[RMXP] Darnog: Reborn

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP] Darnog: Początek

Post autor: puniek »

Ajć, rzeczywiście młody twórca z obecnej perspektywy nie wydaje się odpowiednim określeniem do tego, co miałam na myśli — nie chodzi tu o fakt, że jesteś początkujący i z marnym stażem. Bardziej chodziło mi o to, że jak na razie nie wydałeś żadnych plonów prócz zapowiedzi projektu (wprawdzie, jak da się odczytać, w wysokim stadium pracy, ale jednak zapowiedzi). Stąd też moje zmartwienia — pesymistyczna strona mojej osobowości zakłada, że ilość bajeranckich skryptów, włożonych w pierwszy projekt, negatywnie wpływa na to, jakie istnieją szanse ujrzenia projektu przez światło dzienne.
...kurczę, to jeden z niewielu razy, kiedy mając wszystkiego w głowie, nie umiem tego wyrazić w słowach. ;__;
Spojrzałeś na „Legacy of the Guilds”? Przeglądając komentarze pod jednym screenem, zauważyłam, że projekt również należy do debiutu jego autora. Stanowi to pewnego rodzaju kontrast między „Legacy of the Guilds”, a „Darnog: Początek” — w pierwszym przypadku gra nie powala na kolana listą skryptów, ale w swym minimalizmie kryje się coś.

Niemniej, wychodząc już ze swego bełkotu i osobistych uwag, zmienię temat — gra jest na ukończeniu. Czy jednak przed wykończeniem gry, dałoby się wyżebrać próbkę dialogu? Tak jak i Wexx, ciekawi mnie, jak z tym aspektem.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: HellKiller »

Witam wszystkich po bardzo długiej nieobecności na scenie. Widzę, że trochę się pozmieniało.
Chciałbym odkopać temat z własnym projektem i pokazać wersję odświeżoną, która zostanie ukończona lecz w odmienionej formie. Pierwszy post jest w trakcie małej przebudowy i postaram się przekazać wszelkie informacje dotyczące produkcji i kierunku zmian.

Post ten jest bardziej skierowany do osób, które jakimś cudem kojarzą mój projekt(na tym forum nie miał odpowiedniej reklamy i rozgłosu). Projekt, który tworzyłem - Darnog: Początek był kolosem, ogromnym projektem, któremu niewiele brakło do wypuszczenia. Niestety przez porzucenie pasji RPG Makerem i chęci rozwinięcia umiejętności w programowaniu nie dokończyłem produkcji. Teraz postanowiłem wrócić.

Wiele rozwiązań, które wówczas mi się podobały straciły w moich oczach i uważam je za niepotrzebne lub po prostu głupie. W nowej formie sama gra będzie opierać się o otwarty świat. Sama fabuła będzie się opierać wokół dwóch wysp. Świat ulegnie dużej zmianie, gdyż wcześniej przeciwnicy byli odpowiednio dostosowani do naszego poziomu w danym momencie rozgrywki. Najlepszym porównaniem nowej rozgrywki będzie produkcja Gothic, gdzie my musimy się dostosować do świata a nie na odwrót.

Same akty stworzone przeze mnie mogłyby tworzyć kilka różnych gier, gdyż uważałem, że rozgrywka powinna cały czas zaskakiwać, dlatego też jeden z aktów miał elementy detektywistyczne wraz z nutką strachu. Tego typu odstępstw jest wiele, które na papierze mogą wyglądać czasem dobrze ale wybijają z rozgrywki i zmieniają rozgrywkę całkiem niepotrzebnie.
Fabuła, była i wciąż jest bolączką produkcji. Oczywiście jest to produkcja amatorska i nie należy wymagać fabularnej perełki, lecz teraz planuję ją trochę zmodyfikować aby nie trąciła Cliche i była znacznie poważniejsza.

Zredukowałem ilość skryptów, wyrzuciłem kilka całkiem niepotrzebnych, które i tak dla większości byłyby niezauważalne lub wciśnięte na siłę. Sama rozgrywka przypomina bardziej ówczesne RPG typu Skyrim czy serii Gothic dlatego wciąż zawiera elementy typowe dla tych produkcji jak: kowalstwo, otwieranie zamków, zielarstwo, alchemia i inne.

Wprowadziłem dużo zmian w samych dialogach, które poprzednio były "lekkie" i czasem raziły swoją budową czy doborem słów. Chcę, żeby dialogi nabrały ciężaru i klimatu. Już nie będzie kilku linijek dialogu, aby NPC powiedział co go trapi i dał nam do zlecenia jakieś zadanie. Nieodpowiedni dialog zmieni nastawienie do naszej postaci i zablokuje drogę do zadania pobocznego.

Problemem jest sama grafika, która automatycznie kategoryzuje do jRPG. Mam nadzieję, że uda mi się coś z tym zmienić. Nie chcę modyfikować samych map, gdyż, te które zrobiłem wykorzystam, połączę i stworzę dzięki temu otwarty świat, którego uprzednio nie było.

Hosting zdjęć wygasł, postaram się w najbliższym czasie podesłać nowe zrzuty, aby przypomnieć ale także pokazać projekt, tym którzy go nie pamiętają.

Demo gry planuję na październik, gdzie będzie grywalna cała pierwsza wyspa, która powinna dać do 10 godzin rozgrywki, może więcej.

Obrazek
Bardzo stary screen, jeszcze sprzed małej modyfikacji HUDu. Z gońca RPG Makera :).

PS: Fabuła zostanie zaaktualizowana do obecnej postaci.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: Kryzz333 »

Witamy wśród żywych :lol:
i powodzenia w prowadzeniu prac.

O projekcie na razie się nie wypowiem.
Koniecznie daj screeny z najnowszej wersji i odświeżony opis.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: Dragon Kamillo »

To Darnog: Początek nie został wydany? Wydawało mi się że wydałeś już tą grę - a może to jakieś demo było.

Co do projektu to nigdy mnie nie interesował i nadal tak zostaje - rób, rób, ale ja nie zagram - to nie jest mój gatunek.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: X-Tech »

Nie rozumiem zamysłu gry zabrzmiało jak : Chodzimy po wyspie gdzie chcemy - dodatkiem do gry ma być fabuła. Grafika jest totalnie jrpgowa i barwna i gra pod względem wizualnym aż zachęca do przeżywania przygód w jakiejś zakręconej fabule pełnej zwrotów, a to ma być mroczne i statyczne ? Nie ogarniam. Co ty za grę majstrujesz ? Chcę demo. Ważne, żeby to nie było nudne Mi wystarczy 5-10-15 minut żeby wiedzieć czy gra mi będzie odpowiadać.
HellKiller
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2011, 19:03

Re: [RMXP] Darnog: Reborn

Post autor: HellKiller »

@x-tech Widzę, że ta barwna postać sceny RPG Makera jeszcze nie umarła ;). Chcę się skupić na fabule, przy okazji ukazując świat, który rządzi się swoimi prawami, pokazać, że tętni własnym życiem. Nie ma być mrocznie, ma być dojrzale, chcę stonować paletę przy tym nie zabierając uroku. Chcę, żeby dalej bywało ładnie, gdy wymaga tego sceneria, ale poważniej, gdy przychodzi rozmowa i sam wątek fabularny. Gdyż wcześniej powagę, lub zalążki poważnej, spokojnej rozmowy rozbijała stylistyka. To tak jakby dialogi z Gothica wsadzić do jRPG stylistyki. Chcę zmodyfikować tileset, ale potrzebuję do tego czasu, bo jak na razie nie uzyskałem oczekiwanego efektu.
Nie można powiedzieć, że jest to wyspa + fabuła a raczej fabuła + gdzieś tam wyspa.
Sami przeciwnicy i ich rozmieszczenie może wybić nam z głowy eksplorowanie wyspy, choć będzie to całkowicie możliwe za pomocą omijania większości przeciwników szerokim łukiem.

Obecnie projekt jest lekko rozgrzebany. Zrobiłem całkowicie nowe intro, pierwsze minuty gry i tło do fabuły, która uległa dużej zmianie. Wyspa, na której będzie rozgrywać się całe demo, została przemodelowana (wcześniejsza wersja gry przez pierwsze godziny gry zamykała nas na małej wyspie, gdzie można było odczuć swobodę).

Wciąż rozmyślam nad systemem walki. System walki obecnie użyty jest zmodyfikowanym oryginalnym systemem walki RPG Makera, który wprowadza kilka ciekawych rozwiązań.
Rozważam użycie taktycznego systemu walki, gdzie walka rozgrywa się na mapie. Taki system walki pozwoli na zwiększenie poziomu trudności przeciwników gry, gdzie gracz dzięki swojemu sprytowi i taktyce będzie mógł przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść. Jest to jedynie pomysł, który rozważam i jestem pewien, że z nadmiaru pracy nie zrobię go do wypuszczenia dema.

Temat zostanie zaaktualizowany wraz z wyjściem dema. Nie chcę sobie zawracać głowy niepotrzebnymi rzeczami.

Premierę dema planuję na końcówkę października (3-4 tydzień).
Zablokowany