Carcarus
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Fehu
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58
Carcarus
Tytuł: Carcarus
Wersja RM: 2003
Gatunek: RPG
Postęp:
Mapping - 7%
Muzyka - 9%
Skrypty - 10%
Grafika - 62%
(Dane są szacunkowe i nie mają żadnego podłoża w szczegółowych obliczeniach)
O co kaman?
Ano jo, przedstawiam wam mój nowy projekt o dumnym, jakże wymownym tytule 'Carcarus'.
Będzie to dość klasyczna gra RPG, stawiająca raczej na scenariusz i fabułę, niż efekciarskie skrypty. Motywem przewodnim całej rozgrywki będzie alchemia [co w świecie gry oznacza nie tylko sztukę warzenia eliksirów, wywarów i naparów, ale także sztukę odprawiania mistycznych rytuałów, do których niezbędne są wspomniane napoje wyskokowe].
Fabuła:
Miasteczko Caddle, niewielka zapchajdziura na granicy podupadłego ostatnimi czasy Imperium Calhador, każdego roku, w dzień jesiennej równonocy, organizuje wielki konkurs alchemiczny. A przynajmniej wielki jak na skalę Caddle... Nie jest to jednak zwyczajna, nudna kompetycja. Ba, jest to wspaniałe widowisko, a przede wszystkim największe w ciągu całego roku wydarzenie towarzyskie i kulturalne. Do miasteczka zjeżdża wówczas ludność z okolicznych wsi oraz siół, by wspólnie uczestniczyć w całodobowej zabawie. Tego dnia, już od samego świtu, zewsząd rozbrzmiewa muzyka, kolorowe namioty wyrastają na drogach szybciej aniżeli grzyby po obfitej ulewie, a gawiedź tłoczy się po karczmach i gospodach, by wspólnie - przy antałku wytwornego piwa - oczekiwać wieczornych zawodów.
Co się zaś tyczy samego konkursu, nie jest to byle rywalizacja kmiotków i gotujących gulasze gospodyń domowych. Na parę dni wcześniej do Caddle ściągają wiedźmy i czarownice z bliskich i dalekich stron, alchemicy i zaklinacze z północy i z południa, akademicy i amatorzy zza lasów i zza gór. Uczestników nigdy nie brakuje, a choć jeden drugiemu nierówny, każdy potrafi czymś zaskoczyć przeciwnika.
I tak to odbywa się każdego roku, odkąd tylko pamiętają najstarsze dziadki i dziadulinki z Caddle. I odbywałoby się tak zapewne jeszcze i setki lat, gdyby nie pewna zadziorna piętnastolatka, imieniem Penny, której widziało się zostać sławną na cały świat alchemiczką... Odbywałoby się tak, gdyby nie pewna dziewczyna, która - fatalnym zrządzeniem losu - została wplątana w odmęty przepowiedni, której słów nikt nie chciałby przenigdy usłyszeć.
Grafika
Wszystkie chipsety i charsety wykorzystane w grze będą spod 'marki' REFMAP [a.k.a. Mack & Blue]. Będą to grafiki pochodzące z różnych stron i od różnych autorów, dlatego póki co ciężko jest mi podać spis konkretnych osób. Takowy najprawdopodobniej znajdzie się dopiero w creditsach gry.
Oprócz tego w grze znajdą się wszelakie inne grafiki, przeważnie ripy z różnych gier [niektóre materiały pochodzą z Tsukuru].
Sześć skrinów [później zapewne dam więcej]:
Muzyka:
Co się tyczy muzyki, będzie ona [najprawdopodobniej] skomponowana w całości przeze mła. Będą to wysokiej jakości [przynajmniej jeśli chodzi o jakość instrumentów ;'D] empetrójki. Rzecz jasna, zdaję sobie sprawę z wagi tego formatu, jednak midki nie są w stanie zapewnić odpowiednio klimatycznego brzmienia.
Przykładowy utwór z gry [możliwe, że później dam więcej]:Guitar Ballad
Skrypty:
Nie będzie tego za wiele. Jak pisałem, nie na tym gra ma się opierać.
Pojawi się custom menu, w tym zaprezentowany na ostatnim skrinie plecak na ingrediencje.
Walki jako takiej w grze w ogóle nie będzie, będą za to liczne pojedynki eliksirowe, różnego rodzaju konkursy i kompetycje alchemiczne. Sam proces warzenia eliksirów również nie będzie działał tylko na zasadzie 'zbierz składniki'. Stworzenie każdego wywaru będzie wymagało przejścia swoistej mini gierki. Po uprzednim zebraniu odpowiednich ingrediencji i zapoznaniu się z receptą, ma się rozumieć ;']
No, co do skryptów jeszcze, pojawią się na pewno jakieś smaczki graficzne, typu pogoda, czy oświetlenie. Ale o tym nie warto się rozpisywać...
No, to chyba wszystko.
Raczej nie planuję wydania dema gry, choć nie odrzucam ostatecznie tej opcji.
Zapraszam do komentowania. Z miłą chęcią wysłucham wszelkich pytań i opinii.
@Edit: Zmieniona wersja Guitar Ballad.
@Edit2: Wprowadzam statystyki postępu.
Wersja RM: 2003
Gatunek: RPG
Postęp:
Mapping - 7%
Muzyka - 9%
Skrypty - 10%
Grafika - 62%
(Dane są szacunkowe i nie mają żadnego podłoża w szczegółowych obliczeniach)
O co kaman?
Ano jo, przedstawiam wam mój nowy projekt o dumnym, jakże wymownym tytule 'Carcarus'.
Będzie to dość klasyczna gra RPG, stawiająca raczej na scenariusz i fabułę, niż efekciarskie skrypty. Motywem przewodnim całej rozgrywki będzie alchemia [co w świecie gry oznacza nie tylko sztukę warzenia eliksirów, wywarów i naparów, ale także sztukę odprawiania mistycznych rytuałów, do których niezbędne są wspomniane napoje wyskokowe].
Fabuła:
Miasteczko Caddle, niewielka zapchajdziura na granicy podupadłego ostatnimi czasy Imperium Calhador, każdego roku, w dzień jesiennej równonocy, organizuje wielki konkurs alchemiczny. A przynajmniej wielki jak na skalę Caddle... Nie jest to jednak zwyczajna, nudna kompetycja. Ba, jest to wspaniałe widowisko, a przede wszystkim największe w ciągu całego roku wydarzenie towarzyskie i kulturalne. Do miasteczka zjeżdża wówczas ludność z okolicznych wsi oraz siół, by wspólnie uczestniczyć w całodobowej zabawie. Tego dnia, już od samego świtu, zewsząd rozbrzmiewa muzyka, kolorowe namioty wyrastają na drogach szybciej aniżeli grzyby po obfitej ulewie, a gawiedź tłoczy się po karczmach i gospodach, by wspólnie - przy antałku wytwornego piwa - oczekiwać wieczornych zawodów.
Co się zaś tyczy samego konkursu, nie jest to byle rywalizacja kmiotków i gotujących gulasze gospodyń domowych. Na parę dni wcześniej do Caddle ściągają wiedźmy i czarownice z bliskich i dalekich stron, alchemicy i zaklinacze z północy i z południa, akademicy i amatorzy zza lasów i zza gór. Uczestników nigdy nie brakuje, a choć jeden drugiemu nierówny, każdy potrafi czymś zaskoczyć przeciwnika.
I tak to odbywa się każdego roku, odkąd tylko pamiętają najstarsze dziadki i dziadulinki z Caddle. I odbywałoby się tak zapewne jeszcze i setki lat, gdyby nie pewna zadziorna piętnastolatka, imieniem Penny, której widziało się zostać sławną na cały świat alchemiczką... Odbywałoby się tak, gdyby nie pewna dziewczyna, która - fatalnym zrządzeniem losu - została wplątana w odmęty przepowiedni, której słów nikt nie chciałby przenigdy usłyszeć.
Grafika
Wszystkie chipsety i charsety wykorzystane w grze będą spod 'marki' REFMAP [a.k.a. Mack & Blue]. Będą to grafiki pochodzące z różnych stron i od różnych autorów, dlatego póki co ciężko jest mi podać spis konkretnych osób. Takowy najprawdopodobniej znajdzie się dopiero w creditsach gry.
Oprócz tego w grze znajdą się wszelakie inne grafiki, przeważnie ripy z różnych gier [niektóre materiały pochodzą z Tsukuru].
Sześć skrinów [później zapewne dam więcej]:
Muzyka:
Co się tyczy muzyki, będzie ona [najprawdopodobniej] skomponowana w całości przeze mła. Będą to wysokiej jakości [przynajmniej jeśli chodzi o jakość instrumentów ;'D] empetrójki. Rzecz jasna, zdaję sobie sprawę z wagi tego formatu, jednak midki nie są w stanie zapewnić odpowiednio klimatycznego brzmienia.
Przykładowy utwór z gry [możliwe, że później dam więcej]:Guitar Ballad
Skrypty:
Nie będzie tego za wiele. Jak pisałem, nie na tym gra ma się opierać.
Pojawi się custom menu, w tym zaprezentowany na ostatnim skrinie plecak na ingrediencje.
Walki jako takiej w grze w ogóle nie będzie, będą za to liczne pojedynki eliksirowe, różnego rodzaju konkursy i kompetycje alchemiczne. Sam proces warzenia eliksirów również nie będzie działał tylko na zasadzie 'zbierz składniki'. Stworzenie każdego wywaru będzie wymagało przejścia swoistej mini gierki. Po uprzednim zebraniu odpowiednich ingrediencji i zapoznaniu się z receptą, ma się rozumieć ;']
No, co do skryptów jeszcze, pojawią się na pewno jakieś smaczki graficzne, typu pogoda, czy oświetlenie. Ale o tym nie warto się rozpisywać...
No, to chyba wszystko.
Raczej nie planuję wydania dema gry, choć nie odrzucam ostatecznie tej opcji.
Zapraszam do komentowania. Z miłą chęcią wysłucham wszelkich pytań i opinii.
@Edit: Zmieniona wersja Guitar Ballad.
@Edit2: Wprowadzam statystyki postępu.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2010, 16:12 przez Fehu, łącznie zmieniany 3 razy.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
- Paul Remarque
- RPGFinal
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 19:09
- Lokalizacja: Katowice.
Re: Carcarus
O słodki jeżu, alchemia! ♥ Przez nią (bo w końcu dla mnie tylko nekromancja może się z nią równać, a co!), wykorzystanie moim zdaniem najlepszego stylu charsetów (REFMAP <3), Guitar Ballad (słucham już parę minut... niezwykły klimat) oraz fakt, że gra nie będzie się opierać na notorycznym tłuczeniu stworków, czekam na nią cierpliwie. Nie obchodzi mnie, ile będę musiała czekać i ile będzie ważyła — zapowiedź wywarła na mnie tak dobre wrażenie, że jeśli rzucisz projekt, zrobię wszystko, by sprawiedliwość Cię dopadła!
Nie wiem nawet, jak się porządnie rozpisać — jedyne, co mogę powiedzieć, to chyba tylko Rób grę!
Nie wiem nawet, jak się porządnie rozpisać — jedyne, co mogę powiedzieć, to chyba tylko Rób grę!
♥
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Carcarus
Bardzo porządny projekt, nawet rzekł bym, że lepszy od większości tu zaprezentowanych.
Fabuła ciekawa i dosyć oryginalna, mam tylko nadzieję, że ta przepowiednia nie będzie w stylu "jesteś wybrańcem, idź załatw złego lorda/smoka/demona".
Lokacje są klimatyczne (szczególnie ten rynek ze straganami, aż czuć, że jest się w mieście), schludne, bez błędów mappingowych.
Fajnie, że robisz swoja muzykę, zwłaszcza, ze jest przynajmniej na dobrym poziomie. Taka mała rada tylko - stosuj dynamikę dźwięków, bo wystarczy kilka razy w takcie dać trochę ciszej lub głośniej i już muzyka zyskuje na naturalności.
Jedyne do czego się przyczepie to title. O ile tło jest świetne, to sam napis strasznie odstaje, jego krawędzie są naprawdę paskudne.
Fabuła ciekawa i dosyć oryginalna, mam tylko nadzieję, że ta przepowiednia nie będzie w stylu "jesteś wybrańcem, idź załatw złego lorda/smoka/demona".
Lokacje są klimatyczne (szczególnie ten rynek ze straganami, aż czuć, że jest się w mieście), schludne, bez błędów mappingowych.
Fajnie, że robisz swoja muzykę, zwłaszcza, ze jest przynajmniej na dobrym poziomie. Taka mała rada tylko - stosuj dynamikę dźwięków, bo wystarczy kilka razy w takcie dać trochę ciszej lub głośniej i już muzyka zyskuje na naturalności.
Jedyne do czego się przyczepie to title. O ile tło jest świetne, to sam napis strasznie odstaje, jego krawędzie są naprawdę paskudne.
Rób, rób!
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Carcarus
Ojj, nie ten cytatŻRYJ TUTORIALE
RÓB GRE, DAMNIT!
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Carcarus
Tak mi się wydaje, że jednym z głównych celów publikacji zapowiedzi jest możliwość szybkiego wyłapania elementów do poprawy - w tym sensie - nie dajesz mi właściwie mozliwości do wypowiedzi, żadnych uwag, po prostu leć do przodu. =)
Te kolejne screeny z fragmentami jakiegos dialogu poproszę.
Te kolejne screeny z fragmentami jakiegos dialogu poproszę.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Carcarus
A oprocz tego guitar ballad masz cos z kopem? Sam projekt wyglada na smaczny kawal miecha :>
- Enyafan
- Posty: 122
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21
Re: Carcarus
Uwielbiam taki mapping, bogactwo szczegółów jest zachwycające. Dołączam się do prośby o próbkę dialogów, ale i bez tego węszę coś niezłego ;)
Nic, tylko czekać na więcej.
Korzystasz może z DSK World StringZ? :>
Nic, tylko czekać na więcej.
Korzystasz może z DSK World StringZ? :>
- Fehu
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58
Re: Carcarus
@RPGFinal: Yay, bardzo dziękuję za twój entuzjazm. Właśnie dla takich komentarzy warto wstawiać zapowiedzi gier ^^
Naprawdę, takie poparcie wiele dla mnie znaczy.
Przepowiednia będzie zupełnie innej treści, ale ze względów oczywistych nie mogę jej zdradzić.
Dynamika, dynamika, dynamika! Przepraszam bardzo, oczywiście niezwłocznie to poprawię.
No, ten utworek robiłem do pierwszej w nocy, więc trochę mi już mózg szwankował ;'p
EastWest Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold Edition
EastWest Quantum Leap RA
Jeśli chodzi o instrumenty klawiszowe i niektóre perkusyjne, wspomaga mnie:
Edirol HQ Orchestral
Słowem podsumowania, dziękuję wszystkim za przychylne komentarze. Jeszcze bardziej dziękuję za wyłapane błędy i niedociągnięcia. Obiecuję systematycznie aktualizować temat kolejnymi skrinami, utworkami i newsami ;']
Naprawdę, takie poparcie wiele dla mnie znaczy.
Prędzej sczeznę ;'dFabuła ciekawa i dosyć oryginalna, mam tylko nadzieję, że ta przepowiednia nie będzie w stylu "jesteś wybrańcem, idź załatw złego lorda/smoka/demona".
Przepowiednia będzie zupełnie innej treści, ale ze względów oczywistych nie mogę jej zdradzić.
Holly crap, wiedziałem, że o czymś zapomniałem x_XFajnie, że robisz swoja muzykę, zwłaszcza, ze jest przynajmniej na dobrym poziomie. Taka mała rada tylko - stosuj dynamikę dźwięków, bo wystarczy kilka razy w takcie dać trochę ciszej lub głośniej i już muzyka zyskuje na naturalności.
Dynamika, dynamika, dynamika! Przepraszam bardzo, oczywiście niezwłocznie to poprawię.
No, ten utworek robiłem do pierwszej w nocy, więc trochę mi już mózg szwankował ;'p
To nie title, tylko skrin z intra. No, ale faktycznie, obramowanie napisu trochę się wyżyna. Do poprawki.Jedyne do czego się przyczepie to title. O ile tło jest świetne, to sam napis strasznie odstaje, jego krawędzie są naprawdę paskudne.
Sęk w tym, że jeszcze się nie zdecydowałem, co do systemu. Wciąż poszukuję tego jednego jedynego ;']Te kolejne screeny z fragmentami jakiegos dialogu poproszę.
Coś z kopem? Cóż, w grze pojawi się raczej tylko muzyka symfoniczna, żadnych elektrycznych gitar i innych takich wynalazków, ale coś 'z kopem' na pewno się znajdzie. Soundtrack na chwilę obecną jest bardzo ubogi, ale jak skomponuję coś większego, to nie omieszkam zaprezentować x]A oprocz tego guitar ballad masz cos z kopem?
Nie, jak już napisałem w innym temacie, korzystam zasadniczo tylko z dwóch wtyczek:Korzystasz może z DSK World StringZ? :>
EastWest Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold Edition
EastWest Quantum Leap RA
Jeśli chodzi o instrumenty klawiszowe i niektóre perkusyjne, wspomaga mnie:
Edirol HQ Orchestral
Słowem podsumowania, dziękuję wszystkim za przychylne komentarze. Jeszcze bardziej dziękuję za wyłapane błędy i niedociągnięcia. Obiecuję systematycznie aktualizować temat kolejnymi skrinami, utworkami i newsami ;']
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
- Paul Remarque
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Carcarus
Nie, no - fabuła jest super, ale co do charów/chipów to powiem, że widziałem ładniejsze, nawet w 2k3. Ale rób - nie samą grafiką człek żyje.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Carcarus
Zanim zaczniesz poprawiac popierdolki jak napis z intra to zajmij sie ukonczeniem pierwej projektu swego, albowiem zacny bochen chleba nam szykujesz, pytanie czy o soli nie zapomnisz mosci mospanie.
- Fehu
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58
Re: Carcarus
Zali jakże bym mógł zapomnieć o soli, zacny waćpanie ;'>
Załączam Guitar Ballad w wersji z poprawioną dynamikę. Chyba trochę przesadziłem miejscami, ale myślę, że i tak jest lepiej. W każdym razie, brzmi bardziej realistycznie. Enjoy ^^
Guitar Ballad II
Co kto lubi, kwestia gustu. Mnie styl REFMAP bardzo odpowiada i grafiki nie zmienię. Tyle w tej sprawie.Nie, no - fabuła jest super, ale co do charów/chipów to powiem, że widziałem ładniejsze, nawet w 2k3. Ale rób - nie samą grafiką człek żyje.
Załączam Guitar Ballad w wersji z poprawioną dynamikę. Chyba trochę przesadziłem miejscami, ale myślę, że i tak jest lepiej. W każdym razie, brzmi bardziej realistycznie. Enjoy ^^
Guitar Ballad II
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
- Paul Remarque
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Carcarus
Tak jak mówiłem -grafika nie jest dla mnie najważniejsza, w grę zagram chociażby dla fabuły, tylko wskazałem coś, co innych może odstraszyć. W 2k3 można zrobić naprawdę ładne gry, mimo rozdziałki.
- Fehu
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58
Re: Carcarus
Wybacz, ale śmiem twierdzić, że grafiki REFMAP cieszą się największym uznaniem i popularnością na scenie 2003, nawet jeśli są już mocno oklepane. Raczej wątpię, żeby był to element, który miałby odstraszać ludzi od gry. No, ewentualnie nieliczne jednostki.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
- Paul Remarque
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: Carcarus
Albo origi, albo smierc!
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Carcarus
A mi się wydaje, że od kiedy to forum istnieje nie słyszałem złego słowa o grafikach M&B, to doskonały wybór, odpada ogromna część koszmaru pt. dobieranie/edycja/pikslowanie grafik, gdybyś to nie był Ty, nie pojmowałbym jak można stwierdzić (w imieniu innych!) coś podobnego. =}Rave pisze:tylko wskazałem coś, co innych może odstraszyć
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr