[RMXP] Darnog: Reborn

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

[RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: HellKiller »

Darnog: Reborn


O projekcie:
Po kilkuletniej nieobecności na scenie RPG Makera, postanowiłem wrócić i dokończyć mój projekt.
Dlaczego? Gdyż brakuje mu jedynie kilka szlifów, aby mógł ujrzeć światło dzienne.
Zasadnicza różnica względem dawnego projektu, którego postanowiłem przebudować to:
skrócenie wątku głównego i otwarty świat. Odświeżony projekt będzie zbliżony do gier serii Gothic, gdzie świat nie będzie narzucał nam przeciwników odpowiednich do naszego uzbrojenia, a świat będzie tętnił swoim życiem a my sami będziemy jedynie dodatkiem, który będzie musiał sobie jakoś radzić.


FABUŁA
Nasz bohater (którego imię wybieramy), jest typowym nastolatkiem ,jego marzeniem jest wielka podróż. Już będąc dzieckiem kilkuletnim uwielbiał słuchać opowieści o bohaterach, którzy zwiedzili świat i dokonali wielkich czynów. Jego pasja jest tak wielka że sam chce odbyć taką podróż, pragnie aby i jemu było dane skosztować życia bohatera. Marząc o wielkich czynach postanawia przygotować się do wielkiej podróży, chce on przez kilka nocy przenocować w namiocie niedaleko własnego miejsca zamieszkania. Szybko przeszkodą w jego wielkich planach zostaje siostra, która chcę przenocować w namiocie. Niestety nasz bohater musi się zgodzić, gdyż siostrzyczka dostaje zgodę od ojca.

Nastaje noc nasz bohater nie może spać, postanawia wyjść aby zażyć świeżego powietrza ... po pewnym czasie
z oddali widzi człowieka, który zbliża się do namiotu.W strachu chowa się za pobliskim drzewem. Człowiek ten wchodzi do namiotu, nasz bohater atakuje go ,lecz niestety zostaje pobity przez doświadczonego wojownika...

Budzi się dwa dni później, nie liczy się dla niego swoje życie lecz życie własnej rodziny. Postanawia za nimi ruszyć.
Świat
Świat gry to Eleorch, który jest zbudowany z 7 kontynentów i z kilkuset wysp. W grze będzie dane nam zwiedzić zaledwie cząstkę tego świata.
Każdy kontynent charakteryzuje się inną kulturą, historią i stworzeniami np. mroźny północny kontynent którego zamieszkują krasnoludy. Każdym kontynentem zamieszkuje jedna rasa. Przeciwnicy ? Ludzie, krasnoludy, leśne zwierzęta i wiele innych.

Bohaterowie
Imię: ... (główny bohater, imię wybieramy)
Klasa: wybieramy sami
Broń: zależny od klas
Opis: Jego zachowanie, umiejętności i ulubiona broń jest wyborem gracza.

Imię: Mani (imię chwilowe)
Klasa: Wojownik
Broń: 2 miecze
Opis: -

Imię: Dark
Klasa: Paladyn
Broń: Miecz (+ tarcza)
Opis: -

i inni ...[/left]
Cechy Gry
- Bardzo duża ilość zadań
- Realistyczny świat: dzień i noc, reputacja u ras, charyzma - ważna w kontaktach z niektórymi osobami, różne zachowania
- Dużo miejsc do eksploracji
- 100 tajnych miejsc
- Bardzo duże ilości uzbrojenia
- Rozbudowany Craft System (na dzień dzisiejszy 120 przepisów)
- Oryginalne skrypty
- Rozbudowany rozwój głównej postaci (klasa, charakterystyki i umiejętności)

Skrypty i zmiany

Najważniejsze:

- AMS - Advanced Message System - skrypt ,który pozwala na pokazywanie twarzy postaci w wiadomościach, jak i poszerza możliwości zwykłego o kilka drobnych ulepszeń.
- BS - Battle System - Znacząco odbiegający od domyślnego systemu walki, posiadający wiele modyfikacji. Żeby w pełni zobaczyć potencjał tego systemu należy go zobaczyć na własne oczy.
- Level up and Skill System - Skrypt ,który pozwala na rozwijanie umiejętności jak i statystyk głównego bohatera.
- CMS - w pełni animowany
- Advanced Save System - Nieskończona ilość zapisów stanu gry.
- Animated Title
- Advanced Equip and Item - dodatkowe statystyki, katalogowanie przedmiotów, większa ilość elementów ubioru.
- Multi-Slot - skrypt dający dodatkowe "sloty": drugi pierścień, rękawice, buty, naszyjnik.
- Advanced Shop
- Advanced Message System
- Day&Night System
- Advanced Loot - wrogowie wyrzucają więcej przedmiotów
- Multi Fog - wyświetlanie do kilku fogów na mapie, daje lepszy efekt wizualny.
- Opcje
- HUD

i wiele innych.

nie moje:
-ATP by Samo Thief

Muzyka

Heroes 3
Necrovision
Max Payne
Gothic 2 i 3
Chrono Trigger
Wiedźmin
Baldur's Gate 1-2
Risen
i różne znalezione ,od których nie znalazłem autorów ;/

Grafika

Grafiki RTP i graficzki pasujące do RTP, choć także znalazły się elementy z Kalibana i tilesetu Inquisitora. Około 65 % moje charactersy i 35% moje battlery oczywiście będą to recolory standardowych grafik i nie tylko. Grafiki autorstwa: Ben Bena, Naramury, Masato i Inquisitora.

Gra
Zrobione :
400 map
640 broni
100 questów
300 przedmiotów obronnych
150 zwojów
120 przepisów
30 przedmiotów alchemicznych

Lista zasłużonych

Przemek1602 - tileset
Naramura: battlersy
Masato: battlersy
Inquisitor: elementy do tilesetu
Ben Ben: elementy tilesetu

SCREENY


FAQ

Ile planujesz żeby trwała pełna ?
Główny wątek da zabawy na jakieś 10-12 godzin. Zaliczanie misji pobocznych może przedłużyć grę dwukrotnie.


W jakim stopniu/procencie jest ukończona gra ?

Grę czeka szereg modyfikacji, które dotkną wiele aspektów gry od samej mechaniki gry po sam świat i fabułę gry. Na dzień dzisiejszy procent ukończenia oscylowałbym na jakieś 70%.

Co z własnymi grafikami ?
Na potrzeby gry stworzyłem wiele grafik, które zostały wykorzystane do skryptów. Będą także oryginalne battlersy jak i recolory grafik RTP.

Ile zajmować będzie gra ?
Na dzień dzisiejszy 160 mb do pełnej dość dużo nie dojdzie nie wiem
dokładnie ile ? To zależy ile jeszcze dźwięków powrzucam
ale myślę że w 200 się wyrobię
Ostatnio zmieniony 11 sie 2014, 16:10 przez HellKiller, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Powczan »

Gra w stylu Gothic albo Dragon Age ( no tu nawet tytuł podobny )? HUD kojarzy mi się z tym z pierwszego Dungeon Siege.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Fear »

Pamiętam, jak już kilka lat temu zapowiedziałeś powstanie tej gry. Nie wiem, czy przypadkiem nie grałem kiedyś w jakieś demo.

Co do skryptów. Fajnie, że są w większości Twoje, ale akurat mnie skryptami się do projektu nie da przekonać.

Jeśli chodzi o screeny. Do mappingu nie mam zastrzeżeń, jednak jeśli chodzi o wszystkie zabiegi upiększające, to, czy na screenach z 2010 roku, czy tych najnowszych, prawie nic nie widać. Po prostu. Wiadomo, chciałeś tutaj uzyskać efekt oświetlania map przez różne lampy, ogniska, ale wygląda to strasznie, bo nawet HUD'a nie widać.

Mam nadzieję, że dokończysz projekt, ale uważaj, żeby nie było przerostu formy nad treścią. Co z tego, że będzie tu multum skryptów, map, ogromny świat, jeśli gra będzie niegrywalna wyłączę ją, i zagram w tetrisa.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Jazzwhisky »

Fear pisze:Jeśli chodzi o screeny. Do mappingu nie mam zastrzeżeń, jednak jeśli chodzi o wszystkie zabiegi upiększające, to, czy na screenach z 2010 roku, czy tych najnowszych, prawie nic nie widać. Po prostu. Wiadomo, chciałeś tutaj uzyskać efekt oświetlania map przez różne lampy, ogniska, ale wygląda to strasznie, bo nawet HUD'a nie widać.
Potwierdzam, napracowałeś się choćby przy opisaniu tego wszystkiego, nawrzucałeś strasznie dużo cyferek (FAQ rozbraja), ale naprawdę ostatni screen (btw - zero dialogów albo walki na jakimkolwiek z nich) starcza mi za wszystko. Bo jeśli wszystkie "poprawione" lokacje tak wyglądają - to moim skromnym zdaniem - tworzysz potwora.
A tak bardziej obiektywnie: dużo tego, na tak zaawansowanym etapie prac chyba najważniejszym będzie, żeby wszystko ze sobą współgrało, trudno mieć teraz jeszcze jakieś uwagi. Widzę w tym wszystkim trochę przesady jeśli chodzi o formę, no ale rozumiem, że jest to efekt wzorowania się na efekciarstwie współczesnych produkcji 3D. Czy słusznie? Pewnie kwestia sporna.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Asuda »

Grafika - za dużo mi wszystkiego wszędzie ;p
Ale, sam bym nic lepszego nie zrobił wiec nie krytykuję zbytnio i podpisuje się pod post Jazz'ego
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Powczan »

Asuda pisze:Grafika - za dużo mi wszystkiego wszędzie ;p
Ale, sam bym nic lepszego nie zrobił wiec nie krytykuję zbytnio i podpisuje się pod post Jazz'ego
No ja tylko na czwartym screenie cokolwiek widzę.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: GameBoy »

Zacznę od fabuły:
Pomysł całkiem sympatyczny, ale został opisany tak (błędy ortograficzne i interpunkcyjne, co prawda nie jest ich dużo, ale...), że obawiam się trochę o grę od strony dialogów.

Teraz ficzery:
Advanced Save System - 9 miejsc na zapis + bardzo dokładny opis stanu gry.
Advanced Save System - nieograniczona ilość zapisów !!!
co
Option - włączamy/wyłączamy full screen i podgłaszamy/ściszamy dźwięk.
Tym mnie zainspirowałeś, nie powiem. ;p
Levelowanie Wrogów - co poziom głównego bohatera zwiększają się statystyki potworów
Jaki wtedy jest sens zwiększania poziomu drużyny?
Blood Effect\Screen - efekt polegający na tym ,że jeżeli druzyna ma mało życia ekran przykrywa czerwona plama.
Wstawiłbym tu jako komentarz pewien komiks, ale oczywiście nie mogę go znaleźć. Generalnie całość wyglądała tak, że bohater zostaje postrzelony i z jego oczu zaczyna lecieć krew i po chwili przestaje. Moim zdaniem to jeden ze śmieszniejszych aspektów współczesnych fpsów. Nie powielaj tego.

Teraz parę słów o mapach:
Nie mam nic przeciwko światłom, fogom itp. ale wydaje mi się, że tutaj miejscami przegiąłeś z tym efektem. Nie podobają mi się te chmury widoczne na kilku screenach.
Efekty światła strasznie nienaturalne. Weźmy mapę z pomieszczeniem, światło zamienia tam dywan w oczojebną sieczkę. Na 3 screenie światło z ogniska powoduje, że dym się świeci. ;x

Ogólnie masz też zbyt wysoki kontrast na mapach, te kwiatki (wszystkie małe pierdółki, które są tylko po to by zapełnić mapę) w większości przypadków odstają bardzo, są zbyt jaskrawe i krzykliwe.

Ostatnia mapa to już jest chyba karykaturą tych wszystkich świetlnych efektów.

Wzoruj się bardziej na przedostatniej - tam wszystko jest ok, oprócz tego, że HUD jest przyciemniony. ;x

Na koniec jeszcze dodam: rozjaśnij tło w menu, bo 3-4 ostatnie opcje są nieczytelne zupełnie. W ogóle kto to widział dawać czarne napisy na ciemnym tle. ;x
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: HellKiller »

Wiele w grze zmieniam przez co często się zmienia opis, głównie chodzi o statystyki i skrypty.
Początkowo było 9 miejsc w save'ach, ulepszyłem na 50 a teraz dałem tak, że jeżeli mamy np. 2 save'y to na 3 miejscu pojawia się wolny slot i możemy wtedy na wolnym savie zapisać lub nadpisać poprzednie.

Co do screenów, oświetlenie ustawiam pod swój monitor a na moim wszystko dobrze widać (mam monitor CRT(?) - to pudłowate ;))

Co do HUD'a miałem za niski 'z' (wysokość) i dla tego efekt światła przysłaniał tą mapę.
Ale już poprawione. W styczniu/grudniu zaszło wiele zmian w grze:
Spoiler:
Co do pierdół spróbuję to stonować.

Menu - efekt ten był zamierzony, chciałem żeby ta czerwona obwódka dopiero ukazywała co jest tam napisane.

Dziękuję, jeżeli jeszcze są jakieś zastrzeżenia spróbuję je naprawić.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Jazzwhisky »

HellKiller pisze:Co do screenów, oświetlenie ustawiam pod swój monitor a na moim wszystko dobrze widać (mam monitor CRT(?) - to pudłowate ;))
No to masz pecha, bo CRT z wiekiem może nienaturalnie rozjaśniać obraz i kompletnie niszczy kontrast (to stąd u Ciebie te "świecidełka"), na LCD wszystko może być znacznie ciemniejsze i wyraźniejsze.
Zasada jest prosta: nie dajesz obsługi jasności/gamma - nie baw się w takie zaciemnianie ekranu. U mnie np. coś tam widać, ale i tak wygląda to nieprzyjemnie (zwłaszcza, że wszędzie roi się od przeszkadzajek w wygodnym przemieszczaniu się po mapach). Powiedziałbym, że wzorem komercyjnych produkcji 2D - już lepiej bawić się odcieniami ekranu (ew. zasięgiem widzenia, przy takiej ilości efektów to wręcz mus!), warto zauważyć, że nocą zmienia się przede wszystkim postrzeganie barw.

Co do menu, początkowo nawet nie zauważyłem, że tam coś jest. OK, efekt zamierzony, ale niefajny.

I coś o czym nie wspomniałem wcześniej - brawa za niespotykany wkład w pracy nad skryptami (!), to budujące. Tylko teraz nie rozumiem dlaczego początkowo podałeś tak nieaktualne informacje.

P.S. Zobaczymy jakiś screen z walki?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Wexx
Posty: 172
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:16
Lokalizacja: SanOK

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: Wexx »

Ja podpisuje się pod wszystkimi, którzy pisali, że na mapach jest za duzo pierdułek... I przesadzasz z tymi światłami... :? Dodaj też jakiegoś screena z walki i dialogu.
Świat gry to Eleorch, który jest zbudowany z 7 kontynentów i z kilkuset wysp. W grze będzie dane nam zwiedzić zaledwie cząstkę tego świata.
Rozumiem, że w kolejnych częściach gry, (?) będzie można zwiedzić resztę świata..?

Na pierwszy rzut oka podoba mi się :-)

Szczerze mówiąc gra zainspirowała mnie... Wstyd mi trochę za marną ilość skryptów (w tym tylko jeden mój "zdarzeniowy" system alchemi... :oops:)
Kończ i wydawaj, bo chcem sobie pograć! :lol:
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Leafman pisze: Nie jestem newbie!
Jestem n00bem!
Czytam większość tematów na tym cholernym forum, ale jestem zbyt leniwy, żeby odpisać...
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: HellKiller »

Dziękuję bardzo za Wasze zdanie.

Dzięki Jazzwhisky wpadłem na genialny pomysł, w ustawieniach w grze będzie możliwa delikatna zmiana odcieniu ekranu, tylko przyciemnienie. Teraz będzie można dostosować w opcjach do monitoru. Postaram się to wszystko poprawić.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: puniek »

Zapowiedź zdaje się być skierowana do osób, którym serce aż szybciej bije na widok listy skryptów, statystyk, innowacji et cetera. Niejeden będzie zauroczony projektem — w końcu dostali to, co chcieli. Szkoda tylko, że brak w tym wszystkim głębszego znaczenia estetyki, lecz cóż — każdemu się nie dogodzi. Widać, ilość jest odwrotnie proporcjonalną wartością do jakości.
Tak jak Jazzwhisky, chylę czoła przed takim zaangażowaniem względem skryptów — pisanie czegokolwiek własnego zawsze przeważa na prostackim ctrl+c/v i wyróżnia nieco grę. Niemniej, sam zapał do tego nie wystarczy — menu w obecnej formie prezentuje się... zwyczajnie brzydko i zupełnie niegrywalnie. Nie rozumiem, po co tak udziwniać ten aspekt gry i sprawiać, żeby po jego włączeniu gracz czuł się zagubiony w natłoku wszystkiego i niczego. Prostota powinna wygrać. :c

Niemniej, mimo swych uprzedzeń — życzę autorowi weny i chęci. Sama pewnie odmówię sobie obiadu, woląc coś pozornie prostszego formie (przykładowo spod RMXP, demo „Legacy of the Guilds). Zwolennicy tego typu projektów stoją zwyczajnie po drugiej stronie obozu.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: HellKiller »

@up
Czyli im dłuższa gra tym gorsza ? Zrobienie dużej gry pozwoliło mi wprowadzić wiele rzeczy, które nie bardzo się nadają do krótkiej i małej gry jak np. rozbudowany system rozwoju czy tworzenie przedmiotów i zwoji. Nikt nie będzie zmuszony do robienia większości rzeczy, grając w moją grę nie musisz przejść żadnej misji pobocznej, rozwiązać zagadki, oczyszczać jaskinie, krypty spotykane po drodze, nie będziesz musiał zrobić żadnego przedmiotu, ale to jest też po to aby w pewien sposób nie było tak ,że świat w grze to jedna wielka ścieżka i można robić tylko co jest z góry nakazane.
Grałem wiele gier na RM i szczerze, żadna nie dała mi możliwości pokazać realności świata, prócz gry Wrota Arkany, gdzie świat był realistyczny i można było zrobić lekki skok w bok, ale dalej dla mnie to troszkę za mało.
Można sądzić ,że rzucam się z motyką na słońcę, ale ta gra jest już praktycznie skończona, kilka szlifów i grę mogę wydawać.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: puniek »

W żadnym przypadku nie napisałam, że krótsza gra jest lepszą — starałam się również, by tak nie zabrzmiało. Należy jednak pamiętać, że w tej chwili mamy do czynienia z pierwszym projektem — trudno więc nie mieć wrażenia, że jako młody twórca gier, bierzesz nieco za dużo na swoje barki.
Szczególnie, że niełatwo osiągnąć poczucie realizmu w RPG Makerze XP — mimo sporych możliwości, wyraźnie sięgających dalej niż starsze wersje, i tak droga do osiągnięcia tego efektu długa i wyboista. Mam tylko nadzieję, że podczas skupiania się na tym elemencie, nie zapomniałeś o tym, co w grach najważniejsze — toporność i brak grywalności to najgorszy efekt, który zgasi nawet najbardziej rozwinięty świat.
Mimo wszystko, jeśli zapał w Tobie nieprzerwanie płonie — cóż, nie ma wylewać na Ciebie wiadra swych obaw.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: HellKiller »

Nie jestem młodym twórcą, przetrwałem już 3 gospody ;). Na scenie jestem już od ponad 2 lat i praktycznie od tego momentu tworzę tą grę. Wiem wszystko o RMXP i o Ruby/RGSS, więc nie rozumiem co chciałeś powiedzieć przez młody twórca ? I jeszcze gdzie jest napisane, że pierwszy projekt to tragedia, gówno itd. ? Ja robię grę taką która mi się podoba i w którą mogę zagrać i po mimo wszystkiego fajnie będzie się mi grało, z samego punktu gameplaya a nie fabuły.

Oczywiście zrobienie gry realistycznej w RMXP jest niemożliwe ,ale chodzi mi o to ,że prócz walki i gadania ,można coś więcej.

Trochę cię nie rozumiem co przez swoje posty chcesz osiągnąć i co chcesz powiedzieć.
Zablokowany