Avliel Om'taiu

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Avliel Om'taiu

Post autor: Yaslon »

Avliel Om’taiu

___

Illtyd – wielki kontynent, znajdujący się prawie na środku płaskiego świata. Bardzo zróżnicowany klimatycznie, w centrum znajdują się ogromne lasy deszczowe, dalej łąki, jeziora, a im dalej od środka kontynentu tym bardziej sucho. Na samych obrzeżach dominują górzyste pustynie. Cywilizacja skupia się na umiarkowanych klimatycznie łąkach. Tam właśnie leżą cztery rywalizujące ze sobą państwa, Thanh, Ralegh, Hari i Yuin. Do ziem poza nimi cywilizacja nie doszła – żyją tam różne dzikie ludy.

___

Fabuła gry:
Król Yuinu, Syav II, znany z proroczych snów, ogłosił nową wróżbę. Niestety, niewesołą – narodzi się dziecko i zniszczy świat. Wtedy nastały bardzo ciężkie czasy. Ludzie nie wiedzieli, co robić, niektórzy bawili się i w różnoraki sposób korzystali z życia, aby odejść szczęśliwymi, inni modlili się i umartwiali, żeby zostać zbawionymi. Jeszcze inni popełniali samobójstwa. Przestępczość wzrosła niewyobrażalnie. Wyrosło też wiele sekt. Jedną z nich była sekta Czarnej Róży, która zaczęła wychowywać małego chłopca ze złupionego miasta, które padło ofiarą bandytów…
Minął rok, a końca świata nie było widać. Sytuacja zaczęła się powoli uspokajać. Kapłani głównego panteonu zaczęli zwalczać sekty, z większą, lub mniejszą skutecznością.
Czarna Róża została zniszczona dopiero, gdy chłopak dorósł. Został wzięty do aresztu.
Tu zaczyna się gra…

Gameplay:
Na początku musimy uciec z aresztu. Potem mamy jednak pewną swobodę, możemy ‘iść’ według fabuły, albo wykonywać zadania poboczne, zająć się ‘życiem’, czyli np. pracować, zwiedzać.

Oprawa:
Bez zmian, czyste M&B i edity tych grafik. Muzykę z kolei dobieram „na żywo”, więc na razie nie mogę powiedzieć, jaka się znajdzie.

Skrypty:
Ogólne założenia battle systemu zostają, ale trochę zmienia się jego forma. Do ataku i obrony dochodzi jeszcze atak specjalny – silny, ale ‘zajmuje’ dwa, lub trzy miejsca (więc zajmuje prawie cały ruch) i w dodatku sam atak wykonuje się dopiero przy ostatniej sekwencji w turze. „Żeby było realistyczniej” wywaliłem HP jako takie. Przy udanym trafieniu walczący bronią się, kosztem wytrzymałości. Dopiero, kiedy wytrzymałość spadnie do zera, będzie można zadać prawdziwe obrażenia i wykończyć przeciwnika około dwoma ciosami. Są jednak możliwości zadania obrażeń jeszcze przed zmęczeniem przeciwnika – przy powaleniu, ogłuszeniu, lub trafieniu krytycznemu. Do tego dochodzi jeszcze magia. Bohater co prawda sam nie umie z niej korzystać, ale może używać zaklętych przedmiotów, pierścieni, amuletów, itp. Są one jednak zazwyczaj jednorazowe. Zdobyć je można przez kradzież, kupno, jako nagrody za zadania i przez znalezienie w ruinach, jaskiniach, lochach itp. Przedmioty magiczne są bardzo przydatne w walce, potrafią np. uniknąć ciosu, zasymulować efekt blokowania, kiedy wykonujemy atak, i wiele, wiele innych. Ostatnią taką rzeczą są atuty, dostawane co jakiś czas. Zwiększają one atak, obronę, odporności.
W grze będzie jeszcze CMS, oraz wiele małych skryptów, jak pogoda, pora dnia, data, alchemia, hazard, itd.

___


http://img254.imageshack.us/img254/6296 ... 666xf6.png http://img175.imageshack.us/img175/4603/avliel6pd9.png http://img177.imageshack.us/img177/4182/avliel11gy2.png http://img176.imageshack.us/img176/8546/avliel25pb6.png http://img170.imageshack.us/img170/1927/avliel31zt8.png http://img175.imageshack.us/img175/2944/avliel42nl3.png
Ostatnio zmieniony 23 sty 2008, 18:44 przez Yaslon, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Gdy zobaczyłem tytuł tematu, pomyślałem, że jakiś bot xD

Całkiem niezłe - chipsety co prawda już dość popularne (zwłaszcza ostatnio), ale cieszą drobne smaczki i miłe, choć może delikatnie inne stylowo niektóre charsety. Takie mapowanie zupełnie mi się podoba, bez zgrzytów i bez przekraczania niebezpiecznej granicy bałaganu :)

Jeżeli muzyka, scenariusz i klimat zatrybią z tym co widać - chętnie pogram. Ktoś jeszcze nie zauważył "przebudzenia" na scenie? ^^
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Post autor: Inq »

No wiec tak:
2 ostatnie screeny sa bardzo, bardzo ladne. Dym powinienes zrobic przezroczyty, zeby lepiej wygladal. Wiezenie jest takie sobie. Na twoim miejscu rozmiescilbym cele troche bardziej chaotycznie i wrzcil troche smieci na podloge.
Zmien troch bieg rzeki, taka prosta wyglada nienaturalnie.

Takie pytanie:
Od kiedy wizien moze miec na sobie zbroje? :D

Tytul traci troche francuskim :)
Jak go zobaczylem, to myslaem, ze to cos w tym jezyku.

Jak na pierwsza gre wszystko wyglada bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1156
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Post autor: Michu »

Yhym yhym, Mac & Blue to nie jest jeden osobnik ale cala grupa (obecnie znana jako REFMAP)~~. Na ostatniej mapce straszny balagan jest a do tego te klify strasznie rowno ida. Poza tym calosc prezentuje sie nienajgorzej.

Ja wiem, ze to dzieki Enkidianie ten styl jest tak popularny ^,^
Obrazek
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Post autor: Yaslon »

Jedziemy xD
Inkwizytor pisze: Od kiedy wizien moze miec na sobie zbroje? :D
Tylko czekałem, aż ktoś się do tego przyczepi xO Niestety grafikiem jestem fatalnym i mimo licznych prób nie potrafię zrobić go bez zbroi =( Ale może ktoś z was to zrobi xD (nadzieja xO)
Inkwizytor pisze: Tytul traci troche francuskim :)
Jak go zobaczylem, to myslaem, ze to cos w tym jezyku.
Tak? Nie znam francuskiego, nie skojażyłbym tytułu z tym językiem. Ale jeśli nawet, to chyba nie jest wada? =)
Michu pisze:Yhym yhym, Mac & Blue to nie jest jeden osobnik ale cala grupa
Aww, możliwe, mój błąd. Tak się właśnie dziwiłem, jak jedna osoba, lub nawet para osób jest w stanie zrobić tyle zasobów.
Michu pisze: Ja wiem, ze to dzieki Enkidianie ten styl jest tak popularny ^,^
Zmartwię cię, ale zbiór zasobów Mac & Blue'owców miałem długo przed grą w Ekidianę =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Yaslon pisze: Tylko czekałem, aż ktoś się do tego przyczepi xO Niestety grafikiem jestem fatalnym i mimo licznych prób nie potrafię zrobić go bez zbroi =(
Dolep mu korpus z innego chara xD

A tak z innej beczki: błagam, przyłącz sie do frontu oporu xD i nie poprawiaj teraz każdego wskazanego szczególiku na mapach - w ten sposób nigdy nie skończysz, a i efekt lepszy wcale nie będzie ;)
Liczy się ogólna wizja i własne umiejętności - w końcu nie będziemy się tu chyba rozwodzili nad elementami każdej mapy!

Ah, i zapomniałbym: powodzenia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Super Vegeta »

Ciekawie, ciekawie. Interesuje mnie zwłaszcza działanie wymienionych przez Ciebie skryptów.

I zgodzę się z Michem, klify suxowo wyglądają. Z drugiej strony jednak, jak mówił Jazzwhisky - nie pytaj się "czy dobrze?" za każdym razem, jak coś dodasz czy zmienisz, rób na dłuższą metę według własnych odczuć.
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Post autor: Yaslon »

Jako, że nie było forum daję to teraz:
Aktualizacja od hoho.... długiego czasu:
AKTUALIZACJA 11.VI.07

Ukończyłem CBS i CMS. CBS zmienił się całkowicie, bo ABS, który zrobiłem strasznie mi się nie podobał. Teraz wygląda on troszeczkę jak walki w Cellmons (taka karcianka). Podczas tury mamy 3 pola, które możemy zmieniać na atak/obronę. W zależności od wyboru, postać albo zaatakuję, narażając się na atak wroga, albo będzie stała w miejscu i próbowała bronić się przed atakami. W połączeniu z czarami stwarza to ogromne możliwości taktyczne. Screeny z BS:
Obrazek
Obrazek
I z MS:
Obrazek
I jeszcze jakiś tam z lokacji:
Obrazek
Pozdrawiam =)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Prezentuje się przyjemnie i oryginalnie, tylko dwie wątpliwości... Co z żywotnością wroga? I czy te paski w BSie nie są zbyt... DUŻE? :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Post autor: kvachu »

Jazzwhisky pisze:
A tak z innej beczki: błagam, przyłącz sie do frontu oporu xD i nie poprawiaj teraz każdego wskazanego szczególiku na mapach - w ten sposób nigdy nie skończysz, a i efekt lepszy wcale nie będzie ;)
Liczy się ogólna wizja i własne umiejętności - w końcu nie będziemy się tu chyba rozwodzili nad elementami każdej mapy!

Ah, i zapomniałbym: powodzenia.
Jazz, ciekawe kto Cię na to uczulił co? =>
Dlatego tak mnie odrzucają tematy z grami, każdy wytyka każdemu jakieś drobne błędy potem autor będzie w kółko poprawiał i pokazywał jeden screen ze zmienionym duperelem(bywało, że na oazie się widywało title screen zmieniany kilkanaście razy)
No rozjebał mnie inkwizytor...moim zdanie autor powinien se znaleźć paru beta testerów a komentarzy typu inkwizytora nawet nie słuchać =Q

mi tam maping się nawet podoba bo nie ma rażących błędów czesto popełnianych przez twórców. co do fabuły to jak dla mnie troche ssie =P, ale kto wie =]

jeszcze bym zapomniał, te skrypty =], jeśli ktoś zamierza robić swoje własne cms i cbs to tym bardziej nie wierze w ukończenie projektu =P
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Post autor: Yaslon »

Jazzwhisky pisze:Co z żywotnością wroga?
Zastanawiałem się nad tym, ale stwierdziłem, że brak wiadomości o niej będzie ciekawym rozwiązaniem, gdyż gracz, będzie musiał ciągle czuwać, a nie "ma mało życia to teraz wezmę same ataki i wygram".
Jazzwhisky pisze:I czy te paski w BSie nie są zbyt... DUŻE?
Zastanawiałem się nad tym, ale stwierdziłem, że takie są bardziej... czytelne xD Poza tym nie zasłaniają walki, więc chyba nie przeszkadzają.
Kvachu pisze:jeśli ktoś zamierza robić swoje własne cms i cbs to tym bardziej nie wierze w ukończenie projektu =P
Ależ ja już skończyłem CMS i CBS (no prawie, zostały tylko czary), a mimo to projek jeszcze nie upadł =D
Obrazek
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kalafior »

U, CMS mi się nie podoba, takiś jakiś brzydkiś jakiś

CBS sweet, ale rzeczywiście te paski za duże =]

Krótko- fabuła OK, grafika (Mac & Blue) zawsze dobra, nie wspominałeś o muzyce, chyba, że coś przeoczyłem.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Uwaga, wybaczcie, troszkę nekropostuję - Yaslon, właśnie, co z projektem, zapowiadał się całkiem ciepło, jakieś nowinki?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Post autor: Yaslon »

Hmm, przyznam, że ostatnio dużo w samej grze nie robiłem. Jest to spowodowane zmianą grafiki, bo stwierdziłem, że M&B jest oklepane i nie pasuje ;O Jednak znalezienie odpowiednich chipsetów i charsetów okazało się trudniejsze, niż myślałem...

Dam takiego screena-próbę, jeszcze bez postaci...
Obrazek

PS. Proszę o nie pisanie: "Każda zmiana zmniejsza szanse na wydanie projektu" =]
Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbrownik
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bimbrownik »

Każda zmiana zmniejsza szanse na wydanie projektu!
A poza tym to suxowato to wygląda ;d
wg mnie za dużo kantów a za mało okręgów ;<?
Hej lubie placki.
ODPOWIEDZ