Abbys2 (VX)

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Mantiq »

Asuda pisze:Tejj, Mantiq nie masz ty WindowSkina tego z Abbys1 gdzieś?
Taki witrażowy? On był kozacki ;)
Raczej nie, ale postaram się takowy zrobic od nowa :)
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

Jej, to nice ;) Wiesz nie musi być identyczny, ale bardzo fajny klimat trzymał tamten.

Ale chętnych do beta testów, wielkie dzięki, na pewno się odezwę do was.
Poradzicie mi także co można by było w grze zmienić. Jak na razie, jest od za*********a dialogów, i scenek - nie wiem czy to dobrze.
Co prawda stawiam na fabułę, no ale nie wiem czy nie przesadzam.

W każdym razie dzięki ;)
___________________________________________________________________
Dodam jeszcze, że cieszę się takim zainteresowaniem tematem.
Dodaje mi to motywacji, która jest mi niewątpliwie niezbędna.

Prosił bym jeszcze o wypowiedzenie się na temat respawnu moobów większej liczby usserów.

Wymyśliłem też BS, który przechodzi obecnie beta test. Jest to zdarzeniówka.
Nie wiem jednak czy go wykorzystam. Jest to po prostu walka na mapie.
Na razie wlicza ona tylko atak i hp. Będę nad tym pracował choć nie mam względem tego sporych nadziei. Wygląda to tak ,że po dotknięciu nas przez zdarzenie (moob) wyświetla nam się wybór z Atakiem(gracz atakuje, moob atakuje i kolejny wybór)Obroną(otrzymujemy połowę obrażeń, i mamy możliwość ucieczki). Tak jak mówię, sprawdzę jak to wygląda w praniu w innym projekcie.
___________________________________________________________________
#dół#

PW
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 15:51 przez Asuda, łącznie zmieniany 2 razy.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Mantiq »

Jak chcesz mogę ci nawet pomóc przy projekcie, bo mam dużo wolnego czasu.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Klonoa »

Moim zdaniem respawn mobów winien wyglądać mniej więcej tak:
+Zabiłem potworka, odchodziłem na jakiś dystans i on po jakimś czasie się odnawiał. Wadą tego było to iż odnawiał się w tym miejscu, w którym umarł.

W każdym razie najlepsza opcją będzie bodajże odnawianie się potworków przy ponownym wejściu na mapę. Tak dla kombinowania bez kombinowania :)
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: ts4r »

Pamiętam jeszcze poprzednią wersje. Hit to nie był, ale zapowiadało się całkiem przyjemnie. Nowa wersja na razie wygląda jeszcze ciekawiej. Jedną z wad poprzedniego projektu było to, że byliśmy od razu rzucani w sam środek świata, bez jakiegokolwiek wprowadzenia. Utrudniało to w znacznym stopniu zrozumienie co się tak naprawdę dzieje. Po przeczytaniu zapowiedzi mam nieodparte wrażenie, że problem nadal pozostał, choć już w mniejszym stopniu. Mam nadzieję, że w grze sytuacja zostanie przedstawiona nieco jaśniej (chyba, że spoiler wyjaśnia co i jak, w tedy nie ma sprawy).
W sprawie respawnu wypowiadałem się już przy okazji poprzedniego projektu i zdania nie zmieniłem. Respawn mobów po każdym wejściu na mapę był bardzo irytujący. Wystarczyło tylko odrobinę zabłądzić w lesie, aby przyjemność z gry drastycznie spadła ("***, dopiero co tego wilka zabiłem!")
Brak respawnu też jest kiepskim pomysłem, nie urządzamy przecież permanentnej eliminacji populacji stworzeń wszelkiego typu na danym obszarze (chyba, że się mylę). Tak więc najlepszym wyjściem, według mnie oczywiście, będzie resp co określoną ilość czasu (doba, kilka godzin).
To teraz dobranoc wszystkim, a ja zmykam (ciągły brak czasu, ehhh).
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

Hmm, tym razem nikt nigdzie raczej nie zabłądzi.
Całkowicie zmieniłem podejście, nie ma już tak dużych lokacji a lokacje są bardziej charakterystyczne. Więc jeśli o to chodzi to problemu nie ma.
Co do moobów i respawnu:
Jak na razie mam ustawione,że pojawiają się co wejście na mapę.
Tym razem jednak nie ma już wilków biegających z prędkością światła, a poziom trudności przeciwników jest znacznie bardziej poprawiony.
W Abbys(1) właśnie ktoś zwrócił mi uwagę na fakt iż 170letni wampir ledwie ogarnia wilka...
Zobaczę jak z tym respem, co prawda mam dobowy system - samoróbkę - to też podpiąć przełącznikiem resp mobów to nie był by problem.
Mógłbym zrobić ,że respią się np: o 6rano. Co prawda takie podpięcie grozi temu ,że nagle zrespią się nam na mapie. Bądź też wystąpi sytuacja kiedy to zabijemy mooba kilka sekund przed 6rano, 6ta mija i mamy znów tego moba. Nie wiem pomyślę nad tym, ewentualnie poproszę kogoś o jakiś skrypt.

Akurat mapuję sobie dunga, biegają tam jakieś szczurki itp. i tak by nie było pusto poustawiałem jakieś skrzynie. Tyle ,że nie bardzo miałem co do nich wrzucać po za butelkami z krwią...
Wymyśliłem więc broń miotaną tj. Shuriken - jako przedmiot.
Można wiec użyć shurikenu w trakcie walki, dorobiłem też umiejętność która pozwala na rzucenie dwóch shurikenów na raz. Miałem mały problemik - a raczej brak doświadczenia - no ale teraz wszystko ładnie działa ;)

Screen z dunga...
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Piterevo
Posty: 44
Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
Kontakt:

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Piterevo »

Respawn co wejście na mapę jest chyba najlepszym wyjściem. Jak będzie dużo fabuły i scenek to dobrze, bo to chyba w końcu jRPG. Czerpiesz z jakiegoś wampirzego dzieła(np. Dracula, Wywiad z wampirem, et cetera)?
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

#Góra^
Hmm, na pewno niektóre motywy czerpię z sceny filmowej, literatury czy gier.
Jak np. wampirze klany, hierarhia, rada.
Ale czy czymś konkretnym? Sam nie wiem, początkowo chciałem zrobić z tego projektu takiego "mhroczniaka" ale rtp mi nie pomagały, więc jest jRpg.
W pierwszym poście napisałem jakie dzieła mnie inspirują, i co z nich.

Co do projektu obmyślałem ostatnio lepiej fabułę, i mam ja fajnie poukładana w głowie ;)
Obecnie tworzę dunga kanałów i jaskini. Z takich nowości, to stworzyłem mapkowe drzewko umiejętności, (forma może ulec zmianie) co jakiś czas w grze główna bohaterka będzie lądowała w świecie swojej podświadomości, świecie snów, gdzie to będzie można wybierać kolejne z wielu umiejętności. Jak na razie w drzewku są 3 główne gałęzie Inteligencja,Walka i Szybkość.
Każda z gałęzi am około 15 umiejętności. Można inwestować w jedną gałąź lub każdą po trochu.
__________________________________________________________
#Dół#
Nom dziś sam zwiedzając lokacje tego dunga zauważyłem, że jest za ciemno zmieniłem barwę o całe 40pkt w kierunku rozjaśnienia. - Wygląda znacznie lepiej.
Mam za to problem który nie wiem z czego wynika. Zbudowałem jakiś czas temu lokację w której jest dość sporo ruchomych eventów - pochodnie, gwiazdki an wodzie, efekty od wodospadów.
Nie laguje - jest ok.
Dziś zrobiłem kolejną lokację, w której takich eventów zapętlonych jest mniej mam za to dużo, takich działających na dotknięcie bohatera. I mam spore lagi an mapce.

Wie ktoś może czy coś by zmieniło, gdybym to co jest w tych zdarzeniach na mapie upchał do typowych zdarzeń i połączył przełącznikiem?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 00:30 przez Asuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Fear »

Piterevo pisze:Czerpiesz z jakiegoś wampirzego dzieła(np. Dracula, Wywiad z wampirem, et cetera)?
Gra inspirowana różnego typu grami i filmami o wampirach, z których to wziąłem bezpośrednie zapożyczenia.
Jak np:
-Z serii filmów "Underworld" zapożyczyłem przekazywanie wspomnień za pomocą ugryzienia.
-Z serii gier "Legacy Of Kain" zgapiłem odporność wampirów na ogień, czy podatnosc na
obrażenia od wody.
Srebro - to chyba podstawa, oczywiście światło też.
Pierwszy post.
Piterevo pisze:Respawn co wejście na mapę jest chyba najlepszym wyjściem.
Dorzucam się do tego.

Ostatni screen ładny, ale nie rób tego co masa ludzi teraz, nie przesadzaj z przyciemnianiem ekranu, wbrew pozorom jego przesadne przyciemnianie utrudnia rozgrywkę i wcale nie poprawia klimatu mapki, wręcz odwrotnie
Powodzenia w tworzeniu.

@Dół:
O tototo! ;D
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

Spoiler:
;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: ts4r »

Widzę, że inicjatywa respawnu co pewien okres nie cieszy się dużą popularnością. Trochę szkoda, mimo wskazanych problemów z tym rozwiązaniem stwarzało ono całkiem ciekawe możliwości. Jeżeli nie będzie ciągłego skakanie między mapami, to respawn po każdym wejściu nie powinien w sumie stanowić jakiegoś problemu.
Przyjrzałem się zapowiedzi jeszcze raz i zauważyłem odniesienie do XVII wieku. Ciekawy okres, ale niezbyt często wykorzystywany w grach.
Wspominasz, że nie bardzo widzisz broń palną w swoim projekcie. Moim zdaniem użycie jej mogło by być naprawdę dobrym rozwiązaniem. Ciągle umacniająca się jej pozycja względem broni białej, nowe techniki walki, współdziałanie z magią. I do tego wampiry pamiętające czasy, gdy nikomu się o niej nie śniło. Naprawdę ciekawa koncepcja, ale łatwo się na niej przejechać. I tak przy okazji miecz nie bardzo pasuje do XVII wieku.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

Zrezygnuje chyba niestety z tamtego okresu - brak zasobów - to główny problem....
Nie uda mi się na podstawowym rtp zbudować miasta na skalę XVIIw ;<
Niestety ;< Choć jak na razie za miasto się jeszcze nie wziąłem więc jeśli dorwę jakieś grafiki to na pewno postaram się coś zrobić fajnego.
A z tą bronią palną to może i gdzieś ją fabularnie wkręcę.
Wampiry są mało liczebną rasą, tak więc mogą postanowić rozwinąć nieco technikę w tym kierunku.
_____________________________________________________________
Tworzę obecnie lokacje zewnętrzne(góry itp) Występuje w nich system cieni, jeśli chcemy się poruszać w dzień po dworze musimy chodzić w cieniu (co nie zawsze jest takie łatwe), a nawet chwilowe przebiegnięcie po obszarze oświetlonym przez słońce odbiera nam hp ;)
Możemy też zaczekać na noc, i nie będzie z tym problemu ;)
Stworzyłem też minimapę która ułatwi mi ukazanie odległości między wszelakimi obiektami w grze.
Bawię się też w jakieś mini gierki typu unikanie wzroku strażnika, czy pogoń Jin'a ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Asuda »

Zdecydowałem się opublikować używane przeze mnie ost z Silent hill :

http://www.youtube.com/watch?v=3-ZMU5AgKSM
http://www.youtube.com/watch?v=irHCF3IcaTw

Tego typu utworów mam w grze jak na razie chyba ze 4.
Jestem na etapie szukania fajnych ost, czy muzyki.
Chce dopasować motyw muzyczny do ważnych postaci. Tak by muzyka utożsamiała się z wydarzeniami w których główną rolę ktoś odgrywał. Z grą brnę do przodu, na osłodę tych co być może czekają na jakieś inf:
Screen:
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: Fear »

Ten pierwszy kawałek dobry do słuchania, nawet poza makerem :) Co do screena, to te cienie skał mi się nie podobają. Są za mocne, nawet jeśli koniecznie chcesz, aby były takie wyraziste, zrób żeby się tak nagle nie urywały, bo wygląda to średnio. Po za tym, jesteś pewien, że oddzielenie śniegu od skał tak już wygląda w VX i nie da się z tym nic zrobić? Wyglądają na ucięte. Ogólnie prezentuje się nieźle ;) Pracuj nad tym dalej!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Abbys2 (VX)

Post autor: master miller »

Co do śniegu: przytrzymaj shift.
Zablokowany