuszczenia nie sprawdziły, żeby to nie była dziewczyna z pociągu...Ja nie przepadam za przewidywalnymi horrorkami tworzonymi przez fanów silent hilla, bo po prostu obsysają. Pograło się w parę takich i mam dość - są słabe...podobne motywy już widziałem i sprowadzały się do wpuszczenia bohatera między stado głodnych potworków, które niby są tłumaczone jako odbicie lęków bohatera - dość..

Toż to grafika z Clock Tower powycinana nie besztaj imienia tej gry zrób swoją porządnie.

EDIT:
Zwrot akcji, zwrot akcji. Możliwość uwierzenia w to co się dzieje. Historia własna lokacji + zwroty, a nie historia dopisana do tego co się działo bohaterowi - czyli świat pod bohatera.
Nie straszenie graficzkami i dźwiękiem - straszenie wydarzeniami.
Odwracanie wszystkiego do góry nogami po chwili znowu zwrot akcji.
Silent hill = CHODZENIE na łatwiocha niestety. Mimo wszystko to co GB prezentuje
przynajmniej trzyma się kupy, a to się rzadko zdarza w rpgmakerówkach XD
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 20:16 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Delusion

Post autor: master miller »

O tak X-Tech jak rozumiesz straszenie "realistyczne"? =,='


A co do fabuly, to zalatuje mi bioshockiem x.x Np. Eleanor, podobne lata

BTW. X-iu przeszedles jakiegos silent hilla?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delusion

Post autor: GameBoy »

Z tym Silent Hillem nie trafiłeś (chociaż jakieś tam zapożyczenia będą na pewno) , bo bazuję głównie na mitach Cthulhu autorstwa Howarda P. Lovecrafta.
nie wiem jak twoje skille pisarskie...
Exogenesis, ale zanim zaczniesz narzekać pamiętaj, że to było wymyślone w miesiąc, a fabułę Delusion dopracowuję od ponad roku już.
Zwrot akcji, zwrot akcji. Możliwość uwierzenia w to co się dzieje. Historia własna lokacji + zwroty, a nie historia dopisana do tego co się działo bohaterowi - czyli świat pod bohatera.
Zwroty akcji będą, jeden jest naprawdę niezły, chociaż trochę sztampowy.
Możliwość uwierzenia w to co się dzieje - na tyle na ile można w horrorze.
Historia własna lokacji - krótka, ale jest i nie będzie dopisana pod bohatera.
Nie straszenie graficzkami i dźwiękiem - straszenie wydarzeniami.
Wydarzenia będą straszne (oby ;p).
Odwracanie wszystkiego do góry nogami po chwili znowu zwrot akcji.
Hmm akurat w scenariuszu który mam trochę ciężko mi wstawić co chwila zwroty akcji. Chyba, że wprowadzę dodatkowe postacie drugoplanowe (na razie są dwie)



Fear: Zobaczyłem tylko, że ten skrypt wymaga SDK i już wiedziałem, że nie zadziała. xd I nie zadziałał.
A co do fabuly, to zalatuje mi bioshockiem x.x Np. Eleanor, podobne lata
Z Bioshockiem nie ma to nic wspólnego. ;p
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Delusion

Post autor: X-Tech »

Niezła odpowiedź. Kiedy premiera ?
Awatar użytkownika
Neo
Posty: 131
Rejestracja: 24 lip 2006, 15:27

Re: Delusion

Post autor: Neo »

A mi się podoba ta powiększona grafika. To nadaje grze takiego smaczku i klimatu. Serio fajnie się przedstawia.
Jakiś czas temu sam się zabierałem za horror w rm2k3 dla poćwiczenia. Był tam quest z krwawymi śladami na pianinie, później to samo widziałem w Red Hood, a później bohaterka miała wypadek w pociągu, czytam, a tu to samo :D Chyba podobne gusta mamy co do psychodelii :P
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Delusion

Post autor: Jazzwhisky »

Najpierw bura, raz, zwłaszcza X-Tech, zachowujesz się trochę jak dzieciaki, co zobaczą zapowiedź i już wystawiają oceny 9/10, weź trochę wyluzuj, bo właściwie zjechałeś grę, której jeszcze nie ma. Poza tym znów włączyłeś tryb indoktrynacji, proszę przestać. =]
GameBoy pisze:Z tym Silent Hillem nie trafiłeś (chociaż jakieś tam zapożyczenia będą na pewno) , bo bazuję głównie na mitach Cthulhu autorstwa Howarda P. Lovecrafta.
Dwa, no wali Lovecraftem na milę (na sto mil, na parseka xd), a Wy wymyślacie jakieś Silent Hille, Bioshocki i inne mierne produkcje ostatnich lat, wygląda to co najmniej komicznie, mi osobiście przypominając styl wypowiedzi fanów StarCrafta, którzy doszukują się w ostatnich RTSach spod znaku Warhammera 40k plagiatu ich ukochanej gry. >.>

Co do zapowiedzi - no wszystko nawet fajnie (chociaż ja chyba nie zdecydowałbym się na twoim miejscu na taką "rozdzielczość" ekranu gry), jedyne co mnie może zrazić i jedyne co mnie martwi to to, czy uda Ci się odnaleźć w opisywanej rzeczywistości. Bo jeśli całość ma być wiarygodna, to fajne byłoby utrzymywanie oparcia w realiach amerykańskich lat 30 (np. prawdziwe nazwy miejscowości, The Times to chyba brytyjski dziennik itd. itp.). Nie żeby odrzucenie tego mogło zawalić rezultat, ale na 100% twoje zainteresowanie takimi szczegółami wpłynie też na ostateczny efekt innych elementów, klimat, pomysły - te sprawy.

I jedno pytanie na koniec - tak mnie tknęło (zwłaszcza patrząc na tytuł), gra będzie po angielsku?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delusion

Post autor: GameBoy »

Co do nazw miejscowości - można je znaleźć na google maps. :P Jak ktoś chce nich szuka na południowy-zachód od Unveristy Of Rhode Island przy drodze 138.

O niektóre szczegóły trudno zadbać, nie mogę znaleźć np. wyglądu amerykańskich dróg (np. jakie miały pasy, czy są takie same jak dziś itp.) Gdyby ktoś znał dobrze tamtejsze realia to proszony jest o kontakt. ;)

Planuję zrobić wersję angielską zaraz po wydaniu polskiej (co MOŻE nastąpi w tym roku).

Omg The Times to faktycznie brytyjska gazeta. Poszukałem trochę i znalazłem jakaś inna (Bristol Phoenix) założoną w 1837, więc się nada. Później zmienię w pierwszym poście, bo teraz nie mam czasu już na to.

EDIT:
(chociaż ja chyba nie zdecydowałbym się na twoim miejscu na taką "rozdzielczość" ekranu gry)
Niestety jest to spowodowane wielkością charsetu, bez jego powiększenia 2x (a co za tym idzie reszty grafik) gra wyglądała by bardziej jak simsy, bo postacie były by malutkie.
Miałem pierw użyć skryptu na rozdzielczość 320x240, ale zmuszony bym był używać pliku *.exe z VX no i do tego były z tym "małe" problemy takie jak złe blokowanie tilesetu.
Pinkel
Posty: 86
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34

Re: Delusion

Post autor: Pinkel »

Fabuła i grafika wyglądają bardzo klimatycznie, ale na końcu mnie rozczarowałeś - z tego co rozumiem, gra będzie strzelaniną (powiedz, że się mylę, nie wiem, co oznacza skrót ABS).
Jestem fanem przygodówek i RPG, więc czekam z niecierpliwością na demo. Popraw tylko teksturę gołej ziemi (na ostatnim screenie jest jej dużo), mocno widać jej zapętlenie.
Patrz, post Pinkela! Przeczytaj, zanim usuną!
Narzucanie innym swojego zdania w celu bycia trollem jest czymś, czemu tylko najlepsi są w stanie sprostać.
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Delusion

Post autor: Pantera »

@Pinkel ABS = Adventure Battle System (bodaj?) - idzie w kazdym razie o to, ze na czas walki nie przenosi nas na inny ekran (jak np. w starych FF), ale walka dzieje sie w czasie rzeczywistym na mapie, wcale niekoniecznie strzelajac.
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Delusion

Post autor: Inq »

Świetna grafika na zewnątrz.
W fajnym okresie umieściłeś akcję - tylko dlaczego nie w Polsce?
Uważam, że formujące się na nowo państwo mogłoby dostarczyć wielu ciekawych pomysłów fabule.
A kraje anglosaskie - przynajmniej mi - przejadły się dawno temu.

Koniecznie zmień zestaw sampli - w tym motywie głównym prawie niemożliwe wyróżnienie jest jakiejkolwiek melodii bo wszystko się zlewa.
W tym pierwszym z pianinem - obie ścieżki osobno fajne, ale razem jakoś nie chce to iść.
Za to Eleanor Theme ładnie brzmi.

Żeby było więcej smaku na twoim miejscu sięgnąłbym po ówczesną muzykę (nie mówie, że masz wstawiać gotowe utwory - ale stylizacja na bigbandowe czy bluesowe zespoły mogłaby wiele dać).
podobne motywy już widziałem i sprowadzały się do wpuszczenia bohatera między stado głodnych potworków, które niby są tłumaczone jako odbicie lęków bohatera - dość..
Zasłona ci się jakoś podobała.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Zablokowany